Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävin työkaveri joka teillä on ollut?

Vierailija
14.10.2019 |

Mitä inhositten hänessä eniten? Oliko hänessä mitään hyvää?

Kommentit (208)

Vierailija
81/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliutelias juoruakka. Otti aina uuden työntekijän hampaisiinsa, jolta uteli henkilökohtaisia asioita ja muiden työkavereiden asioita. Oli siis aina uusille työntekijöille oikein mielinkielin ja sai alkuun luottamuksensa. Sitten juorusi näitä eteenpäin lisämaustein. Kukaan ei ymmärtänyt mihin hän pyrki, koska kukaan "vanha" työntekijä ei ottanut noita juttuja tosissaan eikä todellakaan halunnut kuulla. Esimies ei puuttunut asiaan mitenkään.

Vierailija
82/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 55-vuotias mies, joka kehuu kuinka miehet on niin päteviä ja hyviä ja haukkuu keski-ikäisiä naisia vanhoiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajaton, töykeä, päällepäsmäri, paremmaksi laittaja. Koko ajan äänessä. Suuttuu pienimmästäkin ja ottaa kaiken henkkoht. Taukohuonetta hallitsee hänen monologit. Jos kenellä tahansa on ihan mitä tahansa, hän varmasti koittaa laittaa paremmaksi tai pahemmaksi. "eihän tuossa nyt mitään, mutta kun MINÄ/MINULLA...." AARGH. Tulee ihmisten työpisteille kuluttamaan aikaa ja häiritsemään eikä ymmärrä itse poistua. Suutahtaa jos häirinnän kohde on nihkeä ja haluaakin jatkaa töitä. Yksi työkaveri on jo ihan piipussa tämän takia, eikä uskalla sanoa, kun pelkää sitä suuttumista. Tätä tyrannia esimieskin vähän pelkää ja sallii sellaista käytöstä mitä välttämättä muille ei sallittaisi. Miten yksi ihminen voikaan myrkyttää koko työyhteisön?

Vierailija
84/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän räplääjä joka ei keskity ja jonka työvälineet jää minne sattuu hänen jäljiltään.

Vaikka häntä itseään kohtaan on oltu ystävällisiä ja auttavaisia - ei hän itse koskaan auta ketään vaan ottaa kaiken vastaan röyhkeänä ja valittaa liian pienestä palkasta , päiväkotimaksuista, kaiken kalleudesta. Yrittää saikkua joka välissä kun ei kiinnosta. Pää kipeä, hammas kipeä, sormi kipeä, käsi kipeä, perce kipeä, lapsi kipeä,niska kipeä --- näitä tapauksia siis.

Naama happamena yleensä muita passuuttaen ja puhuu tuntikausia äänekkäitä puheluita samalla kun "työskentelee".

Jos esimies ei ole paikalla haihtuu vaivihkaa kotiin . Lähipomoa nuoleskelee niin kaikkea katsotaan läpi sormien.

Vierailija
85/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykän räplääjä joka ei keskity ja jonka työvälineet jää minne sattuu hänen jäljiltään.

Vaikka häntä itseään kohtaan on oltu ystävällisiä ja auttavaisia - ei hän itse koskaan auta ketään vaan ottaa kaiken vastaan röyhkeänä ja valittaa liian pienestä palkasta , päiväkotimaksuista, kaiken kalleudesta. Yrittää saikkua joka välissä kun ei kiinnosta. Pää kipeä, hammas kipeä, sormi kipeä, käsi kipeä, perce kipeä, lapsi kipeä,niska kipeä --- näitä tapauksia siis.

Naama happamena yleensä muita passuuttaen ja puhuu tuntikausia äänekkäitä puheluita samalla kun "työskentelee".

Jos esimies ei ole paikalla haihtuu vaivihkaa kotiin . Lähipomoa nuoleskelee niin kaikkea katsotaan läpi sormien.

Luultavasti tällaisella ihmisellä on jotain ongelmia esimerkiksi kotona. Työnteko ei maistu, ajatukset harhailee... Itse myönnän avioeron aikaan olleeni varmasti todella ärsyttävä työntekijä. Ylpeys ei antanut ottaa saikkua, vaan yritin näyttää kovalta. En edes puhunut näistä kotiongelmista töissä. Tuli juurikin todella veemäisiä viestejä ja puheluita ex-mieheltäni, uhkaili minua yhteisen lapsemme kautta ym. Todella vaikea ero siis, joka johtui miehen pettämisestä. Sitten yhtenä päivänä vaan romahdin ja myönsin olevani levon tarpeessa.

Vierailija
86/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli sellainen vähän vanhempi nainen, joka ei koskaan neuvonut minulle mitä pitää tehdä, kun olin vasta harjoittelussa tuolla nuorempana. Sitten jos teinkin väärin niin alkoi pitämään mekkalaa miten taas tein virheen ja kertoi kaikista jutuista myös toisille työntekijöille. Kahvihuoneessa puhui siis kaikki asiat muille ja kertoi kuinka minä taas mokasin. Joskus ihan tavallaan oli myös hiljaa, kun unohdin tehdä yhden asian niin voinut muistuttaa, vaikka oli myös paikalla ja taatusti huomasi, että jäi se asia tekemättä, mutta sitten jälkeen päin oli taas hyvä sättiä minua kuinka huolimaton olen. Tästä saa tietenkin sen kuvan, etten osaa tehdä mitään, mutta olin siis ihan uusi tuolla ja vasta kouluttautumassa alalle, joten en edes voinut itsenäisesti tehdä paljonkaan. Tuo vielä sellainen paikka jossa toimipiste vaihtoi uuteen välillä. 

Vierailija
87/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Luola)mies, joka ei koskaan pese käsiään vessakäynnin jälkeen. Erittäin miellyttävää ruokailla hänen jälkeen taukotilassa, kun tietää hänen räplänneen aterimia ja lautasia kaapeista käsillään. 

Vierailija
88/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskelijana provikattomissa myyntitöissä. Eräs tyyppi sai saman palkan kuin minä tekemällä puolet vähemmän, koska meillä oli esimies, joka ei ollut kyllin "kova" puuttuakseen asiaan, vaikka tyyppi oli koeajalla. Näkökulmia tällä kaverilla kyllä riitti, mitä pitäisi tehdä paremmin ja mitä tehdään väärin, ja jos jokin ei hänelle käynyt, uhkasi pomolle kävellä ovesta ulos. Puhui jatkuvasti edellisestä duunistaan jossain ison firman myyntivastaavana (mikäö sai kyllä ihmettelemään, miksi vaihtoi johonkin puhelinmyyntiin ensi tilassakaan, itse vain sanoi, että tuo edellinen paikka petkutti työehdoissa). Hän soitti yhden puhelun tunnissa, selasi lopun aikaa avoimesti Facebookia ja livahti työtiloista vessaan puhumaan omaa puhelua suunnilleen joka toinen päivä. Lisäksi hän kävi lounaalla jossain hevon kuusessa, jolloin matkoihin meni vartti suuntaansa - lounari oli 30 min, ja hänellä meni toisinaan yli tunti. Meillä oli avokonttori, jossa kaikki muut työntekijät kyllä huomasivat tämän, mutta eri huoneessa ollut pomo vaan halusi antaa mahdollisuuksia "kehittyä" ja piti kahdenkeskeisiä palavereja tälle yhdelle. Ymmärrän kyllä, että pulaa tekijöistä tuolla alalla on, mytta yhden sluibailu vaikutti kaikkien samassa huoneessa olleiden työmotivaatioon ja työtahtiin. Itsekin keskityin loppua kohden enemmän kyttäämään tätä yhtä kuin omaan työhöni. Kun tämä tyyppi lopulta lähti 3 kuukauden jälkeen, hän irtisanoutui itse, koska oli saanut paremman työn. 

Myöhemmin selvisi, että pomo itse oli hankkinut tämän tyypin tuonne töihin.

Vierailija
89/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Luola)mies, joka ei koskaan pese käsiään vessakäynnin jälkeen. Erittäin miellyttävää ruokailla hänen jälkeen taukotilassa, kun tietää hänen räplänneen aterimia ja lautasia kaapeista käsillään.&nbs

p;

Tämä!! Meillä on koulunkäyntiavustaja, joka ei pese omia käsiään saati edellytä sitä vastuuoppilaaltaan ennen linjastolle tuloa. Yääääärgh!! Yritän aina kiirehtiä edellensä, sillä huomautuksista huolimatta jatkaa tuota. Niin kuvottavaa!

Vierailija
90/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin opiskelijana provikattomissa myyntitöissä. Eräs tyyppi sai saman palkan kuin minä tekemällä puolet vähemmän, koska meillä oli esimies, joka ei ollut kyllin "kova" puuttuakseen asiaan, vaikka tyyppi oli koeajalla. Näkökulmia tällä kaverilla kyllä riitti, mitä pitäisi tehdä paremmin ja mitä tehdään väärin, ja jos jokin ei hänelle käynyt, uhkasi pomolle kävellä ovesta ulos. Puhui jatkuvasti edellisestä duunistaan jossain ison firman myyntivastaavana (mikäö sai kyllä ihmettelemään, miksi vaihtoi johonkin puhelinmyyntiin ensi tilassakaan, itse vain sanoi, että tuo edellinen paikka petkutti työehdoissa). Hän soitti yhden puhelun tunnissa, selasi lopun aikaa avoimesti Facebookia ja livahti työtiloista vessaan puhumaan omaa puhelua suunnilleen joka toinen päivä. Lisäksi hän kävi lounaalla jossain hevon kuusessa, jolloin matkoihin meni vartti suuntaansa - lounari oli 30 min, ja hänellä meni toisinaan yli tunti. Meillä oli avokonttori, jossa kaikki muut työntekijät kyllä huomasivat tämän, mutta eri huoneessa ollut pomo vaan halusi antaa mahdollisuuksia "kehittyä" ja piti kahdenkeskeisiä palavereja tälle yhdelle. Ymmärrän kyllä, että pulaa tekijöistä tuolla alalla on, mytta yhden sluibailu vaikutti kaikkien samassa huoneessa olleiden työmotivaatioon ja työtahtiin. Itsekin keskityin loppua kohden enemmän kyttäämään tätä yhtä kuin omaan työhöni. Kun tämä tyyppi lopulta lähti 3 kuukauden jälkeen, hän irtisanoutui itse, koska oli saanut paremman työn. 

Myöhemmin selvisi, että pomo itse oli hankkinut tämän tyypin tuonne töihin.

Saanen tiedustella, että miksi jaksoit haaskata energiaa ja aikaasi kyttäämällä jotakuta, vaikka hän olikin millainen oli? Tästä kertomastasi tapauksesta on varmaan jo aikaa jonkun verran (en tiedä, oletko vieläkin samanlainen kuitenkin), mutta itse en kyllä jaksaisi vastaavanlaisella tavalla toimia. Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen.

Vierailija
91/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen joka kehuskeli perheellään. Hänellä oli paras mies, tytär, poika ja lapsenlapsi. Esim. Poika oli siivonnut koko asunnon vaikka jalka oli kipsissä. Ei kenen tahansa muun poika tällaista tekisi, mutta hänen jälkikasvunsa olikin aivan jumalaista. Tottakai oma on aina parasta, mutta rajansa kaikella. Lisäksi tällä ihmisellä oli ikävä taipumus komennella, joka rajoitti oma-aloitteisuutta.

Vierailija
92/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska venäläinen akka joka haukotteli koko ajan, myös asiakkaiden edessä.

Vierailija
93/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkä murjottaja, joka välttele jopa e-kontaktia. Syö yksin siivouskopissa (I shit you not). Marisee pikkuasoista ja omista ongelmistaan jos ylipäätään vaivautuu avaamaan sanaisen arkkunsa tiimipalavereissa. 

Hiljainen huonekaveri istuu kuin tatti paikallaan vaikkapa 5 tuntia, käymättä vessassa, kahvilla. Ei juuri koskaan aloita keskustelua, mutta suostuu siihen kuitenkin yleensä.  Siis miten ihminen voi olla liikkumatta noin monta tuntia putkeen. Täällä yritetään kannustaa omatoimiseen taukojumppaan, turhaan.

Vierailija
94/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, pysyvästi etätöissä olevat ukkelit jotka pitkittävät eläköitymistä. Niitä on sattunut eteeni jo 2 kpl 5 vuoden sisällä! Etenkin se toinen osasi häiritä skypen kautta niin paljon, että minulta paloi lopulta käämit. Ja niin sai yksinäinen nainen kenkää ja ukko istui vielä reilun vuoden eläköitymiseensä asti. 

Vierailija
95/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja, joka puuttuu muiden opettajien ratkaisuihin opetustilanteissa. Opettajainhuoneessa marmattaa milloin mistäkin, joku ei ole hoitanut tiskejä ja joku on unohtanut roskan pöydälle. Kyllä tuollaiset asiat muakin joskus ärsyttää mutten jaksa niistä ääneen valittaa.

Vierailija
96/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomauttelija. Sai aikaan olon kuin tekisin kaiken koko ajan väärin. Olin nuori ja en osannut pitää puoliani, nykyään en todellakaan kuuntelisi tyhjästä huomauttelua.

Vierailija
97/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusikymppinen nainen, jolla on ainakin ärtyvän suolen oireyhtymä, narkolepsia, reuma, astma, allergia, yliherkkyys, sisäilmasairaus, noidannuoli, lukkiutuneet olkapäät, tenniskyynerpää, korvatulehdus ja flunssa.

Nämä kaikki kahden vuoden sisällä. Hän tekee nykyään pelkästään etätöitä (silloin harvoin kun ei ole saikulla), koska on niin sisäilmasairas ettei voi olla työpaikalla.

Ja ne etätyöt... en ymmärrä miten niin vähäinen työmäärä voi viedä koko päivää. Eli muut joustavat ja joustavat. Osa töistä vaatisi myös paikallaoloa.

Hänet on siirretty osastolta ja toimipisteeltä toiselle, koska ei sairasta voi irtisanoakaan. Mutta ei hän mielestäni palkkaansa ansaitse. Sori vaan, kuulostaa kauhealta sanoa näin. :(

Vierailija
98/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö, joka ääntelee negatiivisesti ja viisastelee ylimielisesti aivan kaikkea, mitä muut sanoo tai tekee, muttei itse huomaa olevansa stressaava. Suuttuu lähes jatkuvasti, jos ei ole samaa mieltä kuin hän. Ajattelee ja vaatii vain omia etuuksiaan, muttei ymmärrä, että muillakin on elämää. Mahdoton työkaveri. Hänen kanssaan ei kannata keskustellajaan, sillä siitä jää vain paha mieli.

Vierailija
99/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juorukerholainen(-set) joka ei osaa käyttää suutaan ja käsiään yhtä aikaa. Aloittaa työt, alkaa puhumaan. Työnteko hidastuu, hidastuu loppuu. Puhuu vaan. Herää taas tekemään vähän töitä, puheen edetessä työnteko hyytyy jälleen. Sitten siirrytäänkin kolmen vartin kaffetauolle, jossa valitetaan kun ei ole riittävästi työntekijöitä ja ollaan jäljessä ja työt kasaantuu...

Toinen oli liian kiltti pomo. Oli uusi työssään ja halusi kai antaa positiivisen kuvan itsestään. Suostui about kaikkeen mitä kukin alainen ilkesi pyytää, vuoronvaihtoja, vapaita jne. Ja jotkuthan jaksoivat pyytää, kun sai. Lopulta tajusi lopettaa kun vuorot olivat aivan sekaisin ja töiden jakaminen pelkkää pyyntöjen taistelutannerta.

Vierailija
100/208 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään suuremman kaupungin silmäpolin osastosihteeri. On ottanut pomon roolin ja käskyttää kaikkia, jos ei muuta keksi niin kynät ovat ainakin huonosti aseteltu purkkeihin. Ei auta varoitukset, mikään ei tuota kuvotusta saa muuttumaan. Eikä ole ihme että työilmapiiri on perkeleestä. Ei ihme että porukka vaihtuu ja haluaa pois tuon hirmun "työkaveruudesta". Been there, done that! Hyvästi. Ei ikinä enää tuohon osastoon vaikka mikä palkka olis (niin kauan kuin hirmu vouhottaa siellä).