Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vai minä oikeassa? Lapsen kasvatuksesta / tarpeista huolehtimisesta

Vierailija
19.10.2019 |

Lapsemme on 1v3kk ja meillä on riitaa tästä: lapsi aika usein itkee ja huutaa saadakseen jonkun lelun joka on hyllyllä (vaikka ollaan laittamassa juuri aamiaista) tai saadakseen viidennen lelun kun mikään hänellä olevasta neljästä lelusta ei kiinnostakaan. Minä en yleensä anna lapsen huutamalla pompottaa vaan joko en reagoi siihen itkuun tai silitän ja lohdutan mutta en anna sitä mitä vaatii. Jos sattuu tai on muu hätä niin reagoin aina itkuun heti tietenkin. Miehen mielestä minä huudatan lasta ja olen kamala kun huudatan lasta. Minun mielestä opetan että huutamalla ei saa tahtoa läpi. Kumpi on oikeassa?

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän päivällä ap haukuttiin ja kaikki sanoi miehen olevan oikeassa ja nyt illemmalla ap saa kuulla että toimiikin oikein.

Omasta puolestani ainakin siksi, että luin tämän aloituksen vasta illalla :)

No 119

Vierailija
122/126 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen lelut lattialle lelulaatikkoon tai matalalle hyllylle, josta hän ylettyy ottamaan ne itse.

Tuon ikäinen ei jaksa tehdä yhtä asiaa kovin kauan.

Keittiössä meillä on vauvalla omat keittiötavarat isossa muovikulhossa (pieniä kippoja, pieni vaaraton lusikka, purkin kansia). Arvostaa niitä kovasti.

Jos lapsesi pitää jokaista lelua erikseen pyytää, huutaa taatusti. Epäilee varmaan, ettei ole hänen kotinsa ollenkaan kun ei saa vapaasti valita ja käyttää tavaroitaan.

Vastaukseni kysymykseen: mies on oikeassa: sinä huudatat lasta tahallasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis alkuasetelma on jo lähtökohtaisesti väärin. Ei noin pienenlapsen kuulu joutua huutamalla pyytämään omia lelujaan vaan lapsen omat lelut hänelle sopiviin paikkoihin, jossa tietää itse niiden olevan ja voi niitä hakea kun haluu/asetella omiin koloihin yms tietää missä hänen OMAT asiat on.

Vierailija
124/126 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis alkuasetelma on jo lähtökohtaisesti väärin. Ei noin pienenlapsen kuulu joutua huutamalla pyytämään omia lelujaan vaan lapsen omat lelut hänelle sopiviin paikkoihin, jossa tietää itse niiden olevan ja voi niitä hakea kun haluu/asetella omiin koloihin yms tietää missä hänen OMAT asiat on.

En tiedä mitä koloja teidän kotona on mutta meidän kotona ei ainakaan ole erityisemmin koloja. Mutta lapsen lelulaatikot siis on lattialla kuten olen tässä ketjussa kertonut. Lisäksi kirjoitin ihan selvästi, että aloitus koskee tilanteita, joissa lapsi ei halua leikkiä leluillaan lattialla vaan on esim. syöttötuolissa (ja haluaa olla siinä). Ap 

Vierailija
125/126 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen lelut lattialle lelulaatikkoon tai matalalle hyllylle, josta hän ylettyy ottamaan ne itse.

Tuon ikäinen ei jaksa tehdä yhtä asiaa kovin kauan.

Keittiössä meillä on vauvalla omat keittiötavarat isossa muovikulhossa (pieniä kippoja, pieni vaaraton lusikka, purkin kansia). Arvostaa niitä kovasti.

Jos lapsesi pitää jokaista lelua erikseen pyytää, huutaa taatusti. Epäilee varmaan, ettei ole hänen kotinsa ollenkaan kun ei saa vapaasti valita ja käyttää tavaroitaan.

Vastaukseni kysymykseen: mies on oikeassa: sinä huudatat lasta tahallasi.

Tähän kommentoin saman kuin tuossa yllä edellisessä kommentissani. Ap

Vierailija
126/126 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä nyt vielä, jos joku haluaisi kommentoida minulle jotain. Luin huolella koko ketjun, ja tuntuu että olen saanut aika päinvastaisia ja keskenään ristiriitaisia vastauksia. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme