Evoluutiopsykologi: Vauvakadon olennainen syy on unohtunut – ”Naiset ovat muuttuneet miehekkäämmiksi”
Kommentit (1323)
Vierailija kirjoitti:
"Teit oletuksia ja vedit herneen nenään. "
Olen jo muissa vastauksissa vääntänyt rautalangasta miksi oletus minun naisudestani on ainoa looginen selitys sille että minua vaadittiin kertomaan myös parisuhteen toisen osapuolen kanta asiaan. Se ei vänkäämällä katoa mihinkään.
Mut ymmärrät kai, että tätä harmittaa nyt paljon se, että hänen oletus naiseudestasi meni pieleen ja nyt sit pitää sinua jallittaa kahtena "eri" henkilönä. Ei kyl nosta mitään arvostusta edustamaansa mielipidettä/mielipiteitä kohtaan.
"Yksikään nainen ei ole koskaan pyytänyt minulta anteeksi. Yhtään mitään. Ja olen kokenut sekä pahoinpitelyä (henkistä ja fyysistä) että ahdistelua. Eli minulla on erittäin hyvä syy olettaa, että nainen ei kykene pyytämään anteeksi. Kuitenkin varmaan tuhansia naisia tullut elämän aikana vastaan.
Onko tarpeeksi järkiperäistä?"
Tuskin tuhannet naiset ovat tuota kaikkea kamalaa sinulle tehneet. Mutta odotatko anteeksipyyntöä joltain toiselta, kuin tekijöiltä? Surullinen kohtalo sinulla.
"Sinun kokemuksesi liittyvät naisiin jotka ovat jo ylittäneet monta rajaa kun ovat alkaneet harjoittaa pahoinpitelyä ja ahdistelua. He eivät ole hyvä mittari sille pyytävätkö naiset noin yleisesti anteeksi. Eivät naisia hakkaavat miehetkään ole niitä parhaita anteeksi pyytäjiä."
Sehän siinä onkin. Useimmat niistä "rikkeistä" kuitenkin ovat olleet pieniä. Ne olisi voinut korjata pyytämällä anteeksi. Silti se oli liikaa pyydetty. Alleviivaa vain tämän yhteiskunnan surkeaa tilaa, kun suurin piirtein jopa ohikulkijaa potkitaan koska se on mahdollista. Eikä koeta mitään häpeää omasta ala-arvoisesta toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Ja lapsi jos viettää enemmän aikaa äitinsä kanssa, niin tulee todennäköisesti pieksetyksi. Siitähän oli kyse."
Ei. Liikuttavan itsepäisesti yrität väittää, että naiset olisivat väkivaltaisia yleisesti. Naisten käyttämään väkivaltaan liittyy usein päihteet ja elämän hallinnan menetys. Toki miehillä sama.
Joku (nainen) kertoi naisten lapsiin kohdistaman fyysisen väkivallan syyksi, että ovat lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Aggresiivista tuo silti on"
No pyydän anteeksi jos loukkasin sinua sillä. Se ei ollut tarkoitukseni.
Saat anteeksi.
Huomaatteko? Ei se ton vaikeampaa ole. Miten toi voi olla mahdoton niin monelle? En käsitä.
Vierailija kirjoitti:
"Sinun kokemuksesi liittyvät naisiin jotka ovat jo ylittäneet monta rajaa kun ovat alkaneet harjoittaa pahoinpitelyä ja ahdistelua. He eivät ole hyvä mittari sille pyytävätkö naiset noin yleisesti anteeksi. Eivät naisia hakkaavat miehetkään ole niitä parhaita anteeksi pyytäjiä."
Sehän siinä onkin. Useimmat niistä "rikkeistä" kuitenkin ovat olleet pieniä. Ne olisi voinut korjata pyytämällä anteeksi. Silti se oli liikaa pyydetty. Alleviivaa vain tämän yhteiskunnan surkeaa tilaa, kun suurin piirtein jopa ohikulkijaa potkitaan koska se on mahdollista. Eikä koeta mitään häpeää omasta ala-arvoisesta toiminnasta.
Kerro muutama esimerkki tapahtumista, joita tuhannet naiset ovat sinulle tehneet pyytämättä anteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli olin vain sopivasti kohdalla ja koit oikeudeksesi potkaista."
Minä en pyytänyt sinua tunkemaan minun ja jonkun toisen väliseen keskusteluun ja sitten loukkaantumaan jos minä sinulle vastaan. Eli sinä olit se joka siihen ihan erikseen tuli "potkaistavaksi".
Aika aggressiivinen asenne
Sinulla ei ole mitään sanottavaa. Olet vain riidanhaastaja. Alkuperäinen sentään sai kommentointia aikaiseksi.
Eri
Vierailija kirjoitti:
"Yksikään nainen ei ole koskaan pyytänyt minulta anteeksi. Yhtään mitään. Ja olen kokenut sekä pahoinpitelyä (henkistä ja fyysistä) että ahdistelua. Eli minulla on erittäin hyvä syy olettaa, että nainen ei kykene pyytämään anteeksi. Kuitenkin varmaan tuhansia naisia tullut elämän aikana vastaan.
Tuskin tuhannet naiset ovat tuota kaikkea kamalaa sinulle tehneet. Mutta odotatko anteeksipyyntöä joltain toiselta, kuin tekijöiltä? Surullinen kohtalo sinulla.
Minä miehenä olen sitä mieltä, että naisten pitäisi yhtenä rintamana pyytää kaikilta miehiltä anteeksi myös esiäitiensä käyttämää väkivaltaa.
Voisitte vaikka polvistua kuten aiemmin amerikassa ja muuallakin maailmassa polvistuttiin värillisten edessä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä rikkeitä siis? Miehet ovat kohdistaneet minuun vakavia henkeen ja terveyteen kohdistuvia rikoksia eivätkä ole pyytäneet anteeksi, puhumattakaan että olisivat korvanneet vääryyksiään. Vuosittain r aiskataan arviolta 50 000 naista suomessa. Mistä rikkeistä siis puhut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä miehenä olen sitä mieltä, että naisten pitäisi yhtenä rintamana pyytää kaikilta miehiltä anteeksi myös esiäitiensä käyttämää väkivaltaa.
Voisitte vaikka polvistua kuten aiemmin amerikassa ja muuallakin maailmassa polvistuttiin värillisten edessä.
Uhrejahan naiset ovat lähinnä olleet.
"Sehän siinä onkin. Useimmat niistä "rikkeistä" kuitenkin ovat olleet pieniä. Ne olisi voinut korjata pyytämällä anteeksi. Silti se oli liikaa pyydetty."
Mutta joka tapauksessa, et voi tuosta vetää sellaista johtopäätöstä että naiset eivät koskaan pyytäisi anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Silti miehet olivat enemmän miehiä aikoinaan ja yhtä ellei enemmänkin lihaksikkaampia pelkällä työn teolla. "
Helpottaisi paljon kommentointia jos kerrottaisiin mikä oli se "aikoinaan"? 20 vuotta sitten, 50 vuotta sitten vai 100 vuotta sitten.
Sanoisin että kasarilla syntyneet pojat ovat vielä miehiä tänä päivänä . Sen jälkeen syntyneistä huomaa sukupolvi sukupolvelta että ovat enemmän kuin naisia ulkoisesti
Ysärillä syntynyt poika ja hänen kaveripiirinsä ovat kyllä ihan tunnistettavasti sukupuolensa edustajia. Kaikin tavoin. Suurin ero ehkä on se, että kaikki ovat isinä paneutuvia. Pitävät osansa vanhempainvapaasta jne. Mutta ei se heistä naisia millään tasolla tee. Vain hyviä isiä.
On ennenkin ollut osallistuvia isiä. Siihen ei vaan ollut ihan samat mahdollisuudet, kuin nykyään. Sit on aina ollut myös niitä toisenlaisia.
"Joku (nainen) kertoi naisten lapsiin kohdistaman fyysisen väkivallan syyksi, että ovat lasten kanssa."
Ei kertonut. Opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemaansi.
Puhuttiin tilastollisista osuuksista ja hän totesi että yksi selittävä tekijä naisten isompaan osuuteen väkivallan tekijöinä on se että naiset myös viettävät miehiä selvästi enemmän aikaa lasten kanssa. Tämä on siis tilastollinen korrelaatio, ei mikään varsinainen syy väkivallalle.
Se on samanlainen selitys kun että jos ajat 50.000 km vuodessa autolla niin on todennäköisempää ajaa hirvikolari kuin jos ajaa 10.000 km vuodessa. Ihan koska on samalla enemmän mahdollisuuksia sille että se tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas moderointi estää vastaamasta
Olen huomannut että täällä pyörii myös modeja länkyttämässä.
Yksi palstalle kirjoittava mies on kertonut hyvin yksityiskohtaisia tietoja ulkomaalaisesta vaimostaan, mm. kuvaillut naisen sukuelimiä ja kaikkea mahdollista heidän seksielämästään. Muutenkin hän on kertonut perheestään, itsestään ja heidän elämästään niin paljon, että varmasti joku hänet tunnistaa. Minä ja moni muu on kommentoinut hänelle, että se ei ole asiallista. Mies tosin itse lukee vaimolleen palstan kommentteja, mutta tuskin niitä, joissa hän kertoo vaimostaan.
Onko tuo sun exä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä rikkeitä siis? Miehet ovat kohdistaneet minuun vakavia henkeen ja terveyteen kohdistuvia rikoksia eivätkä ole pyytäneet anteeksi, puhumattakaan että olisivat korvanneet vääryyksiään. Vuosittain r aiskataan arviolta 50 000 naista suomessa. Mist
*mutkumiehet
Vierailija kirjoitti:
"Joku (nainen) kertoi naisten lapsiin kohdistaman fyysisen väkivallan syyksi, että ovat lasten kanssa."
Ei kertonut. Opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemaansi.
Puhuttiin tilastollisista osuuksista ja hän totesi että yksi selittävä tekijä naisten isompaan osuuteen väkivallan tekijöinä on se että naiset myös viettävät miehiä selvästi enemmän aikaa lasten kanssa. Tämä on siis tilastollinen korrelaatio, ei mikään varsinainen syy väkivallalle.
Se on samanlainen selitys kun että jos ajat 50.000 km vuodessa autolla niin on todennäköisempää ajaa hirvikolari kuin jos ajaa 10.000 km vuodessa. Ihan koska on samalla enemmän mahdollisuuksia sille että se tapahtuu.
Olet tuossa väärässä. Kun on tutkittu väkivaltaa, väkivallan edustajina on tasan sekä miehiä että naisia. Tuo korrelaatio tulee vain siinä esiin että naisia on hieman enemmän väkivallan tekijöinä lapsiaan kohtaan kuin miehiä. Sinä yrität selittää että korrelaatio selittää kaiken. Ei selitä. Se selittää pelkästään pari prosenttia.
Muista että väkivaltaa on tutkittu hyvin syvällisesti koska siitä on kaikki tapauskertomukset olemassa.
Sen lisäksi kun väkivallan laatua on tutkittu, on todettu selvästi että naiset ovat paljon julmempia uhriaan kohtaan kuin miehet. Kun mies kiskaisee nakkikioskilla kerran jotain lättyyn, naiset eivät jätä asiaa siihen vaan usein yrittävät vammauttaa ja käyttävät esimerkiksi korkokenkiä aseina. Vasta ihan viime vuosina ovat puukot ja muut vastaavat astalot ilmestyneet katukuvaan, mutta jo 80 luvulta naiset ovat olleet yliedustettuina aseiden käytössä.
Ja tämä on tutkittua faktaa.
"Miesten kokema väkivalta on usein kertaluonteista."
Joo, naiset ovat julmia ja se kokemus väkivallasta on miehelle usein viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
Yksi palstalle kirjoittava mies on kertonut hyvin yksityiskohtaisia tietoja ulkomaalaisesta vaimostaan, mm. kuvaillut naisen sukuelimiä ja kaikkea mahdollista heidän seksielämästään. Muutenkin hän on kertonut perheestään, itsestään ja heidän elämästään niin paljon, että varmasti joku hänet tunnistaa. Minä ja moni muu on kommentoinut hänelle, että se ei ole asiallista. Mies tosin itse lukee vaimolleen palstan kommentteja, mutta tuskin niitä, joissa hän kertoo vaimostaan.
Onko tuo sun exä?
Ei ole, minulla ei ole exiä.
"Miesten hormoonitoiminta saa motivoituneet miehet - koti, uskonto, isänmaa - katsomaan kuolemaa silmästä silmään järkähtämättömällä otteella."
Tämä kuulostaa joltain puoliksi homoeroottiselta päiväunelta. Puuttui enää hiestä kiiltävät hauikset.