Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 37 kun esikoinen syntyy

Vierailija
20.10.2019 |

Eikun siis täytän juuri 38.

Nyt on sitten herännyt toive ainakin kahdesta, kolmesta tai jopa neljästä pikkuisesta🙊

Oma ikä mietityttää, ja ollaan kiitollisia yhdestäkin. 4 on varmasti epärealistinen. Jos 2. onnistuisi pian, voisi 3 lasta olla mahdollinen, toki huomioitava keskenmenot, yrityksen vaikeus.

Tätä ensimmäistä yritettiin 24 kiertoa. Vuosi luomuna ja sitten vuosi hoitoja, IVF sitten heti tärppäsi ja hyvin on mennyt.

Facen vauvaryhmissä on useita minua paljon vanhempia, jotka yli nelikymppisinä saaneet vasta ekan, silloin tunnen nämä pohdinnat aivan tyhmiksi, turhiksi huoliksi.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun nykyään ei IVFssä suostuta siirtämään kahta alkiota? Voisitte saada kaksoset🥰

Vierailija
2/73 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä silti keskittyä tähän ensimmäiseen lapseen ja nauttia raskaudesta ja hänestä. Toinen tulee jos on tullakseen. Turha sitä nyt murehtia tuleeko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä silti keskittyä tähän ensimmäiseen lapseen ja nauttia raskaudesta ja hänestä. Toinen tulee jos on tullakseen. Turha sitä nyt murehtia tuleeko.

Tottakai! Mitä suurin kiitollisuus, ja toivotaan että syntyy elävänä ja että tämä raskaus jatkuu

näin hyvin loppuun asti. -Ap

Vierailija
4/73 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 40v kohta ja yyhoo. Tinderiin vaan sitten. Siellä noita tulee vastaan jatkuvasti. 40-47v naiset ja 3-7v lapset. Nej tack.

Vierailija
5/73 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMH matala niin kannattaa mennä uuteen IVF-hoitoon heti kun vauvanne on vuoden.

Vierailija
6/73 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet 40v kohta ja yyhoo. Tinderiin vaan sitten. Siellä noita tulee vastaan jatkuvasti. 40-47v naiset ja 3-7v lapset. Nej tack.

Yh? Olen ollut 5v rakkausavioliitossa. -Ap

Vierailija
7/73 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainahan kaikki toivoo montaa lasta ennen sitä ensimmäistä. Ehkä saatte vielä toisenkin, Onnea tästä raskaudesta, kaikki eivät saa sitä yhtäkään. 

Vierailija
8/73 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää teille. Toivon että saatte vielä monta! ❤ Itse tein kymmenessä vuodessa kuusi. Eikä ollenkaan liian tiheään.

Vierailija
9/73 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea hyvää teille. Toivon että saatte vielä monta! ❤ Itse tein kymmenessä vuodessa kuusi. Eikä ollenkaan liian tiheään.

Kiitos!! ❤️ Vaikka ”terveeksi tutkittuja” ollaan niin IVFstä oli se apu, että näimme, että terveitä munarakkuloita ei enää montaa minulla vuodessa kehittynyt. Olikohan että 8 saatiin punktoitua ja niistä vain 2 kehittyi normaalisti. Toinen on tämä vatsassa, ja toinen on pakasteessa 🙏 Senkin takia tätä mietin. Tieto lisää tuskaa.. -Ap

Vierailija
10/73 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein omani IVF:llä aikalailla sinun aikataulussa eli eka syntyi 36-vuotiaana ja toinen 39- vuotiaana. Näiden kahden tekemiseen menikin kaikki meidän kolme julkisen puolen hoitokertaamme. Pakkasesta ei sulanut yksinään istutettavaksi, eivät vaan lähteneet enää jakautumaan. Eli sanoisin, että toisen saat tehtyä hyvällä tuurilla.

Ja jos olisin eronnut, niin olisin Tinderissä just se 44 v yh jolla lapset 5 ja 8 😀

Vierailija
11/73 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein omani IVF:llä aikalailla sinun aikataulussa eli eka syntyi 36-vuotiaana ja toinen 39- vuotiaana. Näiden kahden tekemiseen menikin kaikki meidän kolme julkisen puolen hoitokertaamme. Pakkasesta ei sulanut yksinään istutettavaksi, eivät vaan lähteneet enää jakautumaan. Eli sanoisin, että toisen saat tehtyä hyvällä tuurilla.

Ja jos olisin eronnut, niin olisin Tinderissä just se 44 v yh jolla lapset 5 ja 8 😀

Siis voihan sitä tehdä uuden IVF-pistokierroksen heti kun vauveli on n, vuoden ja kerätä tuon yhden pakastetun lisäksi lisää hyviä soluja. Ei sitä sen ”säkää” tarvitse jäädä odottelemaan.

Vierailija
12/73 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit vielä hyvin. Nyt kun olet saanut putken auki. Mulla toinen ivf menossa. Mulla tulee ilmeisesti ikään nähden (41) hyvin munasoluja. Nyt saatiin reilu 15, joista useita huippulaatuisia ja pakkaseen menossa 10. Mutta jostain syystä raskaus ei vain ala.

Vierailija
13/73 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdit vielä hyvin. Nyt kun olet saanut putken auki. Mulla toinen ivf menossa. Mulla tulee ilmeisesti ikään nähden (41) hyvin munasoluja. Nyt saatiin reilu 15, joista useita huippulaatuisia ja pakkaseen menossa 10. Mutta jostain syystä raskaus ei vain ala.

Toinen IVF 1. lapsen yritykseen vai 2. IVF 2. lapsen yritykseen?

Meilläkin oli eka kemiallisia.

Tsemppiä kovasti sinne ❤️ sitten se vaan yht äkkiä alkaa. Pyydä Lugesteronin sijasta tai lisäksi jotain tukilääkettä, käyttävät jotain uutta syöpälääkettä tukemaan jatkumista.

Vierailija
14/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis voihan sitä tehdä uuden IVF-pistokierroksen heti kun vauveli on n, vuoden ja kerätä tuon yhden pakastetun lisäksi lisää hyviä soluja. Ei sitä sen ”säkää” tarvitse jäädä odottelemaan.

Up

Vierailija
15/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh? Olen ollut 5v rakkausavioliitossa. -Ap

Et olekaan vielä 40 v.

Vierailija
16/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käly oli kiusaaja. Lisäksi hänellä oli/on sellainen kiusaava kaveriporukka.

Nyt siitä porukasta kälyllä on ollut 4 vuotta vaikeuksia saada lasta ja näistä kiusaajista 3(!!) kärsii lapsettomuudesta. Meille on tulossa vauva.

Tämä tarina on muuten tosi. Selkäpiitä karmii. Lapsettomuutta ei toivo kenellekään, mutta usein käy mielessä tämä millaisia olivat/ miten kiusasivat.

Vierailija
17/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ekaa kertaa luomusti raskaaksi 41-v. Isommat lapset saatu IVF-hoidoilla, taustalla selittämätön lapsettomuus. Näköjään hedelmällisyys kohdallani parempi nyt kuin kolmikymppisenä. Sama aviomies ollut 15 vuotta ja hän luonnollisesti kaikkien lastemme isä.

Luulen että työelämästä pois jättäytyminen ja sen myötä mahdollistuneet säännöllisemmät elintavat sekä rasvaisten maitotuotteiden käyttö vähärasvaisten sijaan parantaneet hedelmällisyyttäni.

Muutoinkin olen elänyt terveellisesti koko ikäni; ei tupakointia, vain vähän alkoholia, ei valvomista (biletystä), paljon ulkoliikuntaa, ei koskaan ylipainoa.

Vierailija
18/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini on 38-vuotias ja hänestä on juuri tulossa mummo. Jos hänen lapsenlapsensa tekee kuten äitinsä ja isoäitinsä, naapuristani tulee 57-vuotiaana jo isomummo.

Vierailija
19/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin ekaa kertaa luomusti raskaaksi 41-v. Isommat lapset saatu IVF-hoidoilla, taustalla selittämätön lapsettomuus. Näköjään hedelmällisyys kohdallani parempi nyt kuin kolmikymppisenä. Sama aviomies ollut 15 vuotta ja hän luonnollisesti kaikkien lastemme isä.

Luulen että työelämästä pois jättäytyminen ja sen myötä mahdollistuneet säännöllisemmät elintavat sekä rasvaisten maitotuotteiden käyttö vähärasvaisten sijaan parantaneet hedelmällisyyttäni.

Muutoinkin olen elänyt terveellisesti koko ikäni; ei tupakointia, vain vähän alkoholia, ei valvomista (biletystä), paljon ulkoliikuntaa, ei koskaan ylipainoa.

Täyttä uskomusta tuo rasvaiset tuotteet yms ei kannata tuollaista levittää netissä totena, ainakaan aiheen lapsettomuus yhteydessä.

Vierailija
20/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea AP ❤️ voi olla että unelmat isommasta lapsiluvusta kariutuivat vauvan / taaperon kanssa 😅 itselle kävi niin, rankkuus yllätti. Toivottavasti saat onnen ja mielenrauhan tästä oli se sitten 1 tai 4 lasta 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän