Mies ei halua kokeilla kasvispäivää edes kerran viikossa
Minä olen 99% kasvissyöjä (ehkä joskus vähän kalaa syön) ja tykkään tehdä kasvisruokia. Mies haluaa, että joka päivä on oltava lihaproteiinia lautasella ja tekee sitten itselleen vaikka jauhelihaa siihen kylkeen, vaikka olisin tehnyt maittavan kasvispiirakan, josta saa kaikki ravintoaineet.
Ehdotin, että tehtäisiin edes 1 tai 2 päivää jolloin ei syödä mitään lihaa, voitaisiin tehdä vaikka tofua tai härkistä, jos haluaa sellaista, mutta alkoi kauhea kiukuttelu, että hän syö lihansa, jos haluaa.
Koitan vain ajatella toisen parasta. Eikö voisi edes kerran viikossa olla ilman lihapullia tai jauhelihaa tai kanafilettä?
Kommentit (282)
Anna toisen syödä mitä haluaa. Toki sinäkin syöt mitä haluat ja jos sinä olet pääasiallinen kokkaaja teillä, niin teet oman makusi mukaan ruoat. Jos kelpaa niin hyvä, jos ei, niin tehkööt omansa. Näinhän teillä taitaa jo ollakin.
No opi elämään asian kanssa, kerran miehellä on vapaus valita.
Minkä ikäinen mies? Monilla miehillä kehittyy kuitenkin murrosiässä oma halu, jolloin haluavat itse päättää näistä. Eli voi olla, että jos miehesi on jo yli 12v, niin haluaa itse päättää ruokavaliostaan.
Miten miehesi ruokavalio kuuluu sinulle? Meilläkin minä olen kasvissyöjä, mutta en puolikkaalla sanalla ole koskaan vihannut miehelleni, että hänen pitäisi jotenkin muuttaa ruokavaliotaan, kuten en kenellekään muullekaan. Aikuinen ihminen saa päättää elää ihan millä huvittaa.
Nirso juntti on nirso juntti, ei sellainen muutu.
Vierailija kirjoitti:
Miten miehesi ruokavalio kuuluu sinulle? Meilläkin minä olen kasvissyöjä, mutta en puolikkaalla sanalla ole koskaan vihannut miehelleni, että hänen pitäisi jotenkin muuttaa ruokavaliotaan, kuten en kenellekään muullekaan. Aikuinen ihminen saa päättää elää ihan millä huvittaa.
Ei se ole ruokavalio, jos ihminen alkaa paistaa jauhelihaa toisen tekemän kasvispiirakan kylkeen. Se on huonoa käytöstä.
Mielestäni miehesi ei tee mitään väärää, kun on kerran valmis kokkaamaan itse omat lihansa kasvisruokien kylkeen. Eri asia, jos yrittäisi vaatia sua valmistamaan liharuokaa.
Ihmisellä on oikeus päättää itse, mitä syö.
Jotenkin hengen köyhyyttä jos ei yhtenä päivänä viikosta voi jättää lihaa syömättä.
Ei ole järin terveellistäkään vetää joka päivä lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ruokavalio, jos ihminen alkaa paistaa jauhelihaa toisen tekemän kasvispiirakan kylkeen. Se on huonoa käytöstä.
Eikä ole, vaan ruokavalio ja makroista huolehtiminen. Jotain hötöpiirakkaa ei voi syödä kovin paljoa, ja kasvispiirakka on luonnollisesti proteiiniköyhää niin pakkohan siihen on jotain lisää laittaa että makrot täyttyy ja vatsa täyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Anna toisen syödä mitä haluaa. Toki sinäkin syöt mitä haluat ja jos sinä olet pääasiallinen kokkaaja teillä, niin teet oman makusi mukaan ruoat. Jos kelpaa niin hyvä, jos ei, niin tehkööt omansa. Näinhän teillä taitaa jo ollakin.
Mutta onhan se taloudellisempaakin, että ei tehdä erikseen ruokia, kuluteta sähköä, vettä, pesuainetta jne jne jne kahta kertaa. Siis mun tekemistä kasvisruoista saa aina kaikki ravintoaineet, laitan paljon kasviperäistä proteiinia ja katson, että ruoka on ravitsevaa. Ei siis mitään pelkkää porkkanan puputusta. Mutta silti mies ei halua edes kokeilla miten tämä toimisi. Jos 6 päivänä saa syödä lihaa niin kai 1 päivän voi elää vähän vastuullisemmin ja syödä kasvisruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hengen köyhyyttä jos ei yhtenä päivänä viikosta voi jättää lihaa syömättä.
Ei sen köyhempää kuin että ei voi edes yhtenä päivänä viikosta syödä lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan se taloudellisempaakin, että ei tehdä erikseen ruokia, kuluteta sähköä, vettä, pesuainetta jne jne jne kahta kertaa. Siis mun tekemistä kasvisruoista saa aina kaikki ravintoaineet, laitan paljon kasviperäistä proteiinia ja katson, että ruoka on ravitsevaa. Ei siis mitään pelkkää porkkanan puputusta. Mutta silti mies ei halua edes kokeilla miten tämä toimisi. Jos 6 päivänä saa syödä lihaa niin kai 1 päivän voi elää vähän vastuullisemmin ja syödä kasvisruokaa?
Mitä vastuullista on syödä sitä valtamerten toispuolelta uitettua, sademetsähakkuulla kasvatettua soijaa?
Miehesi pitäisi korvata terveellinen, täyttävä liha-ateria jollain yliprosessoidulla, maailman toiselta puolen rahdatulla soija-myrkyllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole, vaan ruokavalio ja makroista huolehtiminen. Jotain hötöpiirakkaa ei voi syödä kovin paljoa, ja kasvispiirakka on luonnollisesti proteiiniköyhää niin pakkohan siihen on jotain lisää laittaa että makrot täyttyy ja vatsa täyttyy.
Laitoin fetajuustoa kasvispiirakkaan. Siinä on myös proteiinia. Lisäksi oli herneitä, joista saa myös proteiinia.
Älä sinä tuolla päätäsi vaivaa, jos mies itse sen lihansa valmistaakin. Ei hänkään voi määrätä sinun syömisistä. Mun mies tykkää kans syödä lihaa. Kun teen jotain kasvisruokaa, en tee siitä mitään numeroa "nyt syödään sitten vain terveellistä kasvisruokaa". Se menee kuin huomaamatta ja jos ruoka on hyvin tehty, ei mies varmaan edes huomaa lihan puuttumista. Mutta aikuinen päättää itse mitä syö!
Vierailija kirjoitti:
Miehesi pitäisi korvata terveellinen, täyttävä liha-ateria jollain yliprosessoidulla, maailman toiselta puolen rahdatulla soija-myrkyllä?
Valion Mifu on kotimaista, urpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi jos itse haluaa. Miehesi ei halua, hyväksy se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en naisena suostuisi jos mies alkaisi määräillä syömisiäni. Edes yhtenä päivänä viikossa. Syön mitä haluan, milloin haluan, ja niin paljon kuin haluan. Kuten normaalit aikuiset tekevät.
Suostutko sinä kerran viikossa lihapäivään ?
-Sinkkiş