Meille ei palkata ammattiliittoon kuuluvaa!
En minä ainakaan palkkaisi.
Jokaisen täysi-ikäisen tulee neuvotella itse palkkansa, hoitaa eläke ja sairasvakuutuksensa.
Ne eivät kuulu työntajalle.
Näin on maissa, joissa on elintaso, kilpailukyky ja talouskasvu.
Onnelliset ihmiset eikä jo noin lähtökohtaisesti n. 20 % hulluja niinkuin suomessa, kelan lääkkeillä.
Kommentit (9)
Mistäs tiedät työhönotto tilanteessa kuuluuko työnhakija mihinkään ammattiliittoon?
Voi, voi. Olist nyt Ap edes hieman yritänyt, jos ja kun tarkoiuksesi oli mitä ilmeisemmin provoilla.
Suomessa työnantaja ei lähtökohtaisesti tiedä kuuluvatko työntekijät ammattiliittoon, eikä työnantajalla ole oikeutta sitä kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa työnantaja ei lähtökohtaisesti tiedä kuuluvatko työntekijät ammattiliittoon, eikä työnantajalla ole oikeutta sitä kysyä.
Suurin syy miksi suomessa ei ketään palkata. Saako edes varovasti pyytää tekemään työtä.
Ammattiyhdistys tarvitsee valtavan joukon työttömiä jotta saa heidän äänensä vaaleissa.
Kukaan ei välitä paskaakaan työttömistä, ei edes vaaleissa.
Ammattiyhdistys kaikkein vähiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin syy miksi suomessa ei ketään palkata. Saako edes varovasti pyytää tekemään työtä.
Ammattiyhdistys tarvitsee valtavan joukon työttömiä jotta saa heidän äänensä vaaleissa.
Ei liene kuitenkaan sattumaa, että kaikkein surkeimmat ja kurjimmat olot työnekijöillä on maissa, joissa ammattiyhdisystoiminta ja siten myös ammattiliittojen toiminta ova kielletyjä.
Kyllä ay-liikkeellä on oma tehtävänsä. Vaikka itse hoidan asiat oikein ja (omasta mielestäni) työntekijöitä kohtaan reilusti ja riistämättä (tavallista enempää) on täysin varmaa että hiton moni firma polkisi työntekijänsä varsin syvälle turpeeseen jos ei AY-toimintaa olisi.
Neuvostoliitossahan ei ay ollut sallittu, eikä käsittääkseni ole Kiinassa tällä hetkellä.
Minun työnantajani suosittelee aina uudelle työntekijälle liittoon liittymistä. Hänen mielestään se on myös hänen etunsa.
0/5