Bruttotulot 4000 - 5000 € / kk, mitä teet työksesi?
Kommentit (346)
Olen stylisti, vuositulo on 55000-70000€
Mites te 4-5 tonnin palkkaa saavat, koetteko että olette ansainneet palkkanne? En tarkoita nyt sitä, että kun on yliopistot käyty niin on "oikeus" isoon palkkaan, vaan sitä, että ihan aikuisten oikeasti oletteko ANSAINNEET palkkanne?
Reiki Master Teacher 4500€ viime kuussa, tassa kuussa jo 3200€ tullut. Yrittaja.
Juuri ja juuri 4000€, ihan perus suunniteluinsinööri kunnalla.
Vierailija kirjoitti:
4600 € /kk .. koodiapina pirkanmaalla, niin ja itse en ainakaan ikinä äänestäisi sekoomusta (enkä sen puoleen kyllä sdp:tä/vihreitäkään)
Jos yli viisi vuotta kokemusta niin hopi hopi kilpailuttamaan palkka. 5k€ saa Tamperella kokenut koodari helposti.
Verotuspuolen asiantuntija, palkka 5000e/kk + bonukset. Bruttovuositulot ansioista n. 70.000e. Onneksi on niin tylsä ala, että juuri kukaan ei tähän halua ja siksi varmaan työpaikkojakin tarjotaan vähän väliä. Tosin mulle tämä homma numeroihmisenä sopii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mites te 4-5 tonnin palkkaa saavat, koetteko että olette ansainneet palkkanne? En tarkoita nyt sitä, että kun on yliopistot käyty niin on "oikeus" isoon palkkaan, vaan sitä, että ihan aikuisten oikeasti oletteko ANSAINNEET palkkanne?
Minä koen, että olen, koska työni on sellaista että sitä ei voi tehdä kuka tahansa. Koska teen työtä aivoillani, se vaatii ihan tietynlaisen ajattelutavan. Pitää olla loogista kykyä hahmottaa asioita ja senkin olen tässä työssä huomannut, että aina edes koulutetut ihmiset eivät sitä hallitse. Se on asia, mitä yritän opettaa, mutta sitten asiaa ei välttämättä ymmärretä kuitenkaan.
Noin 4600 eur/kk, päällikkötason tehtävä eli koiranvirka rakennustuoteteollisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Miesten egoilu ketju tämä taitaa olla
Ai, hei päivystävä feministi. Kyllä tässäkin ketjussa suurin osa on naisia ja nainenkin voi tienata yli 4000 euroa, vaikkei sukupuolentutkimuksen jatko-opiseklijalle sitä maksettaisikaan.
FT erityisasiantuntija, palkka 7000 e/kk. Työkokemusta piti olla reippaasti ennen kuin paikan sain (15 v), vastuuta on reippaasti.
Yläkoulun aineenopettaja. Työkokemusta 25 vuotta, eli kaikki kokemuslisät maksettu ja runsaasti ylitunteja.
Erityisluokanopettaja. Paljon ylitunteja, kolme huojennusta, tva-lisä. Ei kokemuslisää vielä.
Peruskoulu kielten lehtori, työkokemus 20v, paljon ylitunteja
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koska yritys on sen valmis maksamaan yritys pitää sitä tarpeellisena ja kykenee ilmeisesti tekemään jopa voittoa työni tuloksesta.
Tätä kautta tullaan työn tuloksen voitonjakoon, jos saisin pienemmän palkan niin erotus valuisi puhtaasti omistajille. Mielummin siis tekijälle enemmän kunhan omistajakin saa voittonsa tuloksesta niin kaikki ovat tyytyväisiä (verottajahan tästä voittaa joka tapauksessa eniten).
4400€/kk, Radioelektroniikka-suunnittelija. Pääkaupunki-seudun ulkopuolella.
Kääntäjä brutto 4.000 e/kk, tähän sisältyy sekä palkkasuhteessa että freelancena tehdyt käännökset. En saa tasiaisesti joka kk samana päivänä sama summa, mutta siis tasoittuen näin. Yleensä palkka n. 3000 ja freelancet 1.000 e/kk. Mutta nääkin vaihtelee kuukausittain ja joinain kuukausina saan 5.000 e ja toisinaan vain hikisesti 3.500. Mutta siis tasoituksella laskien näin on ollut viimeiset 2 vuotta.
Käytännössä tämä tarkoittaa että teen joskus 12 h päiviä ja joskus ilta&vkl-töitä, mutta mitenkään en tarvii olla aina töissä ja lomailla ehtii.
Niin ja koulutus+pitkä työkokemus taustalla. Kääntäjäksihän voi ruveta kuka tahansa joka osaa 2 kieltä jotenkuten, mutta kuulemma saa sitten niska limassa tehdä töitä että pääsee 2.000 euron kuukausipalkkaan.
Työ kuukausina palkka menee vähän reilu neljään tonniin ja kesäloma
kuukautena 10-77 000 e
Yksityinen lukkoseppä
Vierailija kirjoitti:
Verotarkastaja. 4500€/kk.
Kerro vielä, että olet koven ylitarkastaja tai vanhan ikälisän perusteella ja jäät huomenna eläkkeelle, tai muita sivutuloja, EI tavallinen rivitarkastaja tienaa yli 4.000. Mutta hyvät verovapaat kustannusten korvaukset voi saada aikaan ;)
IT-järkkäri, yleishallintoa.