Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Triplan parkkihalli maksaa 5 euroa tunti !

Vierailija
17.10.2019 |

Ei kyllä meidän perhe tule noilla hinnoilla Triplassa asioimaan.
Kauppakeskuksen parkki kuuluu olla ilmainen.

Ei sinne muuten kukaan mene.

Kommentit (455)

Vierailija
121/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheemme on vältellyt ja onnistunut välttämään heräteostoksia. Kaikki vaatteet on ostettu laadukkaina puoleen hintaan alesta ja korjausommeltu.

35 vuoden ajan kaikki kulutuksesta poisjäänyt raha on sijoitettu aina ensin osakkeisiin ja kun osakkeet ovat reilusti voitolla, on ne myyty.

Pikkuhiljaa olemme ostaneet sijoitusasuntoja Helsingistä, joita on jo kuusi kpl.

Lisäksi olemme ottaneet aina mahdollisimman suuren asuntolainan. Niinpä meillä on nyt 104m2 koti kantakaupungissa.

Myymme ensi vuonna kotimme 90% voitolla.

Tilalle sijoitusasuntoja +uusi koti maalta.

Kannatti pihistellä!

Menkää te vaan ja tuhlatkaa omaisuutenne kiinalaiseen krääsään!

Vierailija
122/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3576089/kumpi-parempi-ilmastoteko-valte…

Vastauksia kaivataan.

Lopettaako lihansyönti vai vältellä kauppakeskuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme kantakaupungissa suhteellisen lähellä Pasilaa ja meillä on hyvin ostovoimaa. Olemme siis varmasti niitä potentiaalisiksi laskettuja asiakkaita. Mutta parkkimaksujen vuoksi ajamme edelleen ostoksille johonkin toiseen kauppakeskukseen. Ymmärrän, että ne pitää olla työpaikkapysäköinnin vuoksi, mutta minä en halua maksaa siitä. Enkä usko, että liikenne Triplan pysäköintiin on kovinkaan kätevää. Ja pysäköintimaksussa kyllä todennäköisesti säästää, sillä en myöskään usko, että esim. Pasilan Prisma on Prismoista halvin. Saatamme joskus käydä Triplassa, mutta jos viikonloppuisin haluamme shoppailla, teemme sen keskustassa, jonne on sama matka kuin Pasilaan. Ilman parkkimaksuja varmasti kävisimme Triplassakin isoilla ostoksilla.

Vierailija
124/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu lähtisi autolla pasilaan yhtään mistään ostoksille? Samassa ajassa olet jumbossa ja parkki on ilmanen. En aio myöskään tulla julkisilla tai pyörälläkään. Hirveä vastenmielinen sumppu koko pasila.

Vierailija
125/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin ostetaan katumaasturi ja sitten ei ole rahaa parkkiin.

Kyse ei ole varallisuudesta vaan periaatteesta

Mikä se periaate on? Että Helsingissä hyvien julkisten liikenneyhteyksien keskellä pitäisi olla ilmainen pysäköinti? Ethän sä saa ilmaiseksi pysäköityä edes kadun varteen. Maalla on eri juttu tietenkin.

Niistä "hyvistä" liikenneyhteyksistä ei ole tässä tapauksessa mitään hyötyä, koska junissa ja busseissa on todella vaikea tai jopa mahdotonta kuljettaa kauppakasseja. Syliin mahtuu vain yksi kassi joten loput pitäisi laittaa viereisille penkeille, ja jos niitä penkkejä ei olekaan vapaana tai joku haluaa istua siihen missä ne sinun kassit on niin siinäpä sitten jäät pois kyydistä odottamaan seuraavaa junaa. Jossa on yhtä vähän tilaa kuin edellisessäkin.

No ensinnäkin kyllä niitä kasseja mahtuu ihan siihen lattiallekin. Tämän lisäksi junissa on yleensä siinä ylhäällä myös ne hyllyt jotaka ovat normaalisti ihan tyhjiä joten sinne mahtuu mielin määrin tavaraa.

Oletko koskaan matkustanut lähijunissa ruuhka-aikaan? Ne on niin tupaten täynnä, että saa olla tyytyväinen jos saa ylipäätään istumapaikan. Sittenkään sinne lattialle ei mahdu muuta kuin omat jalat, jotka asetellaan jotenkuten ristikkäin vastapäätä istuvan kanssa. Että ei tod. mahdu mitään ruokakasseja. Ja hattuhylly? Sinnehän sitä onkin tosi turvallista ja käytännöllistä laittaa elintarvikkeita tyännä olevat ostoskassit...

Vierailija
126/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi please 🙏🏼 Tripla laskekaa edes niitä parkkihintoja vähän, muuten tää koko ”periaatteen vuoksi” toitottava lauma ajaa mieluummin sen 25km ilmaisen parkin perässä ja tulee tukkimaan mun lähellä olevan ostoskeskuksen autoillaan ja näin hankaloittaa minun elämääni

Vierailija
127/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te ymmärrä, että maalla niitä kauppakeksuksia voidaan rakentaa pellolle mallia joku Lempäälän Ideaparkki. Siellä toki parkki ei maksa mitään kun eihän niihin edes pääse ilman autoa. Mutta Tripla on Helsingin uutta keskustaa ja sinne pääsee poikkeuksellisen erinomaisesti julkisilla. Idea vähän niinkun on, että jättäkää se auto kotiin.

Eli asiakkaiden ei toivota tekevän isoja ostoksia. Erikoinen strategia.

Väärin. Mitä useammin asiakas käy kaupassa, sitä todennäköisemmin se tekee myös heräteostoksia. Asiakas, joka käy vain kerran viikossa, on todennäköisesti suunnitellut ostoksensa aika hyvin eikä heräteostoksia tule tehtyä kuin korkeintaan sen yhden kerran. Miksi joidenkin on niin vaikea ymmärtää, että 7 kassillista ostoksia on kauppiaalle ihan sama, ostaako sen määrän kerran viikossa vai yhden kassin päivässä?

Juurihan sinä itse sanoit, että kauppiaalle on se asiakas edullisempi joka saadaan päivittäin kauppaan tekemään heräteostoksia. Tästä syystä rationaaliset ihmiset keskittävät ostosreissunsa.

Ensimmäinen kommentti ei ollut mun, mutta kyllä...rationaaliset ihmiset haluavat käyttää mahdollisimman vähän rahaa ostoksiinsa. Se on ihan oikein ja järkevääkin, mutta ei kauppiaan kannalta välttämättä ihanneasiakas. Kauppiaan kannalta ihanneasiakas on se, joka ostaa muutakin kuin mitä välttämättä tarvitsee. Eli tekee heräteostoksia. Sinä sanoit, että asiakkaiden ei toivota tekevän isoja ostoksia. Kauppiaalle on yks hailee, teetkö yhden ison ostoksen,  monta pienempää vai vain yhden pienen, mutta kalliin. Rationaalinen ihminen saa satasella kolmekin kassillista ruokaa tai jopa enemmän, mä saan  helposti upotettua satasen yhteen kassilliseen ruokaa. Kauppiasta kiinnostaa vain se, paljonko rahaa hän saa. 

No Prismassa on aika harvoja tuotteita , jotka maksaisi niin paljon, että niitä saisi satasen edestä mahtumaan yhteen muovikassiin.

Vierailija
128/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi please 🙏🏼 Tripla laskekaa edes niitä parkkihintoja vähän, muuten tää koko ”periaatteen vuoksi” toitottava lauma ajaa mieluummin sen 25km ilmaisen parkin perässä ja tulee tukkimaan mun lähellä olevan ostoskeskuksen autoillaan ja näin hankaloittaa minun elämääni

Missä ajattelit, että tämä lauma josta puhut, on käynyt tähän saakka kun Triplaa ei ollut vielä avattu? Ei se Triplan potentiaalinen asiakasjoukko mistän taivaasta tipu, vaan kyllä ne on mm. niitä samoja autoilijoita jotka jo tällä hetkellä ovat käyneet siinä sun lähiostarissa. Jos ei ole ollut ruuhkaa tähänkään saakka, niin ei sitä tulevaisuudessakaan ole tulossa.

Vierailija
129/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ajattelit, että tämä lauma josta puhut, on käynyt tähän saakka kun Triplaa ei ollut vielä avattu? Ei se Triplan potentiaalinen asiakasjoukko mistän taivaasta tipu, vaan kyllä ne on mm. niitä samoja autoilijoita jotka jo tällä hetkellä ovat käyneet siinä sun lähiostarissa. Jos ei ole ollut ruuhkaa tähänkään saakka, niin ei sitä tulevaisuudessakaan ole tulossa.

No siellähän ne mun lähiostarilla pyörii jo, mä vaan pelkään että joku muu saa tästä uuden idean ja ne lisääntyy ja lisääntyy 🤪

Vierailija
130/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei triplalle!

Facebookissakin ihmiset sanovat boikotoivansa Triplaa maksullisen parkin vuoksi.

Vierailija
131/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te ymmärrä, että maalla niitä kauppakeksuksia voidaan rakentaa pellolle mallia joku Lempäälän Ideaparkki. Siellä toki parkki ei maksa mitään kun eihän niihin edes pääse ilman autoa. Mutta Tripla on Helsingin uutta keskustaa ja sinne pääsee poikkeuksellisen erinomaisesti julkisilla. Idea vähän niinkun on, että jättäkää se auto kotiin.

Väärin. Mitä useammin asiakas käy kaupassa, sitä todennäköisemmin se tekee myös heräteostoksia. Asiakas, joka käy vain kerran viikossa, on todennäköisesti suunnitellut ostoksensa aika hyvin eikä heräteostoksia tule tehtyä kuin korkeintaan sen yhden kerran. Miksi joidenkin on niin vaikea ymmärtää, että 7 kassillista ostoksia on kauppiaalle ihan sama, ostaako sen määrän kerran viikossa vai yhden kassin päivässä?

Juurihan sinä itse sanoit, että kauppiaalle on se asiakas edullisempi joka saadaan päivittäin kauppaan tekemään heräteostoksia. Tästä syystä rationaaliset ihmiset keskittävät ostosreissunsa.

Ensimmäinen kommentti ei ollut mun, mutta kyllä...rationaaliset ihmiset haluavat käyttää mahdollisimman vähän rahaa ostoksiinsa. Se on ihan oikein ja järkevääkin, mutta ei kauppiaan kannalta välttämättä ihanneasiakas. Kauppiaan kannalta ihanneasiakas on se, joka ostaa muutakin kuin mitä välttämättä tarvitsee. Eli tekee heräteostoksia. Sinä sanoit, että asiakkaiden ei toivota tekevän isoja ostoksia. Kauppiaalle on yks hailee, teetkö yhden ison ostoksen,  monta pienempää vai vain yhden pienen, mutta kalliin. Rationaalinen ihminen saa satasella kolmekin kassillista ruokaa tai jopa enemmän, mä saan  helposti upotettua satasen yhteen kassilliseen ruokaa. Kauppiasta kiinnostaa vain se, paljonko rahaa hän saa. 

No Prismassa on aika harvoja tuotteita , jotka maksaisi niin paljon, että niitä saisi satasen edestä mahtumaan yhteen muovikassiin.

Saatat olla oikeassa. Asioin hyvin harvoin Prismassa, koska Cittarin liha- ja kalatiskit ovat mielestäni paremmat. Lähes satasen saa kuitenkin menemään jo yhteen naudan sisäfileeseen. 

Vierailija
132/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin näytti riittävän väkeä Triplaan maksullisen parkin kanssa myös kun äsken kävin. Ei meinannut mukaan sopia.

Vierailija
133/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatat olla oikeassa. Asioin hyvin harvoin Prismassa, koska Cittarin liha- ja kalatiskit ovat mielestäni paremmat. Lähes satasen saa kuitenkin menemään jo yhteen naudan sisäfileeseen. 

Montako kiloa sinä sitä tarvitset?

Vierailija
134/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään intressiä mennä. Monta paikkaa mihin en ole vielä mennyt. Mulla on ruokakauppa ja halpiskauppa kävelymatkan päässä kotoa. Kaikki tarvittava löytyy niistä.

Vierailija
135/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on Iso-Omena terv. espoolainen autoilija

Vierailija
136/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin näytti riittävän väkeä Triplaan maksullisen parkin kanssa myös kun äsken kävin. Ei meinannut mukaan sopia.

Oliko parkkihalli täynnä?Oliko ihmiset oikeasti ostoksilla vai vaan katselemassa? Varmasti alkuun kiinnostusta riittää, sitä en epäile. Jää nähtäväksi miten vetovoimainen se lopulta on.

Vierailija
137/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Triplaan ei pääse lentokoneella tai laivalla? Muilla julkisilla kulkuvälineillä on kyllä erinomaiset kulkuyhteydet. Eikä tarvitse maksaa kalliita parkkihalleja!

Vierailija
138/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko parkkihalli täynnä?Oliko ihmiset oikeasti ostoksilla vai vaan katselemassa? Varmasti alkuun kiinnostusta riittää, sitä en epäile. Jää nähtäväksi miten vetovoimainen se lopulta on.

Ei minua parkkihallit kiinnosta vaan kaupat. En omista autoa.

Vierailija
139/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua parkkihallit kiinnosta vaan kaupat. En omista autoa.

Vierailija
140/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Oletteko köyhiä?