Turkki lomakohteena nykyisin?
Harkitsen helppoa lomaa kahden alakouluikäisen poikani kanssa ja Turkin Alanyassa näyttäisi olevan kohtuuhintaisia all inclusive -hotelleja tarjolla sopivaan aikaan. Kävin Turkissa lomalla parikymppisenä ja silloin fiilikseksi jäi sellainen tyrkyttävä ja vähän raskas meininki, koko ajan joku oli myymässä jotain puoliväkisin ja kommentoimassa ulkonäköä. Nyt on ikää jo yli 40v joten tuskin enää joutuu kommentoinnin kohteeksi niin paljoa ja lapsetkin mukana vaikkei mies olisi tulossa mukaan. Millaista Turkissa lomailu nykyään on? Millainen hintataso? Ja en ole menossa josseivat ratifioi meidän NATO-hakemusta :D
Kommentit (41)
Hieno paikka <3 tulin juuri muutama viikko sitten
40-vuotias nainen on turkkilaisten miesten mielestä ennen kaikkea nainen, iästä viis.
Valmistaudu siis oikealla asenteella.
Menisin, koska ilmasto on hyvä ja all-inclusive lasten kanssa edullisimmasta päästä ns. etelän lomia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Turkki ratifioisi Suomen Nato-hakemuksen, ne Turkin ihmisoikeusrikkomukset, joista saa tietoa esimerkiksi Amnestysta, ovat minulle riittävä syy boikotoida Turkkia.
Jos alkaa ihmisoikeusrikkomuksien, korruption, sananvapauden, tasa-arvon yms. perusteella rankkaamaan pois mahdollisia lomakohteita, lista lyhenee hyvin lyhyeksi. Jäljelle jää lähinnä pohjoismaat. Mene siinä sitten helpolle rantalomalle Norjaan hyisen vuonon rannalle ja maksa seuraavat kaksi vuotta Visa-laskua pois.
On toki hienoa, jos tiedostaa mahdollisessa lomakohteessa olevat ongelmat ja tekee valintojaan niiden perusteella. Kaikille tämä ei valitettavasti ole mahdollista esim. juuri taloudellisista syistä. Ja lisäksi osa ihmisistä saattaa painottaa lomakohteensa valinnassa hieman eri asioita. Jos haluaa takuuvarmasti lämpimään ja aurinkoiseen kohteeseen rantalomalle, joutuu tekemään kompromisseja muiden kohteeseen liittyvien asioiden suhteen.
Minusta on hienoa, että ap on miettinyt Turkkiin liittyviä ongelmia (juurikin tämä NATO-kysymys). Itse olin Alanyassa viimeksi yhdeksän vuotta sitten, joten valitettavasti kokemuksistani ei enää ole juurikaan iloa ap:lle, koska paikka on todennäköisesti muuttunut melko paljon tässä välissä.
Turkki ei ole ollut lomalistoilla, ja nyt ei varmasti sinne enää koskaan tule myöskään.
Mä olen Turkissa ja pidän siitä että Turkki laittoi vähän hanttiin. Nyt maatamme komentaa ulkomaiset päättäjät. Muistakaa se, että tässäkään asiassa emme ole enää itsenäisiä. Ja Usa sitä sotaa Venäjää vastaan haluaa se on ihan selvää.
Pelko saa näköjään ihmisen hyväksymään mitä tahansa.
Kannattaa nyt käväistä. Piakkoin siellä on huntupakko.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt käväistä. Piakkoin siellä on huntupakko.
No ei ole.
Ärdön jälkeen vapautuu ennätystahtia.
Olen lomaillut lähes vuosittain Turkissa. Toki käyn muuallakin matkoilla. Matkustan siis aika paljon. Turkki on hyvä paikka monessa suhteessa. Basaareista kannattaa pysyä pois, jos ei kestä tyrkytystä. Sinänsä maahan on kaunis, siellä on lämpimämpää keväällä ja syksyllä kuin läntisellä Välimerellä (tosin heinä-elo alkaa mennä överiksi) ja ruokakin on oikein jees. Hotellien taso on korkeampi kuin Kreikassa ja hinta-laatu on ylivoimainen Välimeren kohteista.
Me valitsemme aina kesäkuussa Turkin kohteeksi, koska on takuulämmin jo siinä vaiheessa, saamme perheelle laadukkaan matkan 2000 Euroa halvemmalla kuin vaikka Kreikkaan vastaavaan hotelliin. Olisi kiva poliittisesti vastustaa Erdogania, mutta 2000 on liian iso hinta poliittisen mielipiteen ilmaisusta. Käytännössä pitää valita, meneekö keskitason huoneistohotelliin ilman aterioita vai 5-tähden residenssiin vesipuistoineen all inclusivella. Hinta on about sama.
En lähtisi Turkkiin, vaikka saisin ilmaisen matkan.
Samaa tyrkytystä se on yhä. Muuten on halpaa. Hotellien taso vaihtelee, joten halvin ei välttämättä ole paras vaihtoehto.
Ei sellaista valtiota kuin Turkki ole enää.
Varmaan käytätte myös n-sanaa ja sanotte että Bratislava on Tsekkoslovakiassa, eiks vaan?
Me lähdetään huhtikuussa kolmeksi viikoksi Turkkiin.
Ollaan käyty aiemminkin ja tykättiin kovasti.
Me ei sotketa politiikkaa loman viettoon.
Onko hygienataso yhtään parantunut hotelleissa? Siivotaanko kakkakikkareet uima-altaista heti vai myöhemmin? Saako allin-buffetista vatsataudin vai salmonellan vieläkin?
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi Turkkiin, vaikka saisin ilmaisen matkan.
Sama. Kamala paikka.
Halvalla ei saa muuta kuin luteet ja syyhyn tuliaisiksi.
Mun mielestä on säälittävää, että jengi valitsee Turkin matkakohteeksi hinnan takia. Huh. Jos ei ole varaa, niin kannattaako ylipäänsä lähteä?
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista valtiota kuin Turkki ole enää.
Varmaan käytätte myös n-sanaa ja sanotte että Bratislava on Tsekkoslovakiassa, eiks vaan?
On suomeksi. Kalkkuna on suomeksi Turkki.
Vaikka Turkki ratifioisi Suomen Nato-hakemuksen, ne Turkin ihmisoikeusrikkomukset, joista saa tietoa esimerkiksi Amnestysta, ovat minulle riittävä syy boikotoida Turkkia.