Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempien käytös ihmetyttää, serkusten vierailusta.

Vierailija
16.10.2019 |

Kumpi teistä on isotöisempää, kaksi alakouluikäistä poikaa (eka- ja kolmasluokkalaiset)
vai yksi kaksivuotias poika?

Tässä siis sisarukset hoidattavat lapsiansa isovanhemmilla ja on ollut epäsuhtaa sen suhteen, kumman sisaruksen lapset pääsee milloinkin hoitoon. Isovanhemmat vetoavat, että toisessa porukassa on isompi työ, mutta toinen sisarus väittää että isovanhemmat suosivat toista lastaan. Mitä mieltä av-raati noin yleisesti ottaen? Kaikki lapset ihan perusterveitä ja ikäänsä vastaavia lapsia.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin hoitoon alakouluikäiset mutta en kaksivuotiasta.

Vierailija
2/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmässä isompi työ. Varmaan tarvii nostella, vaihtaa vaipat ja syöttää ja pitää seuraa jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on pahimmillaan just 2-vuotiaana. Vauhtia muttei järkeä. Ja usein uhmaa. Toisaalta alakoululaisten kanssa voi joko hoitaa homman hyvin (=työlästä) tai huonosti (=antaa roikkua ruuduilla)

Vierailija
4/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää nyt pelkkä ikäkysymys ole. Kaksivuotias voi olla tosi helppo tapaus iästään huolimatta, ja koululaiset voivat olla vaikka rasittavia tappelijoita. Ja joskus isovanhempien henkilökemiat osuvat parhaiten yksiin jonkun tietyn lapsen kanssa.

Vierailija
5/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on pahimmillaan just 2-vuotiaana. Vauhtia muttei järkeä. Ja usein uhmaa. Toisaalta alakoululaisten kanssa voi joko hoitaa homman hyvin (=työlästä) tai huonosti (=antaa roikkua ruuduilla)

Eli siis mitä mieltä olet kysymyksestä?

Vierailija
6/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni pari alakouluikäistä ovat eksponentiaalisesti työläämpiä.

Vierailija
7/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää nyt pelkkä ikäkysymys ole. Kaksivuotias voi olla tosi helppo tapaus iästään huolimatta, ja koululaiset voivat olla vaikka rasittavia tappelijoita. Ja joskus isovanhempien henkilökemiat osuvat parhaiten yksiin jonkun tietyn lapsen kanssa.

No ei toki. Kysyinkin että yleisesti ottaen. Mahdoton varmaan sieltä näytön toiselta puolelta tietää kaikkia yksityiskohtaisuuksia ja temperamenttipiirteitä, mutta siis yleisesti.

Ap

Vierailija
8/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienemmässä isompi työ. Varmaan tarvii nostella, vaihtaa vaipat ja syöttää ja pitää seuraa jatkuvasti.

No ei normaali kaksivuotias ole enää vaipoissa. Ja syökin itse kun antaa ruokaa eteen.

Vierailija
9/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei normaali kaksivuotias ole enää vaipoissa. Ja syökin itse kun antaa ruokaa eteen.

Mun kaikki kolme lasta ovat olleet vaipoissa 2-vuotiaina. Ovat täysin normaaleja lapsia. 2v6kk mennessä jäi vaipat pois.

Vierailija
10/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sisarukset hoidattaa lapsiaan isovanhemmilla ja vielä riitelee hoidoista? Itse mummona hoitaisin sitä 2v mutta mieheni hoitaisi varmaan niitä koululaisia. T: Viiden mummo, joka hoitaa yhtä lasta kerrallaan

Vierailija
11/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoitaisin 2 vuotiasta mieluummin. Alakouluikäiset pojat pälättää koko ajan ja painii ja kyselee ja niille pitäisi koko ajan keksiä jotain tekemistä, ettei niillä olisi tylsää. Parivuotiaalle riittää perushoito ja palikoita, millä se leikkii ja syli. Ja se nukkuu päiväunetkin joskus, niin olisi omaa rauhaa

Vierailija
12/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v

-ei järkeä

- vauhtia joo

- kakka ja pissa

- syöminen sotkua

Jne

Vierailija
13/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin on isotöisin tietenkin kun ei osaa tehdä mitään itse ja saa koko ajan vahtia.

Vierailija
14/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 2veellä vielä vaipat on. Ja se on normaalia.

Vierailija
15/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sisarukset hoidattaa lapsiaan isovanhemmilla ja vielä riitelee hoidoista? Itse mummona hoitaisin sitä 2v mutta mieheni hoitaisi varmaan niitä koululaisia. T: Viiden mummo, joka hoitaa yhtä lasta kerrallaan

Samaa mietin tässä ja sivusta joudun seuraamaan. Lisäksi vielä vanhempieni voivottelut, että ei ole vapaa-aikaa yhtään. Ovat työelämässä vielä ja viikonloput nyt sitten pyhitetty näille lastenlapsille.

T: ap (se lapseton sisar)

Vierailija
16/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaassa on enemmän työtä PAITSI jos koululaiset tappelevat keskenään jatkuvasti tai ovat muuten kovin tarvitsevia.

MUTTA se ketä hoidetaan ja milloin on täysin isovanhempien päätettävissä. Kuulostaa minusta aika väärältä, että aikuiset lapset riitelevät keskenään isovanhempien ajasta...

Vierailija
17/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku kysyy tällaista oikeasti netissä?

Hoida omat kakarasi, aikaa tuntuu olevan

Vierailija
18/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias huomattavasti työläämpi, isommat touhuavat itsenäisesti. Kotioloissa.

Kuitenkin jos kyseessä isovanhemmilla kyläily, on se jo eri juttu, meillä ainakin isovanhemmat tekevät koko ajan lastenlastensa kanssa jotain oli ikä mikä tahansa, joskin aika harvoin näkevät.

Vierailija
19/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua ihmetyttää noiden serkusten, kuin niiden isovanhempien käytös.

Vierailija
20/41 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku kysyy tällaista oikeasti netissä?

Hoida omat kakarasi, aikaa tuntuu olevan

Hoitaisin jos olisi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän