Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 37 kun esikoinen syntyy

Vierailija
20.10.2019 |

Eikun siis täytän juuri 38.

Nyt on sitten herännyt toive ainakin kahdesta, kolmesta tai jopa neljästä pikkuisesta🙊

Oma ikä mietityttää, ja ollaan kiitollisia yhdestäkin. 4 on varmasti epärealistinen. Jos 2. onnistuisi pian, voisi 3 lasta olla mahdollinen, toki huomioitava keskenmenot, yrityksen vaikeus.

Tätä ensimmäistä yritettiin 24 kiertoa. Vuosi luomuna ja sitten vuosi hoitoja, IVF sitten heti tärppäsi ja hyvin on mennyt.

Facen vauvaryhmissä on useita minua paljon vanhempia, jotka yli nelikymppisinä saaneet vasta ekan, silloin tunnen nämä pohdinnat aivan tyhmiksi, turhiksi huoliksi.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heippa! Olen saanut lapseni 37 v., 39 v. Ja nyt olen raskaana 44 v.

Ei kannata pitää isoja välejä. Toivottavasti onnistuu! Onnea.

Kiitos! ❤️👍 Saitteko luomuna kaikki kolme?

Joo, meillä tuli luomuna onneksi.

Vierailija
42/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap!

Itse edustan tätä toista ääripäätä, nykyajan hirveyttä. Ihminen joka laitto lapset kaiken edelle ja teki ne nuorena. Esikoinen synty hetki ennen 18v synttäreitä ja kakkosta odotellaan syntyväksi muutama viikko ennen 20v juhlia. Nykyään ei tosiaankaan oo oikeeta aikaa tehdä lapsia. Oot liian nuori,liian vanha, liian köyhä, liian uramutsi, liian laiha, liian läski. Paska äiti oot anyway.

Todellakin toivon teille teidän haaveileman lapsiluvun ja rohkeutta antaa ihmisten mielipiteiden vaan jäädä kateellisten kitinäksi.

Olen myös nuori äiti, sain esikoisen kun olin juuri täyttänyt 19v. Toivon toista lasta ensi vuodelle, kun olen 21v. Sitten putket vaikka kiinni ja tuplaehkäisy. Urasuunnitelmat on kyllä selvät, mutta tahdoin tehdä lapset ensin, että voin 40-vuotiaana nauttia aikuisuudesta ja vapaudesta kun omatkin lapset ovat jo aikuisia :) 

Elämä kannattaa tosiaan elää siten kuin se itselle parhaalta tuntuu, ja antaa muiden ihmisten kitistä rauhassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap!

Itse edustan tätä toista ääripäätä, nykyajan hirveyttä. Ihminen joka laitto lapset kaiken edelle ja teki ne nuorena. Esikoinen synty hetki ennen 18v synttäreitä ja kakkosta odotellaan syntyväksi muutama viikko ennen 20v juhlia. Nykyään ei tosiaankaan oo oikeeta aikaa tehdä lapsia. Oot liian nuori,liian vanha, liian köyhä, liian uramutsi, liian laiha, liian läski. Paska äiti oot anyway.

Todellakin toivon teille teidän haaveileman lapsiluvun ja rohkeutta antaa ihmisten mielipiteiden vaan jäädä kateellisten kitinäksi.

Olen myös nuori äiti, sain esikoisen kun olin juuri täyttänyt 19v. Toivon toista lasta ensi vuodelle, kun olen 21v. Sitten putket vaikka kiinni ja tuplaehkäisy. Urasuunnitelmat on kyllä selvät, mutta tahdoin tehdä lapset ensin, että voin 40-vuotiaana nauttia aikuisuudesta ja vapaudesta kun omatkin lapset ovat jo aikuisia :) 

Elämä kannattaa tosiaan elää siten kuin se itselle parhaalta tuntuu, ja antaa muiden ihmisten kitistä rauhassa. 

No en kyllä voi suositella lapsille (19-20v) lasten tekoa! 30-45 hyvä ikä.

Vierailija
44/73 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upppp

Vierailija
45/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen <3

Vierailija
46/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin, "sain tehtyä".   Sinulle annettiin lahjaksi lapsi.   Ei niitä tehdä.  Se on lahja.

Vierailija
47/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esikoinen?" Oletko varma että et ole 77 vuotta?

Vierailija
48/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa❤️❤️

Vierailija
49/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan tuollainen maksaa? Onkohan paljon kuluja, jos on 37-vuotta? :( Rahaa menee ja rahan menoa ei voi estää näissä asioissa. Kaikilla mun vanhoilla tutuilla, jotka on synnyttänyt yli 30-kymppisenä on ollut puheen viivästymää, motoriikan viivästymää, hidastunutta kehitystä ja paljon ongelmia jo raskautumisessa, toisaalta outoa säkää: saankin lapsen.  On kerrottu, että yli 30 ei saisi enää hankkia lapsia, koska nainen on liian vanha lisääntymään, lapset pitää hankkia 20-25 mieluiten tai ei ollenkaan. Yleensä naisten korkeakoulutus estää tämän, koska opiskelussa menee aikaa, mutta sehän on fakta, että akateemiset naiset harvoin lisääntyvät koulutuksensa takia. Hyvä, että yliopisto tarjoaa paljon työmahdollisuuksia naisille kun tämä on otettu huomioon, koska koulutuskin maksaa. :)

Vierailija
50/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa menee vaan niin paljon tohon kirjoitti:

Paljonkohan tuollainen maksaa? Onkohan paljon kuluja, jos on 37-vuotta? :( Rahaa menee ja rahan menoa ei voi estää näissä asioissa. Kaikilla mun vanhoilla tutuilla, jotka on synnyttänyt yli 30-kymppisenä on ollut puheen viivästymää, motoriikan viivästymää, hidastunutta kehitystä ja paljon ongelmia jo raskautumisessa, toisaalta outoa säkää: saankin lapsen.  On kerrottu, että yli 30 ei saisi enää hankkia lapsia, koska nainen on liian vanha lisääntymään, lapset pitää hankkia 20-25 mieluiten tai ei ollenkaan. Yleensä naisten korkeakoulutus estää tämän, koska opiskelussa menee aikaa, mutta sehän on fakta, että akateemiset naiset harvoin lisääntyvät koulutuksensa takia. Hyvä, että yliopisto tarjoaa paljon työmahdollisuuksia naisille kun tämä on otettu huomioon, koska koulutuskin maksaa. :)

:( Korjaan: kertoman mukaan niiden lapsilla on ollut ei synnyttäjillä

Vierailija
51/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan käytä ehkäisyä. Siis synnytyksen jälkeen, tärppää jos tärppää ja saatte sen kakkosenkin. Sitten kakkosen jälkeen voinee miettiä ehkäisyä, kunnes haluaa antaa kolmoselle luvan tulla.

Raaka fakta on, että naisella hedelmöittymismahdollisuus tippuu radikaalisti 35v päivän jälkeen, puhumattakaan 40v.

Vierailija
52/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On kerrottu, että yli 30 ei saisi enää hankkia lapsia, koska nainen on liian vanha lisääntymään, lapset pitää hankkia 20-25 mieluiten tai ei ollenkaan."

Taas näitä Einsteineja täällä palstalla jakamassa FAKTOJA TISKIIN :D

Vierailija
53/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän tänä vuonna 37. Esikoiseni on 10-vuotias, keskimmäinen kahdeksan ja nuorin neljä. En voisi enää kuvitellakaan tähän ikään vauvaa. En, vaikka meidän arki on tasaista, itselläni on terveelliset elämäntavat ja niin edelleen. Onhan ne vauvat ihania ja raskausaika omalla tavallaan ihanaa, mutta iso ikäero lapsen kanssa ei ole mielekästä. 

Vierailija
54/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan parempi on tehdä ne lapset nuorena. Fakta nyt kuitenkin on, että monet parit eroavat. jJos olet tehnyt vanhemmalla iällä lapsen, niin uuden miehen saaminen on paljon vaikemapaa eron jälkeen, kun on pieni lapsi/pienet lapset.

t: Nainen 35v, jolla yksi 13v. teini ja uusi mies.

Jos mulla olisi ollut joku pikku taapero tähän kohtaan, niin harvempi mies tähän olisi ryhtynyt. Saati se, että nelikymppisellä ne pienet taaperot on kotona ja uutta miestä pitäisi etsiä eron jälkeen. Niitäkin ketjuja täällä on ollut, että valitettu kun ei miestä löydy ja syy siihen on pienet lapset. No, elämä on valintoja.

Vierailija
55/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeata uskoa ketjua edes todeksi, kun ikäkin vaihtuu heti viestissä verrattuna otsikkoon. 

Minä taas olen ehkä jo haudassa, kun olen 44 tai 45. Näin se elämä heittelee. 

Vierailija
56/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On kerrottu, että yli 30 ei saisi enää hankkia lapsia, koska nainen on liian vanha lisääntymään, lapset pitää hankkia 20-25 mieluiten tai ei ollenkaan."

Taas näitä Einsteineja täällä palstalla jakamassa FAKTOJA TISKIIN :D

Niin onko se nyt no hedelmällisyys, kypsyys ja aivot kehittyvät vielä 18 ikävuoden jälkeen niin se on siis noi 20- 25 vuotta

Vierailija
57/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap!

20 ja 30 ikävuoden välissä on kuitenkin kokonaiset 10 vuotta. Jos 20 ei ole hyvä ikä niin ei kyllä 45:kään paitsi jos lapsettomuus sopii yhtä hyvin.

Olemme myös saaneet lapsemme hyvin nuorina ja suurin syy nopeaan etenemiseen oli minun vanhempieni vuosien hedelmöityshoidot. Olen itsekin saanut kystia munasarjoihin ja kohtuun nyt vanhempana, joten 45 hyvä ikä, ehkä... Puolensa kaikessa, nuoressa iässä fyysinen jaksaminen (jos ei yövalvominen niin vähintään raskauksista ja synnytyksistä toipuminen ihan eri juttu parikymppisenä) ja se, että saan ehkä nähdä myös lapsenlapsenlapseni. :) Perheenperustamisesta ei voi tehdä täysin yksilöimättömiä yleistyksiä. Mielipiteelläsi ei suorastaan ole merkitystä.

Toivottavasti aloittajan perheeseen saadaan vielä sisarus tai useampi. Se on vielä hyvin mahdollista kun todistettavasti olet pystynyt tulemaan raskaaksi. Vauvavuosi luomuna ja toivotaan parasta, varsinkin jos et imetä ihan koko vuotta niin mahdollisuutesi paranevat. Toinen raskaus alkaa joskus helpommin ja teillä on onneksi vielä varasuunnitelmanne, josta nytkin tärppäsi. Yksi lapsi on ainakin jo matkalla. :)

Vierailija
58/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap!

20 ja 30 ikävuoden välissä on kuitenkin kokonaiset 10 vuotta. Jos 20 ei ole hyvä ikä niin ei kyllä 45:kään paitsi jos lapsettomuus sopii yhtä hyvin.

Olemme myös saaneet lapsemme hyvin nuorina ja suurin syy nopeaan etenemiseen oli minun vanhempieni vuosien hedelmöityshoidot. Olen itsekin saanut kystia munasarjoihin ja kohtuun nyt vanhempana, joten 45 hyvä ikä, ehkä... Puolensa kaikessa, nuoressa iässä fyysinen jaksaminen (jos ei yövalvominen niin vähintään raskauksista ja synnytyksistä toipuminen ihan eri juttu parikymppisenä) ja se, että saan ehkä nähdä myös lapsenlapsenlapseni. :) Perheenperustamisesta ei voi tehdä täysin yksilöimättömiä yleistyksiä. Mielipiteelläsi ei suorastaan ole merkitystä.

Toivottavasti aloittajan perheeseen saadaan vielä sisarus tai useampi. Se on vielä hyvin mahdollista kun todistettavasti olet pystynyt tulemaan raskaaksi. Vauvavuosi luomuna ja toivotaan parasta, varsinkin jos et imetä ihan koko vuotta niin mahdollisuutesi paranevat. Toinen raskaus alkaa joskus helpommin ja teillä on onneksi vielä varasuunnitelmanne, josta nytkin tärppäsi. Yksi lapsi on ainakin jo matkalla. :)

No siis 30 vuotta on vain liian vanha ei sille mitään voi, saati sitten yli 30-vuotiaat, koska liian vanha.

Vierailija
59/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-25 vuotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap!

No siis 30 vuotta on vain liian vanha ei sille mitään voi, saati sitten yli 30-vuotiaat, koska liian vanha.

Yksilökohtaista. - viimeksi lainattu

Vierailija
60/73 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain omani 26v lahjaksi ( ja samalla 1v hääpäivän ovella) ja toisen, suunnitellusti hänkin, 1v5kk myöhemmin. Molemmat saivat alkunsa heti 1.yrityskierrosta.

Nyt täytin 44v ja lapseni alkavat olla aikuisia, 16v (kevättalvella 17v) ja 18v, koen olevani nuori isojen lasten äiti.

Aina kaikki ei mene helposti tai toivotusti ja olen kiitollinen siitä, että äidiksi tulemiseni sujui helposti ja sain terveet, ihanat lapseni, haasteita kyllä ollut elämässä paljon muissa asioissa.

Onnea ap ja toivottavasti saatte vielä sen kakkosenkin, ainakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi