Ihmiset jättää roskansa polkupyöräni koriin - muilla samaa ongelmaa?
Roskat on pääosin olleet kahvimukeja, muovisia mehu- tai smoothiemukeja ja erilaisia käärepapereita. Kerran oli rikkinäinen pyöräilykypärä. Roskia ilmestyy ihan kerrostalon kotipihassa ja myös kaupungin keskustassa. Pyörä on aina telineessä ja useimmiten telineiden lähistöllä on myös oikea roska-astia. Millaiselle ihmiselle tulee mieleen käyttää toisen pyörää roskiksena?
Toisaalta toimii myös toiseen suuntaan, korista häviää muovipussit ja pumppu, jos se on jäänyt kyytiin kun on pitänyt pumpata renkaat ennen lähtöä.
Kommentit (14)
Roska on toisen aarre, myy torissa parhaat pois.
Tuttua. Samaa olen kokenut aina silloin tällöin, kun olen jättänyt pyöräni parkkiin kaupungin keskustaan. Joskus olen löytänyt koristani myös mainosflaikkuja.
Jep, tuttua on. Tyhjät oluttölkit myös nakataan koriin, mut saanpa pantit.
Aika ikävää. Olisiko mahdollista että virittäisit jonkun hupun tms. sen korin päälle?
Joskus tulee ihan surullinen fiilis kun kiikuttaa muiden roskia pois. Omaisuuttani ei arvosteta ja minut on alennettu muiden sotkujen siivoojaksi. :D
On käyny samaa. Satuin ihan näkemään kun ukko pisti tyhjän kaljatölkkinsä mun pyörän koriin kun olin tulossa. Kiikutin tölkin takaisin ukolle. Ei näyttänyt käyvän ihan täysillä.
Siis tässä sen taas näkee, että ihan sama miten pettynyt olen ihmisiin, niin AINA tulee jokin uusi asia ihmisissä, johon joutuu pettymään. Siis ihan oikeasti, jättääkö joku roskansa toisen pyörän koriin? Mä en tajua tätä ihmisten itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Aika ikävää. Olisiko mahdollista että virittäisit jonkun hupun tms. sen korin päälle?
Varmasti toimiva idea muuten, mutta kyllä senkin joku pian nappaisi mukaansa ja kori olisi taas avoin roskakori. Pitää viritellä sellainen, jota ei saa helposti irti. Istuinsuojatkin tuntuvat kelpaavan ohikulkijoille.
Minä jätin kerran työpaikalta saamani kukat vieraan pyörän koriin, kun en halunnut kotiin viedä. Toivottavasti ei aiheuttanut mielipahaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä jätin kerran työpaikalta saamani kukat vieraan pyörän koriin, kun en halunnut kotiin viedä. Toivottavasti ei aiheuttanut mielipahaa.
Kukat aiheuttaa lähtökohtaisesti mukavempia ajatuksia kuin roskat. Epäilyttäisi kyllä ottaa kukkia mukaan, ajattelisin niiden kuuluvan jollekin toiselle.
Yksi kerta löysin autoni takaikkunan pyyhkimen alta suklaapatukan kääreen. Huomasin peruutuspeilistä, ja menin ensin katsomaan, että onko se hitto joku ilmoitus, että "sori, kolaroin vähän autoasi", mutta olikin suklaapatukan kääre. Haha, en heittänyt maahan vaan laitoin autossa pitämääni roskapussiin. Näin me autoilijatkin pelastetaan maailmaa ympäristön roskaamiselta, kun muut on liian laiskoja.
Vierailija kirjoitti:
Siis tässä sen taas näkee, että ihan sama miten pettynyt olen ihmisiin, niin AINA tulee jokin uusi asia ihmisissä, johon joutuu pettymään. Siis ihan oikeasti, jättääkö joku roskansa toisen pyörän koriin? Mä en tajua tätä ihmisten itsekkyyttä.
No hyvä on, voin kääntää tämän asian niin että tämä ei lannista sinua vaan päinvastoin piristää sinua: ne roskaavat ihmiset tahtoo ilahduttaa tuntematonta pyörän omistajaa, ne luulee jättävänsä pyörän koriin jonkin ihanan pienen lahjan, ne on vain sen verran höppänöitä runoilevia unelmoijia että ne ei ymmärrä että se "lahja" onkin erehdyksessä roska.
Noin. Nyt voit taas uskoa ihmisiin. Ihmiset ovat hyväsydämisiä mutta hieman erehtyneitä.
Jos joskus alamme seurustella ja toivot saavasi minulta kukkia niin suurella rakkaudella tuon sinulle mädän perunan. Toivottavasti osaat ilahtua siitä.
Meidän takapihalle heitellään myös tyhjiä tölkkejä ja roskia ns. aidan yli. Harmittaa miten jotkut viitsii vaikka paljon roskakoreja lähellä :( Vierassa iso marketti.
:DDD