Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se tunne kun vain muutama tykkää sun kuvasta

Vierailija
17.10.2019 |

Kyl miettii mikä minus on vialla kun ihmiset eivät tykkää kuvasta mitä laitan sosiaaliseen mediaan. Karsea tunne.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rumana naisena poistin kuvani käytön profiilistani jo muutama vuosi sitten niiden ainaisten "hyi vittu" ja "yäk"-tyylisten kommenttien takia, joita sain jos vaikka kommentoin jossain ryhmässä jotain. Miehet alkoi heti nälvimään ulkonäöstä. Profiilissa ei ole kuin kaksi kuvaa itsestäni, nekin otettu lähes vuosikymmen sitten. En ota itsestäni enää koskaan kuvia, ei itsetuntoni kestä ulkonäköön liittyviä ikäviä kommentteja. Mieti, näytän nyt paljon pahemmalta kuin tuolloin :D Ihmiset on perseestä ja todella pinnallisia. Sosiaalinen media on itsensä esittelijöiden leikkipaikka.

Vierailija
22/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä. Minä olen keski-ikäinen nainen, en tosiaankaan mikään kaunokainen, sairastan fyysisesti ja lääkitys turvottaa kasvoja. Karuinta on se, kun kymmenen vuotta vanhempi kiusaajamies (tietää sairaudesta) kommentoi kuvaa ”miksi otat sen ylhäältäpäin”. Juuri tätä kaipasinkin päivääni. Ihmiset ovat pahoja ja julmia.

Miksi siis laitat nettiin naamasi kuvia ylipäätään? Suurin osa kommenteista on ikäviä netissä. Sinä ihan itse kerjäät verta nenästäsi.

Minulla on myös täysi oikeus näyttää netissä ihan juuri itseltäni. Kiusaajalla sen sijaan ei ole oikeutta tulla kiusaamaan minua. Älä syyllistä kiusattua.

Nyt ymmärrän "kiusattujen" suuren lukumäärän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä. Minä olen keski-ikäinen nainen, en tosiaankaan mikään kaunokainen, sairastan fyysisesti ja lääkitys turvottaa kasvoja. Karuinta on se, kun kymmenen vuotta vanhempi kiusaajamies (tietää sairaudesta) kommentoi kuvaa ”miksi otat sen ylhäältäpäin”. Juuri tätä kaipasinkin päivääni. Ihmiset ovat pahoja ja julmia.

Miksi siis laitat nettiin naamasi kuvia ylipäätään? Suurin osa kommenteista on ikäviä netissä. Sinä ihan itse kerjäät verta nenästäsi.

Minulla on myös täysi oikeus näyttää netissä ihan juuri itseltäni. Kiusaajalla sen sijaan ei ole oikeutta tulla kiusaamaan minua. Älä syyllistä kiusattua.

Syyllistän, koska se nyt on vaan fakta, että sitä kakkaa tulee niskaan, vaikka se on tietysti väärin. Mutta sitä tulee.

Tässä meillä on malliesimerkki kiusaajasta. Hän hyväksyy kiusaamisen ”faktana”. Tällaisten henkilöiden ei kannata yhtään hohhailla sitten kouluampumisiakaan, koska ne nyt vaan ovat koulukiusaamisen seurauksen fakta. ”Paskaa ropisi vähän niskaan.”

En minä kiusaa. Enkä ole myöskään niin naiivi, että jos jonkun kuvan julkaisen itsestäni, niin kuvittelen, että jokaisen siitä on tykättävä. En ole narsisti enkä omaa narsistisia piirteitä edes.

Luuletko että narsisti on sitä mieltä itsestään että olen narsisti ja kiusaan 😀? Kun koko vaivan ydin on itsepetos.

Vierailija
24/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllistän, koska se nyt on vaan fakta, että sitä kakkaa tulee niskaan, vaikka se on tietysti väärin. Mutta sitä tulee.

Tässä meillä on malliesimerkki kiusaajasta. Hän hyväksyy kiusaamisen ”faktana”. Tällaisten henkilöiden ei kannata yhtään hohhailla sitten kouluampumisiakaan, koska ne nyt vaan ovat koulukiusaamisen seurauksen fakta. ”Paskaa ropisi vähän niskaan.”

En minä kiusaa. Enkä ole myöskään niin naiivi, että jos jonkun kuvan julkaisen itsestäni, niin kuvittelen, että jokaisen siitä on tykättävä. En ole narsisti enkä omaa narsistisia piirteitä edes.

Luuletko että narsisti on sitä mieltä itsestään että olen narsisti ja kiusaan 😀? Kun koko vaivan ydin on itsepetos.

Narsisti haluaa ihailua osakseen ja nettimaailma on mitä parhain alusta siihen. Ja yllättävän paljon sellaisia ihmisiä nykyään on, ketkä rakastavat laittaa selfieitä ja belfieitä sinne ja janoavat tykkäyksiä ja ihailuja ja toisaalta menevät ihan rikki, jos kuvasta ei tykätäkään ja tulee ”oot ruma”-kommentteja. Narsisti poistaa heti tuollaisen kuvan, jos tulee liikaa negatiivista palautetta.

Vierailija
25/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin melkein poistumista SoMesta. Emme ymmärrä kaikkia sen negatiivisia psyykkisiä vaikutuksia. Olet arvokas ihminen eikä sitä mitata millään tykkäyksillä.

Vierailija
26/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin, sen varaan on hyvä rakentaa oma identiteettinsä ja itsetuntonsa, kuinka moni ihminen ihailee minun naamastani otettua kuvaa. Toisten ihmisten kehut ja ihailu ovat ainoat syyt miksi olen olemassa.

Vierailija
27/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset laittaa itsestään kuvia someen ja sitten potevat alemmuuskompleksia toisiinsa kuviaa vertailtuaan ja valittavat ulkonäköpaineista?

Vierailija
28/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on raadollinen. Ei tietenkään sellaiset ymmärrä ap:n fiilistä, joilla on rautainen itsetunto ja jotka kenties saavat validaatiota muussa elämässä läheisiltä ja kavereilta. Silloin on ihan sama jos selfieen tai muuhun kuvaan tulee somessa pari tykkäystä. Sitten taas jos elämässä ei ehkä oikein ole merkityksellisiä ihmissuhteita tai ainakaan ketään joka jakaisi oman kiinnostuksenkohteen, ja somen kautta haluaisi vuorovaikutusta, niin kyllä pettymys on silloin ihan luonnollinen tunne jos 300 tuttavasta vain 4 reagoi.

Vierailija
29/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit haukkuu kuvia? Onko ne kavereita?

Vierailija
30/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko tykätä kaikista kuvista?

Vierailija
31/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei puhu nyt omasta facekuvastaan. Yleisesti jos kuvia laittaa, niin vit... 300 kaverista vain neljä tykkää. Kyl siin alkaa itsetunto musertua.

Vai niin. Ja sä meinaat, että 296 pitää sitten rumana, kun ei paina sitä tykkää-nappulaa?

Eli jos sulla on kolmesataa kaveria, kun jokainen päivittää kuvansa tänään niin sulla on kolmesataa reagoitavaa asiaa plus kaikki muut. Jos kaikki näytettäis kaikille. Kuka hitto jaksaapystyy noi selaamaan läpi? 

Vierailija
32/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen käytös on jo törkeyden huippu. Tosin aika yleistä keski-ikäisten miesten keskuudessa, vaikka oma naama olisi kuin petolinnun perse.

Jep. Oliko vientiporsas?

Vierailija
33/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron esimerkkejä miksi en itse joskus tykkää jonkun tutun tai kaverin naamakuvasta somessa:

1) jos postaa monta naamakuvaa joka päivä

2) jos kuvasta näkee selvästi, että siihen on ladottu viisi filtteriä päällekkäin ja siihen päälle vähän muutenkin photoshopia niin, ettei kuvassa olevaa tunnista samaksi ihmiseksi kuin tosielämässä

3) jos kuva on ehkä vähän epäonnistunut (esim. Salamavalolla puhkipoltettu kuva)

Tykkäyksen saa varmasti kuva jossa

1) kuvattava on rento hymyilee aidosti, ihan ulkonäöstä riippumatta

2) on joku taiteellinen juju, esim. keltainen paita ja syksyn lehdet samaa väriä

3) kuvattava on lemmikkinsä kanssa

Plussaa jos naamakuvia tulee harvoin.

Vierailija
34/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Oon vähän päälle kakskymppinen ja oon poistanut kaikki noi facebookit, twitterit, instagramit yms. Niistä tuli vaan paha mieli ja ne hallitsi turhan paljon ainakin minun elämää.

Vierailija
35/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun perustaa identiteetinsä ja omanarvon tunteensa somelle... on merkki että on hyvä laittaa some kiinni ja löytää nuo asiat muualta.

Vierailija
36/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä tykännyt kenenkään kuvasta missään somepalvelussa ja tuskin tulen koskaan tykkäämäänkään.

Vierailija
37/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se myötähäpeän määrä, kun aikuinen ihminen arvottaa itsensä virtuaali-ihmisten tykkäysten perusteella.

Vierailija
38/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset ammattikiusaajat pitäisi lopettaa.

Vierailija
39/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan juurikaan enää käy facessa. Ja vaikka kävisinkin en enää juuri tykkäile / kommentoi mitään. Facebook on jotenkin niin väsähtänyt. Siellä jaksaa näkemykseni mukaan enää yli 40-vuotiaat kauhistella mitä milloinkin, latailla huonosti otettuja lomakuviaan ja jotain ihme artikkeleita netistä sekä osallistua joka tuhannen ämpärin arvontaan.

Itse katselen mieluiten instassa oikeasti kauniita kuvia (ja en puhu nyt ihmisistä) sekä linkedinissä luen oikeasti järkeviä artikkeleita ja postauksia. Twitterinkin heivasin, kun huomasin, että se on vain kilpailu, kuka on nopein ja nokkelin pätijä.

Vierailija
40/87 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, eipä ole tullut mieleenkään, että kuvista pitäisi tykätä. Minulla on yli 400 fb-kontaktia, hyvin harvoin tykkään kenenkään postaamasta kuvasta. Jotta tykkäisin kuvasta, sen pitää esittää mielenkiintoista kohdetta (en koskaan tykkäile ihmisten omista kuvista) eli esim. erityisen onnistunut luontokuva, kiinnostava matkakohde tms. Sen lisäksi sen pitää olla teknisesti onnistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme