Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9-luokkalaisten päättäjäisjuhlat....illalla bilettämään....

Vierailija
01.06.2006 |

Otsikko ehken tönkkö, mut siis asiaan...

Tyttäreni päättä peruskoulun ja nyt on ollut ilmassa päättäjäisbileistä ja juomaa haluais tyttöni pileisiin. Kysyi multa et käynkö ostamassa hänelle muutaman lonkeron????

Ollaan kyllä puhuttu kaikista asioista tytön kanssa, meillä on avoin ja rehellinen suhde. Ja olen aina painottanut sitä, että rehellisyys ja luottamus pitää olla ja säilyttää läpi elämän. Ne on yhdet suuret avaimet elämään.

Mitä TE tekisitte tässä tilanteessa??? Ostaisitko??? Itse olen miettinyt mikä on oikein mikä väärin. ? Jos en itse osta, niin aivan varmasti tyttö saa jostain muualta, joku hakee tai jotain kautta kuitenkin. (kyllähän noi hommat tiedän omasta nuoruudestani), mutta nyt olenkin tässä tilanteessa itse ÄITINÄ!

APUVA!

Kommentteja kaipaan...

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ostitko ap juomat tytöllesi??

Vierailija
2/121 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hän lopetti peruskoulun. Älkää viitsikö hurskastella, ettekö itse alaikäisenä sitä juomista tavalla tai toisella hankkineet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sinä itse ostat ne, sallit lapsellesi juopottelun kadulla. Vaikka ne tekee sen kuitenkin, en aio siihen antaa lupaa hankkimalla viinat. 15-17-vuotiaalle voin kyllä aikanaan tarjota saunakaljan kotona, mutta en osta kaljoja kaljoja kaupungilla ryypättäväksi.

Vierailija
4/121 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä 15-vuotiaana pysyin tasan tarkkaan kotona, jos niin käskettiin. Samoin kaikki kaverini. Jos 15-vuotiasta ei saa pysymään kotona, niin jotain on pahasti vialla. Suosittelen ammattiavun hakemista.

Vierailija
5/121 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin ne lonkerot.

Itse asiassa kun olin 14 v. ja 8.luokka loppui sain vanhemmiltani pari pulloa olutta. Ihan hyvin meni. Ja on mennyt siitä lähtien.

Vierailija
6/121 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä ostamisen kieltäjillä on perustelut vähän samaa tasoa kuin jenkkivanhemmilla seksin suhteen. Ei haluta ostaa lapsille kortsuja, kun se kehottaisi lapsia harrastamaan seksiä, niinpä lapset harrastavat seksiä ilman kortsuja (seurauksena teiniäidit ja taudit).

Jos teinille ei osta alkoholia, se saa sitä jostain muualta, ehkäpä jonkun muun pullosta, jossa voi olla ihan mitä vain.

Vierailija
7/121 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette ostaisi alkoholia, mutta tiedätte silti, että lapsi kuitenkin juo, pakoilette vastuutanne vanhempina ja siirrätte sen päätöksen mitä ja miten paljon teidän lapsenne juo jollekin tuntemattomalle!

Vierailija
8/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari lonkkua. Just NE pullot saattaa olla se pisara liikaa joka johtaa alkoholimyrkytykseen. Jos haluat lapsellesi alkoholia tarjota, tee se kotona esim. saunan jälkeen. Älä vain meme ostamaan niitä pulloja, tuo on laitontakin!

Vierailija
9/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli painottaisin, että saa juoda vain itse ostamiaan/hankkimiaan juomia, muttei toisten avatuista pulloista. Samoin keskustelisin määristä eli kuinka paljon voi juoda, että tulee hieman huppeliin, mutta pysyy kuitenkin kontrollissa.

Lisäksi painottaisin, että aina voi ja pitää tulla kotiin, vaikka menisi varovaisuudesta huolimatta överiksi. Ja että jos ei muuten pääse, niin tulee taksilla ja minä tarvittaessa maksan.

Turvallisuus ennen kaikkea ja jos haluaa juoda, niin tekee sen sitten vastuullisesti.

Vierailija
10/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se jää siihen, niin silloin joo. Mutta jos epäilet että tyttö vois juoda niiden lisäks kavereilta jotain, niin sitten en kyllä tiedä..... Tavallaanhan se on moraalisesti väärin ostaa ala-ikäiselle, mutta toisaalta itsekin omasta nuoruudesta muistan, että kyllä sitä viinaa aina jotenkin saatiin ja parempi 3 äitin ostamaa lonkkua, kun pullo kossua!

Vierailija
11/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin ostaminen alaikäiselle on laitonta. Voit sanoa tämän tyttärellesikin. Totuushan on se, että kyllä sitä juotavaa jostain saa, mutta itse en edes nuorena (siis alle 18-vuotiaana) ymmärtänyt vanhempia, jotka ostivat lapsilleen juomat - tai ainakin meidän porukassa sellaisia vanhempia pidettiin outoina, jopa pelottavina.

Vierailija
12/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin antaisin lupani alaikäsen juomiselle ja osottasin myös että lakia ei pidä totella.

Luuletko oikeasti että juominen jää siihen?Ei ikipäivänä,se on vaan pohja sille illan muulle dokaamiselle jolle äiti on avannut portin ...

Vierailija
13/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai äitinä tiedän että se on laitonta. Mutta jos en minä osta, niin joku muu ostaa, ja aivan varmasti saa jotain juomaa jostain (ja mitä se sitten mahtaa olla?)

Olen kyllä puhunut näistä juoma asioista....ja suurin painotus on se, että mistään avatusta pullosta EI SAA mennä ottamaan mitään!!!

t. ap

Vierailija
14/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siis tapahtui kun minä pyyysin 14vuotiaana äitini ostamaan minulle 4kaljaa.. Äiti soitti heille ja kysyi mitä hänen pitää tehdä.. Sanoivat että voi ostaa että luottamus ja rehellisyys pysyy välillämme.

Vierailija
15/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko sä teini vai aikuinen? Haloo! vaikka se hommais ne juomat muualta niin sun tulee aikuisena toimia aikuisen taivoin, Ei niin ku teinit! Se on laitonta touhua. Mitähän siitä sulle koitus jos joutusit " kiinni" .

Uskalla olla vanhempi! Olet vastuussa tytöstäsi. Hän on vasta 15-v. Luulen että tyttösikin kunnioittaa sinua enempi jos et osta.

Me myös pidimme outoina sellasia äiteja/isiä jotka hommasi lapsilleen ja heidän kavereilleen juomat. Ajateltiin että ne on jotain reppanoita. (siis yläaste iässä emme ymärtäneet tällasia vanhempia).

Ja mitähän tyttösi tuumaa sinusta kun hän on aikuinen.. kertoo ehkä just nettipalstoilla miten hänen äiti osti hälle juomat kun oli 15-v. Ja miten ite ei koskaan sitä tekisi omille lapsille. Kyllä tuon ikäsellä täytyy vielä olla kotiin tulo ajat.. Ja selvimpäin kotiin tulla.

mun mielipide!

Vierailija
16/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just niin kun susta tuntuu oikealta!

Vierailija
17/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kyseessä jonkun yksittäishenkilön erittäin typerä neuvo. Liitt ei kannusta laittomuuksiin eikä missään nimessä juottamaan alkoholia 14 vuotiaalle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
18/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ootteko te AIKUISIA VAI PENTUJA???

Vierailija:

Näin siis tapahtui kun minä pyyysin 14vuotiaana äitini ostamaan minulle 4kaljaa.. Äiti soitti heille ja kysyi mitä hänen pitää tehdä.. Sanoivat että voi ostaa että luottamus ja rehellisyys pysyy välillämme.

Vierailija
19/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten ap varmistaa, ettei tyttö tosiaan juo niitä muiden ostamia juomia?

Minä saattaisin ostaa. Riippuen tytön kaveripiiristä, luottamuksesta, tytön tavoista jne.

Vierailija
20/121 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitappa itse ja kysy.. Keskustelivat pitkään siellä työntekojöiden kanssa ja neuvoivat äitiäni ostamaan!

Ole hiljaa kun et asiasta sen enempää tiedä.