Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppani salaa rahavaikeudet

Ap
18.10.2019 |

Ulosottovirastosta kirjettä, ei suostu puhumaan aiheesta tai kirjeen sisällöstä. Olin käsityksessä että aiemmat velkakierteet maksettu ajat sitten mutta tiedä sitten.. Stressaa kun en tiedä kuinka pahasti yhteinen talous retuperällä, annoin hänelle käteistä satasen jos se vähän auttaisi mutta taitaa olla isommasta summasta kyse :/

Miten vastaavassa tilanteessa olette toimineet? Ymmärrän että kaikesta ei avaudu kumppanilleen, etenkin jos arka aihe kuten rahavaikeudet. Riitely ei mitään auta ja kirjettä en lähde penkomaan kirjesalaisuutta rikkoen. Yhdessä niin myötä- kuin vastoinkäymisissä

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vastaava tilanne muutama vuosi sitten. Puoliso salasi kaikki velkansa ja alkoi tulla perintäkirjeitä. Saatiin se kuntoon sitten pankkilainalla, mutta selvisi sitten vuoden päästä, että ei muuttanutkaan tapojaan vaan jatkoi samalla linjalla. Eroonhan se sitten päätyi kun ei muuttanut tapojaan. Oli lähellä mennä omatkin luottotiedot.

Vieläkin on velkaa pari tonnia minulle exä. Nykyään vaikea luottaa enää naisiin kun pelkää, että koen saman uudestaan.

M37

Vierailija
22/29 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvin mahdollista pimittää sinulta jotain muutakin.

Älä ala ainakaan lisääntymään hänen kanssaan.

Meillä neljä yhteistä lasta

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin Sinä, niin jättäisin puolison. Jos puoliso valehtelee ja salailee raha-asioitaan ja velkojaan, niin hänellä on varmasti paljon muutakin salattavaa! Jos aikuinen ihminen ei hoida raha-asioitaan kunnolla, hän tuskin hoitaa mitään muitakaan asioitaan kunnolla! Jos puoliso ei näytä kirjeitä, niissä on jotain pahaa. Voisitko vaivihkaa "vilkaista" näitä ulosottovirastosta tulleita kirjeitä oman etusi vuoksi? Toinen vaihtoehto on ottaa suoraan yhteyttä ulosottovirastoon ja kysyä, onko puolisollasi ulosottovelkaa. Ulosottovirasto ei postita kirjeitä huvikseen, vaan raha-asiat ovat jo pahasti pielessä!

Vierailija
24/29 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin Sinä, niin jättäisin puolison. Jos puoliso valehtelee ja salailee raha-asioitaan ja velkojaan, niin hänellä on varmasti paljon muutakin salattavaa! Jos aikuinen ihminen ei hoida raha-asioitaan kunnolla, hän tuskin hoitaa mitään muitakaan asioitaan kunnolla! Jos puoliso ei näytä kirjeitä, niissä on jotain pahaa. Voisitko vaivihkaa "vilkaista" näitä ulosottovirastosta tulleita kirjeitä oman etusi vuoksi? Toinen vaihtoehto on ottaa suoraan yhteyttä ulosottovirastoon ja kysyä, onko puolisollasi ulosottovelkaa. Ulosottovirasto ei postita kirjeitä huvikseen, vaan raha-asiat ovat jo pahasti pielessä!

Terveyskeskusmaksut tms menevät ulosottoon heti, jos karhulaskua ei maksa.

Useimpien maksujen kohdalla vaafitaan oikeuden päätös, joten niitä karhutaan kyllä moneen kertaan ennen ulosottoa.

Luulisi, että on jotsin muuta kuin hoitamaton tk-maksu kun noin salailee, jotain pelivelkoja tai kenties lehtolapsen elatusmaksuja?

Vierailija
25/29 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on uo velkaa. Tavattuamme asia selvisi muutaman kuukauden päästä. Mies heitti ronskia läppää raha asioista ja minua korpesi. Ei ollut hauskaa kuulla aiheesta vitsejä, kun tiesi miehen todellisen tilanteen. Minulla ei ole ollut ikinä ongelmia rahan kanssa. Mies lainaili satasen sieltä ja täältä minulta. Lopulta sanoin etten lainaa enää, että hänen tulee hoitaa asiansa niin ettei ole ongelmia rahan kanssa. Nyt ei ole pyytänyt lainaan, mutta uo velka on valtava. Sanoin ettei muuteta ennen yhteen ennen kun on entisen elämän sotkut selvitetty ja maksettu pennilleen pois. Nyt on jo useita tonneja laittanut maksuun. Mitään ylimääräistä ei ostele, vaan koittaa hoitaa raha-asiat kuntoon. 

Vierailija
26/29 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ulosottovirastoon ja tilaa miehesi ulosottorekisteri. Saat tilaamalla myös luottotietorekisterin ja näet, onko miehelläsi maksuhäiriömerkintöjä. Jos mies piilottaa kirjeet ja valehtelee, hänen raha-asiat eivät ole kunnossa. Jos mies on jättänyt myös vuokrat maksamatta, vuokranantaja voi järjestää teille häädön asunnosta. Miksi muuten asutte vuokralla ettekä omistusasunnossa?

Vierailija kirjoitti:

Soita vuokranantajalle ja kysy onko vuokrat maksettu.

Vierailija
27/29 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.asiointi2.oikeus.fi tuolta saat sähköisesti tilattua miehesi ulosottorekisterin, maksaa 6€ verkkopankin kautta. Mitään perusteita ei tarvita, mutta miehesi voi halutessaan tarkistaa kuka on tietoja tilannut. Mitään ilmoitusta kyselystä ei automaattisesti lähde miehellesi.

Itselläni on ollut sama tilanne, toinen pimitti tietoja ja luottamus meni. Yhdessä ollaan edelleen, mutta omaisuus on ositettu avioeron oltua välillä vireillä. Eli avio-oikeutta enää ole toisen omaisuuteen. Minun miehelläni yritys ja meillä oli yhteinen talo yms. joten iso pelko oli että sössii kaiken

Vierailija
28/29 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko siis naimisissa vai avoliitossa?

Vierailija
29/29 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://asiointi2.oikeus.fi osoitteen korjaus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän