Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"
Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.
Kommentit (610)
Kumpi teistä yleensä sitten ajaa jos yhdessä kuljette?? Sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse naisena minua kiinnostaa autossa iso moottori, tehot, tyyppiviat jne. Jos myyjä alkaisi esittelemään auton turvavarusteita ja mihin saa lastenistuimet ja muuta liibalaabaa, niin menisin toiseen myymälään.
Vaikka olen nainen niin en ole tyhmä myöskään autojen kanssa. Ei tosiaan eletä mitään 50-lukua.
Ei pidä ottaa henkilökohtaisesti. Naiset nyt yleensä ovat lähes kaikissa asioissa miehiä tyhmempiä, niin on aivan luonnollista, että kaikki naiset oletetaan tyhmiksi.
Mene takaisin ylilaudalle, sinne incel-osastoon itkemään kuinka naiset on niin kamalia.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi teistä yleensä sitten ajaa jos yhdessä kuljette?? Sinä?
En ole ap, mutta kyllä meillä minä (nainen) ajan enemmän. Myös niin, että mies on kyydissä (eikä siksi, että olisi juonut alkoholia).
Olisit sanonut takaisin että "no, nähtävästi sinun paikkasi ei ole ainakaan täällä".
Vierailija kirjoitti:
Kärpix kirjoitti:
Mies tekee kuitenkin ostopäätöksen autosta, kun auton huollot, katsastukset, verot, vakuutukset ja muut menot maksetaan kuitenkin miehen rahoista. Nainen saa päättää auton värin.
Meillä on kaksi autoa, ja kaikki autojen kulut maksetaan puoliksi. En ole valinnut kummankaan auton väriä.
Nainen, naimisissa miehen kanssa.
Osa miehistä on todella outoja, kun ne kuvittelee, että naiset ei vie autoja katsastukseen, eivät maksa vakuutuksia, eivät tankkaa autojaa, vaan mies tankkaa ja maksaa, naiset eivät maksa autoja jne.
Onko tuollaisia miehiä siis olemassa? Itse olen kyllä aina maksanut auton/vakuutukset/korjauskustannukset omaan autoon ja tietenkin aina tankannut ja maksanut polttoaineet.
ja kun ollaan lomamatkoilla ja vain yhdellä autolla liikenteessä, minä tankkaan ja maksan, mies istuu autossa odottamassa. Ja kun menään jonnekin pakikkaan, minä menen respaan ja maksan lakun ja jos pysähdytään jonnekin kahville, minä maksan kaikkien ostokset. Ei mies maksa koskaan, enkä minä kyllä jaksa uskoa, että minun mies olisi ainoa tuollainen yksilö.
Ja ihan tavallinen suomalainen mies on kyseessä.
Olikohan mies joka pyysi esittelemään auton? Herkästi sitä olettaa sen olevan asialla kuka keskustelun avaa.
Itse en olisi tuosta ollut kyllä moksiskaan. Olisin kertonut kelle autoa ollaan ostamassa ja kaupanteko olisi jatkunut.
Ihmetyttää miten kaikenlaisista asioista saa harmituksen aikaiseksi.
Meillä ajan lähes aina minä. Ehkä muutaman kerran vuodessa mies ja yleensä silloin minä en ole mukana.
Vähän asiaa sivuten, eron jälkeen multa yksi mies kyseli, että enkö tarvi miestä edes renkaanvaihtoon tai mihinkään autooni liittyvään. Hassu vaan, kun ei mun ex-aviomies millään tavalla koskaan puuttunut mun autoasioihin, että jo avioliiton aikana hoidin oman autoni sekä käytännössä että taloudellisesti täysin itse. :D
Minä tykkään ajaa, mies ei. Istuu vieressä ja katselee maisemia. Hoidan yksin huollot, vakuutukset, tankkauksen, renkaanvaihdot, pesut. Asunnon näytössä minulle esitellään keittiötä vaikka inhoan ruuanlaittoa ja syödään ulkona. Olen muuten naisellinen nainen.
Onpa aloittajalla elämässä vaikeaa...
Käytiin miehen kanssa katsomassa sohvia eri liikkeissä ja huomasimme, että myyjä esitteli tuotteita ensisijaisesti sille, joka keskustelun aloitti tyyliin "sohvaa ollaan etsimässä". Jos minä kysyin verhoilusta, myyjä esitteli vaihtoehtoja minulle ja jos mies kysyi kotiinkuljetuksesta, niin myyjä kertoi siitä ensisijaisesti miehelle.
On ne outoja ne myyjät, olettavat sen asioista kyselevän olevan aiheesta kiinnostunut eikä niin, että tuppisuuna oleva nainen onkin autoa ostamassa ja mies on vain puhemiehenä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti on repsikka? :D
Jos et tiedä, niin googleta.
"Repsikka on sanana tunnettu jo ainakin 1800-luvulla Kaakkois-Suomessa, Etelä-Pohjanmaalla ja hämäläismurteessa. Koska sanan lähtökohta on venäjän kielestä (grebshcik=haravoitsija), alkuperä on ilmeisesti kaakossa. Repsikka oli alkuaan apumies nimenomaan sahoilla. Repsikan tehtäviin kuului muun muassa sahanpurujen kerääminen varastoalueella.
Myöhemmin repsikka on yleisimmin tarkoittanut kuorma-auton tai rekan apumiestä eli vänkäriä, mutta myös henkilöauton oikeanpuoleista istuinta on kutsuttu repsikan paikaksi. Joskus myös linja-auton rahastajaa ja jopa juoksupoikaa tai -tyttöä on sanottu repsikaksi. Repsikka on siis monessakin mielessä apulainen, aputehtäviä hoitava henkilö. Repsikan puoleinen on siis apulaisen puoleinen paikka."
Etsiskelin aikoinaan itselleni autoa. Olen nainen. Mukana autokaupoilla oli kolme lasta; 1,3 ja 5-v. Melkein kaikissa liikkeissä minulle alettiin esitellä liikkeen pienintä autoa, yleensä Fiat Unoa. Oli kuulemma pikkurouvalle niin helppoa purkaa lastenvaunut atomeiksi. Lastenvaunut eivät olisi edes mahtuneet purettuna lasten lisäksi kyytiin noihin autoihin. Oletus oli ilmiselvästi, ettei nainen voi ostaa mitään muuta kuin sen kaupan pienimmän kärrin.
Ensimmäinen myyjä joka esitteli minulle suoraan farmariauton sai tehtyä kaupat. Ostin vuosia myöhemmin samalta myyjältä jopa toisen auton ja silloin tuli puhetta, miten hänelläkin oli silloin aikoinaan pieni lapsi ja hän tiesi ettei vaunuja pureta pieniin osiin, vaan ne pitää saada nopeasti kyytiin.
Eli ap ja miehensä pyysivät yhteen ääneen automyyjää esittelemään autoa?
Vai kumpi aloitti keskustelun?
Jotenkin myös epäilyttää että myyjä olisi sanonut mitään rouvan paikasta.
Miksi siitä pitäisi mainita? Useimmiten autoissa on 5 istumapaikkaa ja suunnilleen kaikki tietävät sen.
0/5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärpix kirjoitti:
Mies tekee kuitenkin ostopäätöksen autosta, kun auton huollot, katsastukset, verot, vakuutukset ja muut menot maksetaan kuitenkin miehen rahoista. Nainen saa päättää auton värin.
Meillä on kaksi autoa, ja kaikki autojen kulut maksetaan puoliksi. En ole valinnut kummankaan auton väriä.
Nainen, naimisissa miehen kanssa.
Osa miehistä on todella outoja, kun ne kuvittelee, että naiset ei vie autoja katsastukseen, eivät maksa vakuutuksia, eivät tankkaa autojaa, vaan mies tankkaa ja maksaa, naiset eivät maksa autoja jne.
Onko tuollaisia miehiä siis olemassa? Itse olen kyllä aina maksanut auton/vakuutukset/korjauskustannukset omaan autoon ja tietenkin aina tankannut ja maksanut polttoaineet.
ja kun ollaan lomamatkoilla ja vain yhdellä autolla liikenteessä, minä tankkaan ja maksan, mies istuu autossa odottamassa. Ja kun menään jonnekin pakikkaan, minä menen respaan ja maksan lakun ja jos pysähdytään jonnekin kahville, minä maksan kaikkien ostokset. Ei mies maksa koskaan, enkä minä kyllä jaksa uskoa, että minun mies olisi ainoa tuollainen yksilö.
Ja ihan tavallinen suomalainen mies on kyseessä.
Minusta kylläkin ihan normaali olettama.
Näin se yleisesti on, mutta tiedän pariskunnan, jossa nainen vaihtaa autoon renkaat, mies ei osaa. Hän on kokki eli tekee liharuoat vaimo tekee muut. Tiedän myös naisia, jotka ajavat autoa kuin miehet ja sen eron huomaa kyllä. Olen pelännyt autossa vain kahden ihmisen ohjastaessa, äitini ja ex vaimo. Aivan kauheaa ajamista, liikaa nopeuttaa toisella ja toinen ajoi hidaste töyssyyn norminopeudella ja suuttui, kun huomautin asiasta, kun hän nyt tässä ajaa, et sinä. Sanoin vastaukseksi, selvä, kunhan maksat auton korjauksenkin sen hajotessa, tämä ei ole meinaan mikään maastoauto.
Kai tästäkin voi loukkaantua jos oikein haluaa
Vierailija kirjoitti:
Pitäkääs mammat silmät auki liikenteessä ja oikeen ajatuksella laskette vastaan tulevista autoista monessako nainen ajaa ja mies istuu vänkärin paikalla? Fakta vaan on, että pariskunnissa mies ajaa useammin 👍
Niin on, silloin kun molemmat ovat kyydissä. Mitä väliä sillä on ja miten se liittyy oi typerä pahvi mihinkään mitenkään? Siitä huolimatta huomattavassa osassa pariskunnista ratissa saattaa olla nainen ja valtava joukko naisia ajelee ihan yksin. Tai lasten kanssa yms. Ja valtava joukko naisia omistaa auton ja valitsee ihan itse sen auton kaupasta - myös silloin, kun on miehen kanssa ostoksilla.
Tuo kertoo vain myyjän tyhmyydestä. Tuollainen myyjä joka tekee typeryiä oletuksia ja vielä vitsailee niillä yksinkertaisesti menettää kauppoja.
IhanKauheeSika kirjoitti:
Kai tästäkin voi loukkaantua jos oikein haluaa
No, jos ko. tapauksessa nainen on se ensisijainen ostaja ja autoa myydään älyttömin oletuksin miehelle, niin luuletko saatavan kauppoja noin aikaan?
kyllähän tuo myyjä täytyisi nyt canceloida,ja tuhota sen ura ja tulevaisuus..koska meni noin typeriä sanomaan.