Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Vanhemmalla" iällä yliopistoon?

Vierailija
18.10.2019 |

Haluaisin kuulla kokemuksia ns. kypsemmällä iällä (30+) yliopiston hakeneista (ja päässeistä). Minkä ikäinen olit? Millaisia opintoja oli taustalla? Oliko kokonaan uusi ala? Miten meni, valmistuitko ja työskenteletkö alalla nyt?
Olen itse 31v ja haaveilen yliopistosta. Kouluista jo vuosikausia, nyt ajattelin mennä aikuislukioon kertaamaan ja täydentämään tutkintoa ja yrittää yliopistoon muutaman vuoden sisään. Onko mitään järkeä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tulossa vastaamaan, että kyllä siellä yo:ssa on muitakin viisikymppisiä. Sinä et todellakaan ole vanha 3-kymppisenä yliopistoonkaan.

Vierailija
2/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 ja valmistun nyt talvella uudelle alalle. Olen ollut jo kaksi vuotta tällä alalla töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallisesti ei mitään järkeä jos olet töissä. Yleissivistävänä kouluna on ihan jees.

Vierailija
4/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin lääkkikseen 40-vuotiaana, hyvin meni, kun ei muut riennot enää kiinnostaneet. Nyt töitä jo takana viisi vuotta

Vierailija
5/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin lääkkikseen 40-vuotiaana, hyvin meni, kun ei muut riennot enää kiinnostaneet. Nyt töitä jo takana viisi vuotta

Lääkikseen, ei lääkkikseen.

Vierailija
6/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haaveilet? Oppiminen? Opiskelijaelämä? Raha? Status?

Vierailija
7/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni juuri yliopiston, 32-vuotiaana. On työskennellyt tähän asti kahvilassa ja lastenhoitajana eli ei aikaisempaa akateemista taustaa. Mutta hyvin vaikuttaa sujuneen ja on ollut tyytyväinen päätökseen!

Vierailija
8/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haaveilet? Oppiminen? Opiskelijaelämä? Raha? Status?

Ala. Olen haaveillut kyseisestä alasta tai johonkin siihen liittyvästä teini-ikäisestä asti, mutta jotenkin nuorena vaan en saanut itseäni eteenpäin.

Opiskelijabileet eivät kiinnosta yhtään, olen pienen tytön yh, mieluummin olen hänen kanssaan. Haluan näyttää tyttärelleni, että unelmista kannattaa pitää kiinni, mutta niiden eteen pitää tehdä töitä. Ap

Vierailija
9/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan näyttää tyttärelleni, että unelmista kannattaa pitää kiinni, mutta niiden eteen pitää tehdä töitä. Ap

No mitä vielä arkailet? Sinne vaan!

Vierailija
10/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan näyttää tyttärelleni, että unelmista kannattaa pitää kiinni, mutta niiden eteen pitää tehdä töitä. Ap

No mitä vielä arkailet? Sinne vaan!

Kiitos!!

Vierailija
11/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin syksyllä, täytin juuri ennen 30 vuotta. Hakemaan vain ap! Sulla on kiva tilanne, kun on lapsikin jo. Itselläni ei oo ja harmittelen, että saanko lapsia, kun lähdin näin hankalassa iässä opiskelemaan ja lapset vielä tekemättä.

Vierailija
13/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkikseen, ei lääkkikseen.

Vedä käteen

Vierailija
14/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vielä vanha. Sitten kun ikää on lähempänä 40, niin alat erottua joukosta tietyillä aloilla.

Vierailija
15/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa mennä!

Vierailija
16/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin 30 vuotiaana ja valmistuin 36 v. Joukkoon vaan!

Vierailija
17/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole vielä vanha. Sitten kun ikää on lähempänä 40, niin alat erottua joukosta tietyillä aloilla.

Millä aloilla?

t. Utelias

Vierailija
18/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimessa opiskelin ensin perusopinnot ja pääsin opiskelijaksi 40-vuotiaana. Valmistuin 4 vuodessa ja olisin valmistunut nopeamminkin, kun otin vähän lisäopintoja.

Urassa ei ole ollut juuri hurraamista, mutta olen kuitenkin työllistynyt pätkittäin paremmin kuin ilman sitä tutkintoa. Enkä todellakaan ollut vanhin siinä opiskelijajoukossa!

Vierailija
19/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valmistuin kauppakorkeasta 48-vuotiaana. Enkö edes ollu tkurssini vanhin.

Vierailija
20/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa, mitä nämä tietyt alat mielestäsi ovat.

t. 41-vuotias arkkitehtiopintoja suunnitteleva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi