Auttakaa miestä mäessä naisasiassa
Olen tavannut siis töissä ikäiseni naisen (~25v) ensimmäistä kertaa tällä viikolla ja pariin kertaan viikon aikana istuimme kahdestaan kahvilla noin puolen tunnin ajan juttelemassa kaikenlaista ei-työhön liittyvää. Yhteisiä mielenkiinnonkohteita vaikutti olevan ja tuntui synkkaavan tämän naisen kanssa ihan hyvin. Keskustelu oli ihan molemminpuoleista ja ainakin itselleni tuli kuva että kuuntelin häntä ja hän kuunteli minua keskustelun lomassa eli vastavuoroisuutta oli kyllä ilmassa ja mielestäni keskustelu oli ihan hedelmällistä molemminpuolin ja mukava tunnelma. Ja tasoteoreetikoille olemme "samalla tasolla" koulutuksen ja työnkuvan suhteen, teemme samaa työtä mutta eri yksiköissä kylläkin eli emme ole samassa tiimissä varsinaisesti työkavereita, samalla työpaikalla muuten.
En ole varma onko tämä nainen vapailla markkinoilla enkä sitä nyt kehtaa suoraan töissäkään kysyä koska olisi varmaan melko tungettelevaa uudelta työkaverilta mennä kysymään onko hän sinkku, mutta ei hän ainakaan mistään puolisosta ikinä puhunut ja puhui itsestään aina yksikössä eikä "meistä" kuten yleensä parisuhteessa olevat puhuu. Tämä ei tietysti tarkoita ettei hänellä voisi olla puolisoa, monethan haluaa kyllä pitää tuollaiset asiat yksityistietona töissä.
Onko töissä ok kysyä naista ulos ja miten olisi hienovaraista ehkä selvittää onko hän sinkku ja ehkä halukas lähtemään käymään kahvilla tms? Töissä en kehtaa ihan suoraan mennä mitään treffejä ehdottamaan kun jos hän onkin vaikka naimisissa tai seurustelee niin voisi tulla kiusallinen tilanne jatkossa. Tykkään hänestä ja olisin ehkä halukas tutustumaan häneen paremmin ja tuntui että tunne oli molemminpuolinen sillä nainen itse hakeutui seuraani kahvipöydässä ja jäi vielä kanssani juttelemaan pitkään sen jälkeen kun muut olivat jo pöydästä lähteneet.
Kommentit (25)
Otat vaan muina miehinä juttelussa aiheeksi vaikka joulun vieton perheen kanssa, sanot että minä ajattelin mennä vanhempien luo kun olen sinkku jne, ja sitten jos hän ei itse kerro mitään, niin kysyt ihan reippaasti että mitäs sinä aiot tehdä jouluna.
Tai muuten vaan kysyt että minkäslainen perhe sinulla on jne.
Vierailija kirjoitti:
Otat vaan muina miehinä juttelussa aiheeksi vaikka joulun vieton perheen kanssa, sanot että minä ajattelin mennä vanhempien luo kun olen sinkku jne, ja sitten jos hän ei itse kerro mitään, niin kysyt ihan reippaasti että mitäs sinä aiot tehdä jouluna.
Hirveen vaikeeksi pitää tuokin tehdä. Sanot sille naiselle että tykkään mitä näen ja haluan tutustua paremmin, I like ya and I wantcha. Haluan viedä sinut ulos ja viettää yhteisen yön. Seuraavana päivänä laitetaan yhdessä ruokaa ja harrastetaan lisää seksiä. Joskus tulevaisuudessa synnytät minulle ehkä lapsia, kolme rotevaa poikaa.
Jos nainen ei ole kiinnostunut tuosta asetelmasta niin tiedät ainakin heti ettet hukkaa aikaa. Lyö faktat pöytään ja lähdet siitä eteenpäin.
Työpaikkasuhteet on aina vähän hankalia. Kannattaa miettiä ihan tosissaan haluatko sotkeentua työkaveriin.
Voi olla että nainen oli sua kohtaan kiva kun olet uusi/olette uusia. Näin minä tekisin ilman että ajattelisin tuossa olevan mitään romanttista kiinnostusta.
Vierailija kirjoitti:
No me keskusteltiin joulusta ja hän sanoi että aikoo viettää joulun vanhempiensa kanssa, ajattelin tämän olevan ehkä yksi merkki siitä että hänellä ei välttämättä ole puolisoa tai ainakaan perhettä välttämättä. Samoin hän sanoi monessa yhteydessä omistavansa koiria ja puhui aina "minulla on" muodossa eikä puhunut koskaan monikossa että meillä on. Pitää jatkaa jutustelua ensi viikolla kunhan törmään tähän naiseen töissä (toivottavasti) ja koittaa ottaa selville onko hänellä mahdollisesti puolisoa. Jotenkin tuntuu hölmöltä vain ilmaista suoraan jossain yhteydessä "sinkku kun olen", tulee vähän semmonen vaikutelma että olen tyrkky kun töissä kuitenkin edelleen ollaan eikä muista yhteyksistä tunneta lainkaan.
Onko olemassa jotain korrektia tapaa millä voisi tiedustella ihan sitä että onko hän varattu tai voisiko olla halukas viettämään vapaa-aikaa kanssani jossain muodossa? Koiria hänellä on niin lenkkeilyä olen ajatellut ehdottaa jos siihen asti mennään ja siellä toki voi enemmänkin puhua. Pelottaa jostain syystä vain töissä tehdä minkäänlaista aloitetta koska jos hän kieltäytyy niin olemme kuitenkin samassa työpaikassa jumissa ja näemme siellä toisiamme päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkasuhteet on aina vähän hankalia. Kannattaa miettiä ihan tosissaan haluatko sotkeentua työkaveriin.
Voi olla että nainen oli sua kohtaan kiva kun olet uusi/olette uusia. Näin minä tekisin ilman että ajattelisin tuossa olevan mitään romanttista kiinnostusta.
Luin uudelleen ja siis nainen on uusi teillä töissä. Sitä suuremmalla syyllä hän haluaa tutustua uusiin työkavereihin eli mm. sinuun. En usko että hänellä on käynyt edes mielessä mikään romanttinen kiinnostus. Häntä jännittää uusi työ ja on onnellinen että osoitat tukea ja kiinnostusta.
Töissä ollaan vaan töissä, ei naiset kaipaa mitään lääppiviä miehiä niskaansa. Kyllä sen naisesta huomaa, jos on kiinnostunut, mutta ihan normaali sujuva keskustelu ei vielä meinaa yhtään mitään. Jos nainen tuijottelee paljon, se on jo aika varma merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No me keskusteltiin joulusta ja hän sanoi että aikoo viettää joulun vanhempiensa kanssa, ajattelin tämän olevan ehkä yksi merkki siitä että hänellä ei välttämättä ole puolisoa tai ainakaan perhettä välttämättä. Samoin hän sanoi monessa yhteydessä omistavansa koiria ja puhui aina "minulla on" muodossa eikä puhunut koskaan monikossa että meillä on. Pitää jatkaa jutustelua ensi viikolla kunhan törmään tähän naiseen töissä (toivottavasti) ja koittaa ottaa selville onko hänellä mahdollisesti puolisoa. Jotenkin tuntuu hölmöltä vain ilmaista suoraan jossain yhteydessä "sinkku kun olen", tulee vähän semmonen vaikutelma että olen tyrkky kun töissä kuitenkin edelleen ollaan eikä muista yhteyksistä tunneta lainkaan.
Onko olemassa jotain korrektia tapaa millä voisi tiedustella ihan sitä että onko hän varattu tai voisiko olla halukas viettämään vapaa-aikaa kanssani jossain muodossa? Koiria hänellä on niin lenkkeilyä olen ajatellut ehdottaa jos siihen asti mennään ja siellä toki voi enemmänkin puhua. Pelottaa jostain syystä vain töissä tehdä minkäänlaista aloitetta koska jos hän kieltäytyy niin olemme kuitenkin samassa työpaikassa jumissa ja näemme siellä toisiamme päivittäin.
Jos aloitteen teko jo pelottaa niin mietipä sitä että suhteenne loppusi riitelyyn! Sitten vasta onkin mukava mennä töihin.
Mites jos vaikka sanoisit,että kanssasi on ollut todella kivaa jutella ja kahvitella. Haluaisitko lähteä kanssani syömään tai vaikka elokuviin. Sano myös et on ihan ok jos ei pääse lähtemään tai ajankohta on huono.
Itselläni kävi sillain ,kun oli kokkina keittiöllä ja olin jäämässä pois .Eräs vakioasiakas antoi luukulta minulle lapun jossa kertoi haluavansa antaa minulle suukon jos toisenkin. Ja haluavansa tavata minut ja pyysi et revin lapun jos en halua .Olen varattu ja harmittaa kun en selvittänyt asiaa hänen kanssaan. Olisi varmasti ollut hyvä ja kiltti mies. Joka olisi ollut oikeutettu vastaukseen.
Kysy niin et jää epätietoiseen tilanteeseen
Naisten kanssa kun toimit niin aina nopeasti pitää hoitaa se homma eli lähestyminen. Kai se nainen nyt itsekkin ymmärtää mitä haluat ja odottaa lähestymistä. En minä ainakaan käy naisten kanssa kahvilla tai ole muutenkaan tekemisissä ellei tarkoitus ole kehittää romantiikkaa ja fysiikkaa. Hengailua varten on ihan toinen sukupuoli. Make your move.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aloitteen teko jo pelottaa niin mietipä sitä että suhteenne loppusi riitelyyn! Sitten vasta onkin mukava mennä töihin.
Kyseessä ei kummallakaan ole vakkarityö ja hän kertoi haluavansa muutenkin vaihtaa eri paikkaan töihin, muutaman kuukauden määräaikainen pätkä hänellä tuolla ja hakee kokoajan muita töitä, on siis vain ns. paremman puutteessa tuolla eli ei me joka tapauksessa loppuelämää tulla samassa työpaikassa olemaan. Eli sillä tavalla "pääsisin hänestä eroon" kyllä joka tapauksessa jossain kohtaa. Mutta ihan hyvä pointti muuten mutta itse ainakin voisin kuvitella voivani silti tehdä hänen kanssaan työt kuten kuuluu eikä sekoittaa siviilielämää siihen vaikka siinä nyt noin kävisikin, aikuisten ihmisten kuuluu pystyä toimimaan niin.
Ja olen siis itse tuossa työpaikassa uudempi, nainen on ollut työpaikassa kuukauden pitempään kuin minä, minä olen meistä tuolla se uudempi työntekijä. Monen muunkin kanssa olen kyllä huomannut että työpaikalla ei mitään sutinaa yleensä edes haluta eikä juuri kukaan ole sen kummemmin minun kanssa omista harrastuksistaan ja elämästään puhunut kuin tämä kyseessä oleva nainen.
Lue ajatuksella viestit 3 ja 5. Jos edelleen haluat edetä asiassa, ÄLÄ pyydä naista kahville saati treffeille vaan etene kuten voisit edetä ihan vain työkaverinakin eli ehdota jotain tyyliin "Elokuvissa menee nyt leffa X, jota olen jo odottanut. Tykkäätkö sinä siitä genrestä/ohjaajasta/näyttelijöistä/... (myöntävän vastauksen jälkeen)... oletko jo varannut liput/sopinut menosta jonkun kanssa/tms vai kiinnostaisiko sinua lähteä xx.xx kun itse ajattelin mennä?"
Vierailija kirjoitti:
Lue ajatuksella viestit 3 ja 5. Jos edelleen haluat edetä asiassa, ÄLÄ pyydä naista kahville saati treffeille vaan etene kuten voisit edetä ihan vain työkaverinakin eli ehdota jotain tyyliin "Elokuvissa menee nyt leffa X, jota olen jo odottanut. Tykkäätkö sinä siitä genrestä/ohjaajasta/näyttelijöistä/... (myöntävän vastauksen jälkeen)... oletko jo varannut liput/sopinut menosta jonkun kanssa/tms vai kiinnostaisiko sinua lähteä xx.xx kun itse ajattelin mennä?"
Juuri näin. Naisetkin ovat ihmisiä, eli voitte jutella ihan kuin olisitte vain ystäviä tai samaa sukupuolta, eli ihan hyvin voi myös kysyä että niin että onkos sulla puoliso? Lapsia? Kun kerran lemmikitkin on jo käyty läpi. Eikä vielä siinä vaiheessakaan tarvitse olla mitään merkkejä antamassa että tässä ollaan nyt heti fiilaamassa ja höyläämässä. Kaveripohjalta parhaat parisuhteet alkaa.
Aina ei toki tule naisenakaan toiselta naiselta aina kysyneeksi että onko sinulla perhettä, mutta kyllä se yleensä tulee jossain vaiheessa ilmi jotain kautta joka tapauksessa.
3
Kyllä ne naiset muutenkin jo töissä tietää, että olet epätoivoinen, eli mitään syytä ei suoraakaan kontaktia ole hävetä. Naiset palkitsevat yritteliäisyydestä, vaikka niitä palkitsijoita olisikin vain yksi sadasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Naisetkin ovat ihmisiä, eli voitte jutella ihan kuin olisitte vain ystäviä tai samaa sukupuolta, eli ihan hyvin voi myös kysyä että niin että onkos sulla puoliso? Lapsia? Kun kerran lemmikitkin on jo käyty läpi. Eikä vielä siinä vaiheessakaan tarvitse olla mitään merkkejä antamassa että tässä ollaan nyt heti fiilaamassa ja höyläämässä. Kaveripohjalta parhaat parisuhteet alkaa.
Aina ei toki tule naisenakaan toiselta naiselta aina kysyneeksi että onko sinulla perhettä, mutta kyllä se yleensä tulee jossain vaiheessa ilmi jotain kautta joka tapauksessa.
3
Minä friendzonasin itseni juuri näin. No, ei haittaa, kun on jo yksi perhe kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3
Joo, ihan hyvä pointti, kyseleehän nuo muutkin minulta että onko minulla perhettä ym. Juuri tällaisen viestin halusinkin lukea. Ei vaan tule ajateltua tämmösen itselle "soveltuvan" naisen kohdalla sitä että häneltäkin voi kysyä asioita, suurin osa töissä olevista naisista kun on keski-iästä ylöspäin olevia perheellisiä ihmisiä joiden kanssa on ihan luontevaa puhua kun en ole jokatapauksessa heidän kanssaan pariutumassa. Liian monimutkaiseksi teen koko asian, antaa asian mennä omalla painollaan, niin se on ennenkin toiminut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy, missä päin hän lenkkeilee koiriensa kanssa. Jos osuu reitteihisi, niin voit ehdottaa puolileikilläsi liittyväsi joskus mukaan lenkille. Naisten vastauksesta voit päätellä paljon.
Kannattaa toimia, ettei jää jossiteltavaa. Fiksu nainen hoitaa homman asiallisesti, vaikka olisikin varattu. Seuraasi hakeutuminen on hyvä merkki.
Itselläni on vastaava tilanne, mutta olen se nainen tuossa. Ja sinkku olen
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa toimia, ettei jää jossiteltavaa. Fiksu nainen hoitaa homman asiallisesti, vaikka olisikin varattu. Seuraasi hakeutuminen on hyvä merkki.
Itselläni on vastaava tilanne, mutta olen se nainen tuossa. Ja sinkku olen
Olen samaa mieltä, olen aiemmin vastaavissa tilanteissa töissä menettänyt tilaisuuden kun en ole toiminut. Mikä mielestäsi olisi sellainen askel jonka voisi ottaa? joku mainitsi kyllä tuon koirien kanssa lenkkeilyn jos sinne pääsisi mukaan mutta muuta. Siitä on tietysti hyvä lähteä, lenkkeily on hyvin neutraali tapa ottaa ensiaskel vapaa-ajalla ja siitä saa keskusteluakin aikaan. Mutta miten voisin saada selville onko nainen sinkku?
ap
Miksi pelkäät niin kauheasti tehdä aloitetta jos nainen ei olekaan sinkku? Jos hänellä on jo joku niin ei se maata kaada tai ole mikään veret pysäyttävä häpeä.
Miksi? Miksi aina noin päin? Anna naisen ilmaista kiinnostus ja coast is clear.
Uskokaa kaikki miehet jo, että vain niin päin homma toimii. Miksi ihmeessä miehen pitää aina leikkiä sitä aloitteellista osapuolta jonka täytyisi kantaa kaikki riskit?