Ystävät eivät tule juhliin
Järjestän harvoin juhlia, mutta pitkästä aikaa päätin järjestää juhlat. Kutsuin ystävät puolisoineen ja myös perheen lapset, mikäli heitä on. Laitoin kutsut ystäville hyvissä ajoin, jolloin vastaukset olivat luokkaa "katsellaan", "en osaa vielä sanoa noin pitkälle kalenteristani" jne. Kun kysyin uudemman kerran saapumisesta pari viikkoa ennen juhlia, kaikki ystäväni ilmoittivat, etteivät pääse. "Olen jo sopinut muuta sille päivälle", "tässä kuussa on mennyt jo kauheasti rahaa" jne. Mieheni kaverit ovat tulossa, mutta yksikään omista ystävistäni/ystäväpariskunnista ei pääse paikalle. Tuntuu todella pahalta, sillä odotin yhteistä iltaa ystävien kanssa, kahvittelua, seurapelejä jne. Onko kenellekään muulle käynyt näin? Tunnen itseni niin yksinäiseksi, kun omat ystävätkään eivät tule juhliin. :(
Ap
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Missä tuossa on ne juhlat? Kahvittelua ja seurapelejä ei ihan juhlilta vaikuta, tavalliset illanistujaisethan nuo on. Lisäksi jos siellä oli 50-70 ihmistä, niin pelailu ja kahvittelu saattaisi tuntua aika omituiselta.
Ap ei sano juhlien syytä. Voihan nuo olla syntymäpäivät, tuparit tms
Vierailija kirjoitti:
"Tervetuloa meille perjantai-iltana klo 18:30 kahville ja pelaamaan Kimbleä. Nämä ovat juhlat!"
Jostain syystä en näe itseäni matkaamassa 2 tuntia tuon takia.
Mun mielestä kaveripiirissä järjestetyt illanistujaiset ovat hauskoja. Niitä vain ei harmi kyllä omassa tuttavapiirissäni enää juuri ole. Ei siihen tarvita kummempaa kuin että joku suostuu luovuttamaan kämppänsä tapahtumapaikaksi ja tarjolla on ruokaa ja juomaa vaikka omin eväin tai nyyttäriperiaatteella.
Sitten on tietty näitä, joille pitäisi olla vähintään George Clooney strippaamassa ja Samu Haber soittamassa kitaraa, että voisivat edes harkita vaivautuvansa paikalle. Varsinaisia kavereita...
Vierailija kirjoitti:
Omituisia ovat ne, jotka varastavat toisten vapaa-aikaa. Ketään ei oikeesti kiinnosta joku toisten kotona kökkiminen. Tehkää porukalla jotain oikeesti mukavaa. Tehkää joku reissu tms. Noi kahvikutsut on vanhuksille.
Mä olen yli nelikymppinen ja yleensä vapaalla sen verran väsynyt, että mielummin istuskelen sohvalla (omalla) mut myös vieraisilla. En jaksa lähtä vapailla enää minnee reissulle rymyää. Risteilyn jaksaa ehkä kerran 2v. Joten joo, kotibileet on parhaimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tervetuloa meille perjantai-iltana klo 18:30 kahville ja pelaamaan Kimbleä. Nämä ovat juhlat!"
Mun mielestä kaveripiirissä järjestetyt illanistujaiset ovat hauskoja. Niitä vain ei harmi kyllä omassa tuttavapiirissäni enää juuri ole. Ei siihen tarvita kummempaa kuin että joku suostuu luovuttamaan kämppänsä tapahtumapaikaksi ja tarjolla on ruokaa ja juomaa vaikka omin eväin tai nyyttäriperiaatteella.
Sitten on tietty näitä, joille pitäisi olla vähintään George Clooney strippaamassa ja Samu Haber soittamassa kitaraa, että voisivat edes harkita vaivautuvansa paikalle. Varsinaisia kavereita...
Kun ap ei järjestä illanistujaisia, hän kertoi järjestävänsä nimenomaan juhlat! Joissa on ohjelmana kahvittekua ja seurapelejä.
Onko miehesi puhunut pahaa sinusta heille?
Vierailija kirjoitti:
No se voi olla että juhlan odotusarvo ei vastannut siihen kuulunutta vaivaa. Mutta toisaalta ap:n miehen kaverit ja ystävät saapuivat. Asuvatkin lähempänä vai mikä syynä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ap ei järjestä illanistujaisia, hän kertoi järjestävänsä nimenomaan juhlat! Joissa on ohjelmana kahvittekua ja seurapelejä.
Mulle nuo voisivat kelvata. Harmi ettei kukaan kutsu.
Miehet tulevat aina, kun joku passaa. Naiset eivät passauksesta välitä eivätkä missään tapauksessa halua jäädä kiitollisuudenvelkaan, koska eivät itse halua passata ketään. Olen itse tällainen nainen
En passaa, enkä mene passattavaksi. Kahvilassa tai ravintolassa on kiva tavata.
Oikeastiko juttu on seurapelit (ilmeisesti osin tuntemattomian kanssa, kun erikseen miehen kavereita on tulossa, mutta ei ap:n).
Anteeksi, mutta jo päivällä olevat kahvikutsut, joissa juodaan kahvia ja löpistään vaivautuneesti jotain, onkärsimystä.
Illalla isomman porukan kahvittelut pelaten samalla jotain Afrikan Tähteä.... keksisin kyllä tuhat syytä olla osallistumatta näihin juhliin.
Otan osaa! Multa on ainakin mennyt luotto ystäviin, jo lapsesta saakka. Miehillä on ehkä parempia oikeita kavereita sitten kumminkin, vaikkei ne aina niin syvällisiä puhu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheiden kahvikekkerit, kaksi tuntia bussilla, pelataan seurapelejä. Kaksi tuntia bussilla takaisin. Älä jaksa, puhut ihan eri asiasta. Eri asia tietysti, jos kyseessä on joku merkkipäivä, mutta ilmeisesti vain illanistujaiset.
Eri
Eihän tuollaisissa teennäisissä massapelitapahtumassa ole edes mahdollisuus jutells syvällisiä todellisten ystävien kesken. Pelailua puolituttujen kanssa, ei ole hauskaa eikä myöskän ystävyyttä rakentavaa. Pelkkää tyhjänpäiväistä lätinä ja ajanvietettä. En ikinä matkustaisi tuollaisen takia 2h suuntaansa. Eihän tuosta saa mitään. Menee hukkaan aika ja matkarahat. Tosi ystäviä tavataan rauhassa pienellä porukalka ja juhlat on kyllä jotain muuta kuin tuollaista leikkimistä.
Luulen,että jos et ole juuri pitänyt yhteyttä kavereihisi, et ole heidän ns aktiivisessa piirissään ja silloin jättävät tulematta
Harmi kun palsta menee kiinni...
Näistä juhlista olisi kiva kuulla tarkemmin.
"Kahvittelua" voi olla todllakin kahvi ja pullaa, keksejä ja marjapiirakkaa. Olisi ihan järkkyä olla tällaisissa juhlissa pelaamassa sitä Kimbleä isolla porukalla.
Voi taas olla runsas pöytä erilaisine suolaisine herkkuineen ja tarjolla myös muuta juomaa kuin kahvia. Enkä tarkoita alkoholia, vaan vaikka jääteetä, vichyä, sitruunalla tms. maistettua vettä. Ja vapaata seurustelua.
En menis ensimmäisiin kekkereihin.
Kannattaisi etukäteen kysellä kuka haluaa tulla ennen kuin jakelee kusuja. Noloa kun joutuu selittelemään ja keksimään tekosyitä kun ei vaan nappaa kenenkään kotijuhlat. Vaikka ei olla kauaa tunnettu eikä mitään ystäviäkään kun on saanut kutsuja mennessä uuteen työpaikkaan. Aina löytyy joku yksinäinen, valittaa ettei ole ystäviä, joka haluaa esitellä kotinsa heti muulle porukalle.
MAinitsit, miten ystävilläsi on parin tunnin ajomatka teille.Olisikohan syy juuri siinä, etteivät tulleet?
Itse en lähtisi sitä matkaa mihinkään juhliin syyspimeillä ja etenkin, jos sieltä on tultava yötä vasten takaisin. Vaikka olisi kuinka hyvä ystävä ja hyvät juhlat tiedossa. Yösija pitäisi kuulua samaan kutsuun.
Minusta tuollainen juhliin kutsuminen kertoo sen keille olet oikeasti tärkeä. Oli aihe juhlilla mikä tahansa, kyllä oikealta ystävältä se aika löytyy.
Tuntuu pakottamiselta tuollaiset pakko juhlat. Kotijuhlat ovat menneet muodista pois.
Nykyään tuntuu olevan aika tavallista että johonkin juhliin ei tulla kun tuleekin muuta "tärkeämpää" tekemistä. Itse en aio järjestää mitään juhlia itselle enää koskaan just siks.