Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon 173cm pitkä mies ja eräs vanha sukulaisnainen päivittelee aina nähdessä, ,että kyllä sä oot pitkä (eikä ole kyse sarkasmista)

Vierailija
18.10.2019 |

Tosin tällä itsellä on pituutta vain n. 155cm.

Hän usein päivittelee ääneen, että kyllä sä oot pitkä. Keneehän sä oot tullu. Tosiaan olen aika pitkäraajainen mutta 173cm on kyllä aika lyhyt mieheksi etenkin minun ikäluokissani (olen 27v)

Aika outoa. Voiko olemukseni olla sitten jotenkin pitkänihmisen jonka takia se sitten harhauttaa ihmisiä? Näytän myös valokuvissa yksinäni pitkältä mutta toki lyhyys paljastuu jos kuvassa on keskimittaisia tai pidempiä ihmisiä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole todellakaan sukuni pisin vaan enemmänkin lyhimmästä päästä. Kummatkin isoisäni ovat minua pidempiä ja sekä enoni ja veljeni.

Todennäköisesti olen perinyt isältäni lyhyyden mutta ihmettelen tätä pitkäksi luulemista.

T. Ap

Vierailija
2/12 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

173 on suhteellisen pitkä, suhteellisen lyhyen naisen silmissä juuri täydelliseen haitariin osuva, varsinkin jos on maskuliinisia piirteitä. Et mielestäni ainakaan lyhyt ole, normaalipituinen mikä on hyvä. Kerron korka kysyit(?) t. n26/160

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, olin juuri kirjoittamassa, että olet ihan normikokoinen nainen

Vierailija
4/12 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirullinen sukulainen sinulla.

Vierailija
5/12 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vaikuttavat pidemmiltä kuin ovat oikeasti. Joskus on yllättänyt, kun kaksi eri pituiseksi luulemaani ihmistä ovatkin olleet vierekkäin - ja saman pituisia. Ja myös se, keiden vieressä sattuu olemaan vaikuttaa asiaan. Lentopallokentällä alle 175 cm pitkä näyttää todella lyhyeltä (juuri todistin tällaista katsomosta), kun vieressä saattaa olla yli 200 cm pitkä pelaaja. Sitten taas jonkun toisen vieressä se sama lle 175 cm näyttää pitkältä.

Mutta alle keskipituuden tuo on muutaman sentin verran. Niin on omakin pituuteni (olen itse nainen).

Vierailija
6/12 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/12 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän yrittää parantaa itsetuntoasi hokemalla, että olet pitkä.

Vierailija
8/12 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset vaikuttavat pidemmiltä kuin ovat oikeasti. Joskus on yllättänyt, kun kaksi eri pituiseksi luulemaani ihmistä ovatkin olleet vierekkäin - ja saman pituisia. Ja myös se, keiden vieressä sattuu olemaan vaikuttaa asiaan. Lentopallokentällä alle 175 cm pitkä näyttää todella lyhyeltä (juuri todistin tällaista katsomosta), kun vieressä saattaa olla yli 200 cm pitkä pelaaja. Sitten taas jonkun toisen vieressä se sama lle 175 cm näyttää pitkältä.

Mutta alle keskipituuden tuo on muutaman sentin verran. Niin on omakin pituuteni (olen itse nainen).

Minä olen ns. pieni nainen. Kuitenkin moni minua pidempi sanoo luulleensa, että olemme samanpituisia. Yksi minua pidempi oli sitä mieltä, että minä pidempänä yletän paremmin kuin hän.

Ilmeisesti ryhti ja hoikkuus saa näyttämään pidemmältä. En edes käytä korkeita korkoja.

Vierailija
9/12 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/12 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hoikka, silloin kyllä näyttää pidemmältä.

Vierailija
11/12 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä sä oot pitkä, keneehän sä oot tullu" antaa ymmärtää, että rouva vertailee sinua sukulaisiisi. Oletko sukusi pisimmästä päästä?

Jotkut voivat vaikuttaa pidemmältä kuin ovatkaan. Tai lyhyemmältä. Minä olen yli kymmenen senttiä keskimittaa pidempi, mutta hämmästelen säännöllisesti sitä, että katsonkin samanpituiselta vaikuttanutta ihmistä selvästi alaspäin. Ikää on yli viisikymmentä, joten tähän näön vääristymään olisi kyllä pitänyt jo tottua. :D

Vierailija
12/12 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla aistit ei aina ole kohdallaan. 

Siitäkin siis vain voi olla kysymys. Ja jotenkin haluaa nähdä pitkänä... koska se on hienoa olla pitkä. 

Oman ikäluokan miehissä tuo voi olla pitkähkö. Vielä 40-luvulla miesten keskipituus oli 169cm.  Armeijan tilastoja tämä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan