Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Te jotka vihaatte ujon oloisia ihmisiÀ, miksi?

Vierailija
17.10.2019 |

?

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eniten mua taas ÀrsyttÀÀ se ettÀ jotkut ujot haukkuvat rohkeasti puhuvat ihmiset hölösuiksi vaikka oikeasti jotkut ovat ihan normaalissa sosiaalisessa kanssakÀymisessÀ toisen kanssa. Tuossa juuri huomaa kriittisyys sosiaalisia ihmisiÀ kohtaan.

Vierailija
62/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua taas ÀrsyttÀÀ se ettÀ jotkut ujot haukkuvat rohkeasti puhuvat ihmiset hölösuiksi vaikka oikeasti jotkut ovat ihan normaalissa sosiaalisessa kanssakÀymisessÀ toisen kanssa. Tuossa juuri huomaa kriittisyys sosiaalisia ihmisiÀ kohtaan.

Olen ujo ja hölösuut kÀy hermoille. Sellaiset joista ei pÀÀse eroon, kun puhuvat ja puhuvat ja edes siihen vÀliin on mahdoton sanoa, ettÀ nyt pitÀÀ mennÀ. PitÀÀ vaan nyökytellÀ mukana ja juttu ei lopu koskaan.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ujo ja hölösuut kÀy hermoille. Sellaiset joista ei pÀÀse eroon, kun puhuvat ja puhuvat ja edes siihen vÀliin on mahdoton sanoa, ettÀ nyt pitÀÀ mennÀ. PitÀÀ vaan nyökytellÀ mukana ja juttu ei lopu koskaan.

Mulla ujona ehkÀ on silleen, ettÀ en viitsi kauheasti ihmisille puhua, kun itseÀni ÀrsyttÀÀ, jos joku tulee puhumaan. Koen sitten, ettÀ jos menen itse puhumaan, niin se toinen Àrsyyntyy, ettÀ mitÀ toi tulee tohon jauhamaan.

Vierailija
64/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaa muodikasta olla introvertti. HyvÀksytÀÀn oma sosiaalinen laiskuus kun on vaan tÀllainen introvertti.

Sanoo ihminen joka ei edes kÀsitÀ mikÀ on introvertti. Jos kÀsittÀisit, et olisi noin typerÀÀ kommenttia laittanut.

Vierailija
65/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihminen saa puhua harrastuksistaan? Tai ettÀ mitÀ pÀivÀn aikana kokenut ja nÀhnyt? MiltÀ tuntuu? Mielipiteet tietyistÀ asioista? Työasioiden selvitys? SehÀn se pahinta onkin kun toiselta ei saa vastakaikua mihinkÀÀn, pidÀn kyllÀ sitÀ ylimielisenÀ kÀyttÀytymisensÀ.

Vierailija
66/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaan ujoja ihmisiĂ€, mutta kanssakĂ€yminen ujon/estyneen kanssa on aika raskasta. Tuntuu, ettĂ€ kaikki mehut lĂ€htee, kun toinen on vain "ujo".

Mulla ujous riippu monesti myös siitÀ toisesta ihmisestÀ, joidenkin kanssa synkkaa eikÀ ujous hÀiritse niin voimakkaasti, toisten kanssa ei.

YleensÀ ne sosiaalisesti lahjakkaammat ja empaattiset ihmiset ovat jopa ujolle helposti lÀhestyttÀviÀ.

Eli estyneisyys voi johtua myös sinun itsestÀsi antamastasi vaikutelmasta tÀlle ujolle.

Juuri nÀin, itse ujona tulen parhaiten juttuun nÀiden hölösuiden kanssa, mutta pahin tilanne on, jos vastassa on toinen ujo. Sitten menee kyllÀ hyvin kiusalliseksi.

Olen myös ujo ja hiljainen mutta jos vastassani on joku, jolla nÀmÀ piirteet ovat vielÀ voimakkaammat, saatankin yllÀttÀvÀsti löytÀÀ itsestÀni höpöttÀjÀn. "Johdan" keskustelua suht luontevasti enkÀ koe tilannetta kiusalliseksi. Sitten taas jos seurassani on hyökkÀÀvÀllÀ tavalla puhelias, menen yleensÀ tÀysin lukkoon.

Kuitenkin se, viihdynkö jonkun ihmisen seurassa, riippuu hyvin vÀhÀn siitÀ, kuinka ujo tai puhelias hÀn on.

Vierailija
67/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ujoista saa vaikutelman, ettei muiden asiat/keskustelunaiheet kiinnosta. Kuitenkaan he eivÀt aloita keskustelua mistÀÀn. Tuntuu kuin muiden seura olisi kidutusta, josta he vain odottavat pÀÀsevÀnsÀ pois.

Olen itse vahvasti introvertti ja vielÀpÀ lievÀsti autistinen. Seuraan suhtaudun silti kunnioituksella ja koen olevan hyvien tapojen mukaista osata keskustella erilaisten ihmisten kanssa. Kukaan ei ole toista parempi eikÀ siten ole etuoikeutettu vain nojailemaan taaksepÀin muiden keksimÀssÀ jutunjuurta. TiedÀttekö ujot edes sitÀ, ettÀ puheliaskin ihminen saattaa jÀnnittÀÀ? Siihen jÀnnitykseen auttaa se, kun ei jÀÀ jumiin vaan juttelee.

Nojailemassa taaksepÀin? MitÀ ihmettÀ? kenellÀkÀÀn ei ole mitÀÀn velvollisuutta keksiÀ jutunjuurta. Kohteliasta on vÀhÀn yrittÀÀ, mutta ei pakollista. Vaikka istuisit koko illan hiljaa, olet silti ihan saman arvoinen ihminen kuin ne joilla juttua riittÀÀ.

Velvollisuutta seuranpitoon ei ole, mutta menisi sitten muualle. Vaan ei; kuunnellaan korvat höröllÀ muiden juttuja ja pÀlyillÀÀn. MikÀ vetÀÀ ujoja esim. työporukan menoihin mukaan kun osallistuminen on tasan sitÀ mykkÀnÀ istumista?

Vierailija
68/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ujoista saa vaikutelman, ettei muiden asiat/keskustelunaiheet kiinnosta. Kuitenkaan he eivÀt aloita keskustelua mistÀÀn. Tuntuu kuin muiden seura olisi kidutusta, josta he vain odottavat pÀÀsevÀnsÀ pois.

Olen itse vahvasti introvertti ja vielÀpÀ lievÀsti autistinen. Seuraan suhtaudun silti kunnioituksella ja koen olevan hyvien tapojen mukaista osata keskustella erilaisten ihmisten kanssa. Kukaan ei ole toista parempi eikÀ siten ole etuoikeutettu vain nojailemaan taaksepÀin muiden keksimÀssÀ jutunjuurta. TiedÀttekö ujot edes sitÀ, ettÀ puheliaskin ihminen saattaa jÀnnittÀÀ? Siihen jÀnnitykseen auttaa se, kun ei jÀÀ jumiin vaan juttelee.

Nojailemassa taaksepÀin? MitÀ ihmettÀ? kenellÀkÀÀn ei ole mitÀÀn velvollisuutta keksiÀ jutunjuurta. Kohteliasta on vÀhÀn yrittÀÀ, mutta ei pakollista. Vaikka istuisit koko illan hiljaa, olet silti ihan saman arvoinen ihminen kuin ne joilla juttua riittÀÀ.

Velvollisuutta seuranpitoon ei ole, mutta menisi sitten muualle. Vaan ei; kuunnellaan korvat höröllÀ muiden juttuja ja pÀlyillÀÀn. MikÀ vetÀÀ ujoja esim. työporukan menoihin mukaan kun osallistuminen on tasan sitÀ mykkÀnÀ istumista?

Mua kiinnostaa nyt kyllÀ miksi sua niin kovasti hÀiritsee tÀmÀ hiljainen kuuntelija? Moniakaan ihmisiÀ ei haittaa vaikka siellÀ olisi joukossa pari hiljaisempaa tapausta. Sulautuvat vÀhÀn niinkuin tapettiin, jos eivÀt ÀÀnnÀhdÀkkÀÀn. JÀnnÀ ettÀ sua hÀiritsee. Ainiin ja varmaan osallistuvat, kun saattavat nauttia siitÀ kuuntelusta ja mukanaolosta.

Vierailija
69/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ujona ehkÀ on silleen, ettÀ en viitsi kauheasti ihmisille puhua, kun itseÀni ÀrsyttÀÀ, jos joku tulee puhumaan. Koen sitten, ettÀ jos menen itse puhumaan, niin se toinen Àrsyyntyy, ettÀ mitÀ toi tulee tohon jauhamaan.

En vihaa ujoja, mutta tÀmÀ asenne paistaa osasta ujoja lÀpi, vaikka he luuulevat ettÀ sitÀ ei huomata. On helppo hiljaa arvostella mielessÀÀn toisia, mutta itse ei anna tilanteeseen mitÀÀn. NÀin sÀilyy ikÀÀn kuin puhtaana ja toiset saavat hoitaa mokaamisen ja ÀrsyttÀvÀnÀ olemisen. HölöttÀminen voi siis olla yritys vetÀÀ hiljaisempi tyyppi mukaan porukkaan. No, pitÀkÀÀ tunkkinne.

Vierailija
70/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kriittisyys sosiaalisia ihmisiĂ€ kohtaan". En sano, etteikö tĂ€llaista vois tapahtua, mutta....tÀÀ on vĂ€hĂ€n sama, kuin se, ettĂ€ laihoja ihmisiĂ€ kritisoidaan. Joo, niin voidaan joskus tehdĂ€. Mut kuinka paljon lihavia kritisoidaan? Se menee niin, ettĂ€ henkisellĂ€ puolella laihat ovat ikÀÀn kuin  niitĂ€ sosiaalisia ja lihavat taas niitĂ€ ujoja/hiljasia. MitĂ€ lihavampi, sitĂ€ ujompi ja mitĂ€ laihempi, sen sosiaalisempi. Suhtautuminen on aika lailla samanlaista. Toki aina löytyy vastarannan kiiskejĂ€, jotka sanovat ettĂ€ hoikat on rumia ja lihavat kauniita ja ujot ja hiljaset kiinnostavia ja sosiaaliset ja puheliaat tylsiĂ€, mut eipĂ€ se muuta sitĂ€, mitĂ€ valtaosa aattelee ja mikĂ€ yleinen suhtautuminen on.

Eniten mua kismittÀÀ, et tĂ€s on kyse ihmisen henkilökohtasista ominaisuuksista ja se aiheuttaa nĂ€inkin voimakkaita tunteita toisissa. Mua ei itseĂ€ni kiinnosta pĂ€tkĂ€n vertaa, onko joku lihava tai laiha vai hiljasempi vai hölöttĂ€vĂ€mpi. Se ei kerro musta ihmisestĂ€ paljoakaan. En mĂ€ voi "tuomita" ihmistĂ€ sillĂ€ perusteella, koska se asia ei liity, eikĂ€ kuulu minulle millÀÀn tavalla ja hiljasuus ei todellakaan kuulu millÀÀn tavalla :) 

Ois edelleen kiva tietÀÀ, ettÀ miks ihmiset OIKEASTI inhoavat hiljaisuutta? TÀÀllÀ on tullu nÀitÀ kortensa kekoon kantamisia, mut ei se oo mikÀÀn työsuoritus ja ei kaikkien tartte puhua tiettyÀ mÀÀrÀÀ sanoja jne. Ja jÀnnÀ myös lukea monelta, ettÀ: En mÀ vihaa hiljasia, MUTTA! Ja sit hirvee avautuminen, mikÀ niissÀ ÀrsyttÀÀ xD Ei tunnu olevan mikÀÀn helpoin tai yksinkertasin asia...mut kiinnostava todellakin, sillÀ mÀkin oon aina halunnu tietÀÀ, ettÀ miks hiljasia inhotaan.

Vierailija
71/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa nyt kyllÀ miksi sua niin kovasti hÀiritsee tÀmÀ hiljainen kuuntelija? Moniakaan ihmisiÀ ei haittaa vaikka siellÀ olisi joukossa pari hiljaisempaa tapausta. Sulautuvat vÀhÀn niinkuin tapettiin, jos eivÀt ÀÀnnÀhdÀkkÀÀn. JÀnnÀ ettÀ sua hÀiritsee. Ainiin ja varmaan osallistuvat, kun saattavat nauttia siitÀ kuuntelusta ja mukanaolosta.

VÀhÀn kun radiota kuuntelisi, sieltÀ voi kuunnella mielenkiintoisia juttuja.

Vierailija
72/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse vahvasti introvertti ja vielÀpÀ lievÀsti autistinen. Seuraan suhtaudun silti kunnioituksella ja koen olevan hyvien tapojen mukaista osata keskustella erilaisten ihmisten kanssa. Kukaan ei ole toista parempi eikÀ siten ole etuoikeutettu vain nojailemaan taaksepÀin muiden keksiessÀ jutunjuurta. TiedÀttekö ujot edes sitÀ, ettÀ puheliaskin ihminen saattaa jÀnnittÀÀ? Siihen jÀnnitykseen auttaa se, kun ei jÀÀ jumiin vaan juttelee.

Toki nÀin, mutta se jatkuva jutteleminen ei ole kaikille itseisarvo. Joillekin hiljaiset hetket keskustelussa ovat neutraali asia, jolloin voi hetken kelata omia ajatuksiaan. NÀmÀ hetket sitten tuhotaan nÀiden "puheliaiden"/ "sosiaalisesti lahjakkaiden" toimesta, koska heille hiljainen hetki ei ole mieluisa. Sitten jÀlkikÀteen puhelias ajattelee olleensa keskustelua yllÀpitÀnyt sankari...

Vierailija
73/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ujoilla on tyypillisesti vielÀ todella huono itsetunto kun sanastossa on aina ettÀ miksi meitÀ 'inhotaan' ja 'vihataan. Ujous ja huono itsetunto kulkevat kÀsi kÀdessÀ koska ujoilla ei ole sosiaalista varmuutta ja pitÀvÀt itseÀÀn jo valmiiksi 'viallisina' kun on saanut niin huonoa suhtautumista ympÀristöltÀ. En tiedÀ ujoja joilla olisi hyvÀ itsetunto.

Jos ujot olisivat sujut itsensÀ kanssa niin hiljaisuus ei olisi vika tai puute vaan vahvuus ja ehkÀ muiltakin saisi erilaisen vastaanoton.

Vierailija
74/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen itse ollut ujompi nuorena, edelleen hitaasti lĂ€mpiĂ€vĂ€ sosiaalisissa tilanteissa. Olen vetĂ€ytyvĂ€ ja herkkĂ€(vĂ€syn kovista ÀÀnistĂ€, jatkuvasta kiirestĂ€ ja ihmis paljoudesta) siis introvertti olen. Pyrin pysymÀÀn poissa todella sosiaalisten, ylienergisten hölöttĂ€jien tieltĂ€ joista huokuu tietynlainen aggressiivisuus. Luulen ettĂ€ hiljaisuutta, varovaisuutta, ujoutta tai vetĂ€ytyvĂ€isyyttĂ€ pidetÀÀn jotenkin heikkoutena jota pitÀÀ karaista polkemalla tĂ€tĂ€ ujoa ihmistĂ€ maahan "siitĂ€pĂ€s sai kun ei osaa puoliaan pitÀÀ, vahvimmat ja aggressiiviset johtaa tĂ€tĂ€ maata" jne. ainakin nĂ€in nĂ€en osakseen asian. SyitĂ€ on varmasti monia mutta enimmĂ€kseen voin sanoa ettĂ€ syvĂ€lliselle ihmiselle maailma tĂ€ynnĂ€ kevytmielisiĂ€ lörpöttelijöitĂ€ joita kiinnostaa vain oma napa on kyllĂ€ vaikea yhtĂ€lö tajuta miks ei kaikki voi vaan yrittÀÀ elÀÀ yhteissovussa eikĂ€ ampua muita alas omien ongelmiensa takia. Kaikista ei ole pakko pitÀÀ mutta mielestĂ€ni yhteisymmĂ€rrys ja toisen kunnioitus olisi paikallaa.

26v nainen

Vierailija
75/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ujoilla on tyypillisesti vielÀ todella huono itsetunto kun sanastossa on aina ettÀ miksi meitÀ 'inhotaan' ja 'vihataan. Ujous ja huono itsetunto kulkevat kÀsi kÀdessÀ koska ujoilla ei ole sosiaalista varmuutta ja pitÀvÀt itseÀÀn jo valmiiksi 'viallisina' kun on saanut niin huonoa suhtautumista ympÀristöltÀ. En tiedÀ ujoja joilla olisi hyvÀ itsetunto.

Jos ujot olisivat sujut itsensÀ kanssa niin hiljaisuus ei olisi vika tai puute vaan vahvuus ja ehkÀ muiltakin saisi erilaisen vastaanoton.

Joillain on parempi joillain huonompi. KyllĂ€hĂ€n se ympĂ€ristön nihkeĂ€ suhtautuminen jĂ€ttÀÀ jĂ€lkensĂ€ kaikkiin ujoihin. Itse olen tullut pitkĂ€n tien tĂ€hĂ€n pisteeseen, jossa hyvĂ€ksyn ujouteni. SitĂ€ myötĂ€ olen myös oppinut paremmin juttelemaan ihmisille, kun en pidĂ€ itseĂ€ni viallisena, vaan normaalina, mutta en niin puheliaana.

Pyrin kĂ€yttĂ€ytymÀÀn tilanteen mukaan. Sosiaalisissa hölötystilanteissa yritĂ€n skarpata, ettĂ€ saan riittĂ€vĂ€sti asioita sanotuksi. Jos huomaan toisen olevan vĂ€hĂ€puheinen, niin yritĂ€n silloinkin skarpata ja kannatella niin, ettĂ€ hommasta selvitÀÀn kohtalaisella juttelulla tarpeen vaatiessa. Usein silti vĂ€lttelen kontakteja, koska en yksinkertaisesti jaksa niin paljon sosiaalisia tilanteita ja kerÀÀn voimia itsekseni. Homma toimii nĂ€in ihan hyvin.

Vierailija
76/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni jo tuollainen "me"-ajattelu tuntuu vieraalta. Identiteettini ei rakennu ujouden ympÀrille, se on vain yksi piirre muiden joukossa. En ole koskaan ajatellut, ettÀ ujoja jotenkin yleisesti vihattaisiin tai inhottaisiin piirteen takia. Se, pitÀÀkö joku minusta vai ei, tuskin riippuu yksinomaan ujoudesta. Oman kokemukseni mukaan ujous ei ole ihmisille yleisimmin mikÀÀn suuri ongelma ja pÀÀasiassa kokemukseni ovatkin olleet positiivisia.

Vierailija
77/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni jo tuollainen "me"-ajattelu tuntuu vieraalta. Identiteettini ei rakennu ujouden ympÀrille, se on vain yksi piirre muiden joukossa. En ole koskaan ajatellut, ettÀ ujoja jotenkin yleisesti vihattaisiin tai inhottaisiin piirteen takia. Se, pitÀÀkö joku minusta vai ei, tuskin riippuu yksinomaan ujoudesta. Oman kokemukseni mukaan ujous ei ole ihmisille yleisimmin mikÀÀn suuri ongelma ja pÀÀasiassa kokemukseni ovatkin olleet positiivisia.

Aika jÀnnÀ, jos ei ole mikÀÀn suuri ongelma.ŽMinulla ainakin pitkin lapsuutta ja nuoruutta aina ihmetelty eri tilanteissa: "Miks sÀ oot tommonen?", "Miks sÀ oot aina noin hiljaa.", "Sano jotain.", "Toikin tossa noin."

KyllÀ siinÀ aika hyvin tuli selvÀksi, ettÀ ongelma se on.

Vierailija
78/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En oikein jaksa ymmÀrtÀÀ tÀtÀ vastakkainasettelua. Jos joku kokee ÀrsyyntyvÀnsÀ ujosta henkilöstÀ, niin ehkÀ heillÀ ei ole muutenkaan mitÀÀn yhteistÀ eikÀ heistÀ tule koskaan ystÀviÀ. EhkÀ se on vÀhÀn omaa epÀvarmuuttakin ja pelkoa. Joku luulee, ette ujoa kiinnosta hÀnen jutut, vaikka hÀn on vain ujo.

Monesti ujot taas rentoutuvat oikeassa ja hyvÀksyvÀssÀ seurassa/ympÀristössÀ ja moni paljastuu hyvinkin rennoksi ja puheliaaksi tyypiksi. Ujon luottamuksen saaminen voi viedÀ aikaa, mutta se on sen arvoista. Moni ujo voi olla työpaikalla todella estynyt, mutta sama ihminen juttelee rennosti työkaverin kanssa kaupassa. Työpaikka on ehkÀ niin "virallinen" paikka ja siellÀ muodostuu ujon rooli, josta on vaikea pÀÀstÀ eroon. Varsinkin, jos työkaverit jaksavat pÀivitellÀ, miten ujo sinÀ olet ja miksi olet niin hiljainen.

Ujot ovat tottuneet tarkkailemaan ympÀristöÀÀn ja osaavat usein lukea aika hyvin sanatonta viestintÀÀ. KyllÀ sellainen arvosteleva ja paheksuva asenne nÀkyy, eikÀ sellaisen kanssa uskalla rentoutua.

Ujon luottamuksen saaminen vie aikaa, mutta mutta se vaatii vÀhÀn kÀrsivÀllisyyttÀ ja oikeanlaisen ympÀristön.

Vierailija
79/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuulkaas, onko kukaan törmÀnnyt tÀllÀiseen vastaavaan tyyppiin? Valehtelematta kerran seisoin tÀmÀn miehen kanssa noin tunnin ulkona ja hÀnen suu kÀvi kokoajan, ettÀ oli tÀysin mahdoton sanoa oikeasti mitÀÀn siihen vÀliin, aina kun yritti kommentoida jotain hÀnen sanomaansa, niin sieltÀ suusta tuli juttua jo seuraavasta aiheesta. Olin sen tunnin hiljaa ja tÀmÀ ukko vaan paahtoi ja paahtoi. En saanut edes vÀliin sanottua, ettÀ pitÀisi jatkaa jo matkaa. KyllÀ silloin hieman keitti.

Jep. Mun eksÀ oli tollanen. Kaikki ajatelmat piti sanoa ÀÀneen. Ihan selvin pÀin höpötti vaan menemÀÀn. Kuvittele millainen oli kÀnnissÀ. Myöhemmin tunnusti, ettÀ oli vetÀnyt piriÀ pari kertaa seurustelumme aikana. Olin vÀhÀn ettÀ joo, yhtÀÀn en huomannut puhetulvasta o_O siis todellakin, puheripuli toiseen potenssiin. Kaikkihan sen huomas.

Vierailija
80/114 |
17.10.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jÀnnÀ, jos ei ole mikÀÀn suuri ongelma.ŽMinulla ainakin pitkin lapsuutta ja nuoruutta aina ihmetelty eri tilanteissa: "Miks sÀ oot tommonen?", "Miks sÀ oot aina noin hiljaa.", "Sano jotain.", "Toikin tossa noin."

KyllÀ siinÀ aika hyvin tuli selvÀksi, ettÀ ongelma se on.

Sain kyllÀ kuulla vastaavaa jonkin verran varsinkin lapsuudessa ja nuoruudessa, mutten koskaan silti alkanut ajattelemaan, ettÀ se olisi kaikille ongelma. NÀille kyselijöille se ehkÀ sitÀ oli. Suurin osa ei kysellyt tai kuittaillut piirteestÀ, joten oletin sen olevan useimmille myös ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kuusi viisi yksi