Miksi näytän aina laitapuolen kulkijalta, vedin päälleni mitä vain? Kaupan kassalta palautetta.
Tänään Prismassa tapahtunutta; jätin vahingossa pankkikortin kotiin ja hain sen pikapikaa. Menin jonoon odottamaan ja kuulin kuinka kaksi myyjää keskusteli keskenään minusta. Keskustelu kävi suurinpiirtein näin, toinen myyjä sanoi että tässä kävi nuori epäsiistin näköinen tyttö ja lähti hakemaan pankkikorttiaan ja jätti ostokset tähän.
Molemmilta pääsi ivallinen naurahdus ja toinen sanoi "joo, jos tulee hakemaan".
Oli minun vuoroni ja sanoin että tässä tämä tyttö joka unohti pankkikorttinsa kotiin.
Enkä edes tiennyt olevani epäsiistin näköinen. Päälläni siis oli collegehousut, lenkkarit, Didriksonin takki ja Balmuirin huivi. Tekeekö ne jotenkin laitapuolen kulkijan näköisen?
Onko joillekkin muille sattunut tällaista kaupan kassatyöntekijöiden vähättelyä?
Mitä tässä tekisi että näyttäisi vähemmän kulkurilta ja näyttäisi enemmän ihmiseltä, jonka ei tarvitsisi kuunnella vähättelyä?
Kommentit (144)
Collarit on narkkivaate. Niillä ne toki on usein likaiset. Mutta tavis näyttää helposti samalta kuin ne jos lähtee oloasussaan kauppaan vetäen niskaansa vielä hupullisen takin.
Minä pidän aina jotenkin homssuisen oloisena ihmistä, joka käyttää collegehousuja ja lenkkareita muuten kuin lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, tilanteessasi olisin varmaan kysynyt sitä noilta myyjiltä - että mikä kohta ulkoasussani heidän mielestään kaipaisi stailausta.
Kiitos! :D Tämän kysynkin seuraavan kerran.
Ap
Vaihda verkkarihousut farkkuihin.
Vaikea uskoa että tää on totta. Noi on ihan perus prismavaatteet.
Laitapuolen kulkijat ovat aina vedonneet minuun jollain erityisellä tavalla.
N32
Vierailija kirjoitti:
Collarit on narkkivaate. Niillä ne toki on usein likaiset. Mutta tavis näyttää helposti samalta kuin ne jos lähtee oloasussaan kauppaan vetäen niskaansa vielä hupullisen takin.
Onneksi mun collarit on puhtaat :D Selvä ja kiitos, en ole koskaan ajatellutkaan että collarit ovat homssuisen näköiset. Olen vain pitänyt niitä mukavina jalassa.
Lisää vinkkejä kehiin, ei nimittäin ole ensimmäinen kerta kun luullaan laitapuolen kulkijaksi ja vielä tyttöseksi, ikääkin on jo 42.
Ap
Minusta mitkä tahansa collage-housut ovat lähtökohtaisesti epäsiistit.
Kai alun perin suunniteltu urheilusuoritusten väliin lämmikkeenä. Siinä tehtävässä ovat varmasti paikallaan.
Mutta ei kiitos ihmisten ilmoille ne päällä.
Apua.. Miten hienona sinne prismaan pitää mennä..?
Entä miten sulla oli hiukset, suttuinen nuttura?
Onhan tuossa narkkariunivormun piirteitä vahvasti. Turha sitten ihmetellä.
Johtuisiko muusta kuin vaatteiden merkistä? Hiukset sekaisin ja sen näköiset, ettei ole useampaan päivään pesty? Silmänaluset tummat ja iho kirjava ja kalpea? Kynnenaluset likaiset, kynnet epäpämääriäisen pituiset ka kädet naarmuilla? Tai vaateet periaatteessa ihan ok laadusta huolimatta likaiset/nuhjuiset ja roikkuvat päällä/näyttävät väärän kokoisilta tai huonosti istuvilta? Kyllä sitä voi Armanin jakkupuku päälläkin näyttää laitapuolen kulkijalta, jos puku on nuhjuinen, ryppyinen ja huonosti istuva, hiukset takussa, naama kelmeä, sukkahousuissa kolme silmäpakoa, Manolon kengät kolhuilla ja likaiset ja Vuittonin laukkussa repeämä ja valtava likatahra :D.
Vierailija kirjoitti:
Apua.. Miten hienona sinne prismaan pitää mennä..?
Vähintään meikki ja kampaus tulisi olla kuin juhliin olisi lähdössä ja parasta olisikin teettää ne ammattilaisella ennen kauppaan menoa.
No jos normaalisti liikkuu, niin tarviiko sitä pukeutua kuin narkkipoliisi undercover-tehtävään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mun collarit on puhtaat :D Selvä ja kiitos, en ole koskaan ajatellutkaan että collarit ovat homssuisen näköiset. Olen vain pitänyt niitä mukavina jalassa.
Lisää vinkkejä kehiin, ei nimittäin ole ensimmäinen kerta kun luullaan laitapuolen kulkijaksi ja vielä tyttöseksi, ikääkin on jo 42.
Ap
Ei ne varsinaisesti homssuiset olekaan vaan... varsinkin harmaat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta mitkä tahansa collage-housut ovat lähtökohtaisesti epäsiistit.
Kai alun perin suunniteltu urheilusuoritusten väliin lämmikkeenä. Siinä tehtävässä ovat varmasti paikallaan.
Mutta ei kiitos ihmisten ilmoille ne päällä.
Kyllähän niitä erilaisia julkkiksiakin kuvataan rennoissa oloasuissa kauppareissullaan varsin säännöllisesti ja tyyliä tietysti kehutaan sekä suositellaan kaikille lukijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse kuljen yleensä puhtaat farkut ja siisti puolipitkä musta hupputakki värikkäine huivineen korkokenkien kera, naama ja hiukset laitettuna sekä hymy huulilla ja saan aina iloista ja hyvää palvelua.
Kerran sitten menin kauppaan kauheassa flunssassa, masentuneena, pipo päässä, naama laittamatta, verkkariasu päällä ja lenkkarit jalassa.
Voitte kuvitella, ettei palvelu ollut ollenkaan parasta, vaan sain osakseni epäröiviä katseita, eikä edes tervehditty, kuten yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa että tää on totta. Noi on ihan perus prismavaatteet.
Juurikin näin. Perus prismavaatteet. Ainakin näin luulin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän aina jotenkin homssuisen oloisena ihmistä, joka käyttää collegehousuja ja lenkkareita muuten kuin lenkillä.
No minäpä juuri käyn Prismassa usein lenkin päätteeksi, ja usein myös pyörälenkillä käyn Prismassa juuri urheilukuteissa tai tuulipuvussa.
Sekin on mahdollista aina. Ei sitä välttämättä olekaan niin "homssuinen".
Itse asiassa menen oikeastaan moneenkin paikkaan usein lenkin tai kuntosalin kautta, mitäpä järkeä sitä vaihtamaan jonkun shoppailutuokion takia.
No mutta saa silti tuomita, ei se minuun mitenkään vaikuta. Aivan sama, viiden minuutin jälkeen kukaan ei enää muista vaikka olisin ollut perse paljaana kun kaikki ovat niin immersoituneita itseensä ja omiin ongelmiinsa.
Hmm, tilanteessasi olisin varmaan kysynyt sitä noilta myyjiltä - että mikä kohta ulkoasussani heidän mielestään kaipaisi stailausta.