Evoluutiopsykologi: Vauvakadon olennainen syy on unohtunut – ”Naiset ovat muuttuneet miehekkäämmiksi”
Kommentit (1323)
Vierailija kirjoitti:
"Linkit tutkimuksiin osaat varmasti itsekin etsiä. "
Eli siis niitä ei ole antaa. Sitähän minäkin.
Sinähän varsinainen asiantuntija olitkin. Puhut korrelaatioista ja muusta, esiintyen vakuuttavasti, mutta nyt sitten paljastat ettet tiedä asioista yhtään mitään. Älä nyt viitsi inistä siinä vaan tutkimukset löytyy yliopistojen sivuilta ja sieltä voit vaikka yliopistojen kirjastoista kysyä lisää tietoa.
Minä en sinulle etsi mitään. Jos haluat kumota väitteeni, käy ottamassa selvää ja yritä sitten uudestaan niin jatketaan keskustelua.
Olen sen jälkeen pitänyt aina itse huolen siitä että minä petän ensiksi, joten mikään hyvä isä minä en missään tapauksessa ole, enkä ole sellaiseksi kyllä pyrkinytkään.
Joo veljen vaimon vika että olet i hmisjätettä
"Tuo oli minun ensimmäinen kommentti. Oletko sinä tuo mies, joka levittelee vaimostaan ihan liian henkilökohtaisia tietoja?"
Älä valehtele. En ole mies vaan helvetin tympiintynyt nainen. Selvästi yrität haastaa vain riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ja se ulottui jopa siihen että miehistä piti kasvattaa naisia jotka siivoavat, vievät roskat, hoitavat lapset jne jne."
Näin viisikymppisenä kahden lapsen isänä minun on täydellisen mahdotonta samaistua siihen että siivoaminen, roskien vieminen tai lasten hoitaminen olisi jotenkin epämiehekästä hommaa. Sanokaa vain suoraan että ette halua noita hommia tehdä ja työnnätte ne siksi mieluummin naisten tehtäviksi.
Miehekästä on ottaa vastuuta elämästä ja perheestä ihan kaikin tavoin, ei inistä siitä että joutuu viemään roskat.
Olet ihan oikeassa. Pitäähän sinkkumiestenkin hoitaa omat kotityöt, minne ne häviäisi perheellistyessä? Ja jos mies ei osaa tehdä kotona mitään eikä osaa olla lastensa kanssa, niin miten tuollaisille voisi eron jälkeen antaa lapsia edes viikonlopuksi? Lapsethan on ihan heitteillä.
Ja olipa yllätys että asiat ymmärretään tahallaan väärin. Ei tuo olekaan epämiehekästä hommaa. Tuo on ihan sitä samaa kotityötä mikä vain pitää tehdä. Naistenlehdet eivät kuitenkaan ottaneet tuota koskaan huomioon vaan naisten lehdissä ne asiantuntijoiden kehotukset ja neuvot vääristeltiin ja kärjistettiin. Ei naistenlehdet mitään tiedejulkaisuja ole. Artikkelit niihin valitaan sen perusteella mikä kiinnostaa asiakasta eniten ja mikä myy lehteä eniten. Siksi noissa artikkeleissa oli kärjistettyä potaskaa, jossa käytännössä kehotettiin äitejä kasvattamaan pojista tyttöjä ja valittamaan miehille jotka eivät olleet naisia.
Samaa mieltä, tasa-arvo asiat on jotenkin tahallaan kärjistetty siten, että on epämiehekästä jos mies osallistuu kotitöihin. Mutta se on kuitenkin hieman eri asia kuin esim. se, että mies oikeasti haluaa olla se suhteen nainen, ja jopa olla se joka imettää ja hoitaa sen lapsen kokonaan ja omii itselleen sen naisen roolin täysin.
Vierailija kirjoitti:
"ja se ulottui jopa siihen että miehistä piti kasvattaa naisia jotka siivoavat, vievät roskat, hoitavat lapset jne jne."
Näin viisikymppisenä kahden lapsen isänä minun on täydellisen mahdotonta samaistua siihen että siivoaminen, roskien vieminen tai lasten hoitaminen olisi jotenkin epämiehekästä hommaa. Sanokaa vain suoraan että ette halua noita hommia tehdä ja työnnätte ne siksi mieluummin naisten tehtäviksi.
Miehekästä on ottaa vastuuta elämästä ja perheestä ihan kaikin tavoin, ei inistä siitä että joutuu viemään roskat.
Täysin samaa mieltä 😊👍 Mukavaa nähdä tällä palstalla myös fiksujen, aikuisten miesten kommentteja.
Ja olipa yllätys että asiat ymmärretään tahallaan väärin. Ei tuo olekaan epämiehekästä hommaa. Tuo on ihan sitä samaa kotityötä mikä vain pitää tehdä. Naistenlehdet eivät kuitenkaan ottaneet tuota koskaan huomioon vaan naisten lehdissä ne asiantuntijoiden kehotukset ja neuvot vääristeltiin ja kärjistettiin. Ei naistenlehdet mitään tiedejulkaisuja ole. Artikkelit niihin valitaan sen perusteella mikä kiinnostaa asiakasta eniten ja mikä myy lehteä eniten. Siksi noissa artikkeleissa oli kärjistettyä potaskaa, jossa käytännössä kehotettiin äitejä kasvattamaan pojista tyttöjä ja valittamaan miehille jotka eivät olleet naisia.
Oletpa harvinaisen perehtynyt 70-luvun naistenlehtiin. Oletko tutkija ja tehnyt aiheesta tutkimuksen?
Vierailija kirjoitti:
Olen sen jälkeen pitänyt aina itse huolen siitä että minä petän ensiksi, joten mikään hyvä isä minä en missään tapauksessa ole, enkä ole sellaiseksi kyllä pyrkinytkään.
Sanoo nainen joka petti ja joka sen jälkeen joutui jatkuvasti petetyksi ja päätyi elämään yksin, muka voimaantuneena.
Sinulla ei ole tulevaisuutta.
"Tähän kommentoin ihan sivusta. Kaikki ns. Hyvät isät ystäväpiirissäni ovat päätyneet pettämisen uhriksi. 100% noista hyvistä isistä. Eli vaimo tai tyttöystävä on löytänyt seuraa ulkopuolisesta miehestä, ...."
Tuollainen toiminta avasi minunkin silmäni ja romutti luottamukseni suomalaisiin naisiin. Sinkkumiehenä oli paljon lyhyitä suhteita naisten kanssa, joista suurin osa paljastuikin varatuiksi. Kaikki valehtelivat kirkkain silmin alussa olevansa sinkkuja.
Me hyvät äidit ja hyvät isät päädytään petetyiksi, valitettavasti noin se menee. Me emme löydä toisiamme nuorena. Osaatko sitten arvostaa jos löytäisit.
Vierailija kirjoitti:
"Naiset tarvitsevat roolijakoa paljon enemmän kuin miehet. Nythän se on nähtävissä."
Höpsistä. Miehet itsekävät naisettomuuttaan kun eivät kykene elämään ilman. Naisille sinkkuus ei ole ollenkaan samanlainen ongelma.
Yksi henkilö trollaa välillä, niin sinä yleistät ja luulet kaiken olevan totta.
"Naisten pahoinvointi lisäääntyy. Yli 70% naisista saa jonkin mielenterveysdiagnoosin elämänsä aikana. "
Oikea luku on 77%. Olettaa voi, että koska kaikki naiset, varsinkaan terveet eivät täällä notku, palstan mt-ongelmaisia naisia on vähintään 90%.
Se on muuten miehilläkin nykyään noin 70%.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa harvinaisen perehtynyt 70-luvun naistenlehtiin. Oletko tutkija ja tehnyt aiheesta tutkimuksen?
En ole tuota tutkinut, mutta olen tuohon aiheeseen tutustunut ja kuulin tuosta 90 luvulla ensimmäisen kerran kun tuo tutkimus aiheesta julkistettiin. Edustatko jotain lehteä kun hyökkäät noin voimakkaasti niihin osoitettua kritiikkiä vastaan? Ei asia muutu sillä toiseksi että painelet alapeukkuja. Naistenlehdet olivat uusi media 70 ja 80 luvulla ja niillä oli keskenään kovaa kilpailua, joka vaikutti siihen että tieteellisyys unohdettiin ja keskityttiin populismiin ja aatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kotiäitiys olisi houkuttelevampaa, jos siitä maksettaisiin palkkaa eläkekertymineen ja lomineen. Nythän siitä ei saa mitään. Lisäksi miehet nimittelevät vastasyntynyttä vauvaa hoitavaakin naista loiseksi, kun hän yrittää toipua synnytyksestä eikä pysty maksamaan puolia perheen menoista.
Älä yleistä. Itse olet miehesi valinnut.
Vapaus olla oma itsensä ja tehdä omat päätökset = miehisyyttä?
Tuntuu oudolta vertaukselta. Tuokin tutkija tahtoo, että naiset pakotetaan muotteihin, missä naiset eivät halua, jotta naiset pidättäytyvät niissä rooleissa, missä miehet haluavat heidän olevan.
Vanhan ajan naisen roolilla ei ole mitään tekemistä naisen onnellisuuden kanssa, vaan miten nainen on hyödyksi miehille ja yhteiskunnalle.
Lapsia tehdään vähemmän, koska eläminen on kalliimpaa, työt ovat haastavampia sekä vievät enemmän energiaa ja aikaa, sekä tämän lisäksi lapsia kohti on enemmän vastuuta ja tehtävää kuin esimerkiksi 30-vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan oikeassa. Pitäähän sinkkumiestenkin hoitaa omat kotityöt, minne ne häviäisi perheellistyessä? Ja jos mies ei osaa tehdä kotona mitään eikä osaa olla lastensa kanssa, niin miten tuollaisille voisi eron jälkeen antaa lapsia edes viikonlopuksi? Lapsethan on ihan heitteillä.
Kyllähän se mies voi tienata niin paljon että siivooja käy viemässä roskat. Mutta jos laittaa vaimon viemään roskia niin sitten kyllä näyttää itse mallia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiäitiys olisi houkuttelevampaa, jos siitä maksettaisiin palkkaa eläkekertymineen ja lomineen. Nythän siitä ei saa mitään. Lisäksi miehet nimittelevät vastasyntynyttä vauvaa hoitavaakin naista loiseksi, kun hän yrittää toipua synnytyksestä eikä pysty maksamaan puolia perheen menoista.
Kyllä voi yleistää. Suomessa on huudettu naisille "ites valitsit miehesi / itse valitsit tulla raskaaksi ja nyt olet YH / sulla ei ole varaa elää hyvää elämää" viimeiset 40-vuotta. Naisia on syytetty siitä, että oma vika kun teit lapsia, varsinkin nuorena.
Nyt tämä syyttäminen on jäänyt hyvin muistiin ihan kaikille naisille, joten yhä vähempi tekee nuorena lapsia, koska he haluavat ensiksi keskittyä saamaan itselleen taloudellisesti turvallisen elämän ja turvallisen kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo nainen joka petti ja joka sen jälkeen joutui jatkuvasti petetyksi ja päätyi elämään yksin, muka voimaantuneena.
Sinulla ei ole tulevaisuutta.
Okei, paitsi etten ole pettänyt ja tuollainen on raukkamaista. Jokainen tuntee pettäjiä ja sellaisia, jotka eivät petä, se että perustelet omaa äärivammaista käytöstäsi jollain kummin kaiman serkun sekoilulla on ihan omaa typeryyttäsi ja kiroat sillä vain oman elämäsi
"Olet ihan oikeassa. Pitäähän sinkkumiestenkin hoitaa omat kotityöt, minne ne häviäisi perheellistyessä? Ja jos mies ei osaa tehdä kotona mitään eikä osaa olla lastensa kanssa, niin miten tuollaisille voisi eron jälkeen antaa lapsia edes viikonlopuksi? Lapsethan on ihan heitteillä."
Tuolla perusteella lapsia pitäisi otta huostaan "äideiltä", jotka lämmittävät jotain eineksiä mikrossa, jos sitäkään ja lapsi leipoo omaa paskaansa päivät pitkät lattialla, kun mamma somettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, ja siksi olenkin voittaja kun olen valinnut elää ilman miestä. Ei tule mitään tällaisia ongelmia. Inkkelit vaan vikisevät mutta ei voi mitään, kun faktat osoittavat ettei teidän kanssa kannata olla missään tekemisissä