Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"
Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.
Kommentit (610)
Suomessa myytävissä henkilöautoissa on penkit. Puupenkit? Muualla myytävissä autoissa on istuimet. Tulli vaatii, että istuimet vaihdetaan penkkeihin maahantuontisatamassa. Se nostaa auton myyntihintaa, kai sen jokainen tajuaa. Siis muutostyö nostaa, mutta kun penkit ovat halvempia kuin istuimet, se puolestaan laskee hintaa. Mutta siitä ei hyödy auton ostaja, vaan valtio veron kautta.
Hän huomasi heti, että tässä on sinulle tilaa, kun olet jalat kattoa kohti
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten olin ostamassa autoa. Useamman liikkeen kävin läpi. Osassa ei yksin liikkuvaa naista huomioitu asiakkaana mitenkään. Ei tervehditty, ei sanottu/kysytty mitään, nenän vartta pitkin katsottiin ja sitten tähyiltiin missä mies, tai vastattiin tylysti.
Parhaassa, tai pahimmassa en nähnyt henkilökuntaa ollenkaan.
Lopulta ostin auton liikkeestä, jossa itseäni nuorempi mies kohteliaasti tervehti, vastaili kysymyksiin ja kertoi autosta lisää.Vaikka kuin väitetään, että naisia ei syrjitä, niin täyttä puppua se on, sovinismi elää ja kukoistaa toisissa paikoissa ihan täysillä
Tämä! Niin saatanan vanhanaikaista, sedät jaksaa! Onneksi nuoremmat on jo eri leveleillä näiss nais/ mies stereotypioissa. Osaavat ottaa ihmisen ihmisenä/ asiakkaana ilman jitain sukupuolijargonia!!
Tämä on jo joissakin merkkiautoliikkeissä noteerattu, mutta hiton hidasta muutos on. No kun nuo kääkkä- äijät eläköityy niin sitten!!
N24
Vierailija kirjoitti:
Hän huomasi heti, että tässä on sinulle tilaa, kun olet jalat kattoa kohti
Vetele flesuun räkämuna!
näinhän se yleensä on että perheen pää istuu ratin takana ja parempi puolisko pelkääjän paikalla heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysittekö paikalle toista myyjää? Itse olisin lopettanut kaupanteot siihen paikkaan ja pyytänyt esimiehen paikalle. Jos kaikki vaan nielee tyrmistyksensä, niin tuo sovinismin viljely vaan jatkuu.
En olisi ikimaailmassa tehnyt noin. Ei ole mitään tarvetta reagoida ylimitoitetusti ja aiheuttaa myyjälle ongelmia. Vika ei ole myyjässä, jos sinä reagoit tuolla tavalla. Vika on sinussa! Yritä kasvaa aikuiseksi!
On jotenkin järkyttävää, että jollakin menee kuppi nurin ei mistään. Jo on huono itsetunto, jos noin ylireagoi.
Jo on vikaa ihmisyydessä, jos on valmis olemattoman asian takia aiheuttamaan ongelmia muille.
Jos nyt ei kestä sitä, että myyjä ajatteli äijän ajavan ja vaimon kerrankin hellitävän kontrollia, tai jopa kuvittelee, että myyjä luuli vaimoa ajotaidottomaksi (mikä voisi tosin ollakin tilanne, jos vaimon mielestä ajaminen on niin vaikeaa, että joku ei siitä selviäisi), sopii riehumisen sijaan mennä ulos rauhoittumaan ja miettimään, missä on vika itsessä.
Asian voi hoitaa ihan asiallisesti itsestään messua nostamatta, kostamatta ja aiheuttamatta myyjälle turhasta harmia. Voi ihan asiallisesti todeta, että se paikka on varattu molemmille kuten ajajan paikkakin, jos nyt on ihan pakko saada sanoa, että osaa ajaa autoa. Tosin eiköhän sen ilmoittamattakin huomaa, jos täysjärkiset ovat asialla eli molemmat osapuolet chekkailevat auton yhtälailla.
Kyllä myyjässä on vikaa jos ei vuonna 2022 osaa toimia asiakaspalvelutyössä tuomatta esiin omia sovinistisia näkemyksiään.
No voi kamala. Kuinka tästä selvitään ilman terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Päätitkö kuitenkin auton väristä? Siihenhän ne naisen rahkeet riittää.
Ihan pakko kysyä, onko sinulla vaimo, tai tyttöystävä?
Tuskin!
Eivät sinun sinun rahkeesi moiseen taida riittää!
Vierailija kirjoitti:
Itsehän en enää ota mitään miestä autokaupoille mukaan, kun ärsyttää, että juttelevat sitten vain sille miehelle, vaikka minä olen se, joka autoa on ostamassa ja minä sitä tulen käyttämään.
Sitten kun menen naisena autokauppaan, niin saan yleensä aika kauan siellä pyöriä, ennen kuin joku myyjä vaivautuu mulle puhumaan. Jännä kun ei raha kelpaa (n. 25000e autoa olin hakemassa, etten edes sitä kaikista halvinta kittanaa). Teenkin yleensä niin, että katson netistä jo hyvin tarkkaan tietyn mun kriteereihin sopivan yksilön ja sitten käyn vain sen hakemassa. Ei tartte kauaa niiden myyjien omituisia kommentteja naiskuskeista kuunnella.
Äidilläni on myös oma auto ja hän on joskus poistunutkin autokaupasta ihan siksi, että myyjä yritti myydä autoa isälleni, vaikka selkeästi kerrottiin, että äitini etsii autoa.
N37
Aika ihme jos ei etukäteen tietäisi mitä autoa on ostamassa.
Menkää ostamaan autonnne naismyyjältä, Sama asiantuntemus ja osaaminen autoista kuin miesmyyjillä ilman noita seitkytluvun asenteita.
Vierailija kirjoitti:
No kaikille aika selkee kuka siinä kuskin paikalla on 😂
Viimeksi kun olin miehen kanssa katsomassa autoa, niin olimme ostamassa mulle autoa. Eli kyllä sitä silloin ostettua autoa olen mä ajanut lähes aina.
Itse naisena minua kiinnostaa autossa iso moottori, tehot, tyyppiviat jne. Jos myyjä alkaisi esittelemään auton turvavarusteita ja mihin saa lastenistuimet ja muuta liibalaabaa, niin menisin toiseen myymälään.
Vaikka olen nainen niin en ole tyhmä myöskään autojen kanssa. Ei tosiaan eletä mitään 50-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän en enää ota mitään miestä autokaupoille mukaan, kun ärsyttää, että juttelevat sitten vain sille miehelle, vaikka minä olen se, joka autoa on ostamassa ja minä sitä tulen käyttämään.
Sitten kun menen naisena autokauppaan, niin saan yleensä aika kauan siellä pyöriä, ennen kuin joku myyjä vaivautuu mulle puhumaan. Jännä kun ei raha kelpaa (n. 25000e autoa olin hakemassa, etten edes sitä kaikista halvinta kittanaa). Teenkin yleensä niin, että katson netistä jo hyvin tarkkaan tietyn mun kriteereihin sopivan yksilön ja sitten käyn vain sen hakemassa. Ei tartte kauaa niiden myyjien omituisia kommentteja naiskuskeista kuunnella.
Äidilläni on myös oma auto ja hän on joskus poistunutkin autokaupasta ihan siksi, että myyjä yritti myydä autoa isälleni, vaikka selkeästi kerrottiin, että äitini etsii autoa.
N37
No ei kaikki toimi noin, että etukäteen on päättänyt, minkä auton ottaa (siis rekkari kirjoitettuna ylös). Monet miettii suurinpiirtein hintaluokkaa ja ominaisuuksia, ja menee sitten liikkeeseen potkimaan renkaita ja kyselemään myyjältä, että oiskos sulla jotain tän tyylistä. Mutta kun naisia ne miesmyyjät ei halua palvella, niin nainen katsoo netistä sopivan ja menee ko. liikkeeseen kysymään sitä tiettyä autoa. Sitten sovitaan vain hinta ja thats it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N37
No ei kaikki toimi noin, että etukäteen on päättänyt, minkä auton ottaa (siis rekkari kirjoitettuna ylös). Monet miettii suurinpiirtein hintaluokkaa ja ominaisuuksia, ja menee sitten liikkeeseen potkimaan renkaita ja kyselemään myyjältä, että oiskos sulla jotain tän tyylistä. Mutta kun naisia ne miesmyyjät ei halua palvella, niin nainen katsoo netistä sopivan ja menee ko. liikkeeseen kysymään sitä tiettyä autoa. Sitten sovitaan vain hinta ja thats it.
Itse juurikin tutkin ensiksi netistä kiinnostavaa automerkkiä ja mallia, selvitän käyttäjäkokemuksia ja esiintulleita isoja vikoja. Sitten menen liikkeeseen missä olisi hyväntapainen yksilö ja ostan jos vaikuttaa järkevältä. En voisi ikinä naisena mennä liikkeeseen ja luottaa vain kauppiaan sanaan. Kerran tein sen virheen ja ostin kauhean pommin joka olisi pitänyt olla romutuksessa ja kauan aikaa.. Oppirahat maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätitkö kuitenkin auton väristä? Siihenhän ne naisen rahkeet riittää.
Ihan pakko kysyä, onko sinulla vaimo, tai tyttöystävä?
Tuskin!
Eivät sinun sinun rahkeesi moiseen taida riittää!
Sinullapa taitaa olla....vaimo meinaan.
Vaimon lisäksi sinulla on ylipainoa 50kg.
Älä hermostu. Osta itse itsellesi auto. Mene ihan itse yksin autokauppaan katsomaan ja lyö rahat tiskiin.
Ei tarvi inistä.
Entä jos olisikin sanonut "ja tässä on herran paikka"? Vihjaten että nainen toimisi miehensä saföörinä. Miksi joka asiasta pitää vetää herneet nenään.
Vierailija kirjoitti:
Itse naisena minua kiinnostaa autossa iso moottori, tehot, tyyppiviat jne. Jos myyjä alkaisi esittelemään auton turvavarusteita ja mihin saa lastenistuimet ja muuta liibalaabaa, niin menisin toiseen myymälään.
Vaikka olen nainen niin en ole tyhmä myöskään autojen kanssa. Ei tosiaan eletä mitään 50-lukua.
Ei pidä ottaa henkilökohtaisesti. Naiset nyt yleensä ovat lähes kaikissa asioissa miehiä tyhmempiä, niin on aivan luonnollista, että kaikki naiset oletetaan tyhmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vaimolla paljon pidempi työmatka ja hän ne suurimmat kilometrimäärät ajaa.
Uskotaan. Sinä olet työtön, ja "vaimosi" menee autolla Vaasankadulle iltaisin myymään itseään.
Hahhahhaa! Auto tarvitaan koska vaimohuora11a on niin kauhea kiire hu0raamaan.
Uskotaan. Sinä olet työtön, ja "vaimosi" menee autolla Vaasankadulle iltaisin myymään itseään.