Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei p.r.k.l.e. En voinut vastata te-virkailijani soitettua mulle; ja nyt on sitten työnhakuni voimassaolo poistettu!!

Vierailija
15.10.2019 |

Siis voiko tämä olla laillistakaan, että kun en muistanutkaan, että te-virkailija oli laittanut oma asiointiini, että hän soittaa syyskuun 30. päivän jälkeen, ja hän oli yrittänyt soittaa viime viikon keskiviikkona, mutta olin uimahallissa uimassa tuolloin. En tietenkään pystynyt vastaamaan puhelimeeni silloin. Venttasin sitten hänen soittoaan muutaman päivän ajan, mutta mitään ei kuulunut. Eilen te-toimistosta oli yritetty soittaa juuri silloin, kun olin naistentautien erikoislääkärin vastaanotolla, ja laitoin siksi aikaa kännykkäni lentotilaan, koska olin toimenpiteessä, mutta vasta kotiin tultuani huomasinkin iltakuuden jälkeen, että olikin numerosta päätellen virkailijani yrittänyt jälleen soittaa ja miten sattuikaan juuri siihen aikaan, kun olin lääkärin vastaanotolla.
Siis käsittämätöntä! Nyt sitten joudun laatimaan selvityksen te-toimistoon. Ei hyvää päivää sentään. Siis eikö työtön saa tuon te-virkaiijan soittopvm:n jälkeen olla irti puhelimestaan sekunttiakaan oletetun virka-ajan puitteissa? Onko muille työttömille tapahtunut noin?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin laitettiin sieltä soittoyrityksen jälkeen tekstari jphon pyydettiin vastaamaan kellonaika jolloin on seuraavana päivänä tavoitettavissa. Vastasin viestiin x-ajan jolloin virkailija seuraavana päivänä soitti ja asia saatiin hoidettua.

Vierailija
22/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota varten työkkärin tietoihin voi laittaa ruksin kohtaan "en omista puhelinta". Silloin ei kukaan soittele työkkäristä.

Totta. Silloin sovitaan, että asiakas käy 2 vko välein toimistossa.

No ei sovita vaan ihan normaalit 3 kuukautta on käyntien välillä.

Eipä taida olla, koska jos asiakasta ei tavoita puhelimella, niin soitot työnantajalle pitää tulla tekemään työkkäriin. Siellä on myös netti käytössä, sillä harvalla ilman puhelinta elävällä on nettiyhteyttäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajana ihmettelen sitä, että väki hakee työpaikkoihin, mutta kun yrittää soittaa ja sopia haastattelua, niin työtön ei koskaan kykene vastaamaan. Sen sijaan moni työssäkäyvä soittaa takaisin 1-3 tunnin sisällä eli seuraavalla tauolla.

Vierailija
24/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sulla on eilisestä lääkärikäynnistä jotain ajanvarausilmoitusta tai vastaavaa vielä tallessa. Voit laittaa liitteeksi selvitykseesi jotain dokumenttia, että olit tuolloin lääkärissä.

Olin siis toimenpidehuoneessa, kun puhelu oli tullut numerooni, ja en todellakaan tajua, että miksi vain kaksi kertaa tavoittelevat, ja jos työtön ei sillä hetkellä ole sellaisessa tilanteessa, ettei pysty vastaamaan, niin miksi pitää laittaa heti samantein työnhaku voimassa olemasta?  

Miksi ihmeessä ei virkailija voi antaa tarkkaa päivämäärää ja edes suurinpiirteistä kelloaikaa, milloin soittaa, niin työtön tietäisi olla vastaamassa puhelimeensa aivan kuten lääkäritkin antavat potilaalleen ajan, milloin päivällä soittavat ja suurin piirteisen kelloajan?  

Te-virkailija antaa vain työttömälle asiakkaalleen päivän, jolloin hän soittaa  tai sitten sen jos ei soita silloin, niin hän soittaa tuon tietyn päivän jälkeen aivan mikä päivä tahansa. *Aivan Hullua Toimintaa* .  Yhden vastaamattoman soiton jälkeen ei vielä sanktiota, mutta sitten jos työtön asiakkaansa ei vastaa toista kertaa, niin automaattisesti työnhaku lakkautetaan.

Olen nyt pyytänyt lääkäriltä todistuksen, että olin hänen luonaan ja toimenpiteessä.  Ja arvatkaa hävettikö pyytää tuonkaltaista todistusta, sillä näen jo sieluni silmin, että gynelekurini kiroilee ja samalla varmaankin nauraa tälläiselle hullutukselle te-toimiston taholta.

Vierailija
25/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voisi olla ratkaisuna seurantajalkapanta työttömälle, johon rekistöröityisi työttömän päivittäiset paikat, missä työtön liikkuu te-keskuksen virka-aikana, jolloin he saattavat soittaa asiakkaalleen summamutikkapäivänä ties mihin kelloaikaan virka-ajan puitteissa.

Vierailija
26/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota varten työkkärin tietoihin voi laittaa ruksin kohtaan "en omista puhelinta". Silloin ei kukaan soittele työkkäristä.

Totta. Silloin sovitaan, että asiakas käy 2 vko välein toimistossa.

No ei sovita vaan ihan normaalit 3 kuukautta on käyntien välillä.

Eipä taida olla, koska jos asiakasta ei tavoita puhelimella, niin soitot työnantajalle pitää tulla tekemään työkkäriin. Siellä on myös netti käytössä, sillä harvalla ilman puhelinta elävällä on nettiyhteyttäkään.

Mitkä ihmeen soitot työnantajalle? Olen ollut työtön vuodesta 2011 enkä ikinä ole soittanut yhdellekään työnantajalle. Silti tuet juoksevat.

Vierailija
27/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun työkkärin täti soittaa numerosta, johon voi soittaa takaisin, on päässyt vip-asiakkaaksi.

:D Vip-asiakkuus;hih

Vierailija
28/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnhaku katkeaa, niin kyllä silloin on laitettu etukäteen kirjeellä tarkka aika milloin soitetaan ja siinä kirjeessäkin lukee, että työnhaku katkeaa jos et ilmoita etukäteen ettet pysty vastaamaan siihen aikaan. Silloin ei tartte muuta kuin mennä Oma asiointiin ja ilmoittautua heti työnhakijaksi uudelleen. Jos on kutsuttu käymään livenä, niin on isommissa ongelmissa jos ei tule paikalle eikä peru aikaa ja siitä lähetetään pyyntö selvittää miksei tullut paikalle. 

Epäilen siis ap:n ymmärtäneen nyt jotain väärin. Jos mitään tarkkaa soittoaikaa ei ole sovittu eikä siitä lähetetty kirjettä, ei työnhaku ole siitä syystä päättynyt vaan sille on joku muu syy. 

Vierailija
29/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en voinut vastata kun olin stadissa enkä kuullut puhelinta laukussa. Onneksi soitti iltapäivällä uudelleen. En v*ttu ymmärrä ettei voida antaa aikaa tarkemmin. Eihän aina pysty olemaan juuri silloin paikalla. Antaisivat edes vaikka aikavälin esim 10-12 tai jotain. Tämä tapahtui vuosi sitten. Nykyään on toinen virkailija ja hänelle voi laittaa sähköpostia jostain yksittäisestä asiasta eli näinhän pitäisi olla ettei tarvitse olla kytiksellä viikkokaupalla. Yleensä heille ei voi soittaa takaisin.

Juu, mullekin virkailija lateli  suunnitelmatilaisuudessani, että hän soittaa tietyn kuukauden tietyn päivämäärän jälkeen, ja samantein sanoi, että jos en vastaa, niin ekalla kerralla ei niin nökön nuukaa, mutta jos toisen kerran jätän vastaamatta, niin sitten se on siinä, ja työnhakuni laittaa voimassaolemattomaksi. Noh, minä siihen, että  voin kyllä soittaa takaisin hänelle jo sen ensimmäisen mahdollisen vastaamattoman puheluni jälkeen, niin te-virkailija sanoi, ettei se vaan nyt käy, sillä hän ei voi vastata puhelimeen, sillä hän saattaa olla ties vaikkapa koulutuksessa, vuosiloman vietossa tms:lla. Samainen virkailija ilmoitti samantein, että asia on niin , että hän yrittää soittaa uudestaan, ja jos siihen ei vastaa, niin....

Ajattelinkin tuon tietyn päivämäärän aikana ja sen jälkeen odottaa puhelin tanassa suihkussa käydessänikin, ja pyydän perheenjäsentäni vahtimaan puhelinta, jos olen esim. saunan lauteilla, niin hän sitten tuo puhelimeni kouraani vaikka paljuuseen, jossa tykkään löhötä pitkiä tovia saunomisen lomassa.

Vierailija
30/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs käy, jos työtön on hammaslääkärin tuolissa ja pora suussaan surraa, ja kännykkä soi te-toimiston numerosta?

Vierailija
31/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol, ei ihme että olette työttömiä jos puhelimeenkin vastaaminen on liian ylivoimaista.

Vierailija
32/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en voinut vastata kun olin stadissa enkä kuullut puhelinta laukussa. Onneksi soitti iltapäivällä uudelleen. En v*ttu ymmärrä ettei voida antaa aikaa tarkemmin. Eihän aina pysty olemaan juuri silloin paikalla. Antaisivat edes vaikka aikavälin esim 10-12 tai jotain. Tämä tapahtui vuosi sitten. Nykyään on toinen virkailija ja hänelle voi laittaa sähköpostia jostain yksittäisestä asiasta eli näinhän pitäisi olla ettei tarvitse olla kytiksellä viikkokaupalla. Yleensä heille ei voi soittaa takaisin.

Juu, mullekin virkailija lateli  suunnitelmatilaisuudessani, että hän soittaa tietyn kuukauden tietyn päivämäärän jälkeen, ja samantein sanoi, että jos en vastaa, niin ekalla kerralla ei niin nökön nuukaa, mutta jos toisen kerran jätän vastaamatta, niin sitten se on siinä, ja työnhakuni laittaa voimassaolemattomaksi. Noh, minä siihen, että  voin kyllä soittaa takaisin hänelle jo sen ensimmäisen mahdollisen vastaamattoman puheluni jälkeen, niin te-virkailija sanoi, ettei se vaan nyt käy, sillä hän ei voi vastata puhelimeen, sillä hän saattaa olla ties vaikkapa koulutuksessa, vuosiloman vietossa tms:lla. Samainen virkailija ilmoitti samantein, että asia on niin , että hän yrittää soittaa uudestaan, ja jos siihen ei vastaa, niin....

Ajattelinkin tuon tietyn päivämäärän aikana ja sen jälkeen odottaa puhelin tanassa suihkussa käydessänikin, ja pyydän perheenjäsentäni vahtimaan puhelinta, jos olen esim. saunan lauteilla, niin hän sitten tuo puhelimeni kouraani vaikka paljuuseen, jossa tykkään löhötä pitkiä tovia saunomisen lomassa.

Syysi mikset ilmoittanut työkkäriin, että sinulla ei ole puhelinta? Olisit välttynyt todella paljolta stressiltä.

Vierailija
33/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta jos puhelin on lentotilassa, niin siihen soittaessa saa "valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saa yhteyttä" ilmoituksen, eikä puhelimeen tule mitään ilmoitusta siitä, että olisi tullut puhelu.

Vierailija
34/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnhaku katkeaa, niin kyllä silloin on laitettu etukäteen kirjeellä tarkka aika milloin soitetaan ja siinä kirjeessäkin lukee, että työnhaku katkeaa jos et ilmoita etukäteen ettet pysty vastaamaan siihen aikaan. Silloin ei tartte muuta kuin mennä Oma asiointiin ja ilmoittautua heti työnhakijaksi uudelleen. Jos on kutsuttu käymään livenä, niin on isommissa ongelmissa jos ei tule paikalle eikä peru aikaa ja siitä lähetetään pyyntö selvittää miksei tullut paikalle. 

Epäilen siis ap:n ymmärtäneen nyt jotain väärin. Jos mitään tarkkaa soittoaikaa ei ole sovittu eikä siitä lähetetty kirjettä, ei työnhaku ole siitä syystä päättynyt vaan sille on joku muu syy. 

En ymmärtänyt väärin, vaan ihan juurikin niin kuin täällä on kerrottu,  ja mulla ei ollut mitään tarkkaa etukäteen ilmoitettua aikamäärää päivälleen soitolle te-toimiston virkailijalta. Uskoisit jo!

Vierailija
35/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajana ihmettelen sitä, että väki hakee työpaikkoihin, mutta kun yrittää soittaa ja sopia haastattelua, niin työtön ei koskaan kykene vastaamaan. Sen sijaan moni työssäkäyvä soittaa takaisin 1-3 tunnin sisällä eli seuraavalla tauolla.

Jos olen hakenut paikkaa, niin vastaan tai soitan takaisin kyllä heti kun voin. Mutta vessaan ja suihkuun en puhelinta vie, enkä vastaa lääkärissä tai kaupan kassalla.

Näissä työttömät sitä ja tätä viesteissä olisi kiva, jos kerrottaisiin myös ala noin suurin piirtein. Voin jopa ymmärtää miksi vaikkapa puhelinmyyntiä ja silppuhommia vältellään, sen sijaan en ole kuullut että oman alan paikkoja kukaan välttelisi.

Vierailija
36/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä teit sen virheen, että sanoit työkkärin kerberokselle vastaan. Sun vastausta pidettiin osoituksena jo venkoilusta ja siis työhaluttomuudesta. Kyllä ne tietää, ettei niillä ole oikeutta vaatia vastaamaan joka hetki ja takaisinkin voi soittaa. Mutta sä et saa esittää mitään vaatimuksia, vaan sun pitää osoittaa olevasi nöyrä.

Työkkärin kanssa asioiminen on eräänlaista peliä. Ne, jotka on ollee narsistien kanssa tekemisissä tietää mitä mä ajan tässä takaa.

Vierailija
37/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen hakenut paikkaa, niin vastaan tai soitan takaisin kyllä heti kun voin. Mutta vessaan ja suihkuun en puhelinta vie, enkä vastaa lääkärissä tai kaupan kassalla.

Näissä työttömät sitä ja tätä viesteissä olisi kiva, jos kerrottaisiin myös ala noin suurin piirtein. Voin jopa ymmärtää miksi vaikkapa puhelinmyyntiä ja silppuhommia vältellään, sen sijaan en ole kuullut että oman alan paikkoja kukaan välttelisi.

Läheskään kaikilla työttömillä ei ole mitään omaa alaa.

Vierailija
38/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt noin, eikä takasin voinut soittaa. Koin tilanteen epäreiluksi ja kohtuuttomaksi, mielestäni käytettiin tekosyynä puhdistaa tilastoja ja "selvittää" yksi

työtön pois luvuista ja laskelmista.

Vierailija
39/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tää provo? Mulle on aina tullut sähköposti ja tekstiviesti. Kerran soitin vasta parin päivän päästä. Ei mitään seurauksia.

Vierailija
40/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudu nettiin sinne työkkärin sivuille omiin sivuihin ja laitat sinne kirjallisena viestin mitä tapahtunut. Sitten soitat/käyt työkkärissä vielä varmistamassa asian ja sanot,että selvitys on kirjallisena siellä. Jos he näkevät sen ja kaikki ok,pyydät vielä siitäkin kirjallisen vahvistuksen. Että näin se toimii,joku muutoin voi kämmätä koko juttusi ja karenssit paukkuu.Aina mustaa valkoisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme