Muistatteko käännetyt kumisaappaiden varret?
Muistatteko vielä käännetyt kontiosaappaan varret 80-luvulta? Tuli mieleen kun äsken kaupassa käydessä sellaiset vielä näin. Itselläkin oli käännetyt varret täynnä bändien nimiä ja kavereiden nimmareita.
Kommentit (434)
Tänäänkin oli kintuissa kääntövarsikontiot.
Teininä 80/90 lukujen taitteessa partioleirillä tosi monella oli kontiot varret käännettyinä.
Vierailija kirjoitti:
Teininä 80/90 lukujen taitteessa partioleirillä tosi monella oli kontiot varret käännettyinä.
Miksi ne käännettiin. Muistan hyvin kasarin.
Muotia ja vähän kai teiniuhmaa saappaiden maksajia kohtaan.
80-luvun alun lapsi, en muista lapsuudessan ikinä nähneeni kellään noita käännettyjä saappaita. Iso Etelä-Suomen kaupunki. Eli ainakin täällä etelässä tuo villitys väistyi ysärin alkuun ja oli 70-luvulla syntyneiden ja sitä vanhempien juttuja.
Vierailija kirjoitti:
80-luvun alun lapsi, en muista lapsuudessan ikinä nähneeni kellään noita käännettyjä saappaita. Iso Etelä-Suomen kaupunki. Eli ainakin täällä etelässä tuo villitys väistyi ysärin alkuun ja oli 70-luvulla syntyneiden ja sitä vanhempien juttuja.
Kyllä käännettyjä kontiosaappaita näkyi pääkaupungissakin.
Muistan, mullakin oli ja varret täynnä bändien nimiä ym hienoa.
Meidän teini-ikäinen ei ollut edes kuullut, että saappaista voi kääntää varret. Siitä tuli sattumalta juttua tässä yhtenä päivänä, ja myös siitä, miten niihin varsiin kirjoiteltiin kaikenlaista. Nuoret käyttävät saappaita nykyään aika harvoin. Hän kuitenkin ilmoitti, että jos kesän Festareista tulisi sateisia, niin tuollaiset kääntövartiset saappaat kirjoituksin koristelluilla varsilla voisivat olla hyvät siinä käytössä. Muuten hyvä idea, mutta kun hän lainaa minun saappaitani, silloin harvoin kun tarvii. Onneksi niihin ei vielä ole ilmestynyt mitään kirjoituksia!Täytyy varmaan ostaa sille omat.
Nykyään vaan saappaan sisävuori on harmittavasti kirjailtu joillakin nokian jalkineiden logoilla. Ei voi päästää itse mielikuvitusta valloilleen
Vierailija kirjoitti:
Nykyään vaan saappaan sisävuori on harmittavasti kirjailtu joillakin nokian jalkineiden logoilla. Ei voi päästää itse mielikuvitusta valloilleen
Nuo mun saappaat joita teini-ikäinen lainailee ( lähinnä mökillä). Ovat Juuri tuollaiset edellä mainitut Vikingit. Niissä vuorikangas on lähes yksivärinen, joten niissä kyllä kirjoitukset näkyy.
Tuossahan mökin terassilla nytkin on kontiosaappaat käännetyin varsin.
Muistan nyt, pitääkin taas kääntää kontioiden varret.
En kääntänyt kontioiden varsia 1970-luvulla.
Kontiot oli mulla tuolloin Ruosrockissa. Todella hyvät, kun satoi ja ranta ja muukin maa oli upottavaa.
Nykyiset saappaat valmistetaan eri materiaalista, joten ne ei kestä ikuisesti kuten vanhemman malliset kontiot.
Suututtaa huonontaminen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset saappaat valmistetaan eri materiaalista, joten ne ei kestä ikuisesti kuten vanhemman malliset kontiot.
Suututtaa huonontaminen.
Joku ennen kumille kestävyyttä antava aine on kai nykyään kielletty?
Viking footwearin sivuilla on tarinaa Seilas ja Kadett saappaista. Ja joissain kuvissa myös varret alas taitettuina. Mun mielestä nämä on ne ainoat oikeat kääntövarsikumpparit. Joo tämä on vain minun mielipide, tiedän että Suomessa kääntövarsista tulee yleensä Kontiot mieleen. Ehkä mielipiteeni on muodostunut siksi, kun itsellä on pitkään ollut tuollaiset Seilas saappaat.
Vierailija kirjoitti:
Viking footwearin sivuilla on tarinaa Seilas ja Kadett saappaista. Ja joissain kuvissa myös varret alas taitettuina. Mun mielestä nämä on ne ainoat oikeat kääntövarsikumpparit. Joo tämä on vain minun mielipide, tiedän että Suomessa kääntövarsista tulee yleensä Kontiot mieleen. Ehkä mielipiteeni on muodostunut siksi, kun itsellä on pitkään ollut tuollaiset Seilas saappaat.
Wau! Aika hienot tuollaiset voisi kyllä hankkia. Ja vaikka tuo vuorikangas onkin yksivärinen, ei siihen varmaan raaskisi mitään kirjoitella. Varsinkin kun on tuo teini-ikä jo kaukana takana.
Kontioissa on sopivan pitkät varret käännettäviksi. Lyhyemmät eivät oikein toimi kääntövarsikumisaappaina.
Ne on käänetty viimeksi viimekesänä joten mitä????,ei ole vanha juttu.Mutta kumiteräsaapaat on niitä ei joka päivä näe,itse viimeksi pidin jaloissa niitä 1985,linnan keikka oli meneillään mulla.
Mulla on nuo vieläkin tallella teksteineen.