Vuosikymmen vaihtuu kohta. Mitä sinä sait aikaan vuosikymmenessä?
Tällainen kiersi somessa, mutta laitetaan myös anonyymina tällainen kysymys.
Kommentit (26)
Suoritin peruskoulun, opiskelin, seurustelin muutaman kerran, tapasin mukavan miehen, menin kihloihin, muutin ensimmäiseen omaan kotiin, sain lapsen, menin naimisiin & tulin uudestaan raskaaksi.
Pari tutkintoa, puoliso, lapsi ja kymmenen vuotta psykoterapiaa. Mulle nämä on olleet aikuistumisen vuodet. Matkoja, retkiä, erilaisissa kodeissa asumista, liikunta- ja lukuharrastuksia, paljon uusia ihmisiä. Hyviä vuosia.
Vuosikymmen alkoi lihaksikkaana ja huippukuntoisena adoniksena, tuli tuntematon tauti.. munuaiset meni ja maannu yli 6kk sairaalassa plus vajaa 5v kotihemodialyysia. Kunto meni ja tuijottaessa kattoon seinien vankina ainoa harrastus oli kasvattaa osakesalkkua 150.000e. Viimeinen kolmasosa vuosikymmenestä vietetty aikalailla totaalisessa sosiaalisessa eristyksessä.
Valtavasti kipua ja kärsimystä.
Erosin ja jouduin myymään asunnon samasta syystä. Eli ei mitään hyvää. Nyt joutaakin vaikka kuolla pois, ei ole enää mitään menetettävää.
M37
Olen ollut koko tämän ajan työttömänä - lukuunottamatta viikon kestänyttä aktiivimallikurssia.
Vuosikymmenen alussa olin vielä hyvässä kunnossa, vaimo ja perhe kasassa, työpaikka löytyi. Nyt tilanne on että vaimo lähti lätkimään ja tilalla on samassa tilanteessa oleva rapajuoppomimmi mitä minä, työpaikka lähti alta ja kuntokin heikko. Viimeviikon loppu meni juodessa ja paskoin kännissä saunan kiukaaseen :/ Viimetalvena sammuin myös lumihankeen ja naapurin koira kävi herättämässä.
Vierailija kirjoitti:
Erosin ja jouduin myymään asunnon samasta syystä. Eli ei mitään hyvää. Nyt joutaakin vaikka kuolla pois, ei ole enää mitään menetettävää.
M37
Moinen poru jonkun naisen takia...?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M37
Moinen poru jonkun naisen takia...?!
En kyseisen naisen perään haikaile, ero vaan aiheutti sen, että menetin kaiken muunkin samalla. Uutta parisuhdetta en ole myöskään löytänyt.
M37
Sain rakennettua uuden elämän, kun erosin 2010. Siihen meni puoli vuosikymmentä.
Seuraavat puoli vuosikymmentä meni tämän uuden elämän elämisessä.
Kolmas lapsi, ulkomaankomennus, taloudellinen riippumattomuus
Oikein hyvä
Opiskelin ammatin, pääsin irti huumeista, tehnyt jonkin verran töitä, perustin perheen. Olen saavuttanut henkisen tasapainon ja hallitsen miten suhtaudun tunteisiini. En saa enää raivokohtauksia enkä pahemmin paniikkikohtauksiakaan.
Valmistuin korkeakoulusta, olin työttömänä, tein pätkätöitä, olin mukana tekemässä kirjaa, olin työttömänä, sain vakituisen työpaikan, matkustelin, pidin isot nelikymppisjuhlat kaikille ystäville ja tuttaville. Saatoin isäni hautaan. Tein surutyöni loppuun.
Sain toisen lapsen, opiskelin uuden ammatin, sain uusia ystäviä, aloitin uusia harrastuksia, molemmista lapsista kasvoi koululaisia, sanoin itseni irti, löysin unelmatyöpaikan ja tiimin, muutin ja remontoin asunnon lattiasta kattoon, lapseni sairastui vakavasti ja jäin pois töistä, pitkät ja rankat hoidot, paraneminen, kasvoin valtavasti henkisesti, sain lopulta elämään tasapainon, rauhan ja onnen. Nyt on hyvä ja toivon rauhallisempaa seuraavaa vuosikymmentä.
Nipottaen ottaen vuosikymmen vaihtuu vasta, kun vuosi 2021 alkaa.
Vuonna 2020 tulee vuosikymmen täyteen, eli vuosikymmenen viimeinen vuosi on se.
Näin ollen en voi antaa loppuraporttia.
Vierailija kirjoitti:
Nipottaen ottaen vuosikymmen vaihtuu vasta, kun vuosi 2021 alkaa.
Vuonna 2020 tulee vuosikymmen täyteen, eli vuosikymmenen viimeinen vuosi on se.Näin ollen en voi antaa loppuraporttia.
niin tai otat tästä hetkestä 10 vuotta taaksepäin, tuleeko siitä vuosikymmen vai ei?
Vuosikymmen vaihtuu vasta reilun vuoden päästä. Voihan sitä kymmeniä vuosia omasta elämästään miettiä, mutta vuosikymmenen vaihde on eri asia.
Valmistuin yliopistosta, sain työpaikan valmistumisen jälkeen, aloin seurustella tulevan aviomieheni kanssa, muutimme avoliittoon, sain toisen työpaikan, menimme kihloihin, sain vakituisen työpaikan, menimme naimisiin, ostimme paritalon, kärsimme lapsettomuudesta, saimme lapsen hoitojen jälkeen, ostimme omakotitalon, miehen onnettomuus ja siitä toipuminen.
Paljon ihania asioita, mutta myös surua ja kärsimystä.