Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: suomalaiset ostavat vaatteitaan marketeista

Vierailija
15.10.2019 |

Luin äskettäin uutisen, jonka mukaan Prismat ja Cittarit loistavat suomalaisten vaatekauppojen ykkösinä. Nyt kiinnostaakin, että mitä vaateita sinä ostat marketeista? Itse olen tähän mennessä ostanut sieltä lähinnä alushousuja tai sukkia, mutta löydättekö sieltä jotain muutakin laatutavaraa? Mitä vaatteita osata marketista ja miksi?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän markettien vaatteet ole edes erityisen halpoja. Siis jos perus rättikauppoihin vertaa. Kuralaatua ne kyllä on suurin osa ihan samalla tavalla kuin halvoissa vaatekaupoissakin, ainakin Citymarketissa.

Vierailija
62/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä voitte muistaa vaatteiden merkit?  Minä en muista ainuttattakaan omien vaatteiden merkkiä.  Täytyypä käydä katsomassa.   Odota hetki

.... aikaa menee minuutti ...

Farkuissa oli merkki "Jeans" tai "Mywear".  Oloasu merkkiä "NewWaue".  Onko nämä hyviä merkkejä?  Farkut ovat kaksi vuotta vanhat ja oloasu on jo yksitoista vuotta vanha ja kovassa käytössä ollut koko ajan.  Kello vähän nirhaa hihaa, joten ei ole ihan myyntikuntoinen.   Mukava silti.  Menee vielä vuosia kotikäytössä.  Oloasun sain tuomisina tyttäreni mieheltä, kun kävivät ensimmäistä kertaa kodissani ja kertoivat menneensä kihloihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta olen ostanut paitoja, takin, farkkuja,  sukkia, alkkareita, rintsikoita jne. Ihan hyviä vaatteita on. Mies osti lenkkarit kesällä sieltä. Tokmannilta olen ostanut myös lähinnä kesävaatteita. 

Vierailija
64/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman vaatteet on paljon kestävämpiä kuin näiden halpisrättiketjujen vaatteet. 

Vierailija
65/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä vaatteet marketeissa ovat erityisen hyviä? Tarkistan yleensä huolella vaatteiden materiaalit ja marketeista harvemmin löytää puuvillasta, villasta tehtyjä vaatteita, vaan ovat keinokuituja, joita en päälleni laita. Ennemmin maksan hieman enemmän kunnon materiaaleista.

Mä olen löytänyt Tokmannilta ihan luonnonkuituvaatteita mm viskoosia.

Lisäksi heidän "uudet koot"-vaatteensa ovat tavattoman miellyttäviä ja joustavia päällä. Eipä tarvitse enää ostaa kiinalaisten kokomitoituksella tekemiä xxl:ää, vaan ihan m-kokoinen vaate sopi minullekin loistavasti.

Klingeliltä ostin ennen enemmän, mutta vaatteiden osto tulee sieltä niin kalliiksi, kun joutuu isommista vaatteista maksamaan useita kymppejä enemmän kuin s- kokoisesta.

Lisäksi he ovat alkaneet yhä enemmän myymään huonolaatuisia ja rypistyviä vaatteita, jotka ovat täyttä hiostavaa polyesteriä materiaaliltaan.

Toki Klingelillä on muita oikein hyviä tuotteita, kuten lakanat, koriste-esineet ym ym.

Vai että viskoosi on luonnonkuitu. Viskoosipensaastako meinaat sitä poimittavan? Vai keritäänkö se viskoosieläimestä?

Vierailija
66/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin prismasta uuden catmandoo merkkiseen takin

Vierailija
67/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Lidlistä kesällä mekon, paitoja, shortseja. Tokmannilta syksyllä mekon ja kaksi paitaa ja kengät.

Lidl: halpoja ja liian ohuita säkkejä muka vaatteina

Tokkis: liikaa halpaa polyesterivaatetta ja rumia kuoseja

En osta.

Vierailija
68/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mielummin kunnon vaateliikkeessä ja maksan vähän ektraa jotta saan palvelua.

Vierailija
69/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä marketeissa noita merkkejä myydään? Nikea en ole nähnyt missään marketissa ja Kaffe...joo, on se merkki niinkuin mikä muun tahansa, muttei laadun tae. Nansotkin tehdään nykyään halpamaissa ja se näkyy laadusta - valitettavasti.

Juuri kokeilin Adidaksen uikkareita Prismassa, mutta päädyin Speedoihin samasta hyllyvälistä, saattoi siinä Nikekin olla.

Vierailija
70/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla paikkakuntakohtaista tuo markettien vaatetarjonta. Joku on ostanut jopa villapuseroita. Meidän kylän marketeissa on vain akryylineuleita. Muut vaatteet samaa materiaalia tai viskoosilötkyä.

Itse olen ostanut vain sukkia, alusvaatteetkin tahtovat olla liian suurta kokoa. Tänä syksynä tosin ostin Prismasta pitkähihaisen bambualuspaidan.

Vierailija
71/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn mielummin kunnon vaateliikkeessä ja maksan vähän ektraa jotta saan palvelua.

Mitä palvelua tarvitset?  Etkö itse osaa valita?  

Vierailija
72/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt päälläni on kaunis musta puuvillainen neuletakki, joka istuu minulle täydellisesti, ei mene ryppyyn eikä vaadi silitystä, kestää pesun 40 asteessa ja tyylinsä puolesta sopii niin arkeen kuin juhlaan ja näyttää hyvältä melkein mihin tahansa yhdistettynä. Ja on ostettu Lidlistä noin 10 eurolla.

Vierailija
73/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta marketista muuta kuin ruokaa. 

Nyt päällä olevat mukavat arkivaatteet Stockalta. (Cut & Pret, Superdry)

N49

Minä taas en voi ostaa edes Stockalta, koska käytän arkivaatteina vain Givenchytä, Balmainia, Chanelia, Dioria, Fendiä ja Louis Vuittonia.

Vierailija
74/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä vaatteet marketeissa ovat erityisen hyviä? Tarkistan yleensä huolella vaatteiden materiaalit ja marketeista harvemmin löytää puuvillasta, villasta tehtyjä vaatteita, vaan ovat keinokuituja, joita en päälleni laita. Ennemmin maksan hieman enemmän kunnon materiaaleista.

Puuvillan valmistus kuluttaa runsaasti vettä.

Kyllä, ja polyesterin vielä enemmän. So?

Ainoat vaihtoehdotko ovat maanviljelypinta-alaa vievä, paljon vettä ja lannoitteita kuluttava puuvilla tai polyesteri, josta irtoaa mikromuovia vesistöihin?

Miten olisi vaikka hamppu tai nokkonen vaihtoehtoina?

Vierailija
75/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuvillan valmistus kuluttaa runsaasti vettä.

Kyllä, ja polyesterin vielä enemmän. So?

Puuvillapaidan valmistukseen tarvitaan lähes 3000 litraa vettä.

Kerrotko kuinka paljon polyesteripaidan valmistuksessa käytetään vettä, ja missä kohdassa valmistusprosessia vettä käytetään?

Ei sillä, että muovivaatteet koskaan olisivat ekologinen vaihtoehto. Kiinnostaako vaan tuo väite vedenkulutuksesta.

Vierailija
76/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä marketeissa noita merkkejä myydään? Nikea en ole nähnyt missään marketissa ja Kaffe...joo, on se merkki niinkuin mikä muun tahansa, muttei laadun tae. Nansotkin tehdään nykyään halpamaissa ja se näkyy laadusta - valitettavasti.

Etkö? Olen ostanut n. 20 vuotta merkkilenkkareita City-MARKETISTA, Nike ja Reebok lähinnä. Kivoja alennuksiakin välillä.

Ah, kenkiäkö? En käytä lenkkareita, mutta sporttivaatteissa Nike voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen. En vaan ikinä ole nähnyt Niken sporttiVAATTEITA marketeissa.

Varmaan paikkakuntakohtaisia eroja.

Itse olen ostanut ainakin niken housuja marketeista. Ihan perus sporttimerkit on ainakin meidän lähimarketeissa.

Vierailija
77/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ostaa KAIKEN marketista. Oli kyseessä sitten leipä tai vaatteet tai kosmetiikka tai kodinelektroniikka tai kirjat, kaikki samasta Prismasta vaan.

Ja miksipä ei? Sehän on kätevää, kun kaiken saa saman katon alta. Täytyy olla huono itsetunto, jos ei edes tavallisia pitovaatteita voi ostaa Prismasta, vaan nekin pitäis olla jotain boutique kamaa.

Ja kirjat on ihan sama ostatko kirjakaupasta vai prismasta. Ihan samoja kirjoja. Samoin leipä ja kodinkoneet. 

Voi oikein hyvin ostaa Prismasta.

Vierailija
78/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena vielä "kuoli" jos ei ollut merkkivaatetta päällä.

Onneksi minulla ei ole koskaan ollut sitä ongelmaa. Olen vieläkin aika nuori ja oikeastaan ei ollut mitään merkkivaatteita ja ainakaan niitä ei tarkoituksella ostettu. Joskus jotkut merkkifarkut sopivasti alesta ja oikeastaan siihen se jäikin. Tunsin myös paljon oppilaita joilla todella tavalliset vaatteet ja aika harvassa olivat ne joilla todella paljon tai  aina jotain merkkivaatteita. Itse olen ehkä ollut jotenkin huoletonkin vaatteiden suhteen ja en koskaan hävennyt mitään tavallisia siistejä vaatteita, vaikka ne olivat sitten mistä vaan ostettu, kunhan muuten mieleisiä. Tämä sopi myös hyvin perheemme elämään muutenkin, kun meillä oli monta tärkeämpää asiaa maksaa kuin se, että olisin vaatinut jotain merkkivaatteita. Oli vaan pakko kirjoittaa tähän, kun on ollut aina niin eri ajatukset näistä merkkivaatteista ja olen lähinnä ollut huvittunut niistä joille jokin merkki merkkaa niin paljon. Samaten voin tunnustaa, että kouluissa missä itse olin ( osa kaupungissa) ei ollut mitään niin kovaa kilpailua vaatteista muutenkaan. Ehkä tämäkin on tosin pahentunut. 

Itse olen ostanut ja nuorena aika paljon vaatteita  yleensä Citymarketista. Jotain huppareita, paitoja  sekä todella usein kenkiä. Lähes kaikki alusvaatteet ovat sieltä myös. Isommista S-marketeista ( joissa vaatepuoli) olen myös ostanut aika paljon vaatteita. Halpa-Halli myös sellainen missä paljon käyty. Yleensä nuorempana kaikki vaatteet olivatkin sekoitus näiden yllämainittujen sekä elloksen ja HM:n vaatteita. Nykyisin harvoin edes ostan mitään, kun ei ole tarvetta niin paljon ja kirppiksillä käyn paljon myös.

Vierailija
79/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vähän aikaa sitten klassiseksi luulemani palmikkoneuleen h&m:ltä. Mutta, huomaan että se on tehty teineille, ei koon vaan mallin puolesta. Prisma myy samantyyppistä puseroa. Olisi pitänyt mennä ensiksi sinne.

Vierailija
80/97 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta vaatteita uutena juuri koskaan. Lapsille sukkia, alusvaatteita tarpeen mukaan kaupasta joko Lidl, Prisma, H&M. Muut vaatteet ostan kirpparilta. Nyt raskaana ollessa ostin yhdet uudet äitiyshousut Lidlistä 9,90. Parit farkut ja muutaman paidan kirpparilta yht. 8e.

En vain ymmärrä miksi koko ajan pitäisi ostaa kaupasta jotain, kun kirppiksellä löytää kaikkea. Ostan aina jemmaan isompaa kokoa ja viimeksi esim. kuopukselle neljä t-paitaa yht. 1e, puuvillaneuleen 1e, neljä lyhythihaista alusbodya yht. 75snt, Reinot 4e. Vedenpitävän po.pin haalarin ostin 10e ja windfleece-takin 12e. Merinovillahousut 3e. Teinipojalle puuvillaneule Jack and Jones 3e.

Siis näillä hinnoilla en vain ymmärrä, miksi maksaisin samoista vaatteista moninkertaisesti uutena, pitää vaan pitää silmät auki ja malttaa etsiä sopivaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän