Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"

Vierailija
19.10.2019 |

Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.

Kommentit (610)

Vierailija
221/610 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille sattui samanlainen sovinisti-automyyjä. Sanoin, että mahtaako teillä olla nais-automyyjää? Ostimme sen auton naismyyjältä joka suhtautui minuunkin kunnioittavasti. Sai hyvät provikat!

Porvoolaisissa autoliikkeissä sattuu ja tapahtuu. AP:lle ja sinulle.

Kouvolalaisessa autoliikkeessä myyjä ärähtää: "Vie v*tuun tuo entinen tuosta ensin!" ja "Sä oot ihan hupiukko loppujen lopuks!", sekä "Ei oteta enää tähän aikaan illasta!" vihjaten asiakkaan alkoholinkäytöstä...

Vierailija
222/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysittekö paikalle toista myyjää? Itse olisin lopettanut kaupanteot siihen paikkaan ja pyytänyt esimiehen paikalle. Jos kaikki vaan nielee tyrmistyksensä, niin tuo sovinismin viljely vaan jatkuu.

En olisi ikimaailmassa tehnyt noin.  Ei ole mitään tarvetta reagoida ylimitoitetusti ja aiheuttaa myyjälle ongelmia.  Vika ei ole myyjässä, jos sinä reagoit tuolla tavalla.  Vika on sinussa! Yritä kasvaa aikuiseksi! 

On jotenkin järkyttävää, että jollakin menee kuppi nurin ei mistään. Jo on huono itsetunto, jos noin ylireagoi.

Jo on vikaa ihmisyydessä, jos on valmis olemattoman asian takia aiheuttamaan ongelmia muille.

Jos nyt ei kestä sitä, että myyjä ajatteli äijän ajavan ja vaimon kerrankin hellitävän kontrollia, tai jopa kuvittelee, että myyjä luuli vaimoa ajotaidottomaksi (mikä voisi tosin ollakin tilanne, jos vaimon mielestä ajaminen on niin vaikeaa, että joku ei siitä selviäisi), sopii riehumisen sijaan mennä ulos rauhoittumaan ja miettimään, missä on vika itsessä.

Asian voi hoitaa ihan asiallisesti itsestään messua nostamatta, kostamatta ja aiheuttamatta myyjälle turhasta harmia.  Voi ihan asiallisesti todeta, että se paikka on varattu molemmille kuten ajajan paikkakin, jos nyt on ihan pakko saada sanoa, että osaa ajaa autoa. Tosin eiköhän sen ilmoittamattakin huomaa, jos täysjärkiset ovat asialla eli molemmat osapuolet chekkailevat auton yhtälailla.

Myyjällö ei ole mitään syytä olettaa vaimoa kontrollifriikiksi, ajotaidottomaksi tai ajopelkoiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt suoraan ketjun aiheeseen, mutta vähän hämmästytti eräässä paikallisessa autoliikkeessä (ihan ns. merkkiliike, ei mikään jobbarivarasto) myyjän toiminta. Katselin siinä heidän edustamaansa merkkiä ja myyjä tuli paikalle. Hetken juteltua tuli ihan vaan sivulauseessa puhe toisen valmistajan vastaavan kokoisesta autosta. Myyjä aloitti ihme mustamaalauspuheet ja haukkui suunnilleen kaikki muut merkit ja korosti niiden tyyppivikoja. Hävisi kyllä se pienikin kiinnostus kyseistä merkkiä ja puljua kohtaan.

En oikeasti ole tuollaista toimintaa kuullut minkään muun merkin liikkeessä. Vaikka otat puheeksi kilpailijat, niin ammattitaitoiset myyjät kyllä kestävät kilpailijoista puhumisenkin. Yleensä siinä vaiheessa korostavat edustamansa merkin jotain hyvää puolta tai kertovat, miten kyseinen asia/ongelma on heidän merkissään ratkaistu. Ei kukaan ole ikinä haukkunut kilpailijoita. Liekö ihan joku kirjoittamaton sääntö myyjien piirissä. Toki ne hämärät jobbariliikkeet erikseen.

224/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin aina. Ja autokaupassa tietenkin taas.

Tästä tosin puuttui se käänne, jossa nainen marssii tuohtuneena BMW-kauppaan ja ostaa käteisellä sadan tonnin kiesin.

Joo ,niin tapahtui minulle. menin BMW kauppaan ja myyjät lymyili  koneensa takana näppäilemässä. Aikani kierrettyä tuli harjoittelijapoika, ts. nuorimies. Hän esitteli autoja, löytyi mieluisa ja kappas vaan, ostin häneltä hintavan auton. todellakin käteisellä. Taisi vähän vanhempien myyjien suupielet nytkähtää alaspäin huomattuaan kuinka kävi

Se trainee on myyjä siinä missä muutkin. On pelkkää sun omaa kuvitteluasi että kenenkään kokeneen myyjän mielessä olisi käynyt minkäänlaista liikettä tapahtuneen suhteen. Vuosia alalla ollut myyjä on nähnyt ja kokenut jo aivan kaiken, mikään ei pysty hetkauttamaan piinkovia pelimiehiä. Hauska satu sinulta, ei muuta.

Ei muuten ole satu. Niin ja  olen sitäpaitsi nainen, voi voi . Nainen ostaa bemarin, on se monelle miehelle kova paikka. Liikenteessäkin sen huomaa, yritetään  kiihdyttää ohi  valoista lähtiessä- paitsi ei toiset bemaristit

Vierailija
225/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysittekö paikalle toista myyjää? Itse olisin lopettanut kaupanteot siihen paikkaan ja pyytänyt esimiehen paikalle. Jos kaikki vaan nielee tyrmistyksensä, niin tuo sovinismin viljely vaan jatkuu.

En olisi ikimaailmassa tehnyt noin.  Ei ole mitään tarvetta reagoida ylimitoitetusti ja aiheuttaa myyjälle ongelmia.  Vika ei ole myyjässä, jos sinä reagoit tuolla tavalla.  Vika on sinussa! Yritä kasvaa aikuiseksi! 

On jotenkin järkyttävää, että jollakin menee kuppi nurin ei mistään. Jo on huono itsetunto, jos noin ylireagoi.

Jo on vikaa ihmisyydessä, jos on valmis olemattoman asian takia aiheuttamaan ongelmia muille.

Jos nyt ei kestä sitä, että myyjä ajatteli äijän ajavan ja vaimon kerrankin hellitävän kontrollia, tai jopa kuvittelee, että myyjä luuli vaimoa ajotaidottomaksi (mikä voisi tosin ollakin tilanne, jos vaimon mielestä ajaminen on niin vaikeaa, että joku ei siitä selviäisi), sopii riehumisen sijaan mennä ulos rauhoittumaan ja miettimään, missä on vika itsessä.

Asian voi hoitaa ihan asiallisesti itsestään messua nostamatta, kostamatta ja aiheuttamatta myyjälle turhasta harmia.  Voi ihan asiallisesti todeta, että se paikka on varattu molemmille kuten ajajan paikkakin, jos nyt on ihan pakko saada sanoa, että osaa ajaa autoa. Tosin eiköhän sen ilmoittamattakin huomaa, jos täysjärkiset ovat asialla eli molemmat osapuolet chekkailevat auton yhtälailla.

Myyjällö ei ole mitään syytä olettaa vaimoa kontrollifriikiksi, ajotaidottomaksi tai ajopelkoiseksi.

Onhan se kuitenkin lähtökohtaisesti niin, että suurin osa naisista ei osaa ajaa muuta kuin omaa agendaa. Auto on suurimmalle osalle täysin ylitsekäymätön tekninen laite.

Tällaisissa tapauksissa, kuten yleensäkin, mies hoitaa autokaupat, ja pyytää lisävarusteena vieressä istuvalle vaimolleen suukapulan. Ihme, että tällaisestakin itsestäänselvyydestä vielä tänäkin päivänä pitää vääntää, vaikka käytäntö on osoittanut, että nainen pyskyköön elämän tällä sektorilla sen oman "kolmionsa" takana. 

Vierailija
226/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tosin puuttui se käänne, jossa nainen marssii tuohtuneena BMW-kauppaan ja ostaa käteisellä sadan tonnin kiesin.

Joo ,niin tapahtui minulle. menin BMW kauppaan ja myyjät lymyili  koneensa takana näppäilemässä. Aikani kierrettyä tuli harjoittelijapoika, ts. nuorimies. Hän esitteli autoja, löytyi mieluisa ja kappas vaan, ostin häneltä hintavan auton. todellakin käteisellä. Taisi vähän vanhempien myyjien suupielet nytkähtää alaspäin huomattuaan kuinka kävi

Se trainee on myyjä siinä missä muutkin. On pelkkää sun omaa kuvitteluasi että kenenkään kokeneen myyjän mielessä olisi käynyt minkäänlaista liikettä tapahtuneen suhteen. Vuosia alalla ollut myyjä on nähnyt ja kokenut jo aivan kaiken, mikään ei pysty hetkauttamaan piinkovia pelimiehiä. Hauska satu sinulta, ei muuta.

Ei muuten ole satu. Niin ja  olen sitäpaitsi nainen, voi voi . Nainen ostaa bemarin, on se monelle miehelle kova paikka. Liikenteessäkin sen huomaa, yritetään  kiihdyttää ohi  valoista lähtiessä- paitsi ei toiset bemaristit

No höpönlöpön. Ketään ei oikeasti kiinnosta kenenkään autovalinnat. Mutta autonostajaa näyttää enemmän kiinnostavan saada kommentteja valinnastaan vaikka väenväkisin.

Vierailija
227/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan olisit juu, se on aina helppo huudella kun tilanne ei koske itseä 😄

Vierailija
228/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kuitenkin lähtökohtaisesti niin, että suurin osa naisista ei osaa ajaa muuta kuin omaa agendaa. Auto on suurimmalle osalle täysin ylitsekäymätön tekninen laite.

Tällaisissa tapauksissa, kuten yleensäkin, mies hoitaa autokaupat, ja pyytää lisävarusteena vieressä istuvalle vaimolleen suukapulan. Ihme, että tällaisestakin itsestäänselvyydestä vielä tänäkin päivänä pitää vääntää, vaikka käytäntö on osoittanut, että nainen pyskyköön elämän tällä sektorilla sen oman "kolmionsa" takana. 

Mun tuntemat naiset on kyllä ihan loistavia kuskeja. Se missä joillain on "heikkoutta" on kyvyttömyys sietää vieressä toljottavia ja epäileviä yksinkertaisia miehiä, kun vaikka kokeilee jotain uutta/harjoittelee. En tiedä saako aloittelevat miehet samanlaista julkeaa kyseenalaistamista osakseen, vähän epäilen ettei saa.

229/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpönlöpön. Ketään ei oikeasti kiinnosta kenenkään autovalinnat. Mutta autonostajaa näyttää enemmän kiinnostavan saada kommentteja valinnastaan vaikka väenväkisin.

Ja jonkun pitää yrittää torpata  kommentit, kateus ?!  Ei se mitään, kateus pitää ansaita on sanonta joka pitää paikkansa

Vierailija
230/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat naiset on kyllä ihan loistavia kuskeja. Se missä joillain on "heikkoutta" on kyvyttömyys sietää vieressä toljottavia ja epäileviä yksinkertaisia miehiä, kun vaikka kokeilee jotain uutta/harjoittelee. En tiedä saako aloittelevat miehet samanlaista julkeaa kyseenalaistamista osakseen, vähän epäilen ettei saa.

Et voisi olla enempää väärässä. Juurikin naiselle sallitaan enemmän epävarmuutta. Miehen pitäisi hallita kaikki heti. Tämä pätee kaikkiin teknisiin vempaimiin.  Esim. jos työpaikallani jokin laite tarvitsee korjausta (eikä tarvitse olla kuin lampunvaihto) oletetaan miehen osaavan tehdä sille ainakin jotain. Tämä on ihan automaatio. Ja jos ei osaa, saa osakseen kummastelevan katseen.

Kaikesta hössötyksestä huolimatta perinteiset sukupuoliroolit ovat edelleen vahvasti asenteissa, molempiin suuntiin- - eikä niillä tarkoiteta mitään pahaa. Kuinka suuri osa autonasentajista on muuten miehiä?

Vierailija
231/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen av mamma voi laskea seuraavan kerran vastaatulevien autojen kuskit pariskunnista. Mies siellä ratin takana on 99%.

Vierailija
232/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpix kirjoitti:

Mies tekee kuitenkin ostopäätöksen autosta, kun auton huollot, katsastukset, verot, vakuutukset ja muut menot maksetaan kuitenkin miehen rahoista. Nainen saa päättää auton värin.  

Meillä on kaksi autoa, ja kaikki autojen kulut maksetaan puoliksi. En ole valinnut kummankaan auton väriä.

Nainen, naimisissa miehen kanssa.

Vierailija
233/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi käyttää amerikkalaista termiä shotgun. On paljon reippaampi ilmaisu. Siinä kelpaa miehenkin istua. Termi valkenee, kun katsoo vanhoja länkkäreitä joissa postivaunukuskin vieressä istuu ampuja shotgun sylissä.

Vierailija
234/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa. Ap selviätkö tästä hurjasta traumastasi?

Ei Jeesus tätä mielensäpahoittaja kansaa... en jaksa

Vierailija
235/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan petä autokauppiasta. Sanon heti kättelyssä suoraan, että otan yhden punaisen auton.

Vierailija
236/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan petä autokauppiasta. Sanon heti kättelyssä suoraan, että otan yhden punaisen auton.

Minä myös, kysyn sellaista neljällä renkaalla.

Vierailija
237/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akan paikka on hellan ja nyrkin välissä

Vierailija
238/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaimolla paljon pidempi työmatka ja hän ne suurimmat kilometrimäärät ajaa.

Vierailija
239/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen av mamma voi laskea seuraavan kerran vastaatulevien autojen kuskit pariskunnista. Mies siellä ratin takana on 99%.

Ei muuten näin juhannusaaton jälkeen pidä paikkaansa. Taitaa olla moni mies ajokunnoton ja jos ajaa pitää, on se rouva, joka siihen kykenee.

Noin muuten näen tuossa jopa vähän kulttuurisen ongelman, että miehet aina automaationa ajavat perheen yhteiset ajomatkat. Naiselle kertyy tällöin paljon vähemmän ajokokemusta ja on tietysti sitten luonnollista, ettei naiselle koskaan tulekaan sitä varmuutta ratin takana. Eli pitäisi vaan tasaisemmin jakaa niitä ajokilometrejä, ettei käy niin, ettei rouva ole ajanut vaikka kahteen vuoteen ja sitten onkin hankalaa, kun mieheltä menee vaikka kaasujalka poikki.

Vierailija
240/610 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän en enää ota mitään miestä autokaupoille mukaan, kun ärsyttää, että juttelevat sitten vain sille miehelle, vaikka minä olen se, joka autoa on ostamassa ja minä sitä tulen käyttämään.

Sitten kun menen naisena autokauppaan, niin saan yleensä aika kauan siellä pyöriä, ennen kuin joku myyjä vaivautuu mulle puhumaan. Jännä kun ei raha kelpaa (n. 25000e autoa olin hakemassa, etten edes sitä kaikista halvinta kittanaa). Teenkin yleensä niin, että katson netistä jo hyvin tarkkaan tietyn mun kriteereihin sopivan yksilön ja sitten käyn vain sen hakemassa. Ei tartte kauaa niiden myyjien omituisia kommentteja naiskuskeista kuunnella.

Äidilläni on myös oma auto ja hän on joskus poistunutkin autokaupasta ihan siksi, että myyjä yritti myydä autoa isälleni, vaikka selkeästi kerrottiin, että äitini etsii autoa.

N37