Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 37 kun esikoinen syntyy

Vierailija
20.10.2019 |

Eikun siis täytän juuri 38.

Nyt on sitten herännyt toive ainakin kahdesta, kolmesta tai jopa neljästä pikkuisesta🙊

Oma ikä mietityttää, ja ollaan kiitollisia yhdestäkin. 4 on varmasti epärealistinen. Jos 2. onnistuisi pian, voisi 3 lasta olla mahdollinen, toki huomioitava keskenmenot, yrityksen vaikeus.

Tätä ensimmäistä yritettiin 24 kiertoa. Vuosi luomuna ja sitten vuosi hoitoja, IVF sitten heti tärppäsi ja hyvin on mennyt.

Facen vauvaryhmissä on useita minua paljon vanhempia, jotka yli nelikymppisinä saaneet vasta ekan, silloin tunnen nämä pohdinnat aivan tyhmiksi, turhiksi huoliksi.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois hirveetä jos tässä iässä ois leikki-ikäisiä tai vielä pienempiä lapsia! Ei kiitos! Onneksi omat on jo teinejä.

Vierailija
22/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurini on 38-vuotias ja hänestä on juuri tulossa mummo. Jos hänen lapsenlapsensa tekee kuten äitinsä ja isoäitinsä, naapuristani tulee 57-vuotiaana jo isomummo.

Niin?

Mun koulukaveri, lapsuudenystävä tuli mummoksi samaan aikaan kuin mä sain ainokaiseni, 37-vuotiaana. On yhdessä naureskeltu sitä, että heillä toteutunut se tilastojenkin kertoma, että nuorena lapsen saaminen ”periytyy”. Neljä sukupolvea saanut lapsen alle kaksikymppisenä. Ja muitakin yleistyksiä ovat toteuttaneet, kolmella tässä sukupolviketjussa vain ammatillinen koulutus. Mutta elämä mennyt heilläkin ihan hyvin, työtä ja (vähän kapeampaa) toimeentuloa riittänyt.

Mä sitten olen se klisee luokkaretken toteuttaneesta duunariperheen tyttärestä joka pakersi lisuriksi ja tosiaan tulin äidiksi vasta tuossa iässä. (Eikä mulle btw ole mikään ongelma, että yksi parhaista ystävistäni on lähihoitaja ja mummo.)

Miksi kumpikaan malli olisi oikeampi kuin toinen?

Olen rakastanut olla äiti juuri nyt. Nauti, ap, joka hetkestä ja koita olla miettimättä kuviota liian pitkälle. Tulee jos tulee, kuten sanottu. :)

Pidän peukkua raskauteen ja synnytykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea AP ❤️ voi olla että unelmat isommasta lapsiluvusta kariutuivat vauvan / taaperon kanssa 😅 itselle kävi niin, rankkuus yllätti. Toivottavasti saat onnen ja mielenrauhan tästä oli se sitten 1 tai 4 lasta 😊

Kiitos! ❤️

Vierailija
24/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois hirveetä jos tässä iässä ois leikki-ikäisiä tai vielä pienempiä lapsia! Ei kiitos! Onneksi omat on jo teinejä.

Kannattaa muistaa se, että joillekin lapset ja näiden lapsuus ovat muutakin, kuin jotain, mistä voisi jo päästä eroon. Aatella.

Vierailija
25/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin ekaa kertaa luomusti raskaaksi 41-v. Isommat lapset saatu IVF-hoidoilla, taustalla selittämätön lapsettomuus. Näköjään hedelmällisyys kohdallani parempi nyt kuin kolmikymppisenä. Sama aviomies ollut 15 vuotta ja hän luonnollisesti kaikkien lastemme isä.

Luulen että työelämästä pois jättäytyminen ja sen myötä mahdollistuneet säännöllisemmät elintavat sekä rasvaisten maitotuotteiden käyttö vähärasvaisten sijaan parantaneet hedelmällisyyttäni.

Muutoinkin olen elänyt terveellisesti koko ikäni; ei tupakointia, vain vähän alkoholia, ei valvomista (biletystä), paljon ulkoliikuntaa, ei koskaan ylipainoa.

Täyttä uskomusta tuo rasvaiset tuotteet yms ei kannata tuollaista levittää netissä totena, ainakaan aiheen lapsettomuus yhteydessä.

Kerron omasta kokemuksesta ja koska sen kertominen auttaa muita, levitän sitä myös netissä. Uskomuksia ei kannatakaan jakaa.

Lapsuudenkodissani syötiin pelkästään rasvattomia maitotuotteita, jonka seurauksena kummallakin vanhemmalla puhkesi laktoosi-intoleranssi, veljeni sai jonkin suolistosairauden ja minulle tuli teini-iässä vatsahaava - kaikille samoihin aikoihin. Hyla-tuotteita syötiin tuloksetta 20 vuotta, mutta oireet jatkuivat. Vasta päälle kolmikymppisenä löysin/löysimme rasvaiset luomutuotteen ja siitä asti olemme voineet hyvin.

Vierailija
26/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisin kokemuksia muilta tämän ikäisiltä

Vierailija
27/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdit vielä hyvin. Nyt kun olet saanut putken auki. Mulla toinen ivf menossa. Mulla tulee ilmeisesti ikään nähden (41) hyvin munasoluja. Nyt saatiin reilu 15, joista useita huippulaatuisia ja pakkaseen menossa 10. Mutta jostain syystä raskaus ei vain ala.

Toinen IVF 1. lapsen yritykseen vai 2. IVF 2. lapsen yritykseen?

Meilläkin oli eka kemiallisia.

Tsemppiä kovasti sinne ❤️ sitten se vaan yht äkkiä alkaa. Pyydä Lugesteronin sijasta tai lisäksi jotain tukilääkettä, käyttävät jotain uutta syöpälääkettä tukemaan jatkumista.

Sitä ensimmäistä lasta tässä toivotaan. Täytyy miettiä tuota lisälääkkeen pyyntiä, jos tästä ei nyt raskaus ala. Tietääkö joku tässä muuten että montako kertaa sieltä pakkasesta on järkevää sulattaa ja siirtää? Siellä nyt 2 huippulaatuista, muutama hyvä ja loput vaatisivat lisäkypsytystä, mutt oma järki sanoo et raja ehkä vedetään tuohon kahteen.

Ja siis onnea vielä ap!

Vierailija
28/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh? Olen ollut 5v rakkausavioliitossa. -Ap

Et olekaan vielä 40 v.

Niin ja saanut lasta. Kyllä siinä rakkaudet karisee kun lapsi syntyy. Vetoa, että pykää vielä toisen mukulan ja ukko lähtee nuoremman matkaan joka ei halua lapsia. Sitten ollaan kulahtaneena 43v:nä yh:na tinderissä hakemassa seuraa.

Vierailija
29/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh? Olen ollut 5v rakkausavioliitossa. -Ap

Et olekaan vielä 40 v.

Niin ja saanut lasta. Kyllä siinä rakkaudet karisee kun lapsi syntyy. Vetoa, että pykää vielä toisen mukulan ja ukko lähtee nuoremman matkaan joka ei halua lapsia. Sitten ollaan kulahtaneena 43v:nä yh:na tinderissä hakemassa seuraa.

Kauhea mitä sä selität! Meille perhe on yhteinen unelma, ei kaikki eroa. Me kunnioitetaan toisiamme eikä erota ❤️

Vierailija
30/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdit vielä hyvin. Nyt kun olet saanut putken auki. Mulla toinen ivf menossa. Mulla tulee ilmeisesti ikään nähden (41) hyvin munasoluja. Nyt saatiin reilu 15, joista useita huippulaatuisia ja pakkaseen menossa 10. Mutta jostain syystä raskaus ei vain ala.

Toinen IVF 1. lapsen yritykseen vai 2. IVF 2. lapsen yritykseen?

Meilläkin oli eka kemiallisia.

Tsemppiä kovasti sinne ❤️ sitten se vaan yht äkkiä alkaa. Pyydä Lugesteronin sijasta tai lisäksi jotain tukilääkettä, käyttävät jotain uutta syöpälääkettä tukemaan jatkumista.

Sitä ensimmäistä lasta tässä toivotaan. Täytyy miettiä tuota lisälääkkeen pyyntiä, jos tästä ei nyt raskaus ala. Tietääkö joku tässä muuten että montako kertaa sieltä pakkasesta on järkevää sulattaa ja siirtää? Siellä nyt 2 huippulaatuista, muutama hyvä ja loput vaatisivat lisäkypsytystä, mutt oma järki sanoo et raja ehkä vedetään tuohon kahteen.

Ja siis onnea vielä ap!

Kiitos hirmuisesti!

Meillä lääkäri kertoi miten menetellään alkioiden kanssa:

Meillä kaikki pakastetut siirrettiin, mutta kaikkia punktoituja ei saatu pakastettua kun olivat raakoja.

Eli tässä 2. IVFssä 8 punktoitiin ja pakkaseen 2 josta eka tuoresiirto onnistui ja toinen pakkasessa.

Ekassa 1VFssä paljastettiin varmaan 4, ne kaikki sulatettiin yksitellen peräkkäisinä kuukausina ja selvisivät mutta eivät kehittyneet vauvaksi asti.

Sulle tsemppiä ja vinkkinä että kyllä se vaan sitten äkkiä lähtee. Yksi hyvä tarvitaan vain.

Pyydä tukilääkitys. Itse yritin pitää itsestäni huolta: vaikla olin henkisesti ihan pohjalla, niin urheilin, kävin kylmävesiuinnissa yms. söin äärimmäisen terveellisesti ja monipuolisesti, otin vitamiinit, nukuin paljon.

Voimia❤️

Vierailija
31/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Olen saanut lapseni 37 v., 39 v. Ja nyt olen raskaana 44 v.

Ei kannata pitää isoja välejä. Toivottavasti onnistuu! Onnea.

Vierailija
32/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, ap! Olkaa iloisia ja onnellisia tästä syntymässä olevasta vauvasta. Voihan olla, ettei suuresta toiveestanne huolimatta toista vauvaa enää tule. Mutta yksi on parempi kuin ei yhtään.

Vierailija
33/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siitäpä vaan vääntämään lapsia maailmaan ja alkamaan kokopäiväiseksi kotiäidiksi.

Oma valinta. Mitäs sitä tänne kuuluttelemaan.

Vierailija
34/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap!

Itse edustan tätä toista ääripäätä, nykyajan hirveyttä. Ihminen joka laitto lapset kaiken edelle ja teki ne nuorena. Esikoinen synty hetki ennen 18v synttäreitä ja kakkosta odotellaan syntyväksi muutama viikko ennen 20v juhlia. Nykyään ei tosiaankaan oo oikeeta aikaa tehdä lapsia. Oot liian nuori,liian vanha, liian köyhä, liian uramutsi, liian laiha, liian läski. Paska äiti oot anyway.

Todellakin toivon teille teidän haaveileman lapsiluvun ja rohkeutta antaa ihmisten mielipiteiden vaan jäädä kateellisten kitinäksi.

Vierailija
35/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvinkin ehtiä saada lisää; lapsen saaminen vasta kertoo sen millaista vanhemmuus todellisuudessa on (ei sitä voi mitenkään kuvitella etukäteen vaikka olisi kuinka lapsirakas ollut aina) ja miten siihen itse sopeutuu, ehdit miettiä sitä ainakin siihen asti kunnes vauva on vuoden! Eli sanoisin että turha vielä stressata saako lisää, hyvinkin voi käydä että ei halua yhtäkään enempää tai vain esim yhden.

Vierailija
36/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa! Olen saanut lapseni 37 v., 39 v. Ja nyt olen raskaana 44 v.

Ei kannata pitää isoja välejä. Toivottavasti onnistuu! Onnea.

Kiitos! ❤️👍 Saitteko luomuna kaikki kolme?

Vierailija
37/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekani 38-vuotiaana, toisen muutamaa päivää vaille nelikymppisenä, ja hiukan alle 42-vuotiaana kaksoset. Kaikki oli luomuja ja tulin joka kerta helposti raskaaksi. Mutta tässäkin iässä siis onnistuu useamman lapsen saaminen. 

Vierailija
38/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 39vuotiaana, inseminaatio. Toinen 41vuotiaana, luomu, yllätys. Ei koskaan voi etukäteen tietää kuinka monta lasta saa. Jos saatte yhden, hyvä, jos kaksi, hyvä jne.

Rohkeutta ja reippautta Ap!

Vierailija
39/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ekani 38-vuotiaana, toisen muutamaa päivää vaille nelikymppisenä, ja hiukan alle 42-vuotiaana kaksoset. Kaikki oli luomuja ja tulin joka kerta helposti raskaaksi. Mutta tässäkin iässä siis onnistuu useamman lapsen saaminen. 

Ihana kuulla!!!! 🤗🤗🤗

Vierailija
40/73 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sai ekan 37 vuotiaana ja tokan 41 vuotiaana. Yritimme vuosia lapsettomuushoitoja, mutta lopulta lopetimme ne, koska ajattelimme ettemme ikinä saisi lapsia.

Niin se elämä yllätti, molemmat nimittäin tulivat yllättäen ja luomuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi