Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei p.r.k.l.e. En voinut vastata te-virkailijani soitettua mulle; ja nyt on sitten työnhakuni voimassaolo poistettu!!

Vierailija
15.10.2019 |

Siis voiko tämä olla laillistakaan, että kun en muistanutkaan, että te-virkailija oli laittanut oma asiointiini, että hän soittaa syyskuun 30. päivän jälkeen, ja hän oli yrittänyt soittaa viime viikon keskiviikkona, mutta olin uimahallissa uimassa tuolloin. En tietenkään pystynyt vastaamaan puhelimeeni silloin. Venttasin sitten hänen soittoaan muutaman päivän ajan, mutta mitään ei kuulunut. Eilen te-toimistosta oli yritetty soittaa juuri silloin, kun olin naistentautien erikoislääkärin vastaanotolla, ja laitoin siksi aikaa kännykkäni lentotilaan, koska olin toimenpiteessä, mutta vasta kotiin tultuani huomasinkin iltakuuden jälkeen, että olikin numerosta päätellen virkailijani yrittänyt jälleen soittaa ja miten sattuikaan juuri siihen aikaan, kun olin lääkärin vastaanotolla.
Siis käsittämätöntä! Nyt sitten joudun laatimaan selvityksen te-toimistoon. Ei hyvää päivää sentään. Siis eikö työtön saa tuon te-virkaiijan soittopvm:n jälkeen olla irti puhelimestaan sekunttiakaan oletetun virka-ajan puitteissa? Onko muille työttömille tapahtunut noin?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-palveluiden sivuilta omista tiedoista voi tarkistaa työnhaun viimeisen voimassaolopäivän ennakkoon, siellä on sitä varten jotta työnhakija tietää varautua yhteydenottoon jos haluaa työnhakunsa jatkuvan. 

Vierailija
42/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en voinut vastata kun olin stadissa enkä kuullut puhelinta laukussa. Onneksi soitti iltapäivällä uudelleen. En v*ttu ymmärrä ettei voida antaa aikaa tarkemmin. Eihän aina pysty olemaan juuri silloin paikalla. Antaisivat edes vaikka aikavälin esim 10-12 tai jotain. Tämä tapahtui vuosi sitten. Nykyään on toinen virkailija ja hänelle voi laittaa sähköpostia jostain yksittäisestä asiasta eli näinhän pitäisi olla ettei tarvitse olla kytiksellä viikkokaupalla. Yleensä heille ei voi soittaa takaisin.

Aikanaan annettiin oletettu aika ja jos ei juuri silloin soitettu, työttömät itki iltapäivälehdissä, että koko iltapäivä meni puhelua odotellessa. Työtön tietää, että arkena virka-aikaan on oltava tavoitettavissa, se työnantajakin kun todennäköisesti soittaa eikä tule käymään.

Joo se on totta mutta meidän työkkäriin kun jättää soittopyynnön niin soittavat 7pv sisällä. Sille ajalle voi olla useitakin menoja, lääkäriä tai muuta jolloin on vaikea olla tavoitettavissa. Ainoa tapa on sitten mennä käymään ja skannata viesti edteestä ja sitten taas odotat 7pv koska soitetaan. En ymmärrä ettei voida organisoida vaikka jotain soittoaikaa tietyn aikavälin sisälle että voisi varautua olemaan sopivassa paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sulla on eilisestä lääkärikäynnistä jotain ajanvarausilmoitusta tai vastaavaa vielä tallessa. Voit laittaa liitteeksi selvitykseesi jotain dokumenttia, että olit tuolloin lääkärissä.

Olin siis toimenpidehuoneessa, kun puhelu oli tullut numerooni, ja en todellakaan tajua, että miksi vain kaksi kertaa tavoittelevat, ja jos työtön ei sillä hetkellä ole sellaisessa tilanteessa, ettei pysty vastaamaan, niin miksi pitää laittaa heti samantein työnhaku voimassa olemasta?  

Miksi ihmeessä ei virkailija voi antaa tarkkaa päivämäärää ja edes suurinpiirteistä kelloaikaa, milloin soittaa, niin työtön tietäisi olla vastaamassa puhelimeensa aivan kuten lääkäritkin antavat potilaalleen ajan, milloin päivällä soittavat ja suurin piirteisen kelloajan?  

Te-virkailija antaa vain työttömälle asiakkaalleen päivän, jolloin hän soittaa  tai sitten sen jos ei soita silloin, niin hän soittaa tuon tietyn päivän jälkeen aivan mikä päivä tahansa. *Aivan Hullua Toimintaa* .  Yhden vastaamattoman soiton jälkeen ei vielä sanktiota, mutta sitten jos työtön asiakkaansa ei vastaa toista kertaa, niin automaattisesti työnhaku lakkautetaan.

Olen nyt pyytänyt lääkäriltä todistuksen, että olin hänen luonaan ja toimenpiteessä.  Ja arvatkaa hävettikö pyytää tuonkaltaista todistusta, sillä näen jo sieluni silmin, että gynelekurini kiroilee ja samalla varmaankin nauraa tälläiselle hullutukselle te-toimiston taholta.

Siis pyysit todistuksen lääkäriltä, vaikka me kaikki muut tajuamme, että se pyydetään sieltä asiakaspalvelusta. Et tarvitse todistusta tehdystä operaatiosta, tarvitset todistuksen siitä, että olet tiettyyn aikaan ollut lääkärin vastaanotolla eikä sitä varten tarvitse lääkäriä vaivata!

Kun olet työtön, niin olet väittänyt olevasi työmarkkinoiden käytettävissä saadaksesi etuutta. Jos siis et vastaa 0295-alkuiseen soittoon, niin ongelmana ei ole te-toimisto vaan sinä. Oikeastiko ajattelet, että työssäkäyvät käyvät gynen operaatioissa työaikana palkallisesti?

Työnhakua ei lakkauteta, jos et vastaa puhelimeen. Työnhaku lakkautetaan, jos et vastaa puhelinsoittoon, jonka ajankohta on kerrottu tekstiviestillä. Sinä haluat unohtaa sen viestin, mutta ole hyvä, karenssi on aina kiva yllätys.

Vierailija
44/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en voinut vastata kun olin stadissa enkä kuullut puhelinta laukussa. Onneksi soitti iltapäivällä uudelleen. En v*ttu ymmärrä ettei voida antaa aikaa tarkemmin. Eihän aina pysty olemaan juuri silloin paikalla. Antaisivat edes vaikka aikavälin esim 10-12 tai jotain. Tämä tapahtui vuosi sitten. Nykyään on toinen virkailija ja hänelle voi laittaa sähköpostia jostain yksittäisestä asiasta eli näinhän pitäisi olla ettei tarvitse olla kytiksellä viikkokaupalla. Yleensä heille ei voi soittaa takaisin.

Aikanaan annettiin oletettu aika ja jos ei juuri silloin soitettu, työttömät itki iltapäivälehdissä, että koko iltapäivä meni puhelua odotellessa. Työtön tietää, että arkena virka-aikaan on oltava tavoitettavissa, se työnantajakin kun todennäköisesti soittaa eikä tule käymään.

Joo se on totta mutta meidän työkkäriin kun jättää soittopyynnön niin soittavat 7pv sisällä. Sille ajalle voi olla useitakin menoja, lääkäriä tai muuta jolloin on vaikea olla tavoitettavissa. Ainoa tapa on sitten mennä käymään ja skannata viesti edteestä ja sitten taas odotat 7pv koska soitetaan. En ymmärrä ettei voida organisoida vaikka jotain soittoaikaa tietyn aikavälin sisälle että voisi varautua olemaan sopivassa paikassa.

Työkkärissä yhdellä virkailijalla on 800 asiakasta. Ei siinä ole aikaa sopia jokaisen kanssa, että tuolloin soitan. Jos tietää, että ei pysty vastaamaan päiväkausiin puhelimeen, voi katkaista työnhaun.

Vierailija
45/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaudu nettiin sinne työkkärin sivuille omiin sivuihin ja laitat sinne kirjallisena viestin mitä tapahtunut. Sitten soitat/käyt työkkärissä vielä varmistamassa asian ja sanot,että selvitys on kirjallisena siellä. Jos he näkevät sen ja kaikki ok,pyydät vielä siitäkin kirjallisen vahvistuksen. Että näin se toimii,joku muutoin voi kämmätä koko juttusi ja karenssit paukkuu.Aina mustaa valkoisella.

Siellä nettipalvelussa on ihan oma paikkansa selvityspyyntöön vastaamiselle. Jos asiakas ei ole toiminut sovitusti, niin karenssiahan siitä saa.

Vierailija
46/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut nyt olla koko totuus tässä ja vähän taisi lipsua valehtelunkin puolelle. Jos sulla on puhelin lentotilassa niin ei se kyllä sulle näytä myöskään että joku on soittanut kun koko lentotilan idea on että puhelin ei ole silloin yhteydessä yhtään mihinkään verkkoon mistä se voisi saada tiedon siitä että siihen on soitettu.

Vierailija
47/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oltiin TE-toimistosta soitettu 2 kertaa, enkä ollut vastannut. Sen jälkeen tuli tekstiviesti, jossa ilmoitettiin aika TE-toimistokäynnille. 

Ei seuraamuksia. 

Vierailija
48/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten soittanut takaisin?

Helspommin sanottu kuin tehty. TE-toimisto ei ole mikään normaali instanssi, jossa olisi puhelinpalvelua. Vaikka soittaisit takaisin samalla minuutilla, se puhelu menee vastaajaan, jossa kerrotaan, että soittoaika on ti-to klo 09-10. Koska asiakkaista on jumalattomasti ja vastaamassa ehkä vain yksi virkailija, et todellakaan sen tunnin aikana välttämättä pääse läpi moneen päivään.

Silloin täytyy vain toivoa, että soittavat uudestaan sellaisena aikana kun ET ole suihkussa, vessassa, työhaastattelussa, lääkärissä, vanhempain vartissa, vasu-keskustelussa, työkeikalla, liikkumassa (työttömien alennuksen voimassaoloaikaan, eli päivällä) tms. 

Riippuu täysin omasta virkailijasta miten paljon hän on halukas auttamaan ja näkemään vaivaa puolestasi. Minulla oli ihan hirveä tyyppi alkuun, onneksi vaihtui pian ja jälkimmäinen oli aivan ihana, laittoi erikseen tietoa hyvistä, minulle sopivista koulutuksista jne. Työllistyin 6 kk päästä ja kokonaisuudessaan minusta palvelu oli hyvää ja auttavaista, ei rankaisuun pyrkivää. Mutta puhelimella sinne oli aivan helvetillistä yrittää päästä läpi.

Ilmeisesti suuria eroja eri kaupungeissa.

Vierailija
49/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaudu nettiin sinne työkkärin sivuille omiin sivuihin ja laitat sinne kirjallisena viestin mitä tapahtunut. Sitten soitat/käyt työkkärissä vielä varmistamassa asian ja sanot,että selvitys on kirjallisena siellä. Jos he näkevät sen ja kaikki ok,pyydät vielä siitäkin kirjallisen vahvistuksen. Että näin se toimii,joku muutoin voi kämmätä koko juttusi ja karenssit paukkuu.Aina mustaa valkoisella.

Siellä nettipalvelussa on ihan oma paikkansa selvityspyyntöön vastaamiselle. Jos asiakas ei ole toiminut sovitusti, niin karenssiahan siitä saa.

Siitä ei tule karenssia, mutta selvitys kannattaa tehdä heti netissä kun ovat siitä ilmoittaneet, että harkitsevat katkaisemista.

Vierailija
50/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautiskelin reilun vuoden tuossa hyvin ansaitusta ansiosidonnaisesta ja niitä varoitusviestejä tuli kyllä työkkäristä kiusaksi asti että koska soitetaan ja aikahaarukkakin (tyyliin 9-12, 12-15) annettiin.

Vierailija
51/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-palveluiden sivuilta omista tiedoista voi tarkistaa työnhaun viimeisen voimassaolopäivän ennakkoon, siellä on sitä varten jotta työnhakija tietää varautua yhteydenottoon jos haluaa työnhakunsa jatkuvan. 

Ei pidä paikkaansa vaan työnhaut ovat nykyisin voimassa toistaiseksi, vain tehtävät pitää käydä ruksimassa tehdyiksi ennen annettua päivämäärä. 

Vierailija
52/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaun katkeaminen puhelimeen vastaamattomuuden takia on joko ap:n höpöhöpöä tai virkailijan virhe. Jos et vastaa puhelimeen niin tulee kutsu käymään. Helpommalta tosin pääsee kun ei anna puhelinnumeroa te-toimistolle, silloin tulee kirjeitse kutsu. Ei tarvitse vahtia puhelinta vaan vain odotella kirjettä.

Vierailija
53/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnhaku katkeaa, niin kyllä silloin on laitettu etukäteen kirjeellä tarkka aika milloin soitetaan ja siinä kirjeessäkin lukee, että työnhaku katkeaa jos et ilmoita etukäteen ettet pysty vastaamaan siihen aikaan. Silloin ei tartte muuta kuin mennä Oma asiointiin ja ilmoittautua heti työnhakijaksi uudelleen. Jos on kutsuttu käymään livenä, niin on isommissa ongelmissa jos ei tule paikalle eikä peru aikaa ja siitä lähetetään pyyntö selvittää miksei tullut paikalle. 

Epäilen siis ap:n ymmärtäneen nyt jotain väärin. Jos mitään tarkkaa soittoaikaa ei ole sovittu eikä siitä lähetetty kirjettä, ei työnhaku ole siitä syystä päättynyt vaan sille on joku muu syy. 

Minulle kävi kerran niin, että missasin erään työkkärin tilaisuuden, koska posti hukkasi kirjeen enkä itse käynyt vähään aikaan omilla sivuillani. Tuli siis aika lyhyellä varoitusajalla se kutsu.

Yhtenä päivänä tuli sitten Netpostiin kirje TE-toimistosta, että työnhakuni on katkaistu. Olin aivan shokissa ja luulin sitä joksikin virheeksi tai väärinkäsitykseksi ensin. Onneksi sain asian selvitettyä aika pian, mutta mitään ennakkovaroitusta ei todellakaan tullut.

Vierailija
54/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työnhaku katkeaa, niin kyllä silloin on laitettu etukäteen kirjeellä tarkka aika milloin soitetaan ja siinä kirjeessäkin lukee, että työnhaku katkeaa jos et ilmoita etukäteen ettet pysty vastaamaan siihen aikaan. Silloin ei tartte muuta kuin mennä Oma asiointiin ja ilmoittautua heti työnhakijaksi uudelleen. Jos on kutsuttu käymään livenä, niin on isommissa ongelmissa jos ei tule paikalle eikä peru aikaa ja siitä lähetetään pyyntö selvittää miksei tullut paikalle. 

Epäilen siis ap:n ymmärtäneen nyt jotain väärin. Jos mitään tarkkaa soittoaikaa ei ole sovittu eikä siitä lähetetty kirjettä, ei työnhaku ole siitä syystä päättynyt vaan sille on joku muu syy. 

Minulle kävi kerran niin, että missasin erään työkkärin tilaisuuden, koska posti hukkasi kirjeen enkä itse käynyt vähään aikaan omilla sivuillani. Tuli siis aika lyhyellä varoitusajalla se kutsu.

Yhtenä päivänä tuli sitten Netpostiin kirje TE-toimistosta, että työnhakuni on katkaistu. Olin aivan shokissa ja luulin sitä joksikin virheeksi tai väärinkäsitykseksi ensin. Onneksi sain asian selvitettyä aika pian, mutta mitään ennakkovaroitusta ei todellakaan tullut.

Nykyisin työnhaun ei pitäisi katketa tuostakaan syystä vaan lähtisi selvityspyyntö jossa pyydettäisiin tietoja miksi et ole toiminut kuten pyydettiin ja sitten joko karenssia tai ei. Mutta itse työnhaun pitäisi pysyä voimassa vaikka oikeutta päivärahaan ei olisikaan.

Vierailija
55/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnhaun katkeaminen puhelimeen vastaamattomuuden takia on joko ap:n höpöhöpöä tai virkailijan virhe. Jos et vastaa puhelimeen niin tulee kutsu käymään. Helpommalta tosin pääsee kun ei anna puhelinnumeroa te-toimistolle, silloin tulee kirjeitse kutsu. Ei tarvitse vahtia puhelinta vaan vain odotella kirjettä.

Kyllä katkeaa jos ei ole kuitannut tehtäviä määräpäivään, on voitu sopia soittamisesta.

Vierailija
56/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sulla on eilisestä lääkärikäynnistä jotain ajanvarausilmoitusta tai vastaavaa vielä tallessa. Voit laittaa liitteeksi selvitykseesi jotain dokumenttia, että olit tuolloin lääkärissä.

Olin siis toimenpidehuoneessa, kun puhelu oli tullut numerooni, ja en todellakaan tajua, että miksi vain kaksi kertaa tavoittelevat, ja jos työtön ei sillä hetkellä ole sellaisessa tilanteessa, ettei pysty vastaamaan, niin miksi pitää laittaa heti samantein työnhaku voimassa olemasta?  

Miksi ihmeessä ei virkailija voi antaa tarkkaa päivämäärää ja edes suurinpiirteistä kelloaikaa, milloin soittaa, niin työtön tietäisi olla vastaamassa puhelimeensa aivan kuten lääkäritkin antavat potilaalleen ajan, milloin päivällä soittavat ja suurin piirteisen kelloajan?  

Te-virkailija antaa vain työttömälle asiakkaalleen päivän, jolloin hän soittaa  tai sitten sen jos ei soita silloin, niin hän soittaa tuon tietyn päivän jälkeen aivan mikä päivä tahansa. *Aivan Hullua Toimintaa* .  Yhden vastaamattoman soiton jälkeen ei vielä sanktiota, mutta sitten jos työtön asiakkaansa ei vastaa toista kertaa, niin automaattisesti työnhaku lakkautetaan.

Olen nyt pyytänyt lääkäriltä todistuksen, että olin hänen luonaan ja toimenpiteessä.  Ja arvatkaa hävettikö pyytää tuonkaltaista todistusta, sillä näen jo sieluni silmin, että gynelekurini kiroilee ja samalla varmaankin nauraa tälläiselle hullutukselle te-toimiston taholta.

Siis pyysit todistuksen lääkäriltä, vaikka me kaikki muut tajuamme, että se pyydetään sieltä asiakaspalvelusta. Et tarvitse todistusta tehdystä operaatiosta, tarvitset todistuksen siitä, että olet tiettyyn aikaan ollut lääkärin vastaanotolla eikä sitä varten tarvitse lääkäriä vaivata!

Kun olet työtön, niin olet väittänyt olevasi työmarkkinoiden käytettävissä saadaksesi etuutta. Jos siis et vastaa 0295-alkuiseen soittoon, niin ongelmana ei ole te-toimisto vaan sinä. Oikeastiko ajattelet, että työssäkäyvät käyvät gynen operaatioissa työaikana palkallisesti?

Työnhakua ei lakkauteta, jos et vastaa puhelimeen. Työnhaku lakkautetaan, jos et vastaa puhelinsoittoon, jonka ajankohta on kerrottu tekstiviestillä. Sinä haluat unohtaa sen viestin, mutta ole hyvä, karenssi on aina kiva yllätys.

Voi hyvät hyssykät. Ne lääkäriajat saa terveyskeskuksesta kyllä pääsääntöisesti virka-aikaan. Ainoastaan kerran olen kiireellisessä tapauksessa saanut ilta-ajan, ja se oli joku ostopalvelusysteemiin kuuluva aika  silloin.

Työttömillä ei ole yleensä varaa käydä yksityisellä.

Vierailija
57/65 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kai ne pyytävät kirjallista selvitystä siitä onko tehnyt työnhakusuunnitelmassa sovitut tehtävät.

Vierailija
58/65 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssia vaan koska et ollut käytettävissä työvoimana mahdolliseen työpaikkaan. Työttömän pitää olla ainakin arkipäivänä virastoaikaan joka hetki työkkärin tavoitettavissa. Ei luulisi olevan liian vaikeata kun kaikilla on kännykkä taskussa.

Vierailija
59/65 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä katkeaa jos ei ole kuitannut tehtäviä määräpäivään, on voitu sopia soittamisesta.

Minulle virkailija sanoi äskettäin että ei katkea vaan lähtee selvityspyyntö ja sitten ilmeisesti karenssia tai ei. Tosin pari kertaa olen mennyt ruksimaan sitä "haen työpaikkoja" tehtävää ja se onkin ollut jo valmiiksi ruksittuna.

Vierailija
60/65 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu lukia koko ketjua, mut mikset laittanu s.postia sille henkilölle? Täällä kajaanissa ainaki mulla on textari ja sähköposti yhteys te-toimiston virkailijaan. Jos en jostain syystä kerkee vastaa puhelimeen, nii kirjotan hälle textarin tai spostia ja sovitaan siinä uus soitto tai tapaamisaika. Helppoo..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän