Työkkäristä tuli postia jossa ilmoitettiin varattu aika aktivointisuunnitelman laatimista varten kuukauden päästä. Mukana myös joku nuorisotyöntekijä (olen 28-vuotias).
Työkkäristä tuli postia jossa ilmoitettiin varattu aika aktivointisuunnitelman laatimista varten kuukauden päästä. Mukana myös joku nuorisotyöntekijä (olen 28-vuotias).
Kuumottaa, päättyykö rottailu tähän? Ei kiinnosta mennä pajalle tai kuntouttavaan. Olen ollut 9 vuotta kuntoutustuella ja 3v työttömänä. Onko mitään mitä voin tehdä välttääkseni kuntouttavan? Mieluummin olen karenssissa kuin ''töissä''.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin.
En
Oletko saanut säästöön rahaa? Jos otat tietoisesti karenssin niin kannattaa olla jemmassa vähän rahaa, että pärjää karenssiajan yli.
Eihän tuossa muuta kuin ilmoitat vaan ettet jatkossa enää tarvitse tukia tai tulonsiirtoja. Siihen loppuu te-kiusaaminen samantien kun et olekaan enää työtön työnhakija -statuksella.
Ei te-palveluiden asiakkaana ole pakko olla. Mutta eipä sitten saa sitä kautta rahaakaan...
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin.
Niin, mene töihin, kuten Susanna Koskikin käski. Ja Lindströmin Jartsa. Hekin menivät reippaasti töihin, koska eivät halua loisi veronmaksajien rahoilla, eiku...
Olet ollut kuntoutustuella ilmeisesti suurimman osan aikuisiästäsi, joten terveydentilassasi on jotain ainakin ollut. Miksi kuntoutustukesi katkaistiin? Nytkö vasta 3 vuoden työttömyyden jälkeen ne jonkun palaverin pitää? Kuulostaa tosi omituiselta...
Niin ja vain aikuinen voi olla kuntoutustuella tai työttömänä, olet 28v. ja 9+3=12v.
Mutta tuohan on hyvä. Mitä jos lähtisit mukavuusalueeltasi pois ja katsoisit rohkeasti mitä on tarjolla. Olet nuori vielä. Koulutus kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin.
Niin, mene töihin, kuten Susanna Koskikin käski. Ja Lindströmin Jartsa. Hekin menivät reippaasti töihin, koska eivät halua loisi veronmaksajien rahoilla, eiku...
Niin missä ovatkaan Susanna Koski ja Lindströmin Jartsa nyt tällä hetkellä töitä reippaasti aktiivisina aktivoituina paiskimassa?
Vierailija kirjoitti:
Niin ja vain aikuinen voi olla kuntoutustuella tai työttömänä, olet 28v. ja 9+3=12v.
Miksi mun nuori sitten taannoin oli ihan työtön, vaikka oli 17v ja sai työmarkkinatukea?
Eikö kannattaisi edes yrittää? Ensin vaikka kuntouttavaa työtoimintaa ja siitä koulutukseen?
Et ottanut kantaa siihen miksi olet ollut 9 vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä, siihen täytyy olla noin nuorena hyvin painavat syyt, jotka otetaan varmasti huomioon palaverissa.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin olen karenssissa kuin ''töissä''.
Kerro tuo siellä. Sillähän siitä selviät.
Mee töihin.