Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OTM tutkinnon jälkeen Hankenille tai Aaltoon maisteriohjelmaan?

Vierailija
18.10.2019 |

Hei, olen 37v nainen. Juristin hommat valtiolla ei tunnu omalta, kaipaan dynaamisempaa tekemistä. Haluaisin enemmän yksityissektorille töihin. Olen jäämässä äitiyslomalle pian, ja haluaisin sen jälkeen opiskella KTM-maisterintutkinnon (2v) ja lähteä yksityiselle.

Onko tässä mitään järkeä? Mikä ohjelma on ns helpoin päästä sisälle, en taida jaksaa/ehtiä suorittaa avoimessa mitään jos sisäänpääsy varsinaiseen maisteriohjelmaan ei ole sitten kuitenkaan taattu.

Kiitollinen neuvoista 🙏🙏🙏

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähään aikaan katsonut sisäänpääsy rajoja, mutta kannattaa aluksi pohtia, miten voit hyödyntää parhaiten omaa jo olemassa olevaa osaamistasi ja mikä maisteriohjelma hyödyttäisi tässä parhaiten. Jos sinulla on rahaa, niin kannattaa tsekata myös MBA ja eMBA tutkinnot. Ei mene aikaa hakemiseen ja toimivat paremmin verkostoitumiseen, koska osallistujat ovat jo yleensä työelämässä. 

Hankenille on käsittääkseni helpompi päästä kuin Aaltoon - tässä tulee toki vastaan kielikysymykset. Aallon maisteriohjelmat alkavat olla jo aika englanninkielisia, Hankkenillakin osa. Mutta jos ruotsi on vahva, niin Hankken toki on hyvä vaihtoehto, eikä ruotsin osaamisesta ole haittaa työelämässä. 

Vierailija
2/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä OTM tutkinnollakin yksityiselle puolelle pääsee, mihin sä sitä KTM tutkintoa tarvitset?

Eikös noihin maisteriohjelmiin kuitenkin vaadita pääaineen opintoja siitä, mihin ohjelmaan haet n. 60op? Eli käytännössä sun pitäis ensin opiskella vuosi, että saisit ne pääaineen opinnot ja sit vasta sisään maisteriohjelmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin ensin avoimeen ja sen jälkeen näkee kiinnostaako. Sisäänpääsy on helpompi joka tapauksessa.

Vierailija
4/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä OTM tutkinnollakin yksityiselle puolelle pääsee, mihin sä sitä KTM tutkintoa tarvitset?

Eikös noihin maisteriohjelmiin kuitenkin vaadita pääaineen opintoja siitä, mihin ohjelmaan haet n. 60op? Eli käytännössä sun pitäis ensin opiskella vuosi, että saisit ne pääaineen opinnot ja sit vasta sisään maisteriohjelmaan.

Hei, tästä olen juuri epävarma vaikka olen koko aamun heidän sivujaan selannut, ja kyselen/toivon apua asiasta varmasti tietäviltä.

Ap

Vierailija
5/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu taitaa olla juuri näin, että miehet siirtyvät suoraan, naiset miettivät ”osaanko” ja opiskelevat lisää.

OTM lisäksi myös VT. Hyvä vinkki tuo MBA myös.

Ap

Vierailija
6/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on yksi maisterintutkinto, joten niitä opintoja ei tietääkseni voi käyttää toiseen maisteritutkintoon, joitain kielikorvaavuuksia lukuunottamatta. Nykyäänhän opiskellaan ensin kandintutkinto, ja sitten maisteri. Mutta ei voi mennä suoraan maisteriin ilman kandinopintoja. Jos haluat kauppatieteiden maisteriksi, sinun pitää hakea lukemaan kandi + maisteri. Näin itse olen ymmärtänyt, mutta tarkista toki yliopistolta.

Vierailija
7/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on yksi maisterintutkinto, joten niitä opintoja ei tietääkseni voi käyttää toiseen maisteritutkintoon, joitain kielikorvaavuuksia lukuunottamatta. Nykyäänhän opiskellaan ensin kandintutkinto, ja sitten maisteri. Mutta ei voi mennä suoraan maisteriin ilman kandinopintoja. Jos haluat kauppatieteiden maisteriksi, sinun pitää hakea lukemaan kandi + maisteri. Näin itse olen ymmärtänyt, mutta tarkista toki yliopistolta.

Olen ymmärtänyt eri tavalla. Että juuri OTM:stä on useita hakeneet suoraan 2vn KTM-maisteriohjelmaan.

Ap

Vierailija
8/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä siellä yksityisellä haluat tehdä? Jos juristin hommia, et mun mielestä tee ktm:llä juuri mitään. Jos aluat jotenkin täydennyskouluttaa itseäsi, niin itse miettisin laskentatoimen ja rahoituksen lisäopintoja. Mä olen itse tehnyt otk ja ktm osin samaan aikaan,m ktm hankenilla. Mun oma kokemus on, että hanken ei mulle noita kahta osa-aluetta lukuun ottamatta antanut oikeasti yhtään mitään. Jostain markkinoinnin tehtistäkin pääsi läpi kun teki pari tehtävää jal uki viikonlopun muistiinpanoja. Sama toimi käytännössä joka ikisessä tentissä. Ainoa mihin piti laskea oli tilastomatematiikka mutta tykkään laskea, se tuo kivaa vaihtelua alituiseen lukemiseen. Mä tosin tein ktm:n ihan "alusta asti" mutta sain oikiksen opintoviikkoja hyväksiluettua sivuaineeksi. Jo pelkkä perus työoikeuden tentti on vaativampi, kuin mitä hankenin kaikki työoikeuden opinnot yhteensä. Näin ainakin, jos Helsingistä olet valmistunut. Rovaniemi on sitten oma juttunsa, siitä en sano mitään. Valtiolta sun voi kuitenkin olla vaikea siirtyä yksityiselle riippuen mihin oikeudenalaan olet keskittynyt, tarvitaanko sitä yksityisellä. Toimistot on aika koirakouluja, niihin en lähtisi enää.

Vierailija
9/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko opiskella vai töihin? Jos jälkimmäinen, niin ei ole mitään järkeä käyttää aikaa siihen, että lähdet hakemaan lisää titteleitä. Kirjainyhdistelmien (varsinkin useamman kuin yhden) arvo on aivan alamaissa nykyään, kun kaikilla niitä jo on. Itselläkin on tuplatutkinto, ja opiskelusta kyllä nautin todella paljon, mutta puhtaasti uran kannalta oli täysin hyödytöntä.

Vierailija
10/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt eri tavalla. Että juuri OTM:stä on useita hakeneet suoraan 2vn KTM-maisteriohjelmaan.

Ap

Näin se varmaan sitten on.

Vierailija
11/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia töitä haluaisit yksityisellä tehdä?

Mitä tarkoitat dynaamisella? Sanan varsinaista merkitystä vai tulospainetta, stressiä, rahaa, statusta, valtaa, jotain muuta?

Vierailija
12/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion työpaikoissa on aikamoisia etuja ja rauhallinen tahti, mutta jos sä kaipaat enemmän stressiä, niin mene vaan ensin opiskelemaan ja sitten yksityiselle. Ihmiset ei koskaan osaa arvostaa sitä, mitä niillä on. Ennenku ne menettää sen.

Vierailija
13/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi hakea suoraan maisteriohjelmaan jos on jo aiempi tutkinto alla.

Vierailija
14/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia töitä haluaisit yksityisellä tehdä?

Mitä tarkoitat dynaamisella? Sanan varsinaista merkitystä vai tulospainetta, stressiä, rahaa, statusta, valtaa, jotain muuta?

Juridiikka ei niin kiinnosta. Hallitustyöskentely, strategia (tästä olen vastannut julkisella), johtaminen, yhteiskuntasuhteet, viestintä. Taustakoulutus on kuitenkin juridinen, joten en voi väittää itseäni esim. rahoituksen osaajaksi.

Dynaamisella toivon enemmän samanhenkisiä työkavereita, luovempaa työtä jossa ahkera ja esteettinen visionäärinen ihminen pääsee loistamaan (mutta ei burn outiin) ja enemmän palkkaa toki.

Ap

Vierailija
15/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi hakea suoraan maisteriohjelmaan jos on jo aiempi tutkinto alla.

Voi voi, mutta mitä sinne pääsemiseksi vaaditaan? Ja mikä on ns helpoin ohjelma. Pitääkö olla avoimen opintoja. Luetaan tuo Apn aloitus.

Vierailija
16/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MBA tai eMBA on ihan hyviä ehdotuksia, mutta niissä ainakin omissa kaavailuissani esteeksi nousee raha. Ne nimittäin maksavat jopa kymmeniä tuhansia ja tarkoitushan on, että työnantaja toimii maksajana. Jos olet vaihtamassa alaa, ei varmaan valtio halua tätä sinulle maksaa. Toki jos on kymppitonneja ylimääräistä rahaa käytössä, niin mikä ettei.

Vierailija
17/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko opiskella vai töihin? Jos jälkimmäinen, niin ei ole mitään järkeä käyttää aikaa siihen, että lähdet hakemaan lisää titteleitä. Kirjainyhdistelmien (varsinkin useamman kuin yhden) arvo on aivan alamaissa nykyään, kun kaikilla niitä jo on. Itselläkin on tuplatutkinto, ja opiskelusta kyllä nautin todella paljon, mutta puhtaasti uran kannalta oli täysin hyödytöntä.

Todella hyvä pointti ja olen samaa mieltä.

Osaisitko antaa käytännön vinkkejä siirtymiseen? Mistä sopivia töitä kannattaa katsella/ kuulostella?

Ap

Vierailija
18/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun täällä on kerrankin ja pitkästä aikaa järkevä keskustelu🤗

Vierailija
19/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on erinomainen ja kadehdittava työ jo nyt. En pääse samaan vaikka mulla tuplatutkinto, joista toinen OTM. Ala vaikka harrastaa jotain luovaa vastapainoksi.

Vierailija
20/50 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OTM:llä pääsee erinomaisesti yksityiselle. Helposti KTM-ohjelmaan pääsee ainakin Hankenilla ja roskayliopistoissa kuten Jyväskylä, Vaasa ja Lappi. Itse suosittelisin MBA:ta hyvässä koulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän