Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko käännetyt kumisaappaiden varret?

Entinen nuori
18.10.2019 |

Muistatteko vielä käännetyt kontiosaappaan varret 80-luvulta? Tuli mieleen kun äsken kaupassa käydessä sellaiset vielä näin. Itselläkin oli käännetyt varret täynnä bändien nimiä ja kavereiden nimmareita.

Kommentit (434)

Vierailija
101/434 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuo vieläkin tallella teksteineen. 

Vierailija
102/434 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin oli kintuissa kääntövarsikontiot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/434 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä 80/90 lukujen taitteessa partioleirillä tosi monella oli kontiot varret käännettyinä.

Vierailija
104/434 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teininä 80/90 lukujen taitteessa partioleirillä tosi monella oli kontiot varret käännettyinä.

Miksi ne käännettiin. Muistan hyvin kasarin.

Vierailija
105/434 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotia ja vähän kai teiniuhmaa saappaiden maksajia kohtaan.

Vierailija
106/434 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun alun lapsi, en muista lapsuudessan ikinä nähneeni kellään noita käännettyjä saappaita. Iso Etelä-Suomen kaupunki. Eli ainakin täällä etelässä tuo villitys väistyi ysärin alkuun ja oli 70-luvulla syntyneiden ja sitä vanhempien juttuja. 

Vierailija
107/434 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvun alun lapsi, en muista lapsuudessan ikinä nähneeni kellään noita käännettyjä saappaita. Iso Etelä-Suomen kaupunki. Eli ainakin täällä etelässä tuo villitys väistyi ysärin alkuun ja oli 70-luvulla syntyneiden ja sitä vanhempien juttuja. 

Kyllä käännettyjä kontiosaappaita näkyi pääkaupungissakin.

Vierailija
108/434 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, mullakin oli ja varret täynnä bändien nimiä ym hienoa.

Vierailija
109/434 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teini-ikäinen ei ollut edes kuullut, että saappaista voi kääntää varret. Siitä tuli sattumalta juttua tässä yhtenä päivänä, ja myös siitä, miten niihin varsiin kirjoiteltiin kaikenlaista. Nuoret käyttävät saappaita nykyään aika harvoin. Hän kuitenkin ilmoitti, että jos kesän Festareista tulisi sateisia, niin tuollaiset kääntövartiset saappaat kirjoituksin koristelluilla varsilla voisivat olla hyvät siinä käytössä. Muuten hyvä idea, mutta kun hän lainaa minun saappaitani, silloin harvoin kun tarvii. Onneksi niihin ei vielä ole ilmestynyt mitään kirjoituksia!Täytyy varmaan ostaa sille omat.

Vierailija
110/434 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vaan saappaan sisävuori on harmittavasti kirjailtu joillakin nokian jalkineiden logoilla. Ei voi päästää itse mielikuvitusta valloilleen

Vierailija
111/434 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vaan saappaan sisävuori on harmittavasti kirjailtu joillakin nokian jalkineiden logoilla. Ei voi päästää itse mielikuvitusta valloilleen

Nuo mun saappaat joita teini-ikäinen lainailee ( lähinnä mökillä). Ovat Juuri tuollaiset edellä mainitut Vikingit. Niissä vuorikangas on lähes yksivärinen, joten niissä kyllä kirjoitukset näkyy.

Vierailija
112/434 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan mökin terassilla nytkin on kontiosaappaat käännetyin varsin. 

Vierailija
113/434 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nyt, pitääkin taas kääntää kontioiden varret. 

Vierailija
114/434 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kääntänyt kontioiden varsia 1970-luvulla. 

Kontiot oli mulla tuolloin Ruosrockissa. Todella hyvät, kun satoi ja ranta ja muukin maa oli upottavaa. 

Vierailija
115/434 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset saappaat valmistetaan eri materiaalista, joten ne ei kestä ikuisesti kuten vanhemman malliset kontiot. 

Suututtaa huonontaminen. 

Vierailija
116/434 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset saappaat valmistetaan eri materiaalista, joten ne ei kestä ikuisesti kuten vanhemman malliset kontiot. 

Suututtaa huonontaminen. 

Joku ennen kumille kestävyyttä antava aine on kai nykyään kielletty?

Vierailija
117/434 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking footwearin sivuilla on tarinaa Seilas ja Kadett saappaista. Ja joissain kuvissa myös varret alas taitettuina. Mun mielestä nämä on ne ainoat oikeat kääntövarsikumpparit. Joo tämä on vain minun mielipide, tiedän että  Suomessa kääntövarsista tulee yleensä Kontiot mieleen. Ehkä mielipiteeni on muodostunut siksi, kun itsellä on pitkään ollut tuollaiset Seilas saappaat. 

Vierailija
118/434 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viking footwearin sivuilla on tarinaa Seilas ja Kadett saappaista. Ja joissain kuvissa myös varret alas taitettuina. Mun mielestä nämä on ne ainoat oikeat kääntövarsikumpparit. Joo tämä on vain minun mielipide, tiedän että  Suomessa kääntövarsista tulee yleensä Kontiot mieleen. Ehkä mielipiteeni on muodostunut siksi, kun itsellä on pitkään ollut tuollaiset Seilas saappaat. 

Wau! Aika hienot tuollaiset voisi kyllä hankkia. Ja vaikka tuo vuorikangas onkin yksivärinen, ei siihen varmaan raaskisi mitään kirjoitella. Varsinkin kun on tuo teini-ikä jo kaukana takana.

Vierailija
119/434 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontioissa on sopivan pitkät varret käännettäviksi. Lyhyemmät eivät oikein toimi kääntövarsikumisaappaina.

Vierailija
120/434 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on käänetty viimeksi  viimekesänä joten mitä????,ei ole vanha juttu.Mutta kumiteräsaapaat on niitä ei joka päivä näe,itse viimeksi pidin jaloissa niitä 1985,linnan keikka oli meneillään mulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi