Onko ehdoton TURN OFF jos mies/nainen sairastaa diabetesta? Mitä ajattelette?
Perustelut olisi hyvä kuulla! Pohdittiin asiaa miehen ja miehen parhaan ystävän kanssa, joka sairastaa diabetesta eikä näytä löytävän kumppania. Minä ja mies molemmat terveitä.
Kommentit (27)
Se on kyllä huono juttu, ettei voi ikinä käyttää yhdessä mämmiä, mutta ehkä sen kestää.
Ei ole. Toivottavasti on kuitenkin hoitotasapainossa ja henkilö motivoitunut hoitamaan sairauttaan, koska muuten olisi hirveä huoli koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
No jos on kakkostyyppiä ja huonoista elintavoista johtuva, niin todellakin on turn off. 1-tyyppiä oleva on ihan ok
2 tyyppi on periytyvä joten hoikkakin voi sairastua, ykköstyyppisellä voi olla jo nuorena diabeteksen aiheuttamia pysyviä vaurioita verenkierrossa tai hermostossa. Kakkonen voi parantua jos muuttaa elintavat terveiksi. Asioilla on monta puolta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Toivottavasti on kuitenkin hoitotasapainossa ja henkilö motivoitunut hoitamaan sairauttaan, koska muuten olisi hirveä huoli koko ajan.
Miksi sinä huolestut toisen sairaudesta?
Juu ei, pysyn visusti poissa deittimarkkinoilta. Siitä huolimatta että hoitotasapaino on hyvä eikä lisäsairauksia ole ilmaantunut.
Tyyppi 1 nainen.
Miten tämä edes voisi olla kenellekään turn off? Hyvin hoidettu diabetes näkyy arjessa hyvin harvoin, mitä nyt mittaa veren silloin tällöin, syö tasaisin väliajoin ja näpyttelee laitteeseen oikean määrän insuliinia. Veljelläni on diabetes ja hyvin usein unohdan koko hänen sairautensa, niin vähän se näkyy arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä edes voisi olla kenellekään turn off? Hyvin hoidettu diabetes näkyy arjessa hyvin harvoin, mitä nyt mittaa veren silloin tällöin, syö tasaisin väliajoin ja näpyttelee laitteeseen oikean määrän insuliinia. Veljelläni on diabetes ja hyvin usein unohdan koko hänen sairautensa, niin vähän se näkyy arjessa.
Monelle näyttää olevan isokin ongelma eli turn off kun miehen paras kaveri ei ole löytänyt seurustelukumppania. Harmittaa todella paljon hänen puolestaan. :(
Tuskin se diabeteksesta johtuu. Sehän on yleensä hyvinkin huomaamaton vaiva. Ei siis aiheuta muuta huolta kuin sen sokeritasapainon tarkkailun ja lääkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelle näyttää olevan isokin ongelma eli turn off kun miehen paras kaveri ei ole löytänyt seurustelukumppania. Harmittaa todella paljon hänen puolestaan. :(
Ota sinä hänet, jos asia kerran niin surettaa. Ihme volinaa taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. En todellakaan usko, että syy on tuo ellei hän sitten aloita kaikkia keskusteluita sairauttansa valittamalla ja vollota asiasta joka välissä.
Siinä höpötät yksinäsi mutta sairaus on syy ettei löydä kumppania ja ei ole avautumassa sairaudesta ensimmäisenä eikä vollota!
Olen ykköstyypin diabeetikon kanssa naimisissa, eli ei ollut minulle turn off. Kyllä se silti arkeen ja elämään vaikuttaa ja se pitää huomioida, mutta on niitä paljon hankalampiakin sairauksia olemassa. Toki on enemmän huolta toisen hyvinvoinnista kuin perusterveen ihmisen kohdalla, vaikka oma mieheni ei olekaan mitään vakavia hypoja saanut (siis että verensokeri laskisi niin alas, että menee esim. tajuttomaksi. Jos sellaista tapahtuu usein, niin puoliso saa todellakin olla huolissaan.) Elinikäkin on todennäköisesti lyhyempi ja muutenkin ongelmia voi tulla tulevaisuudessa lisää. Ajattelisin siitä huolimatta, että jos diabeetikon on vaikea löytää seurustelukumppania, niin todennäköisesti siihen on syynä jokin ihan muu kuin diabetes, jos siihen nyt ylipäätään mitään yksittäistä syytä on.
Ei mitään merkitystä diabeteksella. M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota sinä hänet, jos asia kerran niin surettaa. Ihme volinaa taas kerran.
Ehkä ottaisin jos voisin mutta kun minulla on jo mies. :(
Ei ole turn off. Hyvässä hoitotasapainossa oleva diabetes on yleensä aika huomaamaton vaiva, vaikka se tietysti vaikuttaa arkeen.
Ei minulle ole monet muutkaan sairaudet mikään turn off. Sairastan itse munuaisten vajaatoimintaa ja ymmärrän kyllä nuo pelot. Itsekin pelkään sairauteni olevan este.
Ei ole turn off, olen paraikaa pihkassa yhteen diabeetikkoon. Valitettavasti hän on varattu.
Vierailija kirjoitti:
Olen ykköstyypin diabeetikon kanssa naimisissa, eli ei ollut minulle turn off. Kyllä se silti arkeen ja elämään vaikuttaa ja se pitää huomioida, mutta on niitä paljon hankalampiakin sairauksia olemassa. Toki on enemmän huolta toisen hyvinvoinnista kuin perusterveen ihmisen kohdalla, vaikka oma mieheni ei olekaan mitään vakavia hypoja saanut (siis että verensokeri laskisi niin alas, että menee esim. tajuttomaksi. Jos sellaista tapahtuu usein, niin puoliso saa todellakin olla huolissaan.) Elinikäkin on todennäköisesti lyhyempi ja muutenkin ongelmia voi tulla tulevaisuudessa lisää. Ajattelisin siitä huolimatta, että jos diabeetikon on vaikea löytää seurustelukumppania, niin todennäköisesti siihen on syynä jokin ihan muu kuin diabetes, jos siihen nyt ylipäätään mitään yksittäistä syytä on.
Olet naimisissa diabeetikon kanssa mutta taidat itse olla terve? Olen järkyttynyt kommenteistasi, koska minullakin on ollut vaikeuksia löytää mies ja saada toimiva parisuhde, joten ymmärrän ap:ta. Ainoa syy on sairaus. Terveisin diabeetikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä huolestut toisen sairaudesta?
Koska kenties empatia ja toisesta välittäminen?
Ei, diabetes ei juuri normielämään vaikuta.
M41