Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempien käytös ihmetyttää, serkusten vierailusta.

Vierailija
16.10.2019 |

Kumpi teistä on isotöisempää, kaksi alakouluikäistä poikaa (eka- ja kolmasluokkalaiset)
vai yksi kaksivuotias poika?

Tässä siis sisarukset hoidattavat lapsiansa isovanhemmilla ja on ollut epäsuhtaa sen suhteen, kumman sisaruksen lapset pääsee milloinkin hoitoon. Isovanhemmat vetoavat, että toisessa porukassa on isompi työ, mutta toinen sisarus väittää että isovanhemmat suosivat toista lastaan. Mitä mieltä av-raati noin yleisesti ottaen? Kaikki lapset ihan perusterveitä ja ikäänsä vastaavia lapsia.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mua ihmetyttää noiden serkusten, kuin niiden isovanhempien käytös.

Kyseessä siis sisarukset joita ihmetyttää vanhempiensa käytös kun eivät jaksaisi jatkuvasti hoitaa joko noita alakouluikäisiä tai sitä kaksivuotiasta.

Vierailija
22/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-arvoista käytöstä isovanhemmilta kaikin puolin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sisarukset hoidattaa lapsiaan isovanhemmilla ja vielä riitelee hoidoista? Itse mummona hoitaisin sitä 2v mutta mieheni hoitaisi varmaan niitä koululaisia. T: Viiden mummo, joka hoitaa yhtä lasta kerrallaan

Samaa mietin tässä ja sivusta joudun seuraamaan. Lisäksi vielä vanhempieni voivottelut, että ei ole vapaa-aikaa yhtään. Ovat työelämässä vielä ja viikonloput nyt sitten pyhitetty näille lastenlapsille.

T: ap (se lapseton sisar)

Mä en kyllä tajua tällaisia lapasia. Jos ei halua hoitaa toisten lapsia, se pitää pystyä sanomaan. Tässäkin kyseessä työelämässä olevat ihmiset eikä mitkään kotiinsa höpertyneet vanhukset. Ärsyttävää niitä lapsiakin kohtaan, jos he kuvittelevat, että hoito on ok, kun mitään muutakaan ei ole sanottu.

Vierailija
24/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioisin, että aika iso osa alakouluikäisistä ovat työläämpiä kuin keskiverto 2-vuotias.

Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, eiköhän isovanhemmat saa itse päättää ketä hoitavat. Eikä se suosimista ole.

Vierailija
25/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne isovanhemmat saa hoitaa ketä haluavat? Siis myös sinulta kyselemättä.

Vierailija
26/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla tää on ap:n ongelma?

Vierailija
27/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpoimalla voisi päästä, jos olisivat jo yläkoulussa. kun teini tuijottaa ompina älylaitteen näyttöä, niin voi jättää vahtimatta.

Vierailija
28/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se varmasti kamalaa kuunnella vanhempiensa valitusta ja sisarustensa riitelyä. Ap voisi toki sanoa vanhemmilleen, että oppikaa sanomaan EI ja sisaruksille voi sanoa, hoitakaa itse lapsenne. T: Viiden mummu

Vierailija
29/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se varmasti kamalaa kuunnella vanhempiensa valitusta ja sisarustensa riitelyä. Ap voisi toki sanoa vanhemmilleen, että oppikaa sanomaan EI ja sisaruksille voi sanoa, hoitakaa itse lapsenne. T: Viiden mummu

Miksi ap siellä mummolassa kyhjöttää?

Vierailija
30/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa sinä lastenhoitoapua ihan kummalle vaan perheelle. Siitä olisi enemmän hyötyä kuin valittamisesta. Selvästi sisaruksesi ovat kuormittuneita ja vanhempasi eivät pysty sanomaan ei. Sinulla on nyt mahdollisuus olla tukena kaikille.

Vierailija
31/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin tuon 2-vuotiaan, toisaalta jos olisin oikein energisellä päällä ottaisin isommat lapset, jolloin niiden kans vois lähtee vaikka leffaan, syömään, uimaan tms..

Vierailija
32/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin hoitaisin 2 vuotiasta.

Toisaalta ymmärrän jos isommat lapset viettävät vaikka joka koulupäivä iltapäivän mummolassa, niin ei välttämättä jaksa viikonloppuna enää edes sitä 2 vuotiasta.

Vierailija
33/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienemmässä isompi työ. Varmaan tarvii nostella, vaihtaa vaipat ja syöttää ja pitää seuraa jatkuvasti.

No ei normaali kaksivuotias ole enää vaipoissa. Ja syökin itse kun antaa ruokaa eteen.

Palsta mammojen pojat ovat aivan varmasti vaipoissa kaksivuotiaina ja ainakin pari orastavaa diagnoosia kehittymässä.

Vierailija
34/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen alakouluikäiset lapset tappelee koko ajan ja valittaa, ettei oo mitään tekemistä. Ystäväni 2-vuotiasta hoidan paljon mieluummin.

Vierailija
35/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku kysyy tällaista oikeasti netissä?

Hoida omat kakarasi, aikaa tuntuu olevan

Hoitaisin jos olisi.

Ap

No etkö voisi helpottaa joskus vanhempiesi taakkaa ja ottaa vaikka sitä kaksivuotiasta itsellesi viikonlopuksi hoitoon.  Ei ole mitään järkeä siinä, että isovanhemmilla ei ole lainkaan omaa aikaa, vaan aina on joko työ tai lapsenhoito.  Nämä lasten vanhemmat ei nyt tajua kuvion raskautta, he ajattelee vain itseään.  

Samantien voisit myös keskustella näiden vanhempien kanssa, ja vaikka ihan rauhallisesti kertoa, että isovanhemmat on liian työllistettyjä, kun eivät saa yhtään viikonloppua vain levätä.  Mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sen enemmän tarvitsee palautumista työviikosta.  Ei se ole lepoa, kun kotiin tulee joko 2-vuotias, jota on vahdittava ja hoidettava koko ajan, tai sitten kaksi kouluikäistä, jotka taas osaavat olla hyvinkin vaativia ja kovaäänisiä, jos vielä poikia ovat.

Vierailija
36/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus isovanhemmat tarjoutuu hoitamaan, vaikka olisivat jo itse hoivan tarpeessa. Esim pappa ei muistanut että pikkupoika oli mukana uimahallissa, ja lähti yksin pois.

Onneksi valvojat auttoi mutta, joo ei.

Vierailija
37/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä noita kaikkia hoitaisin, joskin se 2v olisi varmaan helpoin mulle. Mutta eihän sitä tiedä, miten ap:n vanhemmat ajattelevat. Toivottavasti voisin hoitaa kuitenkin tasapuolisesti, ja etusijalla se, kuka sitä apua tarvitsee eniten. Kauanko ne ovat hoidossa kerrallaan vaikuttaa myös.

Vierailija
38/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihan yhtä työläitä eri tavoilla, jos ovat tavallisia lapsia.

Vierailija
39/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus isovanhemmat tarjoutuu hoitamaan, vaikka olisivat jo itse hoivan tarpeessa. Esim pappa ei muistanut että pikkupoika oli mukana uimahallissa, ja lähti yksin pois.

Onneksi valvojat auttoi mutta, joo ei.

No nämä isovanhemmat on työelämässä, ties vaikka siellä uimavalvomossa.

Vierailija
40/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap siellä mummolassa kyhjöttää?

Voisin veikata, että Ap on perheen kuopus joka asuu vielä kotona ja kuuntelee kaikki riidat ja lapsien riekkumiset. Tsemppiä Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän