Miksi ihmiset raiskaavat?
Afrikassahan lapsia raiskataan kun sen kuvitellaan parantavan aidsin, mutta miksi muissa tapauksissa? Tekijä on niin puutteessa eikä muualta saa?
Kommentit (16)
Siksi, että miehet ovat yksiselitteisesti pahoja.
Lesbo tai katkera yh..?
mitkä voi kääntää miehiä vastaan todisteina miesten pahuudesta ja julmuudesta, voivat olla myös miehiä "puolustavia" seikkoja. Biologisista faktoista johtuva korkea seksuaalisuus? Naisia suurempi koko ja vahvuus?
Toisaalta raiskailu on ihan varmasti myös kulttuurin ja asenteiden aikaansaamaa. Esim. tuntuu joillekin muslimimiehille olevan ihan ok raiskata länsimaisia naisia kun kerran "alasti" kaduilla liikkuvat.
Vai uskaltaisitko todella mennä esittämään tämän väitteen raiskatuille naisille ja lapsille??
Raiskaus on VÄKIVALTAA, PAHUUTTAA, halua satuttaa toista ihmistä, nöyryyttää toista.
Miehillä on siis ainoastaan korkeampi halu vahingoittaa muita ihmisiä.
Mikään yksittäinen seikka ei varmasti selitä raiskausta, kunhan heittelin jotain asioita ilmaan. Seksin tarve sitä paitsi vaihtelee yksilöidenkin välillä ja todennäköisesti se vaihtelee myös osittain sukupuolesta riippuen ja hormonitasoista. Erilaisten asioiden summa siihen johtaa.
Minusta myös tuntuu, että miehet ei kertakaikkiaan ymmärrä ja tajua miten hirveä asia se raiskaus on. Ehkä tajuaisivat paremmin jos se tapahtuisi heille, tiedä häntä. Mutta jos kokee seksin ja seksuaalisuuden ja yksityisyyden tarpeen eri lailla, niin miten voi kunnolla tajuta mitä se naiselle on.
Tai sitten ne miehet on vaan pahoja. Onhan sekin mahdollisuus.
sodissa sitä käytetään luomaan häpeää raiskattuja kohtaan.
Minusta myös tuntuu, että miehet ei kertakaikkiaan ymmärrä ja tajua miten hirveä asia se raiskaus on. Ehkä tajuaisivat paremmin jos se tapahtuisi heille, tiedä häntä.
Yksi asia on myös huoraksi haukkuminen. Miehet haukkuvat naisia huoriksi, koska eivät vaan voi ymmärtää miten kokonaisvaltaisen pahalta se tuntuu. Miehille ei varmaa ole edes keksitty mitään niin kamalaa haukkumasanaa?
Mitään muuta en keksi. Vaikka itse kuinka vihaisin jotain ihmistä, en silti pystyisi raiskaamaan (jos olisin mies), koska siihen vaaditaan (miehillä) seksuaalinen kiihottuminen. Muunlaista nöyryttämistä saattaisin pystyäkin suorittamaan, mutta raiskausta en.
Miehet itsehän eivät kestä yhtään mitään. Lapsina itkevät heti jos lelu viedään kädestä ja aikuisina sitten nyrkki heiluu.
Se on niin helppo vedota siihen, että kun mä en yhtään tajua, että sua sattuu jos mä raiskaan sut.
Lesbo tai katkera yh..?
Mitenhän lesbous liittyy muka tähänkin? Eihän lesbot vihaa miehiä vai oliko tämä kehno provoviritelmä.
Miehillä on siis ainoastaan korkeampi halu vahingoittaa muita ihmisiä.
Se on väkivaltaa. Miksi ihmiset käyttävät väkivaltaa? Alistaakseen, osoittaakseen olevansa vahvempia ja niskan päällä.
Ja eivät IHMISET raiskaa, MIEHET raiskaavat. Sitä enemmän mitä machompi kulttuuri. Raiskaus on yhden ihmisen tekemä vakava väkivallanteko, mutta yhteiskunnallisena ilmiönä se on keino osoittaa naisille paikkansa miestä alempana. Raiskauksen pelko pitää pikkunaiset herranpelossa.
Miehet itsehän eivät kestä yhtään mitään. Lapsina itkevät heti jos lelu viedään kädestä ja aikuisina sitten nyrkki heiluu.
Se on niin helppo vedota siihen, että kun mä en yhtään tajua, että sua sattuu jos mä raiskaan sut.
Tämä on tärkeä aihe, harmi jos keskustelu loppuu tähän.
että raiskauksessa ei todellakaan ole kyse seksistä tai sen puutteesta vaan se on puhtaasti väkivallan teko mikä ei liity siihen, että tekijä haluaisi seksiä.