Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö, että ghostaaminen on henkistä väkivaltaa?

Vierailija
15.10.2019 |

Ja ajatelkaa kuinka yleistä se on nykyisin. Ihmiset ovat hirviöitä.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vahvasti siltä, että ap ei ole halunnut ymmärtää mitään vihjettä, että ei nyt oikein nappaa seurustelu hänen kanssaan. Ghostaaminen on silloin pakollista, kun toinen ei vain ymmärrä jättää rauhaan.

Mitä vihjettä? Aikuinen tasapainoinen ihminen ei vihjaa vaan sanoo. Puhumalla tai kirjoittamalla. Ghostaaminen ei ole pakollista vaan lapamatomaista käytöstä. No, edestään löytää mitä taakseen jättää....

Mitähän tällä tarkoitat?

Etkö osaa kuvitella mitä se voisi tarkoittaa?

Annan yhden esimerkin monista, jos sulle pitää rautalangasta vääntää. Esimerkiksi jossain elämänvaiheessa saatat eri yhteydessä kohdata jonkun ghostaamasi ihmisen, ja silloin usein törkeä käytöksesi saattaa kostautua. Ihmiset eivät unohda... Ghostaaminen on törkeää käytöstä ja osoittaa halveksuntaa ghostatulle, ja moni haluaa kostaa tilaisuuden tullen.

Itse en koskaan ghostaisi vaan arvostan suoraa kommunikaatiota. Enkä toki muutenkaan, koska se olisi moraalini vastaista. Vain luuserit ghostaa.

No, meillä on aika eri näkemys ghostaamisesta selkeästi. Minusta se on hienovarainen tapa ilmaista kiinnostuksen puute, sinulle jotakin muuta. Enpä usko että kovinkaan moni ryhtyisi sitä kostamaan. Suurin osa jättää asian taakseen ja menee eteenpäin. Ja nimenomaan unohtaa. :)

Jos joku asia on mennyt sinulla noin kovasti ihon alle, kannattaa ottaa yhteyttä henkilöön ja kertoa mitä ajattelet käytöksestä. Hän osannee selittää sinulle oman näkökantansa.

Vierailija
42/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vahvasti siltä, että ap ei ole halunnut ymmärtää mitään vihjettä, että ei nyt oikein nappaa seurustelu hänen kanssaan. Ghostaaminen on silloin pakollista, kun toinen ei vain ymmärrä jättää rauhaan.

Mitä vihjettä? Aikuinen tasapainoinen ihminen ei vihjaa vaan sanoo. Puhumalla tai kirjoittamalla. Ghostaaminen ei ole pakollista vaan lapamatomaista käytöstä. No, edestään löytää mitä taakseen jättää....

Minusta aikuinen tasapainoinen ihminen ei myöskään jää vatvomaan pitkäksi aikaa, jos tulee syystä taikka toisesta ghostatuksi. Hän ymmärtää antaa olla.

Jos sua ei haittaa saada kusipään mainetta niin jatka vaan ghostaamista.

Ei minua oikeastaan kiinnosta mitä ventovieraat minusta ajattelevat. Jos pitää kusipäänä, saa minun puolestani pitää. Saa vaikka tulla kertomaankin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghostaaminen on vain hellävarainen tapa kertoa, ettei kiinnosta...

Se vain kertoo, että tämä henkilö on vielä osittain lapsen tasolla tunne-elämältään. Ymmärrän, että kiinnostuksen puutteesta ilmoittaminen on melko ikävä keskustelu jonka jättäisi mielellään kokonaan väliin, mutta täydellisen ghostaamisen valitseminen kertoo kyllä aika paljon kyseisestä henkilöstä. Näinkö hän tosiaan hoitaa itselleen vaikeat asiat? Vain selkärangattomat pelkurit turvautuvat siihen..

Vierailija
44/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenuhri😩olenuhri😩olenuhri😩ole uhri......

Byääääää!

Vierailija
45/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vain kertoo, että tämä henkilö on vielä osittain lapsen tasolla tunne-elämältään. Ymmärrän, että kiinnostuksen puutteesta ilmoittaminen on melko ikävä keskustelu jonka jättäisi mielellään kokonaan väliin, mutta täydellisen ghostaamisen valitseminen kertoo kyllä aika paljon kyseisestä henkilöstä. Näinkö hän tosiaan hoitaa itselleen vaikeat asiat? Vain selkärangattomat pelkurit turvautuvat siihen..

Meitä selkärangattomia pelkureita taitaa olla tänä päivänä aika paljon.

Usko pois, et ole ainut joka on tullut ghostatuksi. Se on nykyään yleistä, halusit tai et.

Vierailija
46/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tällä tarkoitat?

Annan yhden esimerkin monista, jos sulle pitää rautalangasta vääntää. Esimerkiksi jossain elämänvaiheessa saatat eri yhteydessä kohdata jonkun ghostaamasi ihmisen, ja silloin usein törkeä käytöksesi saattaa kostautua. Ihmiset eivät unohda... Ghostaaminen on törkeää käytöstä ja osoittaa halveksuntaa ghostatulle, ja moni haluaa kostaa tilaisuuden tullen.

Itse en koskaan ghostaisi vaan arvostan suoraa kommunikaatiota. Enkä toki muutenkaan, koska se olisi moraalini vastaista. Vain luuserit ghostaa.

No, meillä on aika eri näkemys ghostaamisesta selkeästi. Minusta se on hienovarainen tapa ilmaista kiinnostuksen puute, sinulle jotakin muuta. Enpä usko että kovinkaan moni ryhtyisi sitä kostamaan. Suurin osa jättää asian taakseen ja menee eteenpäin. Ja nimenomaan unohtaa. :)

Jos joku asia on mennyt sinulla noin kovasti ihon alle, kannattaa ottaa yhteyttä henkilöön ja kertoa mitä ajattelet käytöksestä. Hän osannee selittää sinulle oman näkökantansa.

Mistä sinulle on syntynyt tällainen käyttäytymismalli ja ahatusvääristymä, sitä sinun on syytä pohtia. Pystytkö ylipäätään helposti eläytymään toisen ihmisen asemaan?

Minulla asia ei ole mennyt ihon alle, mutta olen nähnyt ihmisiä, joita kaltaistesi ghostaamiset ovat satuttaneet, ja jokainen olisi toivonut suoraa puhetta.

Itse puhun suoraan, koska arvostan toisia ihmisiä, ja haluan sen arvostuksen heille näyttää myös silloin, vaikken olisi heitä valmis ottamaan elämääni.

Vierailija
47/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta aikuinen tasapainoinen ihminen ei myöskään jää vatvomaan pitkäksi aikaa, jos tulee syystä taikka toisesta ghostatuksi. Hän ymmärtää antaa olla.

Jos sua ei haittaa saada kusipään mainetta niin jatka vaan ghostaamista.

Ei minua oikeastaan kiinnosta mitä ventovieraat minusta ajattelevat. Jos pitää kusipäänä, saa minun puolestani pitää. Saa vaikka tulla kertomaankin :)

Sen uskon. Kaikenkattava välinpitämättömyytesi kanssaihmisiä kohtaan huokuu tänne saakka.

Vierailija
48/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tällä tarkoitat?

Mistä sinulle on syntynyt tällainen käyttäytymismalli ja ahatusvääristymä, sitä sinun on syytä pohtia. Pystytkö ylipäätään helposti eläytymään toisen ihmisen asemaan?

Minulla asia ei ole mennyt ihon alle, mutta olen nähnyt ihmisiä, joita kaltaistesi ghostaamiset ovat satuttaneet, ja jokainen olisi toivonut suoraa puhetta.

Itse puhun suoraan, koska arvostan toisia ihmisiä, ja haluan sen arvostuksen heille näyttää myös silloin, vaikken olisi heitä valmis ottamaan elämääni.

Ymmärrän jos ghostaaminen satuttaa tilanteessa, jossa jo tuntee toisen ja on muodostunut jo tunneside toiseen ihmiseen. Tällöin se on mielestäni aina väärin. Mutta sitä en mitenkään voi käsittää, että täysin ventovieraan ihmisen ghostaaminen satuttaisi.

Vierailija
49/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiennyt. Minua on syytetty ghostaamisesta, tosin silloin koko sanaa ei ollut yleisessä käytössä. En vain ymmärrä, miksi olisin tilivelvollinen joko vastaamaan jollekulle nettideitille tai vaihtoehtoisesti ilmoittamaan mistä lähtien en aio enää vastata ja selittämään miksi. En itsekään odota selitystä ennen kuin ollaan jo tutustuttu paremmin. Sitten onkin jo eri asia jos on jo tavattu useamman kerran, silloin itsekin koen jo olevani selityksen velkaa jos en enää aio/halua olla yhteydessä. 

Vierailija
50/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä selkärangattomia pelkureita taitaa olla tänä päivänä aika paljon.

Usko pois, et ole ainut joka on tullut ghostatuksi. Se on nykyään yleistä, halusit tai et.

Tiedän ja uskon kyllä, toisin toimiminen vaatiikin jo jonkin verran luonteenlujuutta

Vierailija
51/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hieno että mammat ovat huolestuineita ghoustaamisesta. Tinderissä se nyt vaan on niin että 99% naisista on ghostaajia. Mitään empatiaa miehille ei ole ja se on vaan minä minä minä ja miten kaunis olen. Ghoustaaminen on naisten oikeus mutta jos kerran sattuu niin se on maailman pahin rikos. Ja joo, tiedän kyllä että naisilla on eri niksit millä ne oikeuttavat käytöstään. Se oli hyypiö (joo ja ruma mies on heti hyypiö jos kehtaa tulemaan sanomaan moi), traumoja koska joku mies on sikaillut (joo kaikki miehet on se yksi ja sama joten vanhinko vaan kiertämään), ei tunnettu kunnolla (eihän niitä treffejä ollut kun 5 kpl takana) jne jne.

Vierailija
52/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin kerran netissä yhteen mieheen, jonka kanssa juttu sujui alkuun niin, että vaihdoimme puhelinnumeroita hyvin nopeasti. Yksi elämäni suurimmista virheistä! Emme ikinä nähneet kasvotusten, mutta esimerkiksi puhelimessa jutellessa kävi ilmi, että tämän oman elämänsä sankarin mielestä seurustelimme. Olimme tunteneet ehkä viikon. Hän oli näyttänyt kuvani kaikille läheisilleen, pommitti armottomasti viesteillä ja oli äärimmäisen dramaattinen. Halusin itse tutustua rauhassa ennen kuin tapaamista edes harkitsisin. Toin esiin, että seurustelu vaatii mielestäni hiukan enemmänkin, eli tein selväksi, että olimme tuossa tilanteessa vain ystäviä / tutustumassa.

Tilanne paheni, ja riesanani oli epävakaa, dramaattinen miesvauva, jonka mielestä tein väärin, kun juttelin välillä muille ihmisille. Minun olisi pitänyt pyhittää kaikki hetket hänelle ja haluta tavata hänet heti. Häistä ja lapsienkin hankkimisesta halusi puhua. Esitti vaatimuksia sille, millainen nainen minun hänelle pitäisi olla. Sanoin useita kertoja, että toiveemme kuulostavat hyvin erilaisilta, enkä ole hänestä romanttisesti kiinnostunut. Sitten alkoi itkeminen, stalkkaamisella uhkailu, kuinka olisin hänelle "velkaa suhteen" tai jos vain harrastaisin seksiä hänen kanssaan, niin näkisin, kuinka kuulumme yhteen.

Mitä tässä tilanteessa olisi pitänyt tehdä? Yritin useita kertoja sanoa, että tästä ei tule mitään. Mies ei hyväksynyt vastauksiani, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi vain totaalinen hiljentyminen.

Vierailija
53/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ghostaamisen henkisenä vakivaltana kokisin tinder-tuttavuuksien sijaan pitkäaikaisia ystävyys- ja kaverisuhteita jotka ykskaks lakaistaan kertomatta syytä

Vierailija
54/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin kerran netissä yhteen mieheen, jonka kanssa juttu sujui alkuun niin, että vaihdoimme puhelinnumeroita hyvin nopeasti. Yksi elämäni suurimmista virheistä! Emme ikinä nähneet kasvotusten, mutta esimerkiksi puhelimessa jutellessa kävi ilmi, että tämän oman elämänsä sankarin mielestä seurustelimme. Olimme tunteneet ehkä viikon. Hän oli näyttänyt kuvani kaikille läheisilleen, pommitti armottomasti viesteillä ja oli äärimmäisen dramaattinen. Halusin itse tutustua rauhassa ennen kuin tapaamista edes harkitsisin. Toin esiin, että seurustelu vaatii mielestäni hiukan enemmänkin, eli tein selväksi, että olimme tuossa tilanteessa vain ystäviä / tutustumassa.

Tilanne paheni, ja riesanani oli epävakaa, dramaattinen miesvauva, jonka mielestä tein väärin, kun juttelin välillä muille ihmisille. Minun olisi pitänyt pyhittää kaikki hetket hänelle ja haluta tavata hänet heti. Häistä ja lapsienkin hankkimisesta halusi puhua. Esitti vaatimuksia sille, millainen nainen minun hänelle pitäisi olla. Sanoin useita kertoja, että toiveemme kuulostavat hyvin erilaisilta, enkä ole hänestä romanttisesti kiinnostunut. Sitten alkoi itkeminen, stalkkaamisella uhkailu, kuinka olisin hänelle "velkaa suhteen" tai jos vain harrastaisin seksiä hänen kanssaan, niin näkisin, kuinka kuulumme yhteen.

Mitä tässä tilanteessa olisi pitänyt tehdä? Yritin useita kertoja sanoa, että tästä ei tule mitään. Mies ei hyväksynyt vastauksiani, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi vain totaalinen hiljentyminen.

Jos kerran olit jo tehnyt selväksi ettei sinua kiinnosta, niin eipä tuota oikein puhdasoppiseksi savupommiksi voi enää kutsua.

Vierailija
55/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiennyt. Minua on syytetty ghostaamisesta, tosin silloin koko sanaa ei ollut yleisessä käytössä. En vain ymmärrä, miksi olisin tilivelvollinen joko vastaamaan jollekulle nettideitille tai vaihtoehtoisesti ilmoittamaan mistä lähtien en aio enää vastata ja selittämään miksi. En itsekään odota selitystä ennen kuin ollaan jo tutustuttu paremmin. Sitten onkin jo eri asia jos on jo tavattu useamman kerran, silloin itsekin koen jo olevani selityksen velkaa jos en enää aio/halua olla yhteydessä. 

Se just ihmetyttää, jos täysin tuntemattomat alkavat vaatimaan selityksiä. En tiedä ovatko asiat sitten heidän ajatuksissaan jo niin paljon todellisuutta edempänä vai mistä johtuu.

Vierailija
56/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran olit jo tehnyt selväksi ettei sinua kiinnosta, niin eipä tuota oikein puhdasoppiseksi savupommiksi voi enää kutsua.

Hyvä kuulla, koska siitähän sitä syyllistämistä ja kuraa tuli myös niskaan, että ihan ilman syytä hänet ghostasin. Mutta ghostaamisenkin raja voi tuntua hämärältä, etenkin ghostatuksi tulleelle. Mielestäni annoin selvät syyt ennen "katoamistani", mutta miehen mielestä se oli törkeää ghostausta.

Voiko olla, että ihmiset saattavat hienovaraisesti ilmaista suhteen sopimattomuutta, mutta toinen ei ota tietoa vastaan? Ja ainoaksi vaihtoehdoksi jää ghostaaminen? Toinen osapuoli saattaa myös toisinaan vastailla välttelevästi ja tavallaan odottaa, että mielenkiinto hiipuisi innokkaammalta osapuolelta. Tietenkin olisi hyvä, mikäli kaikilla olisi selkärankaa sanoa oma mielipiteensä kauniisti, mutta kaikki eivät sitä aina suostu hyväksymään.

Vierailija
57/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, häiriköt ovat asia erikseen ja olen välillä ollut itsekin tilanteessa, jossa mikään muu ei auttanut kuin yhteydenpidon katkaiseminen seinään.

Vastaavasti olen myös ollut tilanteessa jossa treffikumppani ei ollenkaan saapunut paikalle ja ghostasi täydellisesti, kun tiedustelin onko kaikki kunnossa. Ei asia nyt mitenkään erityisesti jäänyt vaivaamaan, mutta kyllä minä sitä aika outona käytöksenä pidin aikuiselta naiselta. Voihan tietenkin olla myös, että hän oli jäänyt auton alle ja vaipunut koomaan tms. :D

Vierailija
58/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se just ihmetyttää, jos täysin tuntemattomat alkavat vaatimaan selityksiä. En tiedä ovatko asiat sitten heidän ajatuksissaan jo niin paljon todellisuutta edempänä vai mistä johtuu.

Kyllä. Ja mikä se raja on, montako viestiä saa kirjoittaa niin ettei ole vielä muodostunut ilmoitusvelvollisuutta. Jos joku tuntematon laittaa viestin "mitä kuuluu" ja itse vastaa siihen "mitäpä tässä" niin onko ghostaamista jos ei enää vastaa seuraavaan viestiin? 

Vierailija
59/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ghostaaminen on paljon kivempi vaihtoehto kuin ah niin rehellinen lista syistä, miksen kelpaa.

Vierailija
60/109 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja mikä se raja on, montako viestiä saa kirjoittaa niin ettei ole vielä muodostunut ilmoitusvelvollisuutta. Jos joku tuntematon laittaa viestin "mitä kuuluu" ja itse vastaa siihen "mitäpä tässä" niin onko ghostaamista jos ei enää vastaa seuraavaan viestiin? 

Jonkun mielestä varmaan tuonkin jälkeen on ilmoitusvelvollinen. Itse taas en näe "pelkkää" vistittelyä niin vakavana, että sen lopettamisesta pitäisi ilmoittaa, jos tosiaankaan ei olla edes tavattu eikä mikään kirjekaveri ole ollut kyseessä. Oma näkemykseni on, että raja kulkee siinä, kun tapaillaan. Eli kun OIKEASTI jo tunnetaan.

Ja nyt tulee alapeukkuja. Ei se mitään.