Onko Janika ja Janette liian samanlaiset nimet sisaruksille?
Viides lapsi tulossa ja neljän ensimmäisen kutsumanimet alkaa j:llä. Välillä käy mielessä, että katkaisen tuon j-ketjun tähän mahdollisesti viimeiseen lapseen, siis että tämän nimi alkaiskin muulla kirjaimella. Alkaa nimittäin mieleiset j-nimet ruveta käymään vähiin. Janika on siis jo käytössä, Janette ehdolla tälle tulevalle.
Jasmin olisi yksi vaihtoehto, mutta jotenkin ei oikein varauksettomasti sytytä. Jennastakaan en tykkää, mies kylläkin tykkäisi. Ja vähän tällaiset tekemällä tehdyt nimet kuten Jenniina, Jennika, Joela, Julita ym. ym. (niitähän riittää) eivät myöskään sytytä. Hetkittäin joku tuntuu hyvältä, mutta sitten alkaa kuitenkin tökkiä. Jenni olis yksi vaihtoehto ja välillä se tuntuikin huippuhyvältä, mutta sitten alkoi tuntua, että sekin on niin yleinen. Kylläpä tässä nimiasiassa riittääkin pohtimista. Ja jos päätetään valita joku muulla kirjaimella alkava nimi, niin mitenkähän me päästään siitäkään miehen kanssa yhteisymmärrykseen. No, onhan tämä tietysti ihan mielenkiintoista ja hauskaa pohtia nimiä.
Kommentit (46)
en ikinä muistaisi kumpi on kumpi mutta ehkä mulla on harvinaisen huono muisti. Mieluummin vaikka se Jenni
Vierailija:
en ikinä muistaisi kumpi on kumpi mutta ehkä mulla on harvinaisen huono muisti.
Eilen kun taas paljon pohdin noita nimiä, niin huomasin ajattelevani kuopusta (siis sitä Janikaa) Janeteksi ja sitten yhtäkkiä hoksasin, että ei hetkonen, siis Janika eikä Janette!
Janette on miehen ykkössuosikki ja itsekin kyllä nimestä tykkään, mutta tuo vähän mietityttää, että meneekö niissä sekaisin.
ap
Miten olisi pelkkä Jane?
tai Jade tai Julia tai Jemina...oletko varmasti käynyt kaikki J-alkuiset läpi?
Julia on jo meillä käytössä. Jane tuntuu minusta rehellisesti sanottuna aika junttimaiselta, jos se lausutaan suomalaisittain. Jadessa häiritsee d-kirjain. Tuo Jade oli meillä jo kertaalleen päätettynä, että se tulee tyttäremme nimeksi, mutta sitten alkoi vaivata tuo d. Voisi se silti varmaan tulla vielä kysmykseen, kun oikein epätoivo iskee ;-). Jeminasta en tykkää.
Jenny ja Jemina on miehen serkun lapsien nimet, joten siitä syystä tuo Jenni-nimen käyttäminen on vähän hankalaa. Tosin serkun Jenny on jo 17-vuotias ja asutaan 500 km:n päässä toisistamme ja nähdään tooooodella harvoin. Lisäksi se henkilö, jota mieheni aikoo pyytää kummiksi, on jo tämän sukulais-Jennyn kummi joten hänellä olis sitten kaksi periaatteessa samanetunimistä kummilasta, kun molemmat lausutaan samalla tavalla. Kertokaapa, uskaltaisitteko tuollaisessa tilanteessa käyttää samaa nimeä kuin sukulaisen lapsella on?
ap
Minusta se on just se ihana kohta ja löytyy omankin tytön nimestä.
Niin, ehkä siinä tuli enemmän ajateltua noita ukkia ja mummoja, maalla kun asutaan. Alkoi tuntua, että jos sitä Jadea pidettäisiin täällä vähän liian erikoisena ja " hienostelevana" , vaikka niinhän se kyllä on, että äkkiähän niihin nimiin itse kukin tottuu, kun päivittäin on asian kanssa tekemisissä. Täytyy varmaan vielä pitää ehdolla tuota Jadeakin. Eroaa ainakin sisarustensa nimistä, jotka ovat siis Joonas, Johanna, Julia ja Janika.
ap
pitäytykää Jennissä! Olen kirjoituksistasi saanut sen mielikuvan, että se olisi kuitenkin se ykkösvaihtoehto. Jos Jenny olisi äskettäin syntynyt, voisi sekaannuksia tulla, mutta tulevan kummin velvollisuudetkin ovat jo periaatteessa konfirmaatioon loppuneet. Itse en pidä Janetesta sen enempää kuin janikastakaan. Täysin siitä riippumatta olen kuitenkin sitä mieltä että voitte aivan hyvin antaa lempparinimenne Jenni!
En tykkää nimestä Janka. Sehän on yhtä kirjainta vaille sama kuin Janika ;-). Jaana tuntuu liian tavalliselta. Jenna ei miellytä, eikä myöskään Jonna. Ja mikäs se yksi ehdotus vielä oli, Jolitako, siitäkään en tykännyt. Lisään vielä, että Josefiina on jo yhden tyttäremme toinen nimi. Muuten olis ihan kiva nimi etunimeksikin.
ap
Entäs Josette, Jemina, Jimena, Jeena, Jella, Jenita... Onko liian keksityn kuuloisia (kaikkia on annettu)?
Minusta Jenni ei kuulosta kovin tavalliselta vauvan nimenä.
Itse en henkkoht välitä, mutta tykätty tuntuu olevan
Ei oo liian samanlainen Janikan kanssa.
Janina ehkä vielä vähän olisikin.
Jutta ei ääntämyksellisesti miellytä minua. Siis jollain tapaa ei kuullosta kauniilta. En myöskään tykkää nimestä Judit.
Josette, Jemina, Jimena, Jeena, Jella, Jenita: näistäkään mikään ei miellytä.
Jessikassa häiritsee -sika-pääte.
Jotenkin haaveilen sellaisesta pikkuisen pidemmästä nimestä. Jenniin olin tosiaan kovastikin tykästynyt vähän aikaa sitten, mutta... En tiedä, mikä siinäkin alkoi sitten vaivata. No sekin, että mies ei varauksetta ole nimen kannalla juuri tämän sukulaisjutun takia. Sitten se, että alkoi tuntua niin tavalliselta. Jenniin voisi yhdistää tietysti jonkun toisen nimen (saisi siihen sitä kaipaamaani pituutta lisää), mutta arveluttaa, " osattaisko" me varmasti käyttää yhdistelmänimeä.
Haluaisin keksiä jonkun todella kauniin nimen, kun monen km:n jälkeen meille vihdoin näyttäis tulevan elävä vauva (toivottavasti) ja tämä saattaa jäädä meidän viimeiseksi (ainakin miehen mielestä ;-). Aika epätoivoista siis, vaikka toisaalta mielenkiintoista.
Jasmiina
Jekateriina
Jelena
Jelene
Jenni-Leena/Jenna-Leena
Jenni-Veera/Jenna-Veera
Jenni-Reetta/Jenna-Reetta
Jertta
Jessiina
Joelle
Jonette
Joseliina
Juliette
Juuliska
sä tosiaan olet käynyt kaikki netin j-nimet läpi eikä mikään kelvannut niin tuskin täällä enää uusia ehdotetaan. Ota se mikä on liian samanlainen, on ainakin mieluinen!
Vierailija:
Ota se mikä on liian samanlainen, on ainakin mieluinen!
Ihmettelinkin jo, missä nämä tyypilliset av-palstan kommentit viipyy ;-).
ap
ärsyttää vaan tommoset eukot jotka ensin kyselee apua ja mikään ei sitten kelpaa. En tykkää ja en tykkää. Älä sitten kysele. Niitä nettinimiä nää täällä kaikki on vai oisko joku hyvä sivusto jääny lukematta. Kiittämätöntä sakkia
Kivasti sopisi sisarusparven nimiin: j-nimi, mutta ei liian samanlainen kenenkään muun nimen kanssa.
uskoisin että kaksoisnimi tulee helpommin käyttöön jos on suussa soljuva, kuten tuo Jenni-Noora, tai sitten ns. vakiintunut kaksoisnimi, kuten Marja-Leena. Muita ns. helppoja luontevia kaksoisnimiä voisi olla...
Jenni-Ilona
Jenni-Elina
Jenni-Maria
Jenni-Maija
Asuivat Ruotsissa ja ovat nyt jo aikuisia.