Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut Skotlannissa?

Vierailija
16.10.2019 |

Minä en.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, useamman kerran.

Vierailija
2/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni kolme kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähinnä junalla Lontoosta Invernessissä, Aberdeenissä sekä Edinburghissa useitakin kertoja.

Vierailija
4/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen ollut, yhteensä noin 4 viikkoa. Hieno paikka. Pitäisikin mennä joskus taas uudestaan.

Vierailija
5/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta haluaisin. Olisi ihanaa, jos olisi paljon rahaa, ja voisi koluta koko Skotlannin läpi muutaman kuukauden reissulla.

Vierailija
6/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mutta haluaisin. Olisi ihanaa, jos olisi paljon rahaa, ja voisi koluta koko Skotlannin läpi muutaman kuukauden reissulla.

<3!

Vierailija
7/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähinnä junalla Lontoosta Invernessissä, Aberdeenissä sekä Edinburghissa useitakin kertoja.

Missä hinnoissa junamatkat ovat :)?

Vierailija
8/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Yksi lempipaikkojani maailmassa. 

Vierailija
9/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä hinnoissa junamatkat ovat :)?

Kalliita, esim. Lontoosta Aberdeeniin normaali lipunhinta on euroissa +-200 eurosta päälle 300 euroon/suunta. Jos onnistuu varaamaan ajoissa halvan lipun, niin sellaisen voi saada reippaasti alle 100 eurolla/suunta. Matkakin on pitkä, noin 7 h. Bussilla on halvempaa (pari kymppiä), mutta matkaankin menee sellainen 13 h.

-ohis

Vierailija
10/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kerran, Glasgowissa. Mielelläni lähtisin Skotlantiin uudestaan, vaikka Edinburghiin.

Vierailija
11/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viikon Edinburghissa, yhden päivän kierreltiin bussilla muuta Skotlantia. Hieno paikka, hienoja maisemia ja hyvää viskiä!

Vierailija
12/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla kerran. Mieluusti menisin uudestaankin, mutta ei ole ihan lähiaikojen suunnitelmissa.

Vierailija
13/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolme viikkoa Glasgowssa ja samalla kävin pari kertaa Edinburghissa. Oli mahtava reissu ja haluaisin uudelleen. Pari bussireissua tein maaseudulle ja kuljeskelin ympäriinsä. Upeat maisemat on kyllä. Mun reissusta on aikaa jo 20v. 

Vierailija
14/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viikon verran Edinburghissa, aivan ihan paikka ja haluaisin matkustaa Skotlantiin uudestaan :)

Vierailija
15/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemminä käynynnä kirjoitti:

Olem minä käynynnä viipuurissa olen minä käynnynnä toopeekissaa, olemminä käynynnä skotlannissa olemminä käynynnä viipuuriissa, olemminä käynynnä luudissa olemminä käynynnä vaikkaa miissää. Olemminä käynynnä toopeekissa olemminä käynynnä skotlanniissaa.

On tultu nähtyä maita ja mantuja ja elämää nähtynä ympäri maita töitä tehtynä.

Lähinnä matalapalkka alan hanttihommia ympäri Amerikkaa ja vähän aasiaakin.

Osaan viittä kieltä lähes täydellisesti ja koulut on käymättä, mutte i elämän koulua.

Elämänkoulu on paras koulu ja jos jonnekkin menee, niin ilman elämänkokemusta ja koulua ei skotlannissa pärjää. Se kansa on työväenluokan kansaa ja arvostaa hanttihommia ja kokemusta elämästä.

Ei sielä hienohelmat ja akateemikot porskuta.

Minulla samalaisia kokemuksia.

Asuin pienessä yksiössä neljän puolalaisen kanssa. Käytiin hanttihommissa ja sain tutustua ihan oikean kansan Skotlantiin.

Ei keskiluokan hienohelmojen kakarat näe sitä osaa Skotlannista.

Harvalla on oikeaa elämänkokemusta ja elämäkoulua takana. Se näköalattomuus paistaa aina näissä keskusteluketjuissa voimakkaasti. Aika harva on mm ollut Kansasissa autotehtaalla pienellä palkalla hommissa ja nähnyt sitä elämää. Hienohelmat ne usein täällä fiilistelee keskiluokkaista maailmankatsomustaan "matkailustaan".

Minäpä olen käynyt Norjassa hitsaamassa öljynporauslautalla ja maissa sitten pannut maksullisia ja juonut kaiken palkan. Mulla on myös lapsi Norjassa ja Ruotsissakin. Repikääs siittä matkaajat.

Kallista viinaa oli Norgessa.

Vierailija
16/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte rahaa jos oikeasti haluaa. Voi mennä ihan töihin vaikka baariin 4-6e tuntipalkalla. Matalapalkka hommia löytyy laidasta laitaan ja voi ihan rauhassa koluta Skotlantia.

Siis jos oikeasti haluaa matkustella ja nähdä sitä elämää ja tutkia kansaa.

Tämä ketju on naurettavaa haihattelua. Mulla on skotlantilainen mies ja olen duunannut siellä kansan parissa.

Vierailija
17/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte rahaa jos oikeasti haluaa. Voi mennä ihan töihin vaikka baariin 4-6e tuntipalkalla. Matalapalkka hommia löytyy laidasta laitaan ja voi ihan rauhassa koluta Skotlantia.

Tämä ketju on naurettavaa haihattelua. Mulla on skotlantilainen mies ja olen duunannut siellä kansan parissa.

On naurettavaa haihattelua jos haluaa, vaikkakin sitten pintapuolisesti, tutustua johonkin paikkaan tai alueeseen muutaman päivän tai viikon ajan?

Vierailija
18/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pubiruusu, joka ei ole koskaan Isoa-Britanniaa nähnytkään, voi mennä muualle sössöttämään.

Vierailija
19/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikon, lähinnä ylämailla. Isle of Skye jäi parhaiten mieleen ja luonnonystävälle suosittelen, upeita paikkoja.

Vierailija
20/55 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkia kansaa? :'D Ei tässä mihinkään antropologiselle tutkimusretkelle olla haaveilemassa, vaan ihan vaan lomamatkalle. Ja tiedoksesi, ettei niihin matalapalkkahommiinkaan ihan tuosta noin vaan kävellä. Eikä mua kiinnostaisi siellä pyöriä puolalaisten seassa missään matalapalkkahommissa, kun haluan nähdä kaupunkeja, paikkoja ja luontoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme