Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suosittele vuorovaikutuskurssia?

Vierailija
14.10.2019 |

Tuntuu, minulla olisi tarvetta vuorovaikutuskurssille.

Jotta osaisin ilmaista tarpeitani. Töissä sekä kotona parisuhteessa.

Onko esim pääkaupunkiseudulla lähiaikoina alkamassa jotakin tällaista kurssia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kursseista tiedä, mutta lue kirja Idiootit ympärilläni. Se tosiaan auttaa siihen, että osaa tunnistaa erilaisia ihmistyyppejä, omankin tyyppinsä ja miten tullaan toimeen ihmisten kanssa ja opitaan pitämään hyvällä tapaa puoliaan. 

Vierailija
2/11 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Lisää vinkkejä? Erityisesti kaipaisin ehkä kurssia, jolla vuorovaikutustaitoja voisi harjoitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
4/11 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta hyvä ihminen! Kansalais- ja työväenopistot nyt ainakin ensimmäiseksi. Miksi kaikki pitäisi muiden tehdä puolestasi?

Vierailija
5/11 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorovaikutus on terminä aika laaja. Kaipaatko apua esiintymistaitoihin, tiimityötaitoihin, parisuhdetaitoihin vai mihin? Sanot, että sinun on vaikea viestiä tarpeistasi. Onko tämä nimenomaan vuorovaikutukseen liittyvä ongelma vai onko taustalla esimerkiksi huono itsetunto? Jokin keskusteluryhmä kuulostaisi sinulle sopivalta paikalta. Et kertonut, oletko mies vai nainen, mutta jos olet mies, niin Helsingissä toimii esimerkiksi Miessakit ry, joka tarjoaa monenlaista neuvontaa ja ryhmätoimintaa.

Vierailija
6/11 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen olen. Lähisuhteissa viestimiseen tarvitsisin lisää taitoja.

Että osaisin kertoa tarpeistani rakentavasti.

ap

Vierailija
7/11 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on toinen kirjasuositus sulle. Itse olen lukenut tuon englanninkielisen, mutta uskoisin että tuo löytyy myös tarvittaessa käännettynä.

https://www.amazon.co.uk/How-Win-Friends-Influence-People/dp/0091906814

Vierailija
8/11 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Non-violent communication eli rakentava (tai väkivallaton) vuorovaikutus on yksi termi, josta kannattaa lähteä liikkeelle, ainakin Marshall B. Rosenberg on kirjoittanut siitä kirjoja. Olen itse tykännyt todella paljon järjestelmästä, jossa viestintä puretaan osiin (havainto, tunne, tarve, pyyntö) ja olen jopa lasten kanssa kirjoittanut ja printannut vessanoveen ym. listoja tavoista, joilla voi ilmaista tunteitaan ja toiveitaan rakentavasti. Toinen on Toimiva perhe (aikaisemmin käännetty nimellä Viisaat vanhemmat), se on Thomas Gordonin kirjoittama kirja, jonka pohjalta järjestetään kurssejakin. Näistä olen itse saanut apua ja tietoa paljon, ja yritän rakentaa perheemme vuorovaikutusta niiden ympärille.

Vierailija
9/11 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaista NVC-kurssia kaipaisin.

ap

Vierailija
10/11 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella oli työväenopistolla hiljattain kurssi NVC:stä, yksi lauantaipäivä ja oli kyllä todella antoisa. Ihan mahdollista siis, että pk-seudullakin järjestetään vastaavia, googletuksen voinet hoitaa itse. NVC on siitä hyvä metodi, että se tekee rakentavalle tarpeenilmaisulle ikäänkuin kaavan, jota noudattamalla vuorovaikutustilanteita voi lähestyä. Sopii oikein hyvin tällaiselle sosiaalisesti kömpelölle ihmiselle, joka ei aina oikein osaa lukea muiden kulmakarvan asennoista, miten ketäkin pitäisi lähestyä. Mallia voi soveltaa hyvin monenlaisissa tilanteissa, sekä lähisuhteissa että työelämässä.

Vierailija
11/11 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Tampere käy myös hyvin. Löysin sieltä työväenopistosta ainakin 'henkilökemia' -nimisen kurssin. Se voisi olla sitä, mitä etsin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi