En ymmärrä miksi ihmisten mielestä on niin tärkeää asua hyvällä alueella.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin huono-osaisten ihmisten näkeminen ja kohtaaminen on energiaa vievää, joten mielelläni maksan siitä, että törmään lähinnä vain hyvinvoivaan keskiluokkaan. Ei liity mihinkään statukseen tai muuhun vaan ainoastaan omaan henkiseen hyvinvointiini
Huokaus. Kuinka monen ihan oikeasti uskot haluavan näyttää sille, että ovat huono ja heikko -osaisia? Ihan omanhenkisen hyvinvointisi kannalta saattaisi olla hyvä tajuta myös, ettei ihan kaikki asiat ole vain omien valintojen seurasta ja mahdollistamaa. Vaikka tokihan se saattaa lisätä omaa niin henkistä kuin fyysistä hyvinvointia, että pyrkii tekemään parhaansa. - Köyhyyden pahimpia seurauksia on kun ei enää uskalla unelmoida paremmasta saati enää välittää mistään.
En ihan ymmärrä pointtiasi? En halua asua asuinalueella, jossa ihmisillä ei ole tulevaisuuden suunnitelmia tai haaveita. Koen sen alueen haittana vähän niin kuin joku voi kokea urheilukentän tai oopperan haittatekijänä. Jokainen saa mun puolesta olla niin köyhä ja huono-osainen kuin haluaa - en ole ketään estämässä. Kukaan ei voi myöskään estää minua muuttamasta omilla rahoillani mihin haluan eli kaltaisteni joukkoon. Ihmisillä on taipumus hakeutua samanlaisten joukkoon
Millä tavalla olet selvittänyt naapurin suunnitelmat ja haaveet, ja millä tavalla naapurin "goalsit" parantavat sinun asuinmukavuuttasi? Suurin osa suomalaisista arvostaa asuinpaikassaan ominaisuutta, joka amerikkalaisittain on ilmaistavissa sanalla "secluded". Mitä vähemmän naapurista kuuluu ja näkyy sitä parempi, joten ihan sama, millainen pörssiohjus tai taitelijasielu siellä asustaa.
Aika moni huono-osainen muuten käytännössä "homehtuu" sinne asuntoonsa rahanpuutteessa, joten rauhallisempaa saa hakea. Päidene- ja mielenterveysngelmia voi taas olla kuinka paljon siellä omakotitaloalueella. Miltäpä kuulostaisi esim. tapella vuosikausia häiriintyneen naapurin kanssa raja-aidasta ja pensasaidan leikkauksesta?
Minun asuinalueeni on kaupungin rauhallisinta seutua. Muutama kilometri keskustaan, mutta tästä ei ole läpikulkua minnekään joten edes nuoriso ei jaksa täällä rällätä. Rauhallinen taloyhtiö, lähinnä eläkeläisiä omistusasujia ja muutama lapsiperhe jossa lapset todella fiksuja. Taidan olla lapseni kanssa ainoa vuokralainen. Ei roskia eikä koiranjätöksiä kadulla. Ei känniääliötä, ei huumeruiskuja eikä tupakansavua ikkunasta sisään. Todellakin haluan kasvattaa lapseni mieluummin täällä vaikka joudunkin maksamaan asumisesta vähän enemmän.
En tiedä miten hyvä asuinalue määritellään. Alueet myös muuttuvat. Lapsiperheen suosiossa oleva asuinalue on teiniperheen suosiossa jossain vaiheessa ja se tarkoittaa mopopoikia joka puolella. Itse asun toista kertaa - eri kaupungeissa molemmat - puolen kilometrin päässä keskustasta, juuri ja juuri eri asuinalueella kuin keskusta. Tämä on erittäin rauhallista aluetta ollut molemmissa. Asuin asuntomessualueella, kalliita taloja, jonkin aikaa. Vuokralla asuin, kun vielä olin koeajalla. Todella rauhaton alue!
Vierailija kirjoitti:
Junantuomia.
Junantuomat yleensä joutuvat muodostamaan käsityksensä huhupuheista, somesta ja median avulla. Muistan aikoinaan Otaniemessä (Espoo) opiskellessani, kun eräs muualta tullut oli ostamassa asuntoa Lauttasaaresta. Kyseli minulta helsinkiläiseltä, olisiko kauheankin rauhatonta aluetta; olihan se Helsinkiä(!).
On mukavaa kun on kaunista, siistiä ja hiljaista eikä omaisuutta varasteta.
Vierailija kirjoitti:
Hehhee. Onhan se kiva ostaa jokin 500 000 omakotitalo "hyvältä alueelta" ja joutua heti perään valvomaan kuukausikaupalla, kun viereisellä tontilla tehdään ikuista remppaa rälläköineen.
Eikä kannata unohtaa sitäkään, että suomalaiset rakastavat yli kaiken koiriaan. Eihän se ole naapurusto eikä mikään, jos siellä ei ole halleja haukkumassa 24/7.
Ja sitten ovat mopot, ruohonleikkurit, lehtipuhaltimet, pihajuhlat yms. Tontit luonnollisesti tyyliä "postimerkki", joista naapuri näkee keittiöön jopa sen, mitä on ruokana.
Omakotitalot ja "hyvät alueet" ovat yliarvostettuja.
Hyvin liioiteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin huono-osaisten ihmisten näkeminen ja kohtaaminen on energiaa vievää, joten mielelläni maksan siitä, että törmään lähinnä vain hyvinvoivaan keskiluokkaan. Ei liity mihinkään statukseen tai muuhun vaan ainoastaan omaan henkiseen hyvinvointiini
Huokaus. Kuinka monen ihan oikeasti uskot haluavan näyttää sille, että ovat huono ja heikko -osaisia? Ihan omanhenkisen hyvinvointisi kannalta saattaisi olla hyvä tajuta myös, ettei ihan kaikki asiat ole vain omien valintojen seurasta ja mahdollistamaa. Vaikka tokihan se saattaa lisätä omaa niin henkistä kuin fyysistä hyvinvointia, että pyrkii tekemään parhaansa. - Köyhyyden pahimpia seurauksia on kun ei enää uskalla unelmoida paremmasta saati enää välittää mistään.
En ihan ymmärrä pointtiasi? En halua asua asuinalueella, jossa ihmisillä ei ole tulevaisuuden suunnitelmia tai haaveita. Koen sen alueen haittana vähän niin kuin joku voi kokea urheilukentän tai oopperan haittatekijänä. Jokainen saa mun puolesta olla niin köyhä ja huono-osainen kuin haluaa - en ole ketään estämässä. Kukaan ei voi myöskään estää minua muuttamasta omilla rahoillani mihin haluan eli kaltaisteni joukkoon. Ihmisillä on taipumus hakeutua samanlaisten joukkoon
Millä tavalla olet selvittänyt naapurin suunnitelmat ja haaveet, ja millä tavalla naapurin "goalsit" parantavat sinun asuinmukavuuttasi? Suurin osa suomalaisista arvostaa asuinpaikassaan ominaisuutta, joka amerikkalaisittain on ilmaistavissa sanalla "secluded". Mitä vähemmän naapurista kuuluu ja näkyy sitä parempi, joten ihan sama, millainen pörssiohjus tai taitelijasielu siellä asustaa.
Aika moni huono-osainen muuten käytännössä "homehtuu" sinne asuntoonsa rahanpuutteessa, joten rauhallisempaa saa hakea. Päidene- ja mielenterveysngelmia voi taas olla kuinka paljon siellä omakotitaloalueella. Miltäpä kuulostaisi esim. tapella vuosikausia häiriintyneen naapurin kanssa raja-aidasta ja pensasaidan leikkauksesta?
Näkyy yleisenä ilmapiirinä, joka on hyvin aistittavissa. Lähikaupan asukkaista ja heidän ostoksistaan voi päätellä paljon
Onpahan taas selitystä kerrakseen. Yhteiskunnan vika, kun tarjoaa asunnon väärästä paikasta. Itsehän ei voi valita keihin ihmisiin haluaa tutustua