Muistatteko käännetyt kumisaappaiden varret?
Muistatteko vielä käännetyt kontiosaappaan varret 80-luvulta? Tuli mieleen kun äsken kaupassa käydessä sellaiset vielä näin. Itselläkin oli käännetyt varret täynnä bändien nimiä ja kavereiden nimmareita.
Kommentit (434)
Kyselen vaan että käännättekö nykyään uudet kumisaappaat Kontion varret alas?
Ei ole tullut enää käännettyä mutta tenavana/teininä kyllä. Heti varsi kääntyi kun uudet kontiot sai.
Paras kaveri käänsi varret ensin ja kertoi että se oli muotia. Käänsin sitten hetivarret omista kontioistakin.
Vähän kyllä epäilytti että mitä kotona tuosta sanotaan ja ei kyllä varsinaisesti päätä silitelty. Varret alaskäännettyinä ja tussilla koristettuna silti mentiin muutama vuosi.
Ennen kumpparit kesti ja ne pystyi paikkamaankin, jos tuli vaikka reikä. Nykysin hajoo alta aikayksikön.
Minä oon kanssa kääntänyt varret alas...mutta vain vähän.
Vierailija kirjoitti:
Kyselen vaan että käännättekö nykyään uudet kumisaappaat Kontion varret alas?
Joskus käännän kun pitkät varret jotenkin puristavat vaikka ovatkin välillä ihan tarpeen luonnossa liikkuessa.
Juuri laitoin eteisestä jalkaan luottosaappaani Viking Seilas). Varret oli monta viikkoa syksyllä taitettuna. Nyt käänsin ne ylös, tuli hetkessä hyvät lumityöjalkineet.
Vierailija kirjoitti:
Kontioissa on sopivan pitkät varret käännettäviksi. Lyhyemmät eivät oikein toimi kääntövarsikumisaappaina.
Seilas ja Kadett toimii itse asiassa paljon Kontiota paremmin kääntövarsisaappaina, kun on siihen suunniteltu. Leveät lyhyet varret on helposti ja nopeasti käännettävissä alas ja taas tarvittaessa ylös.
Vierailija kirjoitti:
saapikas kirjoitti:
niitä on käännetty kautta aikain,jo 1970-luvullakin ja ennen sitäkin
Ainakin 80-luvulla piti varret mustista kontioista (ei kai silloin muita saappaita ollutkaan) kääntää jotta kumppareita ilkesi julkisesti käyttää.
Tietenkin oli muitakin saappaita, haloo! Ei Suomi mikään neukkula ollut sentään.
Varsia käännettiin kontioista jo 70-luvun alussa. Minä olin vielä pieni ja minulla oli kärpässieni-kumpparit, mutta muistan sen muodin isommilla. Myös isosiskollani.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kumpparit kesti ja ne pystyi paikkamaankin, jos tuli vaikka reikä. Nykysin hajoo alta aikayksikön.
Minulla on punaiset Kontiot kestäneet jo yli 5 vuotta.
Klassikot vaan on klassikoita Hait ja Kontiot tuntee kaikki, ja hyvä niin. Ja hienoa kun niitä edelleen saa. Minulla tosin on nuo Viking Seilas saappaat, joita olen muutamassa viestissä kehunut. Ostin nuo sattumalta, kun hinta oli kohdallaan. Hyvät laatusaappaat, kestävät ja mukavat, ja soveltuvat kääntövarsisaappaiksi yhtä hyvin kuin kontiotkin. Ja on ehdoton klassikko Norjassa. Se vaan kun Suomessa on edelleen nuo alussa mainitut saappaat aika ikonisessa maineessa. Jos saappaissa lukee Viking ne vaan jää vähän kakkosiksi, monien mielikuvissa.
Joo myönnän tuon asenteen , että nokialaiset on paljon paremmat. Pari vuotta sitten vaimo osti juuri nuo Seilas-saappaat. Siinä kun ne olivat kontioideni vierellä. Varsissa luki edessä Viking. Sanoin että ei nuo varmaan kauaa kestä, miksi edes ostaa mitään muuta kuin Nokialaisia. No ehjät ne näyttävät olevan edelleen, vaikka niillä kuljettu samat sienimetsät , puutarhanhoidot ja mökkireissut, kuin niillä Kontioillanikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saapikas kirjoitti:
niitä on käännetty kautta aikain,jo 1970-luvullakin ja ennen sitäkin
Ainakin 80-luvulla piti varret mustista kontioista (ei kai silloin muita saappaita ollutkaan) kääntää jotta kumppareita ilkesi julkisesti käyttää.
Tietenkin oli muitakin saappaita, haloo! Ei Suomi mikään neukkula ollut sentään.
Varsia käännettiin kontioista jo 70-luvun alussa. Minä olin vielä pieni ja minulla oli kärpässieni-kumpparit, mutta muistan sen muodin isommilla. Myös isosiskollani.
Ei kyllä kirkonkylän kenkäkaupassa tainnut muita kuin kontioita olla.
Ja tosiaan kääntää piti varret vaikka ei siitä oikein kotona pidettykään.
Muistaako kukaan mikä muu muoti-ilmiö liittyi tuohon saappaan varsien kääntämiseen ainakin 70-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan mikä muu muoti-ilmiö liittyi tuohon saappaan varsien kääntämiseen ainakin 70-luvulla?
Kampa takataskussa? Toisaalta osa koristeli nuo käännetyt varret bändien nimillä, logoilla, kavereiden nimmareilla jne.
Oli siinä vanhemmilla huumori hakusessa kun uudet ja kuulemma kalliit kontiosaappaat saivat lennokkaamman ilmeen Meilläpäin tuo oli oikein suosittu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Oli siinä vanhemmilla huumori hakusessa kun uudet ja kuulemma kalliit kontiosaappaat saivat lennokkaamman ilmeen Meilläpäin tuo oli oikein suosittu juttu.
Kuulostaa kovin tutulta. Kääntää piti ja satikutia tuli.
Edelleen kääntövarsikontiot käytössä. Ostettu parikymmentä vuotta sitten ja lähes heti käännetty.
Käännetyt saappaat on ollu meillä tosi suosittuja jo kymmeniä vuosia. t. Raineri.
Aikalailla alas asti oli varret ainakin meilläpäin käännetty.