Ei p.r.k.l.e. En voinut vastata te-virkailijani soitettua mulle; ja nyt on sitten työnhakuni voimassaolo poistettu!!
Siis voiko tämä olla laillistakaan, että kun en muistanutkaan, että te-virkailija oli laittanut oma asiointiini, että hän soittaa syyskuun 30. päivän jälkeen, ja hän oli yrittänyt soittaa viime viikon keskiviikkona, mutta olin uimahallissa uimassa tuolloin. En tietenkään pystynyt vastaamaan puhelimeeni silloin. Venttasin sitten hänen soittoaan muutaman päivän ajan, mutta mitään ei kuulunut. Eilen te-toimistosta oli yritetty soittaa juuri silloin, kun olin naistentautien erikoislääkärin vastaanotolla, ja laitoin siksi aikaa kännykkäni lentotilaan, koska olin toimenpiteessä, mutta vasta kotiin tultuani huomasinkin iltakuuden jälkeen, että olikin numerosta päätellen virkailijani yrittänyt jälleen soittaa ja miten sattuikaan juuri siihen aikaan, kun olin lääkärin vastaanotolla.
Siis käsittämätöntä! Nyt sitten joudun laatimaan selvityksen te-toimistoon. Ei hyvää päivää sentään. Siis eikö työtön saa tuon te-virkaiijan soittopvm:n jälkeen olla irti puhelimestaan sekunttiakaan oletetun virka-ajan puitteissa? Onko muille työttömille tapahtunut noin?
Kommentit (65)
Työkkäri siis yritti soittaa pariin otteeseen, et vastannut ja nyt suutut, kun työkkäri haluaa selvityksen, jonka kirjoittamisessa olisi mennyt vähemmän aikaa kuin tämän aloituksen.
Eikö ne laittanu sulle tekstiviestiä?
SE on ihan ylivoimasta tuo tarkan soittoajan ilmoittaminen siinä tekstiviestissä.
Soitto tulee ku tulee , joskus aamupäivällä, olkaa löysässä hirressä ja tarkkana!
Ei suihkuun eikä edes pascalle sinä päivänä ilman kännykkää!
Muuten tulee vähintään omatietoihin merkintä ettei tavoitettu . Häh häh hää.
Ota virkailijaan yhteyttä. Sulla on alibi kun olit lääkärillä MUTTA pitäkää se puhelin mukana ja muistakaa soittoaika. Itse otin vessaakin mukaan ja kun hain puut liiteristä, kun odotin soittoa. Heidän kanssa ei ole leikkimistä. Luulen että ap pystyt selvittää asian.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten soittanut takaisin?
Ns. oma te-toimistovirkailija ole tavoitettavissa kuin tiettyinä päivinä viikolla, jolloin hänelle voi soittaa, niin en sitten kiirehtinyt soittaa takaisin, ja tällä viikolla en enää muistanutkaan koko mahdollista soittoaan.
Ap.
Mistä sen virkailijan olisi pitänyt ap tietää syysi olla vastaamatta? Tuskin hän osaa etänä lukea ajatuksiasi siitä, mikset voinut vastata. Uusavuttomuus, kaikki on aina muiden vika.
Kun työkkärin täti soittaa numerosta, johon voi soittaa takaisin, on päässyt vip-asiakkaaksi.
Toivottavasti sulla on eilisestä lääkärikäynnistä jotain ajanvarausilmoitusta tai vastaavaa vielä tallessa. Voit laittaa liitteeksi selvitykseesi jotain dokumenttia, että olit tuolloin lääkärissä.
Yleensä, kun missaa tärkeän puhelun, on tapana soittaa takaisin heti kun mahdollista. Itse olin pitkään työttömänä eikä koskaan ollut mitään ongelmia työkkärin kanssa koska osaan hoitaa asiat ihan normaalisti.
Vantaalla homma toimii näin: työkkärin virkailija ilmottaa soittoajan yleensä kuukausia etukäteen.
Esim mulla oli puhelinsoitto 7.8. 09-12 välillä. Sen ajan sain jo toukokuussa. Edellisenä päivänä tuli tekstiviesti ilmoitus.
Hyvä muistutus, koska olin unohtanut sen ajan. Olin menossa kys aikaan toimenpiteeseen. Joten äkkiä sitten nettiin ja laitoin sieltä yhteydenpitopyynnön ja siinä selvitin asiani. Sain siirrettyä aikaani kuukaudella.
Noin! Olkaa hyvä.
Tuota varten työkkärin tietoihin voi laittaa ruksin kohtaan "en omista puhelinta". Silloin ei kukaan soittele työkkäristä.
Ap, ei millään pahalla. SInulla oli 1 asia hoidettavana, siis tällainen velvoittava asia. Et sitten muistanut koko asiaa enää "tällä viikolla". Kirjoita tästä eteenpäin iso muistiinpano otsaasi väärinpäin, näet sitten aina kun katsot peiliin. Näkyykö sieltä sitten muutakin, tarkista.
Minäkään en voinut vastata kun olin stadissa enkä kuullut puhelinta laukussa. Onneksi soitti iltapäivällä uudelleen. En v*ttu ymmärrä ettei voida antaa aikaa tarkemmin. Eihän aina pysty olemaan juuri silloin paikalla. Antaisivat edes vaikka aikavälin esim 10-12 tai jotain. Tämä tapahtui vuosi sitten. Nykyään on toinen virkailija ja hänelle voi laittaa sähköpostia jostain yksittäisestä asiasta eli näinhän pitäisi olla ettei tarvitse olla kytiksellä viikkokaupalla. Yleensä heille ei voi soittaa takaisin.
Miksi unohdit sen saamasi tekstiviestin, jossa kerrottiin, että on yritetty tavoitella, uusintasoitto tulee huomenna tms. 0295-alkuisesta numerosta, vastaathan.
Ja jos tuo vastaamattomuus tapahtui eilen, niin miten ihmeessä sait jo nyt selvarin? Ohjeen mukaan pitäisi ensin kutsua toimistolle keskustelemaan.
Lisäksi olisi kiva tietää, missä työkkärissä laitetaan Oma asiointiin oletettu soittoaika, se tieto kun piti poistaa jo aikaa sitten koko järjestelmästä.
Jos ei pysty vastaamaan niin sinne pitää itse soittaa takaisin tai vähintään jättää soittopyyntö, jos ei ole suoraa numeroa. Ei ainakaan pidä odottaa viikkoa takaisinsoittoa. Yhdellä virkailijalla voi olla satoja asiakkaita, pitää itsekin huolehtia että tiedot on ajan tasalla.
Ikinä ET SAA olla edes vessassa, jos jumalasta seuraava soittaa!!!!
Jumalasta seuraavia ovat työkkärin tai sossun muija, koska miehiä siellä ei töissä ole.
Älä vaan kehtaa olla vessassa uimisesta puhumattakaan.
Uiminen voi parantaa työkykyäsi, joten varo sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuota varten työkkärin tietoihin voi laittaa ruksin kohtaan "en omista puhelinta". Silloin ei kukaan soittele työkkäristä.
Totta. Silloin sovitaan, että asiakas käy 2 vko välein toimistossa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en voinut vastata kun olin stadissa enkä kuullut puhelinta laukussa. Onneksi soitti iltapäivällä uudelleen. En v*ttu ymmärrä ettei voida antaa aikaa tarkemmin. Eihän aina pysty olemaan juuri silloin paikalla. Antaisivat edes vaikka aikavälin esim 10-12 tai jotain. Tämä tapahtui vuosi sitten. Nykyään on toinen virkailija ja hänelle voi laittaa sähköpostia jostain yksittäisestä asiasta eli näinhän pitäisi olla ettei tarvitse olla kytiksellä viikkokaupalla. Yleensä heille ei voi soittaa takaisin.
Aikanaan annettiin oletettu aika ja jos ei juuri silloin soitettu, työttömät itki iltapäivälehdissä, että koko iltapäivä meni puhelua odotellessa. Työtön tietää, että arkena virka-aikaan on oltava tavoitettavissa, se työnantajakin kun todennäköisesti soittaa eikä tule käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Silloin sovitaan, että asiakas käy 2 vko välein toimistossa.
No ei sovita vaan ihan normaalit 3 kuukautta on käyntien välillä.
Et sitten soittanut takaisin?