Miksi naiset eivät hakeudu töihin, jossa p*ska haisee ja roiskuu?
Roskakuski, ojankaivaja, viemärisukeltaja. Naisen euro nousisi kohisten, jos naiset lähtisivät mukavista toimistoista likaisempiin miesten töihin.
Kommentit (31)
Vanhainkodeissa, päiväkodeissa, sairaaloissa ja hoitoalalla on töissä tuhansia naisia pienellä palkalla sen paskan kanssa läträämässä.
Putkiaivoilla kirjoitettu viha-avaus meni nolosti heti pieleen.
Jaa, mutta onhan naisia noissa hommissa, esimerkkinä mainittakoon täysin vuodepotilaana olevat sairaat, kuten pahasti halvaantuneet, vanhukset, jotkut kehitysvammaiset, dementoituneet vanhukset, vanhusten kroonikko-osastot, lapsipotilaat.
Tässä muutamia esimerkkejä, joissa suurin osa työntekijöistä on naisia, lähihoitajia ja sairaanhoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Vanhainkodeissa, päiväkodeissa, sairaaloissa ja hoitoalalla on töissä tuhansia naisia pienellä palkalla sen paskan kanssa läträämässä.
Sepä juuri. Miksi eivät hakeudu paremmin palkattuun työhön, jos tuo aihealue niin kiinnostaa. Roskat, viemärit yms. eivät edes ole koko ajan valittamassa ja lyömässä, kun niiden kanssa tekee työtä.
Minä ainakin saan navetassa ihan tarpeeksi paskaa päälle.
Aloittaja on kylläkkin osittain oikeassa, ei noissa töissä naisia ole näkynyt.
Liian raskasta työtä naisille.
Joten se siitä tasa-arvosta työmarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä juuri. Miksi eivät hakeudu paremmin palkattuun työhön, jos tuo aihealue niin kiinnostaa. Roskat, viemärit yms. eivät edes ole koko ajan valittamassa ja lyömässä, kun niiden kanssa tekee työtä.
Kuka ne työt sitten tekee?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on kylläkkin osittain oikeassa, ei noissa töissä naisia ole näkynyt.
Liian raskasta työtä naisille.
Joten se siitä tasa-arvosta työmarkkinoilla.
t. ap
Onkohan Suomessa yhtään naista joka on ammatiltaan sukeltaja tai pintapelastaja?
Olen lähihoitaja vammaisten palvelutalossa. Kyllä siellä paljon paskavaippojen vaihtoa on ja välillä ripulitkin roiskunut
Vierailija kirjoitti:
Mutta teillähän tuista ei olekaan pulaa ja katumaasturinkin voi vähentää tuloista ennen veroja.
Jaa, paljonkos se roskakuski sit tienaa? Yli 5te?
Itse istun niissä mukavissa toimistohommissa ja palkka yli 5te.
N49
Hoitoala.
Eikä se palkka ole juurikaan alasta kiinni, vaan siitä, ketkä alalle hakeutuvat. Tiesitkö, että Venäjällä lääkärin ammatti ei ole yhtä hyväpalkkainen ja arvostettu kuin länsimaissa? Hullua, eikö? Mutta sehän johtuu siitä, että Venäjällä lääkärit ovat suureksi osaksi naisia. Lääkärin ammatti nähdään samalla tavalla "naismaisena hoiva-ammattina" kuten meillä nähdään hoitajan ammatti. Tämä tietenkin laskee ammatin arvostusta ja täten, myös palkkatasoa.
Eiköhän tiettyjen alojen matalapalkkaisuus johdu siis perinteisestä seksismistä.
Ap voi odotella sitä päivää, kun makaa kakkavaipoissa vuodeosastolla. Siinä sitten voi jännittää, tuleeko nainen vai mies sitä kakkaa pyllystä pesemään.
Olen tehnyt roskakuskin ja hoitajan hommia ja voin sanoa, että roskakuskin työ on huomattavasti siistimpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta teillähän tuista ei olekaan pulaa ja katumaasturinkin voi vähentää tuloista ennen veroja.
Taas joku kaupunkilainen joka ei tiedä, että niillä valtavilla tuilla pyöritetään sitä yritystä ja ne ei todellakaan ole maanviljelijän palkka.
Olen matalapainepesijänä (=siivoojana) ja asiakas on suuri lihatalo. Pesen navettaa ja teurassalia 11e tuntipalkalla, ei tässä "miesten työssä" rikastumaan pääse.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, paljonkos se roskakuski sit tienaa? Yli 5te?
Itse istun niissä mukavissa toimistohommissa ja palkka yli 5te.
N49
Valitatko, että eurosi on alle miehen euro vai mistä sitten kiikastaa istua 5te palkalla toimistossa?
Ei muuta kuin tervetuloa duuniin meille. Jutellaan asiasta sitten kun siivoat huoneen joka on kuorrutettu kakalla ja asukas syö ulostettaan ja heittelee sinua sillä.
Veri, oksennus, uloste ja virtsa ovat osa jokapäiväisiä työtehtäviä.
Nykyisin suljetulla osastolla sairaanhoitajana, olen ollut aikaisemmin roskakuski, enkä todellakaan ymmärrä mikä siinä on niin likaista? Istut siistissä autossa ja kaatopaikatkaan ei nykyään oikeastaan edes haise millekään.
Hoitajat ovat naisia ja kyllä hoitotyössä aika paljon käsitellään ihan sitä ruskeaakin tavaraa.