Mahdoton tilanne "parisuhteessa".
Kuvittelenko vaan kaiken vai onko mulla syytä olla tympääntynyt? Miestä ei kiinnosta jutella edes asiasta. Valitan kuulemma vaan ja hän ei semmoista tarvitse.
Taustatietoa; Erottiin 2017 johon asti asuttiin yhdessä. Meillä on nyt 4-vuotias lapsi. Mies tekee vuorotyötä, pitkät vuorot. Ajauduttiin tosiaan pian eron jälkeen takaisin yhteen. Meillä on kuitenkin kaksi eri asuntoa. Lapsi asuu minun luona. Me tavallaan siis ollaan yhdessä, mutta asutaan erillään. Mies on kuitenkin aina täällä, kun lapsi ei ole päiväkodissa. Itse teen normaalia päivätyötä 8-16. Miehellä paljon arkivapaita, viikonloput ja illat usein töissä. No mikä sitten mättää? Mies ei ole lapsen kanssa vapaitaan eikä siivoa/tee ruokaa täällä meillä koska miksi hänen pitäisi? Eihän hän asu täällä. Eli vapaat viettää pienessä kodissaan joka on täysin siisti, (lapsi ei ikinä ole siellä) tehden omia asioitaan ja nautiskellen vapaa-ajastaan. Lapsen kanssa on ollut ehkä 4 päivää vuoden aikana jos noita vapaita siis mietitään. Aina kun on vapailla ja poika kotona, on kyllä täällä. Eli päiväkodin aikojen ulkopuolella. Väsyttää. Tää tilanne on todella raskas ja hankala. Hän ei siis pojan kanssa hirveästi vietä aikaa kahdestaan; silloin kyllä on aina paikalla, kun minäkin olen.
Kommentit (54)
Siis ongelma on siinä ettei mies ole lapsen kanssa ikinä kahdestaan kunnolla? Eikä tee täällä meillä hommia vaikka viettää kaiken aikansa täällä vähän niinkuin asuen. Viikonloput on melkein aina töissä. Jos hakee pojan, hakee viime tipassa kun päiväkoti sulkeutuu 17.00. Tuntuu ettei hän halua/jaksa olla pojan kanssa.
Meillä ei ole yhteistä aikaa, kaikki aika ollaan perheenä. Mulla ei ole ikinä juuri omaa aikaa.
Vaihtaako mies autoosi talvirenkaat ja paikkaako polkupyöräsi kumit?
Tekeeko kodissanne ns. miesten työt, vaihtaa palaneet sulakkeet ja laittaa joulukuusen jalkaan kiinni?
Älä sinä ala sotkemaan vuosituhansia jatkunutta evoluutiota alkamalla höpsimään mitään femakkotuubaa ja yritä laittaa miestäsi tossun alle.
Se on nopein tie seksuaalisiin ongelmiin ja ennenpitkää tapahtuvaan avioeroon.
Kuka nainen pystyisi kunnioittamaan miestä joka käyttäytyy kuin äiti kakkonen?
Ehkä joku lepso, mutta sinä menettäisit kunnoituksesi sitä hiirulaista kohtaan alle vuodessa.
Anna miehesi toimia kuten mies toimii ja pysy sinä naisena ja äitinä.
Vierailija kirjoitti:
Siis ongelma on siinä ettei mies ole lapsen kanssa ikinä kahdestaan kunnolla? Eikä tee täällä meillä hommia vaikka viettää kaiken aikansa täällä vähän niinkuin asuen. Viikonloput on melkein aina töissä. Jos hakee pojan, hakee viime tipassa kun päiväkoti sulkeutuu 17.00. Tuntuu ettei hän halua/jaksa olla pojan kanssa.
Meillä ei ole yhteistä aikaa, kaikki aika ollaan perheenä. Mulla ei ole ikinä juuri omaa aikaa.
Kaikki aika ollaan perheenä?????????
Olisit nyt mieluummin tyytväinen tilanteeseen jossa olette kuin perhe, vaikka olette eronneet todennäköisesti sinun aloitteestasi.
Mikä kummallinen juttu tuo oma aika on jota joka paikassa vingutaan?
Sinulla on lapsi ja mies, jonka olet ulkoistanut elämästäsi ja mies jaksaa vieläkin yrittää perheenä olemista ja sinä alat kritisoimaan kun olette yhdessä perheenä.
Mahdoton tilanne olisi isän ikäinen mies. Ihhottava ajatus.
Kysytään näin. Joka päivä 8-16 töissä, miehellä ma-ke vapaat. Poika menee 8 päiväkotiin joka päivä, minä töihin, mies autotallille rassaamaan autojaan jne mitä haluaakin. Tullaan 16.30-17.00 kotiin jota olen viimeksi edeltävänä viikonloppuna kunnolla ehtinyt siivoamaan. Eli työt, lapsi, ruoka ja siivoaminen. Mitä mies teki päivän? Omia hommiaan, söi omassa asunnossaan, jne. Tätä samaa kaavaa mennään kokoajan. Kai minä sitten valitan turhasta, mutta kyllä tää tilanne kyrsii. No, kokonainen seuraava viikonloppuvapaa sillä joskus 4 viikon päästä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt miksi ei halua? Selittänyt että kaipaisit omaa aikaa.
Oletko ikinä antanut olla lapsen kanssa kaksin ja luottanut siihen, että pärjäävät vai soitteletko perään opastaen ja motkottaen?
Annatko sä itse miehelle itselleen mitään vastuuta?
Vierailija kirjoitti:
Kysytään näin. Joka päivä 8-16 töissä, miehellä ma-ke vapaat. Poika menee 8 päiväkotiin joka päivä, minä töihin, mies autotallille rassaamaan autojaan jne mitä haluaakin. Tullaan 16.30-17.00 kotiin jota olen viimeksi edeltävänä viikonloppuna kunnolla ehtinyt siivoamaan. Eli työt, lapsi, ruoka ja siivoaminen. Mitä mies teki päivän? Omia hommiaan, söi omassa asunnossaan, jne. Tätä samaa kaavaa mennään kokoajan. Kai minä sitten valitan turhasta, mutta kyllä tää tilanne kyrsii. No, kokonainen seuraava viikonloppuvapaa sillä joskus 4 viikon päästä.
Miksi poika menee isän vapaapäivinä päiväkotiin? Et ole vastannut tähän mitenkään.
Todellakin olen, yritän oikein kannustaa olemaan kahdestaan. Mutta suuttuu jos alan jutella asiasta. Kuulemma muuttaa asian sitten kun muuttaa, alkaa olla päiviä lapsen kanssa.
Kyllä minä tiedän että hän osaa olla lapsen kanssa! Hyvinkin. Olisikin vielä. Muutenkin kun iltaisin kun ollaan porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Siis mies viettää kaiken vapaa-aikansa perheensä kanssa. Mutta sun mielestä hänen pitäisi vapaapäivänsäkin kökkiä sun luona yksin siivoten ja kokaten sulle ja lapselle?
Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi poika menee isän vapaapäivinä päiväkotiin? Et ole vastannut tähän mitenkään.
No arvaa olenko yrittänyt kysyä asiaa? Ei mies halua/jaksa olla lapsen kanssa. Haluaa olla yksin vapaapäivänsä. Sehän tässä mättää.. Lapsi ois kuitenkin niin mielellään isän kanssa kotona.
Varmaan sillä on joku vuosi siellä kämpällä niin ei voi vapaapäivinään sitoutua muuhun.
Ootko ratsannu kännykkää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No arvaa olenko yrittänyt kysyä asiaa? Ei mies halua/jaksa olla lapsen kanssa. Haluaa olla yksin vapaapäivänsä. Sehän tässä mättää.. Lapsi ois kuitenkin niin mielellään isän kanssa kotona.
Eli mies EI OLE SITOUTUNUT lapseensa yhtään mitenkään. Ja sinä viitsit tuollaista katsoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mies viettää kaiken vapaa-aikansa perheensä kanssa. Mutta sun mielestä hänen pitäisi vapaapäivänsäkin kökkiä sun luona yksin siivoten ja kokaten sulle ja lapselle?
Ok.
Kaiken vapaa-aikansa? Ei todellakaan vietä. Lue kunnolla koko ketju.
Voi saatana mikä akka! Miehet käyttäkää kumia!
No olisko nyt kunnon keskustelun paikka. Oletteko te perhe? Jos olette, kotityöt, myös lapsen hoito, hoidetaan yhdessä. Jos olette sinkkuja joilla on yhteishuoltajuus, ukko ottaa mukulansa kämppäänsä kun on hänen vuoronsa hoitaa. Saat sinäkin omaa aikaa. Vaikka siivota, jos se se ongelma on
Niin miksi et vain katko välejäsi mieheen? Hän ei selvästikään halua olla isä, joten mitä teet tuollaisella miehellä?
Mä en käsitä mitä iloa tuosta järjestelystä on aplle. Miksi ihmeessä et vain eroa - silloin mies hoitaa yksin lasta, maksaa elatusavun, ja ei ole apn luona sotkemassa. Jos kerran ei ole mitään muuta kuin valitettavaa, on typerää jatkaa tätä outoa järjestelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok.
Viettää vapaapäivänsä vuokrakämpällä ja lapsi päiväkodissa. Ap ei pidä lasta päiväkodissa vapainaan. Mikä on niin vaikea tajuta?
Pakenee arkena paikalta, kun olisi muuten ap:n luona yksin ja silloin ehkä joutuisi tekemäänkin jotain.
Niin, siis tuohan ei ole mikään parisuhde tai perhe. Mies noukkii rusinat pullasta ja sinä mahdollistat sen - miksi? Eiköhän ole jo korkea aika repäistä tuo laastari irti ja erota.
Ehkä mies kyllästyy pian ja jättää sinut pysyvästi rauhaan, saat olla ihan itseksesi lapsen kanssa tyytyväisenä.