Olin miehen kanssa katsomassa uutta autoa ja myyjä esitteli repsikan penkkiä "Ja tässä olisi rouvan paikka"
Mistä hän kuvitteli päättelevänsä kumpi meistä sitä autoa ajaa? Emme maininneet asiasta sanallakaan, pyysimme vaan esittelemään tietyn auton.
Kommentit (610)
Kärpix kirjoitti:
Mies tekee kuitenkin ostopäätöksen autosta, kun auton huollot, katsastukset, verot, vakuutukset ja muut menot maksetaan kuitenkin miehen rahoista. Nainen saa päättää auton värin.
Yhdessä kun mennään johonkin niin mies ajaa kaupungissa, minä pitkillä matkoilla. Työmatkat mies menee julkisilla, minä autolla, joten minulle tulee huomattavasti enemmän ajoa.
Hyvätuloisena mies maksaa auton ja se tulee hänen nimiinsä. Autokaupoilla mies juttelee myyjän kanssa, kyselee ja koeajaa. Minä katselen hiljaa vieressä.
Arvatkaas kumpi valitsee netistä sen auton mitä mennään ylipäänsä katsomaan ja tekee lopullisen ostopäätöksen? Juuri niin, minä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti on repsikka? :D
Tunnetaan myös vänkärinä.
Miksi otit äijän mukaan? Olisit mennyt itse. Mä hain itselleni auton kaupasta ja mukana oli tytär; ei jäänyt epäselväksi kuka sen auton ostaa ja ketkä sillä ajavat.
Ei kikkelin mukana mitään tekniikkaosaamista tule.
Ostin sähköauton eikä toistaiseksi kukaan ole olettanut, että se on miehen auto. Ajan varmaan 80% kaikista matkoista itse ja kaupunkiajosta 100% koska miehelläni on onneton suuntavaisto ja kyky hahmottaa tilaa. Selviäisi kyllä jos haluaisi mutta se aiheuttaa paljon stressiä hänelle.
Mies itseasiassa vastusti noin kalliin auton hankintaa mutta se on minun päätös mitä omilla rahoillani teen. Maksan jo muutenkin yli puolet meidän kuluista.
Ap on mies, joka jatkuvasti kirjoittelee aloituksia "naisena", "nuorena naisena", "kauniina naisena" jne.
Hän on incel, jonka tarkoitus on esittää naiset typerinä olentoina.
Vierailija kirjoitti:
Miksi otit äijän mukaan? Olisit mennyt itse. Mä hain itselleni auton kaupasta ja mukana oli tytär; ei jäänyt epäselväksi kuka sen auton ostaa ja ketkä sillä ajavat.
Ei kikkelin mukana mitään tekniikkaosaamista tule.
Tilanne on yleensä vielä pahempi, jos ei ota miestä mukaan. Termistö "tyhmennetään" asiakkaalle automaattisesti ja lässytetään muuta turhaa.
Välillä on todella vaikea asioida jopa nelikymppisenä naisena missään kuvitellusti miehisen alan liikkeissä (tekniikka, rakennusala jne). Kun ottaa kohta seitsemänkymppisen isänsä mukaan vain katselijaksi, niin ainakin saa myyjältä ne tekniset tiedot heti ja kaivamatta väkisin.
Vuosia sitten ollessani sinkkunainen minun piti vaihtaa auto. Otin mukaan yhden kavereistani, koska kaverin kanssa oli mukavampi kauppoja kiertää. Tämä kaveri oli siis mies. Ja arvatkaa kuinka monessa paikassa katsekontakti otettiin vain tuohon minun kaveriin ja puhuttiin hänelle? Kaikissa. Joka kerta hän sitten ilmoitti ettei hän ole autoa ostamassa vaan tuo frendi tuossa vieressä.
Nyt tilasin työsuhdeauton, ja valitsin naismyyjän tarkoituksella. Vaan sepä vasta huono oli! Niin tympeää automyyjää, tai ylipäätään asiakaspalvelijaa en ole ennen tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies, joka jatkuvasti kirjoittelee aloituksia "naisena", "nuorena naisena", "kauniina naisena" jne.
Hän on incel, jonka tarkoitus on esittää naiset typerinä olentoina.
Paitsi että tässä tarinassa miespuolinen myyjä oli se tyhmä.
Se muuttuu pelkääjän paikaksi sillä hetkellä kun se rouva siirtyy kuljettajan paikalle.
Ai sä oot taksikuski jos taksilla ajat.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään ajaa, mies ei. Istuu vieressä ja katselee maisemia. Hoidan yksin huollot, vakuutukset, tankkauksen, renkaanvaihdot, pesut. Asunnon näytössä minulle esitellään keittiötä vaikka inhoan ruuanlaittoa ja syödään ulkona. Olen muuten naisellinen nainen.
Syötte joka päivä ulkona? Luulin ettei näitä Foodora-mainosperheitä oikeasti ole olemassakaan.
Tyhmä myyjä menettää kauppoja. Minä olen nainen, ja tykkään lukea ennen autokauppoja mm tekniikan maailman vertailuja. Minulla on hyvin vahvat mielipiteet siitä, mitkä asiat ratkaisevat. Me olemme ostaneet uusia autoja käteisellä ihan nuoresta asti mieheni kanssa, ja tässä vuosien varrella on useampi uusi auto tullut ostettua. Mieheni luottaa arvostelukykyyni, mutta periaatteesta haluaa päättää auton värin. Niin voi kehua kavereilleen ;)
Ekaa uutta autoa nuorena ostaessamme törmäsimme autoliikkeessä asenteeseen, että vähän yli parikymppisiä ostajia ei kalliin uuden auton kohdalla otettu tosissaan, emmekä saaneet sitä koeajoon (olimme asiallisia ja koulutettuja, ja rahaa oli tilillä ja sijoituksissa, mutta hyvin nuoren näköisiä). Toisen merkin liikkeessä saimme hyvää palvelua, ja sieltä olemme ostaneet monta autoa sittemmin. Sukupuolen kohdalla en ole huomannut koskaan vähättelevää asennetta, ja koska minä olen puhunut enemmän, minulle on puhuttu enemmän.
Vaikee sanoa kun ei oo tullut käytettyjä autoja osteltua.456
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko siis ettei aloituksen kaltaiseen ilmiöön ole mahdollista törmätä silloin kun on autoliikkeessä ostamassa uutta, tehtaalta tilattavaa ja toimitettavaa autoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko siis ettei aloituksen kaltaiseen ilmiöön ole mahdollista törmätä silloin kun on autoliikkeessä ostamassa uutta, tehtaalta tilattavaa ja toimitettavaa autoa?
Kyllä minä ainakin päätän etukäteen minkä auton ostan enkä lähde liikkeeseen ihmettelemään mitähän sitä ostaisi.
Nooh, täytyy muistaa, että autokauppiaiden koulutushistoria on yleensäkin jäänyt ja pysähtynyt kansakoulun pääsykokeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Nooh, täytyy muistaa, että autokauppiaiden koulutushistoria on yleensäkin jäänyt ja pysähtynyt kansakoulun pääsykokeisiin.
Mutta autoliikkeiden tulokset tehdään kuitenkin automyynnillä,korjaamopuoli ei tuota juuri mitään.
Kyllä se muillekin kuin autokauppiaille on kova pala jos nainen ajaa ja mies istuu kyydissä. Meillä näin ja aina on kyselijöitä. Joillakin pitäisi löytää jopa joku syy miksi näin.
Meillä perheessä useampi auto ja jokainen vaihtuu noin kolmen vuoden välein, eli autokaupassa vieraillaan usein. Onneksi liikkeissä tarjontaa on nykyään hyvin, niin voi valita mistä auton hankkii. Ja myyjällä on tosiaan suuri merkitys, jos minua nimitellään pikkurouvaksi, mitä en todellakaan ole, niin nopeasti vaihtuu liike. Meillä minä vertailen vaihtoehdot, selvittelen tekniset tiedot ja 90% valitsen autot. Ja näillä tietämyksilläni olen monesti yllättänyt automyyjän, joka on olettanut, että naiset ei tiedä autoista mitään. Ja kun ollaan yhdessä miehen kanssa liikenteessä, niin 90% minä olen kuljettajana koska mies tykkää istua vieressä ja nauttia rauhassa maisemista. Toki hän kyllä tykkää "ajaa" apukuskin paikalta, mutta kertaakaan en ole jalkamieheksi häntä jättänyt. Ja minun vastuulle on jäänyt myös huollot ja katsastukset.
Jos pariskunta ajaa autolla, niin 99% kuskin paikalla istuu mies.