Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?
Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?
Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.
Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.
Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.
Kommentit (1543)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä uskonut näihin, mutta vähän aikaa sitten mies tuli töistä ja käveli autolta tervehtimään minua pihassamme olevaan työhuoneeseen. Juttelimme hetken, sitten hän lähti, kävi postilaatikolla ja käveli suoraan sisälle taloon. Näin kaiken ikkunasta työpöytäni äärestä, enkä noussut mihinkään. Kun noin tuntia myöhemmin nousin lähteäkseni myös talolle, yrityksen sen päivän postit lojuivat toimiston toisella pöydällä. En ollut hakenut niitä, en ollut edes poistunut työhuoneelta koko päivänä, eikä mieskään ollut tuonut niitä, muistan kun katsoin hänen kävelevän laatikolta suoraan talolle postien kanssa.
Mikronukahdus
Ex-miehelle kävi tuo joskus, siis mikronukahdus. Oli tehnyt tuplavuoron ja kotiin tullessa todella väsynyt. Istui sohvalle katsomaan tv:tä, hain itse keittiöstä kummallekin ruoka-annokset ja laitoin lautaset sohvapöydälle.
Ex havahtui ja ihmetteli, mistä nuo lautaset ilmestyi. Omasta mielestään oli tyyliin räpäyttänyt vain silmiään, ja yhtäkkiä edessä lautasellinen lämmintä ruokaa :D ei tehnyt tuplavuoroa enää tuon jälkeen, ja onneksi kulki julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo on näitä ollut.
Joulun alla viimeksi kun kävin kaupassa. Kori oli jo täynnä ostoksia kun päätin ottaa vielä yhden piparkakku paketin. Laitoin sen korin päällimmäiseksi ja kassalla ollessa muistan, että hihnalle laitoin ja maksoinkin.
Pakattuani ostokset menin autolle. Autolla laitoin kassin takapenkille ja pengoin ostoksia siitä läpi sekä nostin tämän piparkakkupaketin penkille sekä takaisin pussiin.
No sitten ajelin kotiin, kotipihalla tarkastin vielä takapenkillä ostokset ja tämä paketti oli pussissa siinä päällimmäisten joukossa näkyvällä paikalla. Menin sisälle ja aloin purkamaan ostoksia. Mutta kappas piparipakettia löytynytkään enää mistään. Autoon tämä ei ollut myöskään jäänyt.
Muistan, että hädissäni pengoin keittiönkin kaapit läpi ja kysyin mieheltä oliko tämä nähnyt kyseistä pakettia missään.
Ei
Ei tosiaan pudonnut parkkipaikallekkaan. Kotipihalla siis ollut auton takapenkillä pussissa ihan normaalisti vielä eikä tästä mitään pudonnut, edes penkkien alle.
Mullakin kerran mystisesti vaan katosi halloumjuusto paketti, vaikka ihan selvästi muistan ostaneeni ja laittaneeni sen reppuun. Kuukausia myöhemmin se löytyi repun salataskusta, joka on repun sisällä. Luiskahtanut sinne. Ei olut enää käyttökelpoinen tosin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista miltä palstalta tästä luin, mutta jossain päin Suomea on kuulemma, en oikein tiedä miksi sitä kutsuisi, ei kummitustalo vaan pikemminkin kummitteleva talo, koska tämä talonrötiskö, niin väitetään, ilmestyy tyhjästä milloin mihinkin, vaikka keskelle metsätietä. Tämä on sellainen vanha ränsistynyt talo ja ihmiset todella väittävät nähneensä sen yhtäkkiä, ja jonkun ajan päästä se on hävinnyt. Ilmeisesti kyseisellä paikkakunnalla ihan tunnettu tarina. Ainakin muistan sellaisen kirjoituksen, jossa kertoja oli ratsastamassa tutulla metsätiellä ja yhtäkkiä keskellä tietä edessä oli tuo talo, ratsastajan ja hevosen suureksi säikähdykseksi.
Pystyykö sitä ta
Mutta käsissä oli reiät väärissä paikoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo on näitä ollut.
Joulun alla viimeksi kun kävin kaupassa. Kori oli jo täynnä ostoksia kun päätin ottaa vielä yhden piparkakku paketin. Laitoin sen korin päällimmäiseksi ja kassalla ollessa muistan, että hihnalle laitoin ja maksoinkin.
Pakattuani ostokset menin autolle. Autolla laitoin kassin takapenkille ja pengoin ostoksia siitä läpi sekä nostin tämän piparkakkupaketin penkille sekä takaisin pussiin.
No sitten ajelin kotiin, kotipihalla tarkastin vielä takapenkillä ostokset ja tämä paketti oli pussissa siinä päällimmäisten joukossa näkyvällä paikalla. Menin sisälle ja aloin purkamaan ostoksia. Mutta kappas piparipakettia löytynytkään enää mistään. Autoon tämä ei ollut myöskään jäänyt.
Muistan, että hädissäni pengoin keittiönkin kaapit läpi ja kysyin mieheltä oliko tämä nähnyt kEi tosiaan pudonnut parkkipaikallekkaan. Kotipihalla siis ollut auton takapenkillä pussissa ihan normaalisti vielä eikä tästä mitään pudonnut, edes penkkien alle.
Entä kävellessäsi sisälle? Siis siinä matkalla olisi pudonnut.
Ja vaikka olisi omakotitalo, niin voisihan joku eläinkin pudonneen pakkauksen napata matkaansa haistaessaan sen sisältävän jotain syötävää. Siis tyyliin kettu tms.
Vierailija kirjoitti:
Olin 6- tai 7-vuotias, kun mietin että mitä jos olenkin robotti. Ei telkkarista 80-luvun alussa mitään sellaisia sarjoja tullut mitä nykypäivänä ja ihmettelinkin vähän mistä sellainen tuli mieleeni. Näin jälkikäteen tuo asia välillä muistuu mieleen. En epäile että olisin robotti.
Joskus näen unta jostain ventovieraasta ihmisestä, jonka kasvot jäävät mieleen vielä herättyäkin. Silloin käy mielessä elääkö se ihminen jossain parhaillaan ja onko hän ehkä jonkinlaisessa pulassa. Eihän siinä tilanteessa muuta voi kuin lähettää rukouksen sen ihmisen puolesta, mikä tilanne ikinä onkaan.
Oli robottisarjoja. Näyttelyjä ja piirrettyjä. Galactica ja Olipa kerran avaruus, esimerkiksi.
Muutaman olen kokenut. En nyt muista tarkalleen mitä niissä kävi, mutta ainakin toinen oli sellainen että sama ihminen käveli vastaan kaksi kertaa lähes peräkkäin. Tilannetta oli todistamassa toinenkin ihminen, eli en nähnyt harhoja. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo on näitä ollut.
Muistan, että hädissäni pengoin keittiönkin kaapit läpi ja kysyin mieheltä oliko tämä nähnyt kyseistä pakettia missään.
Ei
Minulta katosi kerran kokonainen lihanmötkäle. Olin ensin varma, että joku oli varastanut sen. Lopulta se löytyi rappukäytävästä. Oli tippunut kassista, enkä ollut huomannut, vaikka kyseessä ei ollut mikään pieni ja kevyt tuote.
Koululaisena poikkesin kotimatkalla pieneen kirjakauppaan ja ostin sieltä kivoja jouluaiheisia tarroja. Laitoin tarrat koululaukkuuni. Sen jälkeen niitä ei löytynyt mistään, ei laukusta, ei kirjojen eikä vihkojen välistä, ei mistään.
Deja vu tilanteita vaikka kuinka.
Mä saatan yhtäkkiä havahtua esim just tietokoneella kirjottaessa jotain jollekkin että mä olen tehnyt tämän täysin saman asian ennenkin, mä jopa jotenkin tiedän mitä mä oon sanomassa etukäteen ja mitä se toinen vastaa.
Sit mä oon ite lähteny siihen leikkiin mukaan pari kertaa että mä tahallaan jätänkin sen asian tekemättä kokonaan.
Muutan systeemiä :D
En tiedä, meneekö tämä matrixin vai henkimaailman asioihin, joten pahoittelut jos ei ole ketjun aiheen mukainen.
Minulla on ollut taipumus nähdä edesmenneitä läheisiä elävien henkilöiden muodossa aina n. puoli vuotta menehtymisen jälkeen. On kuumottavaa kun kävelevät esim. kadulla vastaan
Muutama tapaus on jäänyt mieleen varmaan ikuisesti.
1) Istuin bussissa ja yhdeltä pysäkiltä nousi muiden matkustajien tapaan yksi mies. Hän tuijotti minua silmiin niin kauan kunnes oli ohittanut kohdan missä istuin, vielä kohdalla käänsi päätä ettei katsekontakti katoa. Hän oli siis täysi kopio eräästä miespuolisesta ystävästäni joka oli menehtynyt äkillisesti puoli vuotta aiemmin.
2) Tämän näki muutkin kaverini, joten silminnäkijöitä riittää. Itseasiassa se oli ystäväni joka havainnon teki ensimmäisenä. Muuttui ihan valkoiseksi kasvoiltaan ja kädet alkoi tärisemään. Kysyttiin että mikä tuli? Hän kuiskasi minulle, että älä katso taaksesi. No tottakai katsoin ja sama reaktio tapahtui minulle ja niile parille muulle kaverille. Takanani seisoi täysi kopio pukeutumista myöten puoli vuotta aiemmin menehtyneestä sisaruksestani.
3) Kävelin eräällä luontopolulla ja vastaan käveli vanhempi mies. Hän reippaili hyvää tahtia ja kun pääsi kohdalle, hänen hymy vakavoitui ja tervehti hitaasti nyökäten. Kyllä kylmäsi, koska hän oli täysi kopio jo tutuksi tulleessa aikamääreessä menehtyneestä perhetutusta ja vanhempieni hyvästä ystävästä useamman vuoden takaa. Tätä kohtaamista en kertonut kenellekkään. Vuotta myöhemmin äitini tuli talon vahdiksi kun lähdin reissuun. Hän kertoi myöhemmin että kun oli kävellyt samaisella polulla, oli häntä kävellyt vastaan tämä samainen henkilö. Silloin vasta muistin kertoa hänelle, että olin itsekkin kohdannut tämän miehen vuotta aikaisemmin. Yhdennäköisyyden lisäksi, mikä olikaan tämän menehtyneen henkilön rakkain päivittäinen harrastus vielä eläessään? Pitkä kävelylenkki luontopoluilla.
Olin yksin kotona, ulkona oli pimeää ja tuuuli hieman. Menin keittiöön ja laitoin kahvin tulemaan. Palasin olohuoneeseen ja sytytin seinälampun takanani ja aloin lukemaan Kingin kirjoittamaa kauhukirjaa. Yht'äkkiä kuulin jotain. Keittiöstä kuuluin kauheaa korinaa, sydän hyppäsi kurkkuun ja ihokarvat nousivat pystyyn. Kuulosti kuin jokin juuri vetäisisi viimeidiä henkäyksiään koristen keittiössä. Olin kauhuissani. Korina kuitenkin lakkasi. Aikani siinä istuttuani pulssi laski ja sanoin itselleni "ei siellä enää ketään ole". Rohkaisin itseni ja hiivin varovasti keittiötä kohti. Kurikistin varovasti oven pielestä, ja keittiön lattialla oli .... se matto joka siellä aina on. Ketään ei näkynyt. Kaadoin itselleni kahvia ja palasin lukemaan kirjaa. Varmaankin virhe matrixissa! :)
Paljonkohan näitä olisi jos matrixeja ei olis tehty? Siis niitä leffoja?
Aikas varma oon että ainakin puolet vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olin yksin kotona, ulkona oli pimeää ja tuuuli hieman. Menin keittiöön ja laitoin kahvin tulemaan. Palasin olohuoneeseen ja sytytin seinälampun takanani ja aloin lukemaan Kingin kirjoittamaa kauhukirjaa. Yht'äkkiä kuulin jotain. Keittiöstä kuuluin kauheaa korinaa, sydän hyppäsi kurkkuun ja ihokarvat nousivat pystyyn. Kuulosti kuin jokin juuri vetäisisi viimeidiä henkäyksiään koristen keittiössä. Olin kauhuissani. Korina kuitenkin lakkasi. Aikani siinä istuttuani pulssi laski ja sanoin itselleni "ei siellä enää ketään ole". Rohkaisin itseni ja hiivin varovasti keittiötä kohti. Kurikistin varovasti oven pielestä, ja keittiön lattialla oli .... se matto joka siellä aina on. Ketään ei näkynyt. Kaadoin itselleni kahvia ja palasin lukemaan kirjaa. Varmaankin virhe matrixissa! :)
Virhe keittimessä- kalkinpoiston paikka?
Olin laittanut salikamat pyykinpesukoneeseen. Ihmettelin myöhemmin kolinaa ja kun kurkkasin vielä päällä olevaan koneeseen, huomasin että salikorttini oli jäänyt taskuun ja pyöri koneessa.
Kun kone lopetti, nostin pyykit tavalliseen tapaan ensin isoon läpinäkyvään muoviseen laatikkoon, josta otin ne sitten yksitellen kuivauskaappiin.
Salikorttia ei näkynyt koneessa eikä vaatteiden joukossa. Ihmettelin asiaa.
Kurkkasin vielä kuivauskaappiin olisiko kortti siellä.
Ei näkynyt.
Sitten kuului KOPS ja salikortti ilmestyi jostain sivupöydälle nostamaani muoviseen TYHJÄÄN laatikkoon, josta olin hetki sitten poistanut pyykit.
Tapaus on täysin käsittämätön. Lisäksi paikalla ollut poikani näki saman tapahtuman, joten aistiharhan todennäköisyys on pienempi.
Muutama vuosi sitten saunan ylälauteelta löytyi likainen 50 sentin kolikko vuodelta 2002 eli se oli ensimmäisiä liikkeelle laskettuja euron kolikoita Suomessa. Näytti siltä, että kolikko olisi ollut vuosia ulkona.
Perheenjäsenet eivät ole myöntäneet tehneensä kepposta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa uskoa Matrix-teoriaan koska en keksi mitään järkevää syytä miksi joku alieni haaskaisi aikaa, vaivaa ja laskentatehoa mun tylsän elämän simuloimiseen. Nytkin syön pitkästyneenä leipää lattialla ja kuuntelen hanhien kaakatusta. Katsooko jossain joku kolmikätinen alien tätä ja vetää tumppuun?
No...."Miksi joku alieni haaskaisi aikaa..."
Ihmiset tekevät laboratorioissa rottakokeita ja laittavat niitä laboratorioihin. Mitä rotat ajattelevat, kun sama sokkelon kulma on muuttunut sitten viime kääntymisen ja palautuu seuraavalla kävelykierroksella takaisin paikoilleen.
Kehittyneissä videopeleissä voidaan jo nyt olla sotilas, joilla on virtuaaliset kaverit. Entäs jos olisi videopeli, jossa olisi niiiiin tehokas tekoäly, joka ohjaa kaikkia virtuaalisia henkilöhahmoja ja satunnaisgeneraattori muuttaisi tilanteita ja "katselija" voisi seurata miten virtuaalihahmot toimivat itsenäisesti. Jos ei mene ok, niin sitten hemmo kelaa jossain kohtaa peliä taaksepäin ja... devaju...
Tai... Civilization VI peli onkin jo Civilization XXXVII peli ja tulevaisuuden teinit pelaavat peliä ja vertailevat niitä keskenään eli ne rinnakkaistodellisuudet... ;-)
Tai... nyt on vuosi 4597 ja mennyt historia on kadonnut? Sen ajan historian tutkijat yrittävät selvittää mitä tapahtui ja käynnistävät virtuaalimaailman usealla eri versiolla ---rinnakkaistodellisuus--- ja katsovat mitä hemmettiä oikein tapahtui menneisyydessä? Ajatelkaas, jos luotaisiin virtuaali peli 2000 vuotta sitten olleesta vanhasta Rooman valtakunnasta ja antaisi tekoäly hahmojen ohjata Rooman valtakuntaa, ja tietty virtuaalihahmoilla olisi "oma tahto", joka olisi vain satunnaisgeneraattoilla tehtyjä "oma tahto" valintoja....
heh heh heh
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten saunan ylälauteelta löytyi likainen 50 sentin kolikko vuodelta 2002 eli se oli ensimmäisiä liikkeelle laskettuja euron kolikoita Suomessa. Näytti siltä, että kolikko olisi ollut vuosia ulkona.
Perheenjäsenet eivät ole myöntäneet tehneensä kepposta.
Tuli mieleen, että minkä ikäinen talo?
Siis kävi mielessä niinkin villi teoria, että rakentajalta tippunut rakennusvaiheessa jonnekin kattoväliin, ja jostain sopivasta rakosesta tms lopulta kierähtänyt alas lauteille :D
Itselläni oli joskus puhelin, jossa se lukitusnäytön kello päivittyi vähän viiveellä. Eli näytti ensin ihan muuta aikaa, mutta sitten "heräsi", ja muutti oikean ajan.