Kaapista?
Onko täällä ketään, joka olisi jossain vaiheessa pitkää parisuhdetta tullut ulos kaapista puolisolleen? Mitä seurasi?
Itse olen yli 40v perheenisä, joka on ollut 20v "onnellisesti" naimisissa. Seksi vaimon kanssa on ihan mukavaa ja muutenkin häntä rakastan. Ajatuksena vaan seksi miehen kanssa kiihottaisi enemmän, ja vastaantulevista ihmisistä komeat miehet ihastuttavat, naisia en juuri kattele.
Pää "hajoaa" välillä, mutta en haluaisi vaimoakaan loukata, ja aiheuttaa kriisiä koko perheelle.
Kommentit (30)
Tässä on nyt yksi olennainen kysymys: haluatko miehiä vain seksifantasian tasolla, vai koetko olevasi identiteetiltäsi homo tai bi? Siis haaveiletko parisuhteesta miehen kanssa?
Näillä on merkittävä ero. Omalla miehelläni on juurikin paljon seksifantasioita miehistä, mutta ei romanttisia tunteita eikä kuulemma edes halua toteuttaa fantasioita (vaikka olisin saattanut näyttää vihreää valoa kokeilulle jos hän olisi halunnut).
Tämän tasoinen bi-kiinnostus on minulle täysin ok. Jos mies taas rakastuisi toiseen mieheen niin se tietenkin olisi yhtä iso ongelma kuin toiseen naiseenkin rakastuminen.
Koen olevani identiteetiltäni homo tai vähintää bi. En siis elättele vain seksifantasioita, vaan voisin ihastua kokonaisvaltaisesti mieheen. Esim miellyttävän näköisen miehen kasvot ja koko olemus herättävät kiinnostuksen ja ihastuksen, yhtään ajattelematta seksiä. Naisten, kauniidenkaan, kohdalla hyvin harvoin. Mielestäni ajattelen ihan romanttisesti siis.
Toinen juttu on, etten ole just hankkimassa uutta kumppania kuitenkaan. Siinä mielessä eikö ole sama ihastuisinko mieheen vai naiseen? Jos syystä tai toisesta tulisi ero, en luultavimmin menisi enää naisen kanssa yhteen. Jäisim yksin tai hankkisin miehen.
Edelleen rakastan vaimoani ja maailman ihanimpia lapsiamme.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään, joka olisi jossain vaiheessa pitkää parisuhdetta tullut ulos kaapista puolisolleen? Mitä seurasi?
Mä tulin aikoinaan kaapista saranat paukkuen ja erohan siitä tuli.
ap
Ap, jos rakastat vaimoasi etkä ole jättämässä häntä joka tapauksessa, niin sinuna pitäisin asian ehkä sisälläni. Niin ikävä kuin tilanne onkin. Toisaalta taas - olisiko hänellä oikeus tietää? Haluaisitko itse, että sinulle kerrottaisiin vastaavassa tilanteessa?
Onko sulla ollut seksisuhteita avioliiton aikana miehiin? Tuo olisi varmaan ensimmäisenä kysymyksenä mielessä, jos mies ilmoittaisi olevansa bi/homo. Kokisin kyllä, että minua on petetty ja rankasti, kun on jätetty kertomatta noin olennainen asia itsestä, joten kyllä siitä varmaan ainakin iso kriisi seuraisi. En olisi ikinä valinnut puolisoksi bi/homomiestä, vaikka mulla ei ole mitään seksuaalivähemmistöjä vastaan. On kuitenkin eri asia olla avioliitossa sellaisen kanssa, joka pitää seksiä kanssani "ihan kivana", mutta varsinaisesti haluaa jotain muuta. Luultavasti ottaisin eron.
Minä taas en ymmärrä, miksi biseksuaalisuus haittaisi mitään avioliitossa. Homous on eri asia.
Mieliteot samantyyppiset täällä. Miehistä vaan löytyy se juttu. Komea, nuorekas, hyvä kroppa jne. niin ei voi vastustaa. Naisista ei vaan tule koskaan samanlaista tunnetta, vaikka naisenkin kanssa olen nuorena seurustellut. Tein silloin nuorena jo sen valinnan, että miehet menee edelle ja sittemmin on kaksi pitkää suhdetta ollut miehen kanssa ja toinen jatkuu edelleen.
Vaikea tuohon sun tilanteeseen on neuvoja antaa. Parasta ehkä olisi sun kannalta, jos vaimosi pystyisi hyväksymään bi-puolesi ja voisitte jatkaa yhdessä. Pitkän suhteen eroon ei kannata kevyesti lähteä.
Todella inhottavaa, että vielä tänäkin päivänä törmää näihin miehiin, jotka eivät ole tulleet kaapista jo nuorena. Jos vaimosi ei hyväksy seksuaalivähemmistöjä, niin tuskinpa hyväksyy sinun bi- tai homoseksuaalisuuttasi. Itsesi kannalta on varmaan ratkaisu tehtävä, jos kerran et ole onnellinen, vaan laitat sen lainausmerkkeihin ja pääkin hajoilee. Aiheutat vaimollesi ison trauman, mutta parempi sekin kuin elää valheessa ja jäädä sitten kiinni jostain homosuhteesta.
Vaikeita juttuja, koska seksuaalisuutta ei voi omasta halusta muuttaa. Parhaassa tapauksessa vaimo on jo aavistanut asian laidan, niin ei tule sitten niin suurena yllärinä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä, miksi biseksuaalisuus haittaisi mitään avioliitossa. Homous on eri asia.
Jos miehet kiihottavat enemmän ap:n mukaan enemmän niin eikö tuo ole homoseksuaalisuutta.
Kiitos hyvistä ja asiallisista kommenteista! "Tänä päivänä" oli toki eri 25v sitten kuin nykyään. Ajattelen myös, että parikymppinen ei välttämättä ole ihan kypsä ajattelemaan, ainakaan samalla tavoin kuin nyt yli nelikymppisenä.
Olisi toki pitänyt olla rohkeampi kuuntelemaan itseään jo nuorena. Tämä parisuhde on kuitenkin antanut koko perheelle niin paljon, etten varsinaisesti sitäkään voi katua, että siihen lähdin. Olin myös niin suin päin ihastunut ja rakastunut vaimooni, että se kyllä muut ajatukset siirsi syrjään.
Todennäköisesti joudun edelleen elämään itse asian kanssa, traumatisoimatta muita, vaikka avoin ja rehellinen kaikessa haluaisinkin olla. Nuorempana en edes ajatellut sitä vaihtoehtoa, että jollekulle tästä kertoisin. Nyt keski-ikäistyessä sekin on tullut mieleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap: oletteko uskonnollisia?
Olen tunnustuksellinen kristitty, kuten vaimonikin. Kiitos kysymästä! :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvistä ja asiallisista kommenteista! "Tänä päivänä" oli toki eri 25v sitten kuin nykyään. Ajattelen myös, että parikymppinen ei välttämättä ole ihan kypsä ajattelemaan, ainakaan samalla tavoin kuin nyt yli nelikymppisenä.
Olisi toki pitänyt olla rohkeampi kuuntelemaan itseään jo nuorena. Tämä parisuhde on kuitenkin antanut koko perheelle niin paljon, etten varsinaisesti sitäkään voi katua, että siihen lähdin. Olin myös niin suin päin ihastunut ja rakastunut vaimooni, että se kyllä muut ajatukset siirsi syrjään.
Todennäköisesti joudun edelleen elämään itse asian kanssa, traumatisoimatta muita, vaikka avoin ja rehellinen kaikessa haluaisinkin olla. Nuorempana en edes ajatellut sitä vaihtoehtoa, että jollekulle tästä kertoisin. Nyt keski-ikäistyessä sekin on tullut mieleen.
Ap
Olen sinua vanhempi ja minunkin nuoruudessani oli ihan normaalia olla homo ja biseksuaali (pk-seutu). Oletko uskonnollisesta taustasta lähtöisin? Siihen viittaisi vaimosikin asennoituminen, onhan täällä Suomessa hyvinkin erilaisia seutuja. 80-vuotiaat vanhempanikin pitävät homoutta ja biseksuaalisuutta ihan normaaleina.
Voit ajatella asiaa niinkin päin, että et suinkaan uhraudu salaisuutesi kanssa, koska kertomasi avioliitostasi on hyvin loukkaavaa vaimosi kannalta. Et oikeastaan kiihotu seksistä vaimon kanssa, vaan enemmän kiihottaisi miehet ja avioliitostasikin mietit, että et varsinaisesti kadu!? Ymmärrätkö ollenkaan, miltä tuo kuulostaa vaimosi kannalta? Avioliittonne ei voi olla tyydyttävä hänellekään, koska jotenkin tämän täytyy näkyä. Uhraat siis elämäsi ihan turhaan, vaimosikin voi vielä löytää uuden puolison. Paine olla oma itsensä seksuaalisesti johtaa vain salailevaan elämään ja sitä kautta tapahtuva paljastuminen on paljon rankempi vaimolle.
Joskus pari vuotta sitten kävin täällä ja täällä oli kirjoitus, jossa uskovainen vaimo epäili miehensä olevan homo. Seksi ei oikein ollut koskaan kiinnostanut miestä, vaimo kärsi kovasti tuossa avioliitossa ja tunsi olevansa naisena täysin mitätöity. Ei voi muuta todeta kuin että kyllä uskonnot aiheuttavat paljon haittaa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Todella inhottavaa, että vielä tänäkin päivänä törmää näihin miehiin, jotka eivät ole tulleet kaapista jo nuorena. Jos vaimosi ei hyväksy seksuaalivähemmistöjä, niin tuskinpa hyväksyy sinun bi- tai homoseksuaalisuuttasi. Itsesi kannalta on varmaan ratkaisu tehtävä, jos kerran et ole onnellinen, vaan laitat sen lainausmerkkeihin ja pääkin hajoilee. Aiheutat vaimollesi ison trauman, mutta parempi sekin kuin elää valheessa ja jäädä sitten kiinni jostain homosuhteesta.
Vaikeita juttuja, koska seksuaalisuutta ei voi omasta halusta muuttaa. Parhaassa tapauksessa vaimo on jo aavistanut asian laidan, niin ei tule sitten niin suurena yllärinä.
Uskovainen vaimo, joka kirjoitti täällä sanoi, että olisi suuri helpotus, jos mies tunnustaisi olevansa homo. Koska hän ajatteli vian olevan hänessä, ettei mies halua häntä ja välttelee seksiä.
Suosittelen ottamaan yhteyttä kirkon perheasiainneuvottelukeskukseen ja kertomaan vaimolle terapian kuluessa. Kirkon työntekijät varmaan ymmärtävät enemmän tuota uskonnollista puolta asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus pari vuotta sitten kävin täällä ja täällä oli kirjoitus, jossa uskovainen vaimo epäili miehensä olevan homo. Seksi ei oikein ollut koskaan kiinnostanut miestä, vaimo kärsi kovasti tuossa avioliitossa ja tunsi olevansa naisena täysin mitätöity. Ei voi muuta todeta kuin että kyllä uskonnot aiheuttavat paljon haittaa maailmassa.
Ei ole liitossamme vaimo kärsinyt seksin puutteesta, eikä liioin valittanut muutoinkaan asiaan liittyen. Itse olen ollut se ns. altiivisempi osapuoli aina, mutta vaimokin ihan kiitettävän aktiivinen. Viime yönäkin vaikutti ihan tyytyväiseltä, niin kuin toki olin itsekin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liitossamme vaimo kärsinyt seksin puutteesta, eikä liioin valittanut muutoinkaan asiaan liittyen. Itse olen ollut se ns. altiivisempi osapuoli aina, mutta vaimokin ihan kiitettävän aktiivinen. Viime yönäkin vaikutti ihan tyytyväiseltä, niin kuin toki olin itsekin. :)
Ap:ltä tämä kommentti.
Tai kysytäänpä niin, etten miten reagoisit, jos saisit puolisoltasi tällaisen tiedon? Vaikkei nyt olisi kokemustakaan..
Tässähän on sellainenkin mielenkiintoinen seikka, että vaimo on konservatiivisempi, eikä juuri "pidä" seksuaalivähemmistöistä. Ei vain tiedä, että juurikin on naimisissa sellaisen edustajan kanssa, ja rakastaakin tätä.
Ap