Rapistunein maa missä olet käynyt?
Kommentit (58)
Malawi. Kaikki vähäinen uusikin näyttää jo valmiiksi likaiselta/rapistuneelta/vanhalta, koska rakennetaan niin halvalla kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Malta. Vanhan annetaan rapistua ja uusi on huonointa mahdollista "laatua".
Tätä en kyllä itse Maltalla käyneenä allekirjoita.
Olin aika yllättynyt Portugalissa missä kunnossa talot ovat. Hotellihuoneemme seinillä kasvoi isoja länttejä ihan näkyvää hometta.
Suomi. Se onkin ainoa maa missä olen käynyt. Tai kävin kerran Haaparannassa mutta vastaan silti Suomi enkä Ruotsi.
Baltian maat 90-luvunnalussa. Romania joitakin osin. Pahempia kuin Afrikassa tai Etrlä-Amerikassa. Aasiasta on itselläni tosi vähän kokemusta.
No itseasiassa Etelä-Jemen silloin kun vielä oli etelä ja pohjoinen erikseen. Siellä näkyi niin paljon sodan jälkiä.
Georgia. Suurin osa infrastruktuurista ja rakennuksista neukkuaikaista. Ysärin sisällissota tuhosi maata lisää. Nykyään kamala korruptio ja maan talous laahaa reilusti Itä-Euroopan perässä. Uuttakin rakennetaan toki. Tbilisissä näkyy vieläkin sodan raunioittamia rakennuksia ja vanhassa kaupungissa rakennuksia on tuettu metallipönkin, etteivät ne romahtaisi. Neukkulähiöt ovat hurjempia kuin mitä löydät Euroopan puolelta. Kaikkialla leijuu hirveä saastepilvi, kun joka kadunpätkä tupaten täynnä Japanista jne. tuotuja vanhoja autoja.
Viro, koska vieläkään ei osata rakentaa viemäreitä. Paska haisee uusissakin taloissa.
Italiasta Sisilia, tänä vuonna käyty. Pohjoisessa Italiassa hieman erilaisempaa.
Intia, en tajua miten jotkut hypettävät. Haju myös kauhea.
Rapistunut tarkoittaa, että aiemmin on ollut hieno tai ainakin paljon korkeatasoisempi.
Nyt luetellaan maita, joissa koskaan mitään loistoa ei ole ollutkaan.
Malta. Vanhan annetaan rapistua ja uusi on huonointa mahdollista "laatua".