Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Triplan parkkihalli maksaa 5 euroa tunti !

Vierailija
17.10.2019 |

Ei kyllä meidän perhe tule noilla hinnoilla Triplassa asioimaan.
Kauppakeskuksen parkki kuuluu olla ilmainen.

Ei sinne muuten kukaan mene.

Kommentit (455)

Vierailija
261/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te ymmärrä, että maalla niitä kauppakeksuksia voidaan rakentaa pellolle mallia joku Lempäälän Ideaparkki. Siellä toki parkki ei maksa mitään kun eihän niihin edes pääse ilman autoa. Mutta Tripla on Helsingin uutta keskustaa ja sinne pääsee poikkeuksellisen erinomaisesti julkisilla. Idea vähän niinkun on, että jättäkää se auto kotiin.

Meinaat, että minun pitäisi viisihenkisen perheeni päivittäistavarat roudata julkisilla??? Juu ei tule tapahtumaan. MIksi he sinne pykäsivät kaksi suurta päivittäistavaramarkettia, jos he eivät halua sinne kuin yksinäisiä cityihmisiä? Tuo vitosen tuntihinta on täysin järjetön. Ei tuon kokoisesta kauppakeskuksesta millään alle tunnissa selviä, eli vähintään kymppi menisi pelkkiin parkkimaksuihin per kerta.

Itse tulen ainakin vastakin asioimaan Jumbossa. Ei tarvi miettiä parkkimaksuja.

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että missä mahdat asua, kun voisit mennä Triplaan, jos sen parkki olisi ilmainen, mutta käyt kuitenkin jatkossakin Jumbossa? Aika iso matka ero, meinaan.

Vierailija
262/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ProfessoriX kirjoitti:

Ketä kiinnostaa? olen aivan äimistynyt joka kerta näistä keskusteluista missä ainoa pointti on "ja pyh! minähän en mene "X" kauppakeskukseen/kauppaan !"

Niinpä:D

En usko, että tässä ketjussa on kovinkaan montaa potentiaalista tulonlähdettä millekään kauppaketjulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, löytyy helpommin vapaa parkkipaikka! Voisi nostaa 20 euroon.

Vierailija
264/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te ymmärrä, että maalla niitä kauppakeksuksia voidaan rakentaa pellolle mallia joku Lempäälän Ideaparkki. Siellä toki parkki ei maksa mitään kun eihän niihin edes pääse ilman autoa. Mutta Tripla on Helsingin uutta keskustaa ja sinne pääsee poikkeuksellisen erinomaisesti julkisilla. Idea vähän niinkun on, että jättäkää se auto kotiin.

Meinaat, että minun pitäisi viisihenkisen perheeni päivittäistavarat roudata julkisilla??? Juu ei tule tapahtumaan. MIksi he sinne pykäsivät kaksi suurta päivittäistavaramarkettia, jos he eivät halua sinne kuin yksinäisiä cityihmisiä? Tuo vitosen tuntihinta on täysin järjetön. Ei tuon kokoisesta kauppakeskuksesta millään alle tunnissa selviä, eli vähintään kymppi menisi pelkkiin parkkimaksuihin per kerta.

Itse tulen ainakin vastakin asioimaan Jumbossa. Ei tarvi miettiä parkkimaksuja.

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että missä mahdat asua, kun voisit mennä Triplaan, jos sen parkki olisi ilmainen, mutta käyt kuitenkin jatkossakin Jumbossa? Aika iso matka ero, meinaan.

Samaa ihmettelen. Yleensäkin ihmettelen, miksi Kauniaisista, Espoosta, Vantaalta tai Sipoosta perheet tulisivat Prismaan juuri Pasilaan, kun Prismoja on näille perheille paljon lähempänäkin. 

Vierailija
265/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pasilan kautta kulkee joka arkipäivä niin suuri joukko työmatkalaisia jo pelkästään junilla, että sinne riittää maksukykyisiä asiakkaita. Ehkä siitä ei muodostu paikkaa, jossa tehdään koko viikon ruokaostokset kerralla, mutta pienempiä ostoksia tekeviä asiakkaita tulee olemaan kymmeniä tuhansia päivittäin, jos sinne on helppo poiketa ohikulkumatkalla.

En kyllä usko, että työmatkalaiset viitsii ryhtyä tekemään ostoksia kesken kotimatkan ja roudaamaan niitä kotiin.

Minä taas väitän että se säästää aikaa, varsinkin jos kotona ei ole se Prisma ihan vieressä. Vaikka ostaisikin vain kassillisen ruokaa, se maksaa jo merkittävästi vähemmän kuin vastaava kassillinen siinä pienessä lähikaupassa, valikoimasta puhumattakaan. Jos olisi joka tapauksessa vaihdettava kulkuneuvoa niin ostoksilla käynti siinä välissä on vaan järkevää, ei tarvitse sitten heti kotiin päästyään alkaa suunnitella kauppareissua. Itse ainakin yhdistän mieluiten kauppareissun työmatkaan vaikka kuljenkin autolla, saa tehdä ostokset rauhassa ilman lapsia. Koko perheen prismareissu kun tuppaa olemaan melkoinen projekti...

Vierailija
266/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tästäkin aiheesta voi saada 9 sivua tekstiä. Hankkikaa elämä.

Ja käykää Triplassa:)

Vierailija
267/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media lietsoo turhaa vihaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi please 🙏🏼 Tripla laskekaa edes niitä parkkihintoja vähän, muuten tää koko ”periaatteen vuoksi” toitottava lauma ajaa mieluummin sen 25km ilmaisen parkin perässä ja tulee tukkimaan mun lähellä olevan ostoskeskuksen autoillaan ja näin hankaloittaa minun elämääni

Mulla on aika vahva tunne, että täällä on vain 1-2 Triplaa vihaavaa trollia, jotka vain jankkaavat jankaamistaan, jotta ihmiset eivät menisi Triplaan. Täytyypä käydä huomenna ihan varta vasten siellä tekemässä ostoksia:))))

Tämä sama on tehtaillut näitä aloituksia koko viikon. Ihmettelen vaan, että miksi ihmeessä? Eihän sinne ole pakko mennä jos ahdistaa. 

Vierailija
268/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan siellä on joku veloitus olla. Muuten kaikki pitäisivät sitä ilmaisena parkkihallina vaikka eivät mitään ostakaan. Liian pieni se veloitus on jos on vaan vitosen. Niin voisivat tietysti tehdä että jos ostaa vaikka sadalla eurolla niin sitten saa ilmaisen pysäköinnin kassalta.

Kiekolla esim. kaksi tuntia maksutta ja sen jälkeen alkaa mittari juosta porhotaksalla. Tai voihan sen seurannan hoitaa nykyään jo rekisterinumerolla.

Tuolla estettäisiin työliikennepysäköinti, mutta samalla asiakkaat saisivat maksuttoman pysäköinnin.

Vierailija
269/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleensä pitää tehdä koko viikon ruokaostokset yhdellä kertaa, etenkin jos Triplan kaltainen kauppakeskus osuu matkan varrelle? Yhden kassillisen elintarvikkeita kuljettaa ihan helposti mukanaan julkisilla liikkuessa. Tai ostaa erikoistuotteet Triplasta erikoisliikkeestä ja peruselintarvikkeet siitä lähimmästä Alepasta tai K-marketista.

Tämä.

Ei tarvitse raahata valtavia määriä, jos ja kun kaiken tarvittavan saa tuoreena sen mukaan mitä päivittäin käyttää.

Kaiken lisäksi reput ja muut tukevat, jopa pyörälliset laukut on keksitty, ei ole pakko muovikassissa ostoksia roikottaa.

Minä haluan tehdä vapaa-ajallani muutakin kuin raahata reppu kerrallaan ruokatavaraa kotiin.

Minulla menee repulla raahaamiseen 10 minuuttia päivässä. Hyvin riittää aikaa muuhunkin:)

Vierailija
270/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja joku köyhä? Viisi euroa / tunti ei ole mitään verrattuna henkilöauton valtaviin muihin kustannuksiin...

Vierailija
271/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli auto huollossa pikkujutun takia ja maksoi 270 euroa. Ja sitten ihmiset itkevät täällä jostain muutamasta eurosta :D

Vierailija
272/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakasteet ja kylmätuotteet on saatava pikaisesti jääkaappiin.

Ei kukaan lähde ostamaan tuollaisia tuotteita junalla :D Ja muutenkaan, en tiedä yhtäkään lapsiperhettä, jotka lähtisivät ostamaan neljää kassillista ruokaa junalla. Kyllä ne ihan autolla menevät tai sitten kipaisevat kävellen lähikaupasta hakemaan pikkujutut.

Kokonaishedelmällisyysluku on Helsingissä 1,13, joten vaikka ne muutamat hassut neljän lapsen äippämammat jättäisivät Triplan väliin, niin potentiaalisia asiakkaita kyllä piisaa.

Mutta nämä mammat on niitä, jotka kuluttaa niitä päivittäistavaroita, mistä kauppakeskusten tuotto tulee. Se että urbaani perheetön ostaja käy latten juomassa ja ostaa salaatin, ei kerrytä kassaa.

Entä, jos Triplan tuotto ei tulekaan Prismasta tai juuri autoilevista prismaperheistä?  Suomalaisilla on ihmeellinen käsitys, että ainoa kauppa, jossa voi asioida, on Prisma ja sielläkin voi asioida vain kerran viikossa. Muita kauppoja ei tarvita. Kuitenkin autottomat pääkaupunkiseutulaiset ovat tähänkin asti saaneet ostettua ruokansa ja muut päivittäistavaransa jostain. Eivät he ole ennenkään menneet kerran viikossa taksilla Prismaan. Ja jos kauppa on tarpeeksi lähellä, ei ole mitään tarvetta käydä vain kerran viikossa kaupassa vaan voi käydä vaikka joka päivä. Ostaa yhden kassillisen päivässä eikä seitsemää kassia kerran viikossa. Mulla ei ole autoa ja käyn Cittarissa noin joka toinen päivä. Saan ihan hyvin tuotua kolmihenkisen perheen parin päivän ostokset kotiin ilman autoakin. Mun siskollani on aina ollut auto ja se menee autolla jopa 600 metrin päähän, vaikka ei ole edes mitään painavaa kannettavaakaan. Mä taas kävelen sen matkan. 

Joo, Prisman osuus koko Triplan liikevaihdosta ei tule varmaan olemaan kuin muutama prosentti korkeintaan.

Eiköhän sen käyttäjäkunta tule pääosin niistä lähimmistä kaupunginosista joissa kyllä asukkaita on aika paljon.

Ei todellakaan tule.

99% ihmisistä lähialueella käy kaupassa lähikaupassa. Eli Alepa tai vaikka Lidl.

Pasilassa on aivan liian vähän ihmisiä siihen että tuo pyörisi siellä asuvilla ihmisillä.

Kyllä te trollit sitten jaksatte.

Totta kai jokainen ostaa ostoksensa mieluummin kalliista Alepasta kuin edullisesta Prismasta. 

Vierailija
273/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli auto huollossa pikkujutun takia ja maksoi 270 euroa. Ja sitten ihmiset itkevät täällä jostain muutamasta eurosta :D

Pienistä puroista tulee helposti iso joki...

Vierailija
274/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi tonne haluttiin Prisma? Sehän siis oikeen haluttiin, kun Redin flopin johtuvan maksullisesta parkista ja ison ruokakaupan puutteesta.

Täällä kuitenkin on käynyt selväksi, että Triplan kohderyhmä ovat urbaanit citysinkut ja pyöräilevät lapsiperheet, jotka haluavat hakea sieltä kaupasta päivittäin laatulihan, tuoretta kuhaa ja yrttejä, erikoisjuuston ja erityisiä herkkuja, mutta kaiken perusjutun ostavat alakerran lähikaupasta.

Eikö tähän olis istunut paremmin joku Stockan herkun tyylinen konsepti kuin Prisma? Olen ehkä outo, mutta en ikinä jaksaisi käydä edes sellaisessa edellisessä ketjussa lanseeratussa "Prisma in field" hehtomarketissa päivittäin, saati vielä jossain kauppakeskuksen sisällä sisällä sijsitsevassa hehtomarketissa hakemassa päivittäin jotain pientä.

Tripla varmasti ihan ok keskus, mutta strategia kummastuttaa.

Vierailija
275/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pasilan kautta kulkee joka arkipäivä niin suuri joukko työmatkalaisia jo pelkästään junilla, että sinne riittää maksukykyisiä asiakkaita. Ehkä siitä ei muodostu paikkaa, jossa tehdään koko viikon ruokaostokset kerralla, mutta pienempiä ostoksia tekeviä asiakkaita tulee olemaan kymmeniä tuhansia päivittäin, jos sinne on helppo poiketa ohikulkumatkalla.

En kyllä usko, että työmatkalaiset viitsii ryhtyä tekemään ostoksia kesken kotimatkan ja roudaamaan niitä kotiin.

Minä taas väitän että se säästää aikaa, varsinkin jos kotona ei ole se Prisma ihan vieressä. Vaikka ostaisikin vain kassillisen ruokaa, se maksaa jo merkittävästi vähemmän kuin vastaava kassillinen siinä pienessä lähikaupassa, valikoimasta puhumattakaan. Jos olisi joka tapauksessa vaihdettava kulkuneuvoa niin ostoksilla käynti siinä välissä on vaan järkevää, ei tarvitse sitten heti kotiin päästyään alkaa suunnitella kauppareissua. Itse ainakin yhdistän mieluiten kauppareissun työmatkaan vaikka kuljenkin autolla, saa tehdä ostokset rauhassa ilman lapsia. Koko perheen prismareissu kun tuppaa olemaan melkoinen projekti...

Tuon ajansäästön kannalta on kiinnostavaa nähdä, tuleeko tuohon Prisman triplaan se noutopalvelu. Olisi nimittäin naurettavan kätevää kliksutella tilaus etukäteen kotona illalla ja seuraavana päivänä junaa vaihtaessa poimisi valmiiksi kerätyt kassit matkaan junaa vaihtaessa.

Vierailija
276/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi tonne haluttiin Prisma? Sehän siis oikeen haluttiin, kun Redin flopin johtuvan maksullisesta parkista ja ison ruokakaupan puutteesta.

Täällä kuitenkin on käynyt selväksi, että Triplan kohderyhmä ovat urbaanit citysinkut ja pyöräilevät lapsiperheet, jotka haluavat hakea sieltä kaupasta päivittäin laatulihan, tuoretta kuhaa ja yrttejä, erikoisjuuston ja erityisiä herkkuja, mutta kaiken perusjutun ostavat alakerran lähikaupasta.

Eikö tähän olis istunut paremmin joku Stockan herkun tyylinen konsepti kuin Prisma? Olen ehkä outo, mutta en ikinä jaksaisi käydä edes sellaisessa edellisessä ketjussa lanseeratussa "Prisma in field" hehtomarketissa päivittäin, saati vielä jossain kauppakeskuksen sisällä sisällä sijsitsevassa hehtomarketissa hakemassa päivittäin jotain pientä.

Pasilasta puuttuu kunnon ruokakaupat ja asukkaita on tulossa valtavasti lisää. Useampikin sillä suunnalla asusteleva tuttu ollut innoissaan tuosta valitusta strategiasta. Pääseehän sinne nykyiseen herkkuunkin  halutessaan melko kätevästi.

Vierailija
277/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ajansäästön kannalta on kiinnostavaa nähdä, tuleeko tuohon Prisman triplaan se noutopalvelu. Olisi nimittäin naurettavan kätevää kliksutella tilaus etukäteen kotona illalla ja seuraavana päivänä junaa vaihtaessa poimisi valmiiksi kerätyt kassit matkaan junaa vaihtaessa.

https://www.foodie.fi/blog/post/uusi-prisma-noutopiste-avattu-prisma-tr…

Tulihan se. Käyn tuossa naapurissa itse autolla töissä, joten helpottuu kyllä omat ruokaostokset reippaasti. Eikä tarvitse niitä kohtuuttomia parkkimaksujakaan maksella kun käy vain koukkaamassa kassit konttiin töistä lähtiessä :-)

Vierailija
278/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Tririprippiladaapila tarjoa ilmaista parkkia??

Kannatais.

Mullei ole autoa, mutta ymmärrän autoitse kulkijoita.

Vierailija
279/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Kalliossa ja ihan mahtavaa, että Triplaan tuli Prisma. Paremmin siellä kodintuotteita yms. kuin keskustassa Sokoksella. Ja luultavasti vaatteitakin tulee ostettua.

Vierailija
280/455 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla on uudessa ostoskeskusksessa ilmainen 3 h parkkihalli, markettien peltoparkkien lisäksi. Ottakaa siitä mallia!